Szkolenie - Komunikacja interpersonalna
Szkolenie - Komunikacja interpersonalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla wszystkich, którzy w swojej karierze zawodowej cenią sobie współpracę z innymi na wysokim poziomie. Uczymy uniwersalnej umiejętności, która przydaje się w każdej sytuacji, niezależnie od zajmowanego stanowiska.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Teoretycznie każdy potrafi się komunikować. Teoretycznie. Praktycznie, komunikacja to coś więcej niż mówienie i słuchanie. To rozumienie ukrytych zawartości komunikatów, dzięki czemu rozumiemy to, co niewypowiedziane, lub wypowiedziane destrukcyjnie. To umiejętność łagodzenia nastrojów i budowania porozumienia słowem, tonem i gestem. Komunikacja między działami jest fundamentem efektywności firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nauczysz sięUmiejętności odczytywania ukrytych poziomów komunikatów Umiejętności wpływania na interpretację wypowiedzi u odbiorcy (np. przewrażliwionego) Umiejętności projektowania wypowiedzi i dobierania narzędzi komunikacji w zależności od celu (np. perswazja czy dowiadywanie się) Umiejętności doprowadzania do zrozumienia będąc odbiorcą niezrozumiałych, błędnych lub złośliwych komunikatów Umiejętności moderowania porozumienia i twórczych efektów pracy w zespole Umiejętności posługiwania się retoryką z trudnym rozmówcą Odpowiedzialności za zrozumienie bez względu na to, kto jest nadawcą Traktowania dyskomfortu i błędów, jako koniecznych etapów na drodze do nabywania nowej kompetencji | Kryteria weryfikacji obecność na szkoleniu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie: Komunikacja interpersonalna
Jak wpływać komunikacją interpersonalną na realizację własnego celu
Wszyscy wiemy, ile zdarza się codziennie nieporozumień i jak kosztowne bywają w skutkach...
Twoja skuteczność w biznesie, zależy w dużym stopniu od tego, co zrozumie Twój rozmówca i Ty oraz - jak szybko.
Pomoże Ci w tym nasze szkolenie – komunikacja interpersonalna. Dowiesz się:
- Jak zwiększyć efektywność komunikacji w zależności od celu.
- Jak wzmacniać właściwą interpretację Twoich komunikatów mową ciała, treścią i dźwiękiem.
- Jak utrzymać skupienie odbiorcy komunikacją werbalną i niewerbalną.
- Jak kontrolować rozmowę i dotrzeć do sedna, czyli sztuka prowadzenia rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych.
- Jak etycznie „challenge’ować” gdy inni mówią i... mało z tego wynika.
Nauczysz się wpływać na rezultat rozmowy poprzez:- Parafrazowanie
- Dopytywanie
- Zatrzymywanie
- Podsumowywanie
- Odzwierciedlanie
Jak być dyplomatycznym w komunikacji mówionej i pisanej
- Unikasz mówienia o trudnych sprawach?
- Nie chcesz urazić rozmówcy, więc zachowujesz swoje uwagi dla siebie?... A „w środku” zaczynasz się wkurzać, że coś nie działa zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?
- A może mówisz prawdę „prosto z mostu”, nie zastanawiając się nad tym, jak odbierze to druga strona… Niestety czasami czuje się ona urażona i rzutuje to negatywnie na dalszą współpracę?
Nic nie buduje więzi i relacji w najtrudniejszych sytuacjach tak, jak komunikacja. Szkolenie z komunikacji w 4GROW pokaże Ci skuteczne sposoby na to:
- Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie.
- Jak pospieszać opieszałych.
- Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach.
Jak posługiwać się Ukrytymi poziomami komunikatów™
Nie wszystko widać i słychać, ale czujesz, że wpływa na Ciebie...
- Masz czasami wrażenie, że jesteś źle zrozumiany?
- Ktoś błędnie odczytuje Twój komunikat?
- A może samemu zdarzyło Ci się źle zinterpretować słowa rozmówcy?
- Wydawało Ci się, że wiesz o co chodzi, a po czasie okazywało się, że jest zupełnie inaczej?
Skąd te błędy i nieporozumienia?
Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte poziomy komunikatów™, czyli powodem jest komunikacja. W czasie naszego szkolenia z komunikacji interpersonalnej nauczysz się :
- odczytywać to, co niezrozumiałe i zawarte w Ukrytych poziomach komunikatów™,
- komunikować się tak, by inni lepiej Cię rozumieli, przekładając treści z Ukrytych poziomów komunikatów™ na poziomy jawne,
- budować porozumienie niezależnie od tego, jakim „uchem” słucha Twój rozmówca (według modelu F.S. von Thun’a)
Jak radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie - metamodel NLP
W niektórych wypowiadanych przez ludzi komunikatach znajduje się pewna pułapka, niewiadoma – nieczysty chwyt.
Warto mieć tego świadomość, umieć odpowiednio reagować i szybciej dochodzić do porozumienia. Umiejętność rozpoznawania chwytów i obrony przed nimi pomoże Ci podnieść jakość Twojej komunikacji w życiu i w pracy.
W trakcie naszego szkolenia nauczysz się:
- rozpoznawać w wypowiedziach Twoich rozmówców generalizacje, ukryte założenia, sądy, niedookreślenia, uproszczenia i zniekształcenia
- „grać w otwarte karty”, posługując się pytaniami z metamodelu
- zmieniać kierunek rozmowy z niekonstruktywnego na pozytywny dla obu stron, dzięki neurolingwistyce (odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni)
Różnice interpersonalne w komunikowaniu się - jak współpracować w zespole
- Czy masz w zespole osoby ciche i wycofane albo dla odmiany głośne, których wszędzie pełno?
- Zastanawiasz się, jak skutecznie komunikować się z ekstrawertykiem będąc introwertykiem lub na odwrót?
- A może współpracujesz z osobą, która mówi tak krótko i konkretnie, jakby wydawała Ci rozkazy?
- Masz w zespole gadułę, z którym trudno coś ustalić w krótkim czasie?
- A jaki jesteś Ty? Jak Ciebie inni postrzegają?
Będziesz mieć okazję znaleźć odpowiedzi na te pytania, sprawdzisz jaka jest Twoja komunikacja. Szkolenie sprawi, że odkryjesz potężny wpływ METAPROGAMÓW I TYPÓW OSOBOWOŚCI na efektywność i perswazyjność Twojej komunikacji interpersonalnej - zobaczysz:
- W jaki sposób filtrujemy informacje i tworzymy nasze własne strategie komunikacyjne.
- Po czym poznać z jakich metaprogramów korzysta w komunikacji Twój rozmówca:
- proaktywny vs reaktywny,
- „od” vs „ku”,
- wewnętrzny vs zewnętrzny,
- opcje vs procedury,
- ogólny vs konkretny,
- zgodność vs niezgodność.
- Po czym poznać z jakich wymiarów osobowości (według C.G Jung’a) korzysta w komunikacji Twój rozmówca:
- ekstrawersja – introwersja,
- myślenie – odczuwanie.
- Jak możesz dopasować Twój komunikat do innych w zależności od ich metapragramu i preferencji osobowościowych, np. do introwertyka lub ekstrawertyka, osoby nastawionej na proces lub na cel, empatycznej lub zadaniowej?
- Jaki jest Twój dominujący styl komunikacji, jego mocne strony? A jakie wyzwania?
- Jak zmienia się Twoja komunikacja pod wpływem stresu? Poznasz „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości.
- Jak komunikować się z różnymi osobami, aby uzyskać pożądany efekt (np. poinformować, uzyskać informacje, zmotywować do działania, zaangażować, docenić, wzmocnić odpowiedzialność, dać feedback).
- Rozgadani/lejący wodę - jak ograniczyć potok słów vs małomówni - jak rozwinąć skrzydła.
- Kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język.
- Przewrażliwieni - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. nieczuli - jak uaktywniać w nich empatię.
- Nadinterpretujący - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. mało domyślni - jak pomóc im w lepszym rozumieniu.
- Baby boomers, pokolenie X, pokolenie Y – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji.
- Czy receptą na dobrą komunikację jest zawsze dopasowanie swojego języka do rozmówcy.
Na szkoleniu w 4GROW znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz nauczysz się, jak poprawić jakość Twojej współpracy z zespołem, dzięki praktycznym technikom i metodom skutecznej komunikacji.
W trakcie całego szkolenia będziesz otrzymywał informację zwrotną na temat Twojego stylu komunikacji i podpowiedzi, jak możesz doskonalić się w tym zakresie.
Większość problemów interpersonalnych jest skutkiem nieświadomej niekompetencji w obszarze jakim jest komunikacja. Szkolenie z komunikacji otworzy Ci oczy na to, jak wiele możesz zmienić w relacjach zawodowych i prywatnych na lepsze.
Więcej o programie szkolenia: https://4grow.pl/szkolenia/komunikacja-szkolenie-z-komunikacji-interpersonalnej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Komunikacja Interpersonalna | Prowadzący Małgorzata Jabłońska | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Komunikacja interpersonalna | Prowadzący Małgorzata Jabłońska | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 324,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Jabłońska
Dyplomowany psycholog kliniczny. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Psychologii UW, a także 4-letnie studia doktoranckie w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN w ramach Fundacji Sorosa.
Praktyk biznesu z 30-letnim doświadczeniem w pracy w świecie korporacji na stanowiskach top menedżerskich - w Polsce, regionie Europy, Afryki i Bliskiego-Wschodu oraz w USA. Zdobyła szerokie doświadczenie w skutecznym zarządzaniu zespołami ludzkimi - w środowiskach multikulturowych w pracy w obrębie projektów międzynarodowych i globalnych na różnych etapach budowania struktur korporacyjnych, w działach badań rynkowych, analiz biznesowych i rozwoju globalnych innowacji.
Trener trenerów w zakresie szkoleń dotyczących przywództwa i umiejętności menedżerskich, zarządzania zespołem i prezentacji (certyfikaty uzyskane w USA). Specjalizuje się w tematyce z zakresu zarządzania i przywództwa, kierowania zmianą w organizacji, skutecznej komunikacji i rozwiązywania konfliktów, wystąpień “na forum” i prezentacji biznesowych, a także coachingu menedżerskiego i mentoringu.
Twórca autorskich programów szkoleniowych i warsztatowych, doświadczony trener i praktyk prezentacji biznesowych z bogatą praktyką we wprowadzaniu międzynarodowych standardów szkoleniowych do świata biznesu w Polsce.
Ekspert w dziedzinie innowacyjnych metod kształcenia - współautorka nowatorskich rozwiązań nauczania stu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
elektroniczne lub papierowe
Informacje dodatkowe
Gwarancja terminu odbycia się szkolenia od zapisu pierwszego uczestnika
Co jeszcze dostaniesz EXTRA do szkolenia?
- Ty i trener
W ciągu roku od szkolenia zarządzanie sobą w czasie dajemy Ci 90 min indywidualnego treningu - sam na sam z trenerem, twarzą w twarz na spotkaniu u nas w biurze! - Bez limitu godzin - kontakt telefoniczny z trenerem
- Troskę o Twoje potrzeby przed szkoleniem
Trener kontaktuje się z Tobą do 2 dni po zgłoszeniu, by poznać Twoje potrzeby (czyli co jest dla Uczestnika problemem, wyzwaniem, trudnością w temacie szkolenia) i kontekst zawodowy. - Wygodne fotele :)
Postanowiliśmy stworzyć w Warszawie, w naszym biurze własną salę szkoleniową, z najwyższym poziomem wygody dla Uczestnika.
* Szkolenia w 90% odbywają się w sali 4GROW . - Więcej informacji: https://4grow.pl/szkolenia/komunikacja-szkolenie-z-komunikacji-interpersonalnej
Adres
Adres
Przystanek Wola-Ratusz
Tramwaje: 10, 13, 15, 20, 23, 26
Autobusy: 190, 520, 157
Metro:
Ratusz Arsenał (6 min komunikacją miejską)
Rondo Daszyńskiego (10 min: komunikacja miejska + spacer)
Rondo ONZ (8 min komunikacją miejską)
Dworce kolejowe (12 min komunikacją miejską):
Warszawa Centralna
Warszawa Śródmieście WKD
Warszawa Ochota
Możliwość parkowania
W okolicy al. Solidarności poza parkingami przy ulicy można zostawiać samochody dodatkowo na parkingach prywatnych, na przykład przy ul. Żytniej 20 znajduje się płatny parking. Z miejsc parkingowych, w miarę dostępności, można też skorzystać w Hotelu Ibis Warszawa Centrum, położonym ok. 200 m od naszej sali (60 zł za dobę).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi