Szkolenie: pompy ciepła, klimatyzacja, świadectwo charakterystyki energetycznej i audyt energetyczny. Czyste Powietrze - wniosek o dofinansowane. Dotacje UE dla termomodernizacji i OZE (KPO)
Szkolenie: pompy ciepła, klimatyzacja, świadectwo charakterystyki energetycznej i audyt energetyczny. Czyste Powietrze - wniosek o dofinansowane. Dotacje UE dla termomodernizacji i OZE (KPO)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- osoby przygotowujące audyty do programu "Czyste Powietrze";
- osoby wykonujące audyty efektywności energetycznej;
- audytorzy wykonujący audyty przedsiębiorstw zgodnie z ustawą o efektywności energetycznej (20 maja 2016 r.);
- audytorzy energetyczni;
- osoby sporządzające świadectwa charakterystyki energetycznej;
- osoby zajmujące się projektowaniem, budową, remontami i modernizacją budynków;
- osoby związane z branżą nieruchomości;
- inżynierowie budownictwa, projektanci, deweloperzy i inni profesjonaliści z branży budowlanej;
- osoby związane z branżą odnawialnych źródeł energii (OZE);
- osoby pracujące w branży energetycznej zajmujące się systemami zarządzania energią BMS;
- producenci i dystrybutorzy systemów redukcji energii;
- osoby, które chcą ubiegać się o wydanie Certyfikatu instalatora OZE w zakresie pomp ciepła z UDT;
- instalatorzy , którzy planują zajmować się instalowaniem, konserwacją lub serwisowaniem stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji10-05-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi90
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 146 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r.o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1436 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńakredytacja w zakresie prowadzenia szkoleń podstawowych i przypominających w zakresie pomp ciepła
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynków i lokali zgodnie z nowelizacją ust. o charakterystyce energetycznej budynków. Pozwala na opanowanie umiejętności przygotowywania wniosku o dofinasowanie w programie Czyste Powietrze oraz zapoznanie się z zasadami i wymogami. Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do prawidłowego projektowania, instalacji, konserwacji i naprawy systemów pomp ciepła i klimatyzacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się prawidłowo wypełnia wniosek o dofinansowanie ( kod modułu: 3.3) | Kryteria weryfikacji znajomość wymogów i zasad programu dotacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się posługuje się procedurami administracyjnymi związanymi z programem Czyste Powietrze, które pozwalają mu poprawnie wypełniać dokumenty zgodnie z wymaganymi terminami ( kod modułu: 3.3) | Kryteria weryfikacji znajomość wymogów i zasad programu dotacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się umiejętnie analizuje potrzeby i możliwości projektu oraz działania zgodnie z założeniami i wymogami programu Czyste Powietrze ( kod modułu: 3.3) | Kryteria weryfikacji znajomość wymogów i zasad programu dotacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się skutecznie wykorzystuje możliwości dofinansowania dzięki znajomości wymogów i zasad programu ( kod modułu: 3.3) | Kryteria weryfikacji znajomość wymogów i zasad programu dotacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się aplikuje o wsparcie finansowe dlaprojektów związanych z odnawialnymi źródłami energii (kod modułu: 3.6) | Kryteria weryfikacji ogólne zasady przygotowania projektówinwestycyjnych związanych z OZE | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się rozróżnia kryteria kwalifikowalnościwydatków w projektach związanych z odnawialnymi źródłami energii (kod modułu: 3.6) | Kryteria weryfikacji ogólne zasady przygotowania projektówinwestycyjnych związanych z OZE | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się przygotowywanie świadectwacharakterystyki energetycznej (kod modułu: 3.1) | Kryteria weryfikacji ust. dnia 29 sierpnia 2014 r. ocharakterystyce energetycznej budynków oraz ust. dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykonywanie obliczeń cieplnych (kodmodułu: 3.1) | Kryteria weryfikacji ust. dnia 29 sierpnia 2014 r. ocharakterystyce energetycznej budynków oraz ust. dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykonuje audyty energetyczne iremontowe dla budynków i lokali mieszkalnych różnymi metodami ( kod modułu: 3.2) | Kryteria weryfikacji obliczanie aktualne zużycie energii,stosowanie optymalnych przedsięwzięć termomodernizacyjnych, rozwiązań zmniejszających zużycie energii, odpowiedni dobór systemów OZE; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia opłacalność przedsięwzięćtermomodernizacyjnych ( kod modułu: 3.2) | Kryteria weryfikacji szacowanie zużycia energii poplanowanej modernizacji; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się opracowuje różne dokumentyenergetyczne ( kod modułu: 3.2) | Kryteria weryfikacji umiejętność opracowywania różnychdokumentów energetycznych zgodnie z przepisami UE i polskim prawem; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się podczas pracy stosuje prawo regulująceaudyty energetyczne budynków ( kod modułu: 3.2) | Kryteria weryfikacji znajomość norm i przepisów: ustawa oefektywności energetycznej z 20 maja 2016 r. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się przeprowadza ocenę efektywnościenergetycznej budynków i wdraża innowacje mające na celu zwiększenie efektywności energetycznej ( kod modułu: 3.2) | Kryteria weryfikacji obliczanie aktualne zużycie energii,stosowanie optymalnych przedsięwzięć termomodernizacyjnych, rozwiązań zmniejszających zużycie energii, odpowiedni dobór systemów OZE; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się nabywa umiejętności pozwalające nasprawną obsługę programu ArCADiaTERMOCAD Audyt ( kod modułu: 3.2) | Kryteria weryfikacji obsługa programu do wykonywaniaaudytów energetycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dysponuje niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu budowy oraz instalacji pomp ciepła i klimatyzacji ( kod modułu: 2.1) | Kryteria weryfikacji Wiedza na temat parametrów technicznych i efektywności różnych modeli pomp ciepła i klimatyzacji, a także umiejętność doboru urządzeń odpowiednich do konkretnego projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozeznaje się w zakresie aktualnie obowiązujących przepisów oraz rozwiązań technicznych stosowanych przy montażu ieksploatacji różnego typu pomp ciepła ( kod modułu: 2.1) | Kryteria weryfikacji Znajomość norm i przepisów: Rozumienie aktualnych norm, przepisów oraz standardów dotyczących instalacji pomp ciepła i klimatyzacji, tak aby prace były zgodne z obowiązującymi regulacjami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje przepisy krajowe oraz polskie normy dotyczące stosowania i wykorzystania pomp ciepła ( kod modułu: 2.1) | Kryteria weryfikacji Znajomość norm i przepisów: Rozumienie aktualnych norm, przepisów oraz standardów dotyczących instalacji pomp ciepła i klimatyzacji, tak aby prace były zgodne z obowiązującymi regulacjami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia i charakteryzuje dolne źródła ciepła ( kod modułu: 2.1) | Kryteria weryfikacji Znajomość rodzajów pomp ciepła: Wiedza na temat różnych rodzajów pomp ciepła, takich jak powietrze-powietrze, powietrze-woda, czy grunt-woda, oraz umiejętność wybierania odpowiedniego typu w zależności od warunków i potrzeb klienta. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia typy urządzeń chłodniczych ( kod modułu: 2.1) | Kryteria weryfikacji Znajomość rodzajów pomp ciepła: Wiedza na temat różnych rodzajów pomp ciepła, takich jak powietrze-powietrze, powietrze-woda, czy grunt-woda, oraz umiejętność wybierania odpowiedniego typu w zależności od warunków i potrzeb klienta. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I
kod modułu: 3.1
Wykład - forma zdalna w czasie rzeczywistym
1. Wprowadzenie dla zarządców nieruchomości do certyfikacji energetycznej:
- pojęcia związane z Certyfikacją Energetyczną: certyfikacja energetyczna, certyfikat energetyczny, energia użytkowa, energia końcowa;
- Ustawa o Charakterystyce Energetycznej Budynków;
- normy dotyczące współczynników przenikania ciepła;
- omówienie wzorcowego budynku; oprogramowanie do obliczeń certyfikatów energetycznych.
2. Certyfikacja – dane wejściowe:
- metody obliczeń charakterystyki energetycznej;
- wpływ czynników klimatycznych;
- zróżnicowanie certyfikatów energetycznych.
DZIEŃ II
kod modułu: 3.1
Wykład, ćwiczenia -forma zdalna w czasie rzeczywistym
1. Certyfikacja – obliczenia cieplne:
- rodzaje przegród budowlanych
2. Certyfikacja – Certyfikat
3. Certyfikacja – Wydruki
DZIEŃ III
kod modułu: 3.2
Wykład, ćwiczenia -forma zdalna w czasie rzeczywistym
1. Wprowadzenie do audytów energetycznych dla zarządców nieruchomości / spółdzielni mieszkaniowych.
- Dane wejściowe do audytu.
- Definicja przegród.
- Bilans cieplny, straty ciepła.
- Strefy cieplny – zapotrzebowanie na energię użytkową.
- Koszty i taryfy.
DZIEŃ IV
kod modułu: 3.2
Wykład, ćwiczenia -forma zdalna w czasie rzeczywistym
- Wykład, ćwiczenia-forma zdalna w czasie rzeczywistym
- Systemy grzewcze i systemy ciepłej wody użytkowej.
- Analiza termomodernizacji.
- Analiza wariantów dla budynku.
- Analiza wyników.
- Audyt energetyczny – przygotowanie dokumentu.
DZIEŃ V
kod modułu:3.3
Wykład -forma zdalna w czasie rzeczywistym
1. Informacje ogólne dotyczące programu "Czyste Powietrze"
- beneficjenci – osoby uprawnione do Programu „Czyste Powietrze”;
- ustalenie dochodu Beneficjenta;
- rodzaje przedsięwzięć;
- poziomy dofinansowania;
- maksymalne kwoty dofinansowania;
- formy dofinansowania;
- koszty kwalifikowane;
- kompleksowa termomodernizacja – co to takiego?
Audyt energetyczny:
- okres realizacji przedsięwzięcia;
- ulga termomodernizacyjna.
Dofinansowanie z prefinansowaniem:
- beneficjenci uprawnieni do skorzystania z prefinansowania;
- zasady prefinansowania.
DZIEŃ VI
kod modułu:3.6.
Wykład - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Wykład -forma zdalna w czasie rzeczywistym
1. Ogólne zasady przygotowania projektu inwestycyjnego OZE;
2. Analiza wybranych zagadnień związanych z uzyskaniem pomocy publicznej w zakresie OZE;
3. Kwalifikowalność wydatków w projekcie;
4. Analiza planowanych źródeł finansowania;
5. Przygotowanie budżetu projektu;
6. Procedura oceny wniosków;
7. Ścieżka aplikowania o wsparcie;
8. Wybór dokumentacji programowej – jakie dokumenty są najistotniejsze z punktu widzenia sporządzenia wniosku o dofinansowanie;
9. Źródła informacji o funduszach europejskich, czyli gdzie szukać informacji o aktualnych konkursach.
DZIEŃ VII
kod modułu: 2.1
Wykład - forma zdalna w czasie rzeczywistym
1. ZAGADNIENIA OGÓLNE: DOKUMENTY ODNIESIENIA DOTYCZĄCE STOSOWANIA POMP CIEPŁA:
- przepisy krajowe oraz polskie normy dotyczące stosowania i wykorzystania pomp ciepła;
- prawa i obowiązki certyfikowanego instalatora mikroinstalacji, małych instalacji lub instalacji odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej cieplnej nie większej niż 600 kW pomp ciepła; warunki uzyskania i utraty certyfikatu;
- przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz środowiska, stosowanie w czasie instalowania – identyfikacja zagrożeń;
- podstawowe terminy i definicje.
2. PODSTAWOWE WŁAŚCIWOŚCI FIZYCZNE I ZASADY DZIAŁANIA POMP CIEPŁA:
- wpływ warunków geotermalnych i termicznych na działanie pomp ciepła;
- zasoby geotermalne i temperatury gruntu; charakterystyka regionalna;
- wydajności chłodnicze i cieplna pomp ciepła;
- określenie współczynnika wydajności (COP) oraz współczynnika wydajności sezonowej (SFP);
- obieg termodynamicznych pomp ciepła;
- charakterystyki obiegu pompy ciepła, zależności między temperaturami rozpraszacza ciepła, źródłami ciepła a wydajnością;
- zapobieganie przegrzaniu i przechłodzeniu pompy ciepła;
- typy pompy ciepła – powietrze/woda; solanka/woda; powietrze/powietrze;
- inne typy i układy, w szczególności odparowanie bezpośrednie;
- działanie elementów i osprzętów pompy ciepła: sprężarka, zawór rozprężony, parownik, skraplacz, środki konserwujące (smary) i czynniki chłodnicze.
-
3. RODZAJE I CHARAKTERYSTYKA ŹRÓDEŁ DOLNYCH:
- powietrzne; filtracja powietrzna;
- grunt i wykorzystanie zasobów geotermalnych;
- identyfikacja gruntu i skał w celu określenie ich przewodności cieplnej;
- woda gruntowa, studnie i zbiorniki wodne;
- kolektory meandryczne, kolektory spiralne, sondy pionowe.
-
DZIEŃ VIII
kod modułu: 2.1
Wykład - forma zdalna w czasie rzeczywistym
4. POMPY CIEPLNE STOSOWANE W INSTALACJACH OGRZEWANIA I CHŁODZENIA:
- instalacje ogrzewania;
- instalacje centralnego ogrzewania;
- instalacje ciepłej wody użytkowej;
- wybór i dobór pomp ciepła – określanie wartości obciążenia cieplnego różnych budynków oraz wartości typowych w zakresie wytwarzania ciepłej wody.
- określenie wydajności pompy ciepła na podstawie obciążenia cieplnego dla celów wytwarzanie ciepłej wody, masy akumulacyjnej budynku, w czasie przerwy w zasilaniu;
- określenie elementu pełniącego funkcję zbiornika buforowego oraz jego pojemności;
- włączanie drugiego układu grzewczego;
- instalacje chłodnicze – chłodzenie pasywne i aktywne.
-
5. ZASOBY DOBORU INSTALACJI Z POMPAMI CIEPŁA – CZĘŚĆ TEORETYCZNA, OKREŚLENIE ZAPOTRZEBOWANIA NA CIEPŁO:
- wybór rodzaju i określenie wielkości źródła;
- dobór pompy ciepła;
- wykonywanie wymienników gruntowych;
- napełnienie i próba ciśnieniowa;
- możliwości zastosowania pomp ciepła oraz wybór optymalnego układu pompy ciepła.
-
6. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z MONTAŻEM INSTALACJI POMP CIEPŁA- CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
- instalacje pompy ciepła;
- zasady działania elementów instalacji pompy ciepła oraz zagrożenia związane z ich rozszczelnieniem i występowaniem wycieków (sprężarka, skraplacz, parownik, regulator rozprężenia).
-
DZIEŃ IX
kod modułu: 2.1
Forma stacjonarna
7. ZASADA DZIAŁANIA URZĄDZEŃ CHŁODNICZYCH – RÓŻNICE MIĘDZY KLIMATYZATOREM A POMPĄ CIEPŁA
- zasada działania klimatyzatora i pompy ciepła;
- rodzaje urządzeń i układów grzewczych i klimatyzacyjnych;
- typy pompy ciepła – powietrze/woda; solanka/woda; powietrze/powietrze;
- inne typy i układy, w szczególności odparowanie bezpośrednie;
- działanie elementów i osprzętów pompy ciepła: sprężarka, zawór rozprężony, parownik, skraplacz, środki konserwujące (smary) i czynniki chłodnicze.
-
3. RODZAJE I CHARAKTERYSTYKA ŹRÓDEŁ DOLNYCH:
- powietrzne; filtracja powietrzna;
- grunt i wykorzystanie zasobów geotermalnych;
- identyfikacja gruntu i skał w celu określenie ich przewodności cieplnej;
- woda gruntowa, studnie i zbiorniki wodne;
- kolektory meandryczne, kolektory spiralne, sondy pionowe.
Wstępne wymagania względem uczestników:
Szkolenie jest realizowane od podstaw, stąd organizator nie określa wstępnych wymagań względem uczestników. Przed szkoleniem przeprowadzany jest wywiad telefoniczny z uczestnikami, który ma na celu wyłonienie tematów, którymi szczególnie są zainteresowani kursanci bądź „tematów trudnych”, na które prowadzący będzie zwracał uwagę podczas przebiegu zajęć.
Przerwy w trakcie zajęć ustala trener prowadzący w porozumieniu z grupą uczestników. Przerwy kilkuminutowe, orientacyjnie w godzinach ok 10.00, 12.30 oraz 14.30.Jedna godzina zajęć = godzina dydaktyczna.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Ogólne zasady, analiza i kwalifikowalność wydatków w projektach (kod modułu: 3.6) | Prowadzący Adam Linert | Data realizacji zajęć 11-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Analiza planowanych źródeł finansowania i przygotowanie projektu (kod modułu: 3.6) | Prowadzący Adam Linert | Data realizacji zajęć 11-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Procedura oceny wniosków i ścieżka aplikowania ( kod modułu: 3.6) | Prowadzący Adam Linert | Data realizacji zajęć 11-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Wybór dokumentacji programowej i źródła informacji o funduszach europejskich ( kod modułu: 3.6) | Prowadzący Adam Linert | Data realizacji zajęć 11-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Debata swobodna | Prowadzący Adam Linert | Data realizacji zajęć 11-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Wprowadzenie do audytów energetycznych dla zarządców nieruchomości / spółdzielni mieszkaniowych- wykład,prezentacja (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Dane wejściowe do audytu. Definicja przegród - wykład,prezentacja (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Bilans cieplny, straty ciepła. Strefy cieplny – zapotrzebowanie na energię użytkową - wykład,prezentacja (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Koszty i taryfy - wykład,prezentacja (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Systemy grzewcze i systemy ciepłej wody użytkowej - wykład,ćwiczenia (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Analiza termomodernizacji - wykład,ćwiczenia (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Analiza wariantów dla budynku. Analiza wyników - wykład,ćwiczenia (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Audyt energetyczny – przygotowanie dokumentu - wykład,ćwiczenia (moduł 3:2) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Informacje ogólne dotyczące programu "Czyste Powietrze":beneficjenci, zakres, wysokość oraz formy dofinansowania-wykład,prezentacja (moduł: 3.3) | Prowadzący Elżbieta Chojecka | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Wniosek o dofinansowanie - zasady składania e-wniosku - wykład,prezentacja (moduł: 3.3) | Prowadzący Elżbieta Chojecka | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Dofinansowanie z prefinansowaniem - zasady prefinansowania - wykład, prezentacja(moduł: 3.3) | Prowadzący Elżbieta Chojecka | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Końcowe rozliczenie inwestycji wprogramie "Czyste Powietrze ": wypełnianie wniosku o płatność- wykład,prezentacja (moduł: 3.3) | Prowadzący Elżbieta Chojecka | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Wprowadzenie dla zarządców nieruchomości do certyfikacji energetycznej-wykład, prezentacja (kod modułu:3.1) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Certyfikacja – dane wejściowe- wykład, prezentacja (kod modułu: 3.1) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Certyfikacja – obliczenia cieplne- wykład, ćwiczenia (kod modułu: 3.1) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Certyfikacja: Certyfikat- wykład (kod modułu:3.1) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Certyfikacja: wydruki- wykład, ćwiczenia ( kod modułu: 3:1) | Prowadzący Szymon Ryszka | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Pompy cieplne stosowne w instalacjach ogrzewania i chłodzenia- wykład, prezentacja (kod modułu: 2.1) | Prowadzący Kinga Turoń | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Zasoby doboru instalacji z pompami ciepła – część teoretyczna, określenie zapotrzebowania na ciepła- wykład, prezentacja (kod modułu: 2.1) | Prowadzący Kinga Turoń | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Czynności związane z montażem instalacji pomp ciepła- wykład, prezentacja (kod modułu: 2.1) | Prowadzący Kinga Turoń | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Zagadnienia ogólne: dokumenty odniesienia dotyczące stosowania pomp ciepła - wykład,prezentacja (kod modułu: 2.1) | Prowadzący Kinga Turoń | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Podstawowe właściwości fizyczne iż zasady działania pomp ciepła - wykład, prezentacja (kod modułu: 2.1) | Prowadzący Kinga Turoń | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Rodzaje i charakterystyka źródeł dolnych- wykład, prezentacja (kod modułu: 2.1) | Prowadzący Kinga Turoń | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Pompy Ciepła i klimatyzacje montaż i dobór instalacji- wykład, praktyka (kod modułu: 2.1) | Prowadzący Kinga Turoń | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 07:45 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto77,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Chojecka
Inne informacje: certyfikaty i kursy dotyczące min. „wdrożenia jednolitych standardów obsługi inwestora”, specjalistyczne szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych, cyberbezpieczeństwo w specyfice pracy w administracji publicznej czy dostępności cyfrowej dokumentów.
Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń od 5 lat.
Adam Linert
wyższe / mgr / Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu / kierunek prawo
Doświadczenie:
Od 2009 roku prowadzenie szkoleń, doradztwa oraz usług prawnych na rzecz faktycznego rozwoju i
wsparcia przedsiębiorców w zakresie: przedsiębiorczość, biznesplany, kompetencje miękkie,
kompetencje cyfrowe biznesplany: opracowywanie kompleksowej dokumentacji do pozyskania
środków na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej (zakup środków trwałych , wartości
niematerialnych i prawnych, stworzenie stanowiska pracy, rozwój pracowników poprzez szkolenia i
kursy), obsługa podmiotów gospodarczych w zakresie administracyjnym, RODO.
Inne informacje:
2002-2006 Niezależne Zrzeszenie Studentów UMK w Toruniu, Stanowisko: Komisja Uczelniana UMK,
Komisja Rewizyjna UMK; 2002-2006 Pismo „Immunitet”, Stanowisko: redaktor; 2006-2007
Stowarzyszenie „Europejskie Zrzeszenie Młodzieży”, Stanowisko: Skarbnik; 2006-2009
Stowarzyszenie „Młode Krwinki”, Stanowisko: członek zarządu; 2009-2012 Fundacja „Kreator
Sukcesu”, Stanowisko: Prezes Zarządu
Szymon Ryszka
kierunek: Energetyka; Politechnika Krakowska, kierunek: ciepłownictwo, ogrzewnictwo, wentylacja i
klimatyzacja.
Doświadczenie zawodowe: doradca, praktyk, projektant i audytor energetyczny w zakresie
świadectw charakterystyki energetycznej, audytów energetycznych i remontowych, termomodernizacja budynków, OZE, badania zależności pomiędzy konstrukcją budynku, a zapotrzebowaniem na moc cieplną, wykorzystanie najnowocześniejszych metod do badania stanu
technicznego budynków oraz instalacji. Doświadczenie w wykonywaniu dokumentów strategicznych, w tym diagnozy do dokumentów o charakterze strategicznym związanych z ochroną środowiska, w
szczególności: projektów, założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz analiz w zakresie transformacji energetycznej. Doświadczenie w realizacji audytów
energetycznych, analiz mocy, analiz OZE oraz analiz termowizyjnych.
Doświadczenie trenerskie: ponad 100 godzin szkoleniowych tematyce poprawy efektywności energetycznej, tj. zapotrzebowanie na moc cieplną, badanie termowizyjne, gospodarka energetyczna, auditing energetyczny, certyfikacja energetyczna, zarządzanie efektywnością
energetyczną, OZE, białe certyfikaty.
Inne informacje: Członek Zrzeszenia Audytorów Energetycznych.
Kinga Turoń
07/2009 - Magister inżynier - Górnictwo i Geologia, Przeróbka Kopalin Stałych - Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii.
Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń:
Prowadzenie szkoleń w zakresie OZE od 2019 r.
Inne informacje:
Sporządzanie kosztorysów i przedmiarów dla robót sanitarnych i elektrycznych.
Od 2017 r. do obecnie: prowadzenie zajęć dydaktycznych w formie e-learningu, w tematyce związanej z inżynierią środowiska, prowadzenie webinariów z dziedziny OZE.
Dorobek naukowy, min.:
- „Zastosowanie pomp ciepła w budownictwie jednorodzinnym”, K. Turoń, Szkoła Ekonomiki i Zarządzania w Górnictwie, Krynica, 18-20 września 2013, Przegląd Górniczy 9/2013, [2013].
- „Inteligentne budynki: informacja i bezpieczeństwo”, monografia pod red. J. Mikulika, [2016]
- „Rozwój rozproszonej energetyki odnawialnej szansą wzrostu innowacyjności gospodarki” – Ireneusz SOLIŃSKI, Mieczysława Solińska, Kinga TUROŃ, Mateusz MATUSIK // Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy / Uniwersytet Rzeszowski. Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków [2017]
- „Energooszczędna gmina i przedsiębiorstwo - razem zadbajmy o środowisko : monografia konferencyjna” / red. Kinga TUROŃ; Kraków : Wydawnictwo Stowarzyszenie ideaTECH, [2018]
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
On Sp z o.o. świadczy usługi szkoleniowe zwolnione z VAT-u zgodnie z :
art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a) znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług usługi kształcenia zawodowego lub
przekwalifi kowania zawodowego prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach orazświadczenieusług i dostawa towarów ściśle z tymi usługami związane są zwolnione od podatku VAT.
i/lub:
istnienie możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofi nansowania wynosi co najmniej 70%(na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku odtowarówi usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz.1983).
Warunki uczestnictwa
Poprawny zapis na usługę w Bazie Usług Rozwojowych.
Dodatkowo dla osób chcących uzyskać wpis do wykazu osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej:warunki zgodnie z ustawą z dnia 7 października 2022 roku o zmianie ustawy o charakterystyce energetycznej budynków orazustawyPrawo Budowlane.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe infomacje na temat szkolenia dostępne pod adresem:
https://on-eco.pl/kategorie-szkolen/budownictwo-energooszczedne/
Informujemy, iż usługa będzie nagrywana na potrzeby usługodawcy oraz na potrzeby monitoringu, kontroli ze stronyoperatorów.Wykorzystanie nagrania na inne cele niż monitoring i kontrola, wymaga pozyskania przez Usługodawcę zgody Uczestnika.
Usługa realizowana zgodnie ze Standardami Usług Zdalnego Uczenia się SUZ 2021- załącznik nr 5 do Regulaminu BazyUsługRozwojowych.
kod modułu: 2.1/3.12/3.3
Warunki techniczne
Warunki techniczne
ZALECANE WYMAGANIA TECHNICZNE/SPRZĘTOWE
Urządzenia |
Standardowy laptop, mikrofon, kamera |
Komputer i procesor |
Minimum 1.1 GHz lub szybszy, 2 core W przypadku procesorów Intel należy wziąć pod uwagę maksymalną prędkość osiągniętą przy użyciu technologii Intel Turbo Boost (maksymalna częstotliwość Turbo) |
Pamięć RAM |
4.0 GB RAM (Zespoły wymagają dedykowanych 4 GB pamięci RAM ponad wszelkie inne wymagania systemowe) |
Dysk twardy |
3.0 GB wolnego miejsca na dysku |
Rozdzielczość |
1024 x 768 |
Sprzęt graficzny |
System operacyjny Windows: Przyspieszenie sprzętowe grafiki wymaga DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update |
System operacyjny |
Windows 10, Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. |
.NET version |
Requires .NET 4.5 CLR or later |
Video |
USB 2.0 video camera |
INSTRUKCJA LOGOWANIA DO PLATFORMY TEAMS
Dołączanie do spotkania w aplikacji TEAMS w Internecie
1. W wiadomości e-mail z zaproszeniem wybierz opcję kliknij tutaj, aby dołączyć do spotkania.
2. Dostępne są trzy opcje logowania:
▪ Pobierz aplikację systemu Windows: Pobierz aplikację klasyczną Teams.
▪ Kontynuuj w tej przeglądarce: Dołącz do spotkania w aplikacji Teams w sieci Web.
▪ Otwórz aplikację Teams: Jeżeli masz już aplikację Teams, przejdź bezpośrednio do spotkania.
3. Wpisz swoje imię i nazwisko (jest to bardzo ważne w celu potwierdzenia obecności)
4. Wybierz ustawienia audio i wideo.
5. Wybierz pozycję Dołącz teraz.
6. W zależności od ustawień spotkania przejdziesz do niego od razu lub do poczekalni, w której inna osoba uczestnicząca w spotkaniu udzieli Ci zezwolenia.
7. Link do szkolenia jest aktywny przez cały okres trwania zajęć.