Akademia HR. Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych
Akademia HR. Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Przedsiębiorców i ich pracowników, zespołow HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach oraz wszystkich osób zainteresowanych tym tematem.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Znajomość i rozumienie procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla działalności firmy. Wykorzystanie wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania kapitałem ludzkim.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy biznesowe i rynkowe związane z prowadzoną przezfirmę działalnością. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe czynniki rynkowe, takie jak trendy, konkurencję, oraz potrzeby klientów, które mają wpływ na działalność firmy. Rozpoznaje główne procesy biznesowe związane z działalnością firmy na podstawie analizy jej struktury, produktów/usług, oraz rynku, na którym działa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje wpływ czynników społecznych, gospodarczychi politycznych na funkcjonowanie organizacji – szczególnie w zakresie zarzadzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Analizuje czynniki społeczne, gospodarcze i polityczne, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Ocenia w jaki sposób wymienione czynniki mogą wpłynąć na praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, takie jak rekrutacja, motywacja, rozwój pracowników. Proponuje konkretne działania lub strategie adaptacyjne, które organizacja może podjąć w odpowiedzi na identyfikowane czynniki społeczne, gospodarcze i polityczne, aby skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim i osiągnąć cele biznesowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje bieżące wydarzenia, monitoruje trendy rynkowe zarównow obszarze biznesowym, jak i HR, mające wpływ na obszar, w którym funkcjonuje. | Kryteria weryfikacji Ocenia w jaki sposób monitorowane wydarzenia i trendy rynkowe mogą wpłynąć na obszar, w którym działa organizacja, w tym na praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy rynkowe oraz branżę na poziomie wspierającymdziałania w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Określa w jaki sposób procesy rynkowe i charakterystyka branży mogą wspierać działania w obszarze HR, na przykład poprzez dostosowywanie strategii rekrutacyjnych do wymagań rynku pracy czy kształtowanie programów rozwoju pracowników zgodnie z trendami branżowymi. Formułuje konkretne propozycje działań lub strategii w obszarze HR, wynikających z identyfikacji procesów rynkowych i specyfiki branży, które mogą wspierać efektywne zarządzanie personelem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje istotne zagadnienia i trendy HR, dostrzega i śledzi nowezjawiska w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Śledzi nowe zjawiska i innowacje w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, włączając w to nowe technologie, metody oceny i rozwoju pracowników, oraz zmiany w sposobach organizacji pracy. Ocenia w jaki sposób identyfikowane zagadnienia, trendy i nowe zjawiska mogą wpłynąć na działalność organizacji w obszarze zarządzania personelem, w tym na strategie rekrutacyjne, motywacyjne, szkoleniowe itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania firm z danej branży – szczególnie w obszarzezarządzania kapitałem ludzkim. Potrafi w tym zakresie dokonać analizy porównawczej własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy porównawczej praktyk i strategii zarządzania kapitałem ludzkim w swojej własnej firmie oraz w innych firmach z branży, w celu zidentyfikowania mocnych stron, obszarów do poprawy oraz nowatorskich rozwiązań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na podstawie posiadanych informacji wskazuje możliwość budowaniaprzewagi konkurencyjnej firmy z wykorzystaniem procesów HR. Proponuje odpowiednie działania. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary, w których firma może wykorzystać procesy zarządzania kapitałem ludzkim do budowania przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami. Ocenia potencjalną efektywność proponowanych działań w kontekście ich wpływu na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej oraz na cele i strategie firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wykorzystuje wiedzę nt. kluczowych procesów biznesowychi HR w rozwoju różnorodnych aspektów funkcjonowania organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne szanse rozwojowe dla organizacji, takie jak dostosowanie strategii rekrutacyjnych do zmieniających się potrzeb rynku pracy czy wykorzystanie nowych narzędzi do zarządzania talentami. Opracowuje strategie wykorzystania zidentyfikowanych szans rozwojowych w praktyce, określając konkretne kroki i działania, które należy podjąć w organizacji w celu ich realizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje działania mające na celu wykorzystanie procesów i trendówrynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Opracowuje strategie i działania wspierające różnorodne aspekty funkcjonowania organizacji, takie jak rekrutacja, rozwój pracowników, motywacja czy retencja. Ocenia skuteczność wprowadzanych działań, aby zapewnić, że wykorzystywana wiedza przyczynia się do osiągania pożądanych rezultatów w różnych obszarach funkcjonowania organizacji. Identyfikuje potencjalne szanse rozwojowe dla organizacji, takie jak dostosowanie strategii rekrutacyjnych do zmieniających się potrzeb rynku pracy czy wykorzystanie nowych narzędzi do zarządzania talentami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W pełni wykorzystuje, na podstawie analizowanych trendów rynkowychw obszarze HR, nadarzające się szanse rozwojowe organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje konkretnie nadarzające się szanse rozwojowe dla organizacji, które mogą przyczynić się do poprawy efektywności działań HR i osiągnięcia strategicznych celów firmy. W oparciu o zidentyfikowane szanse, osoba opracowuje konkretne plany działań i strategie, które mają na celu wykorzystanie tych szans w praktyce, uwzględniając potrzeby organizacji oraz możliwości wdrożenia. prowadzi skuteczne wdrożenie zaplanowanych działań, a także regularnie monitoruje ich postęp i efektywność, dostosowując strategie w razie potrzeby w celu osiągnięcia zamierzonych celów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża wnioski wynikające z dobrych praktyk HR. Aktywnie poszukujenajlepszych praktyk i wdraża ich kluczowe elementy we własny obszar działania. | Kryteria weryfikacji Wdrażane przez osobę wnioski z dobrych praktyk są odpowiednio dostosowane do specyfiki organizacji, jej celów, strategii oraz kultury organizacyjnej. Monitoruje wprowadzane zmiany i ocenia ich efektywność, a następnie dostosowuje strategie i praktyki w oparciu o uzyskane wyniki, aby zapewnić ciągłe doskonalenie procesów zarządzania kapitałem ludzkim. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera strategię rozwoju organizacji poprzez wprowadzanieodpowiednich procesów i projektów HR. | Kryteria weryfikacji Wdraża procesy i projekty HR, które są zgodne z ogólną strategią rozwoju organizacji oraz jej celami biznesowymi. Identyfikuje konkretne potrzeby organizacji związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim poprzez dialog z kierownictwem i pracownikami oraz analizę strategicznych obszarów rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje procesy HR powiązane ze wskaźnikami biznesowymi napoziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji. Pomaga współpracownikom w wykorzystaniu wiedzy nt. kluczowych procesów biznesowych. | Kryteria weryfikacji Osoba opracowuje i wdraża procesy HR, które są ścisłe powiązane ze wskaźnikami biznesowymi na poziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji, mając na celu wspieranie realizacji celów strategicznych. Osoba aktywnie wspiera współpracowników w wykorzystaniu wiedzy na temat kluczowych procesów biznesowych, udostępniając odpowiednie materiały edukacyjne, organizując szkolenia czy sesje coachingowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny stosunek do łączenia procesów HR z potrzebamirozwojowymi (biznesowymi) organizacji. | Kryteria weryfikacji Rozumie pojęcie potrzeb rozwojowych organizacji oraz potrafi je identyfikować poprzez analizę strategicznych celów biznesowych i bieżących wyzwań organizacyjnych. Angażuje się w budowanie pozytywnego nastawienia w organizacji do łączenia procesów HR z potrzebami biznesowymi, poprzez edukację, wsparcie oraz przekonywanie personelu o korzyściach wynikających z takiego podejścia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przekonuje do nowych rozwiązań i koncepcji w zakresie wiedzybiznesowej i specjalistycznej z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Efektywnie komunikuje się oraz prezentuje nowe rozwiązania i koncepcje w sposób zrozumiały i przekonujący dla różnych grup interesariuszy w organizacji, od pracowników po kierownictwo. Angażuje się w działania edukacyjne, takie jak szkolenia, warsztaty czy prezentacje, które mają na celu edukowanie personelu na temat nowych rozwiązań i koncepcji oraz przekonywanie ich do ich wdrożenia i akceptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje wykorzystanie i wymianę wiedzy biznesowej w swoim zespoleoraz całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Kreowanie środowiska wspierającego wymianę wiedzy: Osoba angażuje się w tworzenie środowiska organizacyjnego sprzyjającego wymianie wiedzy, poprzez organizację spotkań, warsztatów, czy platform do dzielenia się informacjami oraz promowanie kultury otwartości i współpracy. Aktywnie inicjuje wykorzystanie wiedzy biznesowej w swoim zespole poprzez identyfikację istotnych informacji oraz zachęcanie do ich stosowania w praktyce w celu poprawy efektywności działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Katowicach Sp. z o.o. zapewniamy drugą osobę do przeprowadzenia walidacji niż do procesu kształcenia. Osobą prowadzącą jest Mariusz Malicki, a osobą prowadzącą walidację usługi jest Sabina Tatarczyk
Program
Program
Dzień 1: Orientacja w Biznesie
-
Wprowadzenie do świata biznesu
- Definicja biznesu i jego rola w społeczeństwie
- Rodzaje biznesu i struktury organizacyjne
-
Podstawy ekonomii dla biznesu
- Podstawowe pojęcia ekonomiczne: popyt, podaż, rynek
- Ekonomia rynku i jej zastosowanie w biznesie
-
Zasady zarządzania w biznesie
- Proces zarządzania: planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrolowanie
- Kluczowe funkcje zarządzania: strategiczne, operacyjne, personalne
-
Marketing i sprzedaż
- Zasady marketingu w biznesie
- Skuteczne strategie sprzedażowe
Dzień 2: Marketing i Komunikacja
-
Marketing w biznesie
- Zasady marketingu w biznesie
- Skuteczne strategie marketingowe
-
Komunikacja w biznesie
- Skuteczna komunikacja interpersonalna w biznesie
- Zasady negocjacji biznesowych
-
Etyka w biznesie
- Podstawowe zasady etyki biznesu
- Konsekwencje naruszeń zasad etycznych
Dzień 3: Uwarunkowania Społecznokulturowe i Zarządzanie Zmianą
-
Różnice kulturowe w biznesie
- Wpływ różnic kulturowych na biznes
- Skuteczne strategie zarządzania różnorodnością kulturową
-
Zarządzanie zmianą
- Proces zmiany w organizacji
- Strategie skutecznego zarządzania zmianą
-
Rola lidera w biznesie
- Cechy efektywnego lidera
- Budowanie zaufania i motywacja zespołu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Definicja biznesu i jego rola w społeczeństwie | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Rodzaje biznesu i struktury organizacyjne | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Podstawowe pojęcia ekonomiczne: popyt, podaż, rynek | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Ekonomia rynku i jej zastosowanie w biznesie | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Przerwa | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Proces zarządzania: planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrolowanie | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Kluczowe funkcje zarządzania: strategiczne, operacyjne, personalne | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Zasady marketingu w biznesie | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Skuteczne strategie sprzedażowe | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Zasady marketingu w biznesie | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Skuteczne strategie marketingowe | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Przerwa | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Skuteczna komunikacja interpersonalna w biznesie | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Zasady negocjacji biznesowych | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Podstawowe zasady etyki biznesu | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Konsekwencje naruszeń zasad etycznych | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Wpływ różnic kulturowych na biznes | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Skuteczne strategie zarządzania różnorodnością kulturową | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Przerwa | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Proces zmiany w organizacji | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Strategie skutecznego zarządzania zmianą | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Cechy efektywnego lidera | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Budowanie zaufania i motywacja zespołu | Prowadzący Mariusz Malicki | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 320,01 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 512,20 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto146,34 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Malicki
Ukończył socjologię o specjalizacji komunikacja społeczna na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Uzyskał dyplom szkoły trenerów SKiTZ MATRIK, która jest jedyną organizacją w Polsce posiadającą akredytację światowego ośrodka Pearson Edexcel International w zakresie uczenia i certyfikowania trenerów zarządzania. Przeciwnik schematów i sztywnych reguł, posiada unikatowe podejście do nauczania sprzedaży, które opiera na rozwijaniu praktycznych umiejętności. Doświadczenie zawodowe z zakresu szkoleń/warsztatów z zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zespołem, rozwijania kreatywności i przełamywania schematów w myśleniu, komunikacji, budowania i kierowania zespołem, zarządzania zmianą, rozwijania struktury sprzedaży zarządzania stresem, przywództwa, wystąpień publicznych, specjalista w zarządzaniu pracą zdalną i hybrydową w tym również szkolenia z zakresu przygotowania organizacji do wyzwań rynku pracy. W okresie ostatnich 2 lat przeprowadził ponad 120 h szkoleń z zakresu orientacji w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania zaświaczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania 80% punktów z testu przyrostu wiedzy z obszaru orientacji w biznesie i uwarunkowań społeczno-kulturowych