Programowanie w języku JavaScript (ES6+)
Programowanie w języku JavaScript (ES6+)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, spełniających poniższe wymagania:
- znajomość struktury dokumentu HTML i składni stylów CSS
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji z zakresu programowania w języku JavaScript (ES6+), dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie budować projekty z użyciem webpack, konfigurować package.json, używać narzędzia do konwersji (transpilacji), np. sass do css, używać technologii AJAX w jQuery i formatować transfery danych: JSON, XML, BLOB.Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie kompetencje społeczne, takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu. | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik dowie się jak wykorzystać w pełni współczesne przeglądarki internetowe, poznasz nową składnię i możliwości modułowości środowiska Node w budowaniu nowoczesnych aplikacji internetowych. | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: WPROWADZENIE DO TEMATYKI SZKOLENIA - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Rola JavaScript w aktualnym Frontend Developer RoadMap
- Środowisko programowania Visual Studio Code
- Instalacja
- Konfiguracja
- Instalacja niezbędnych rozszerzeń
- Skróty klawiaturowe
- Konfiguracja struktury projektu witryny www
Moduł 2: PODSTAWY JAVASCRIPT - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Osadzanie kodu w dokumencie HTML
- Zmienne i stałe – deklaracja i konwersja
- Komentarze
- Okna dialogowe
- Typy danych
- Operatory
- Instrukcje warunkowe
- Instrukcje typu pętle
- Debugowanie kodu z poziomu przeglądarki
Moduł 3: PROGRAMOWANIE Z UŻYCIEM TYPÓW I OBIEKTÓW - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Funkcje (Function)
- Tablice (Array)
- Daty (Date)
- Wyrażenia regularne (RegEx)
- Math
- Teksty (String, Template strings)
- Liczby
- NaN, Undefined, Null
- Map, Set
- Symbol
- Object
- Iteratory
- Generatory
Moduł 4: PROGRAMOWANIE DOCUMENT OBJECT MODEL (DOM) - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Metody wyszukujące tagi w dokumencie HTML
- Atrybuty tagów HTML
- Dodawanie i usuwanie tagów z dokumentu HTML
- Praca z zdarzeniami tagów HTML
- Praca z stylami przypisywanymi do tagów HTML
Moduł 5: PRACA Z OBIEKTAMI BROWSER OBJECT MODEL (BOM) - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Windows,
- Location,
- Navigator,
- Screen,
- History
Moduł 6: PRACA Z FORMULARZAMI HTML - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Budowa formularza
- Walidacja danych po stronie HTML
- Walidacja danych po stronie JavaScript
- Rola tokena CSRF w zabezpieczaniu formularza
Moduł 7: PROGRAMOWANIE W TECHNOLOGII AJAX - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Wprowadzenie do technologii asynchronicznych
- Funkcje typu zwrotnego (Callback)
- Formaty transferu danych: JSON, XML, BLOB, i inne
- Użycie obiektu klasy XMLHttpRequest
- Zastosowanie obietnic (Promise)
- Zastosowanie Fetch API
- Składnia async / await
Moduł 8: PROGRAMOWANIE Z UŻYCIEM BIBLIOTEKI JQUERY - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Instalacja biblioteki i dołączenie do strony
- Obsługa zdarzeń tagów HTML z użyciem jQuery
- Użycie animacji wbudowanych w jQuery (opcjonalnie)
- Użycie technologii AJAX w jQuery
Moduł 9: PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Projektowanie klas
- Deklaracja właściwości i akcesoriów
- Deklaracja konstruktora
- Deklaracja metod i metod statycznych
- Destrukturyzacja obiektów
- Rola wskazania this w pracy z obiektami
- Implementacja dziedziczenia
Moduł 10: PRACA Z PLIKAMI ORAZ MAGAZYNAMI DANYCH - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Użycie technologii AJAX
- Użycie FileReader
- Użycie local i session storage
- Użycie cookies
- Użycie IndexedDB
- Użycie WebSQL (opcjonalnie)
Moduł 11: PRACA Z MODUŁAMI - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Deklaracja skryptu jako modułu
- Oznaczanie klas i metod w module do eksportu
- Import modułu
- Domyślna klasa modułu
- Alias nazwy
- Warunkowe importowanie
Moduł 12: ŚRODOWISKO NODE.JS - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Wprowadzenie do środowiska
- Instalacja środowiska
- Instalacja wybranych pakietów
- Konfiguracja package.json
- Użycie narzędzia npx
- Użycie narzędzie do konwersji (transpilacji), np. sass do css
- Reakcja na zdarzenia zmian w zawartości plików js, css, i innych
Moduł 13: UŻYCIE NARZĘDZI AUTOMATYZUJĄCYCH (BUNDLERÓW) - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Wprowadzenie do webpack, parcel, rollupjs
- Instalacja webpack
- Konfiguracja webpack
- Użycie konwerterów
- Użycie optymalizatorów
- Budowa przykładowego projektu z użyciem webpack
Moduł 14: PROJEKTY PRZYKŁADOWYCH APLIKACJI (OPCJONALNIE) - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Projekt Angular
- Projekt React
- Projekt Vue
Godzinowy harmonogram usługi ma charakter orientacyjny - trener, w zależności od potrzeb uczestników, może zmienić długość poszczególnych modułów (przy zachowaniu łącznego wymiaru 35 godz. lekcyjnych). Podczas szkolenia, w zależności od potrzeb uczestników, będą robione krótkie przerwy. Trener ustali z uczestnikami konkretne godziny przerw.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 677,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 990,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,08 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (e-book, lub dostęp do materiałów autorskich, przygotowanych przez trenera, przesłane na adres e-mail uczestnika)
- dostęp do przygotowanego środowiska wirtualnego
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową www.acsdagma.com.pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
- Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
- W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
- Szkolenie nie zawiera egzaminu.
- Uczestnik otrzyma zaświadczenie ACS o ukończeniu szkolenia
- Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez Autoryzowane Centrum Szkoleniowe DAGMA.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKITECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM i/lub MS Teams
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z przeglądarką Chrome lub Edge (NIE firefox), mikrofon, głośniki.
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
- Z platformy MS Teams można korzystać za pośrednictwem przeglądarki, nie trzeba nic instalować.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi (czyt. od 10 października do 14 października)
Szczegóły, związane z prowadzonymi przez nas szkoleniami online, znajdziesz na naszej stronie: https://www.acsdagma.com/pl/szkolenia-online