MS 55313 Administering Configuration Manager, Część 1: Fundamentals and Asset Management
MS 55313 Administering Configuration Manager, Część 1: Fundamentals and Asset Management
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, spełniających poniższe wymagania:
- Umiejętność administrowania systemem Windows i Windows Server
- Zrozumienie podstaw sieci Windows, w tym powszechnie stosowanych protokołów, routingu i adresowania IP
- Podstawowe umiejętności zarządzania Active Directory
- Podstawowe zrozumienie typowych ról, funkcji i usług systemu Windows Server
- Wstępne zrozumienie poleceń Windows, skryptów i składni PowerShell
- Wstępne zrozumienie koncepcji bezpieczeństwa infrastruktury klucza publicznego (PKI)
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (materiały w języku angielskim, szkolenie w języku polskim)
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji, dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie instalować i używać konsoli Configuration Manager oraz CMTrace; przygotować infrastrukturę programu Configuration Manager do wdrożenia klienta, w tym skonfigurować granice i grupy granic, wykrywanie zasobów, kolekcje zasobów oraz odpowiednie role systemu witryny.Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończonym szkoleniu uczestnik wie, jak opisać funkcje programu Configuration Manager, wyjaśnić, gdzie mieści się on w ramach pakietu Microsoft Endpoint Manager, a także zidentyfikować zmiany od wersji 1810 System Center Configuration ManagerPrzejść do konsoli programu Configuration Manager i wyjaśnić, gdzie można skonfigurować każdą z głównych funkcji programu Configuration Manager Zainstalować i używać konsoli Configuration Manager oraz CMTrace | Kryteria weryfikacji Samodzielna praca w środowisku wirtualnym i wykonywanie zadań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Po ukończonym szkoleniu uczestnik potrafi Skonfigurować ustawienia klienta programu Configuration ManagerMonitorować stan klienta programu Configuration Manager Wdrożyć funkcje zarządzania zasobami programu Configuration Manager, w tym inwentaryzację sprzętu i oprogramowania, Asset Intelligence oraz pomiar oprogramowania Tworzyć i używać zapytań dotyczących danych i komunikatów o stanie oraz wysyłać zapytania do urządzeń w czasie rzeczywistym za pomocą CMPivot Wdrażać i używać funkcji raportowania w programie Configuration Manager | Kryteria weryfikacji Samodzielna praca w środowisku wirtualnym i wykonywanie zadań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Microsoft Endpoint Manager i Configuration Manager
- Microsoft Endpoint Manager i funkcje programu Configuration Manager
- Koncepcje i podstawy programu Configuration Manager
- Konsola Configuration Manager, CMTrace i inne narzędzia
Zajęcia 1: Instalacja i używanie konsoli Configuration Manager i CMTrace
- Instalacja konsoli programu Configuration Manager
- Korzystanie z konsoli programu Configuration Manager
- Używanie CMTrace
Moduł 2: Przygotowanie infrastruktury do wdrożenia i zarządzania klientami
- Integracja Configuration Manager z Active Directory
- Wykrywanie zasobów użytkownika i systemu
- Zbiory zasobów
- Granice i grupy granic
Zajęcia 1: Konfiguracja integracji, wykrywania i zasobów Active Directory
- Sprawdzanie konfiguracji Active Directory Integration
- Konfiguracja metod wykrywania zasobów
- Tworzenie zbiorów
Zajęcia 2: Konfiguracja granic i grup granic
- Konfiguracja i odkrywanie granic
- Konfiguracja grup granic
Moduł 3: Klient programu Configuration Manager
- Podstawy obsługi klienta programu Configuration Manager
- Instalacja klienta
- Ustawienia klienta
- Stan klienta
Zajęcia 1: Instalacja klienta programu Configuration Manager
- Konfiguracja ról i ustawień dla instalacji klienta
- Instalacja klienta programu Configuration Manager
- Monitorowanie procesu instalacji klienta
Zajęcia 2: Konfiguracja ustawień klienta i monitorowanie stanu klienta
- Konfiguracja i weryfikacja ustawień klienta
- Weryfikacja stanu klienta
Moduł 4: Zarządzanie zasobami w programie Configuration Manager
- Wprowadzenie do funkcji zarządzania zasobami
- Inwentaryzacja sprzętu komputerowego
- Inwentaryzacja oprogramowania
- Asset Intelligence
- Pomiar oprogramowania
Zajęcia 1: Konfiguracja i zarządzanie zbiorem zasobów sprzętowych i oprogramowania
- Konfiguracja zasobów sprzętowych
- Konfiguracja zbioru zasobów oprogramowania i plików
- Testowanie zbioru zasobów i przegląd wyników
Zajęcia 2: Konfiguracja Asset Intelligence
- Wdrożenie punktu synchronizacji Asset Intelligence
- Konfiguracja klas raportowania Asset Intelligence
- Importowanie danych licencji oprogramowania
Zajęcia 3: Konfiguracja i zarządzanie pomiarami oprogramowania
- Konfiguracja pomiarów oprogramowania
- Generowanie i podsumowanie danych pomiarów oprogramowania
Moduł 5: Zapytania i raporty
- Zapytania dotyczące danych i komunikatów o stanie
- Zapytania CMPivot w czasie rzeczywistym
- Raporty
Zajęcia 1: Tworzenie i uruchamianie zapytań
- Tworzenie prostych zapytań
- Tworzenie zapytań sparametryzowanych
- Tworzenie zapytań zależnych (zapytania zagnieżdżone)
- Kopiowanie, modyfikowanie i używanie zapytania dotyczącego komunikatów o stanie
Zajęcia 2: Korzystanie z CMPivot
- Korzystanie z podstawowych funkcji CMPivot
- Wykorzystanie CMPivot do analizy bieżącego stanu urządzenia
- Tworzenie zbiorów na podstawie wyników CMPivot
Zajęcia 3: Wdrażanie i używanie raportowania w programie Configuration Manager
- Konfiguracja usług SQL Reporting Services
- Wdrażanie punktu usług Reporting Services
- Tworzenie raportów
- Subskrypcja raportów
Godzinowy harmonogram usługi ma charakter orientacyjny - trener, w zależności od potrzeb uczestników, może zmienić długość poszczególnych modułów (przy zachowaniu łącznego wymiaru 24godz. lekcyjnych). Podczas szkolenia, w zależności od potrzeb uczestników, będą robione krótkie przerwy. Trener ustali z uczestnikami konkretne godziny przerw.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 800,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 090,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto158,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto128,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (e-podręcznik, do którego dostęp zostanie udostępniony na adres e-mail uczestnika)
- dostęp do środowiska wirtualnego (GoDeploy), wysyłany na adres e-mail uczestnika
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową https://szkolenia.dagma.eu/pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
- Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
- W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
- Szkolenie nie zawiera egzaminu.
- Uczestnik otrzyma zaświadczenie ACS o ukończeniu szkolenia
- Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez Autoryzowane Centrum Szkoleniowe DAGMA.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKITECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z aktualnym systemem operacyjnym Microsoft Windows lub macOS; aktualna wersja przeglądarki internetowej, zgodnej z HTML5 (Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge); mikrofon. Opcjonalnie: minimalna rozdzielczość ekranu 1920 x 1080, kamera, drugi monitor lub inne urządzenie, na którym będziesz mógł przeglądać materiały
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi