Koordynator medyczny – Akademia Nauk Stosowanych, WSZiA w Opolu
Koordynator medyczny – Akademia Nauk Stosowanych, WSZiA w Opolu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, wynikającym szczególnie z następstw sytuacji społeczno-gospodarczej oraz demograficznej w naszym kraju, oferta edukacyjna Akademii Nauk Stosowanych - Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu przeznaczona jest dla absolwentów studiów licencjackich i magisterskich. Kierunek ten jest bezpośrednio powiązanych z opieką koordynowaną.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników45
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi228
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńProwadzenie studiów podyplomowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dla efektywnego funkcjonowania skoordynowanej, kompleksowej opieki onkologicznej/kardiologicznej konieczne jest umocnienie roli koordynatorów leczenia. Doświadczenia ostatnich lat poparte praktyką koordynatorów pokazały, że koordynacja musi być przypisana konkretnej osobie optymalizującej proces leczenia realizowany przez różnych specjalistów. W tym celu potrzebne jest rozpoczęcie kształcenia przyszłych koordynatorów. W czasach dużych zmian w podejściu do leczenia oraz ogromnych deficytów pracowEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchacze znają strukturę i organizację systemu ochrony zdrowia na poziomie krajowym. Rozumieją znaczenie wpływu uwarunkowań ekonomicznych na możliwości ochrony zdrowia. Potrafią wskazać na kompetencje i odpowiedzialność poszczególnych realizatorów świadczeń medycznych. Znają otoczenie systemu ochrony zdrowia i potrafią wskazać instytucje i organizacje, z którymi współpracuje lub współpracować może sektor opieki zdrowotnej. Rozumieją znaczenie budowania sieci współpracy zarówno w sektorze ochrony zdrowia, jak i w innych sektorach współpracujących z system opieki zdrowotnej. | Kryteria weryfikacji Posiadanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności oraz kompetencji z zakresu zasad funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce/opieki skoordynowanej, w tym umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Słuchacze znają prawa i obowiązki przysługujące pacjentom. Znają regulacje prawne dotyczące udzielania świadczeń zdrowotnych. Dysponują także wiedzą dotyczącą obowiązków pacjentów. Analogicznie do powyższego - znają prawa i obowiązki leżące po stronie pracowników ochrony zdrowia. | Kryteria weryfikacji Posiadanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności oraz kompetencji z zakresu praw pacjenta (prawa medycznego, etyki w ochronie zdrowia itp.), w tym umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnicy studiów rozumieją, że świadczenie usług zdrowotnych jest związanez prowadzeniem polityki jakościowej, budowaniem relacji z pacjentami oraz dbaniem o markę firmy. Studenci znają i rozumieją zadania wszystkich interesariuszy systemu ochrony zdrowia. Rozumieją też wagę budowania relacji w otoczeniu, w którym funkcjonuje podmiot leczniczy. Wiedzą, że jako pracownicy odpowiadają za kształtowanie tożsamości i wizerunku podmiotu, w którym są zatrudnieni. | Kryteria weryfikacji Posiadanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności oraz kompetencji z zakresu marketingu w ochronie zdrowia, w tym umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnicy studiów potrafią zdiagnozować społeczno-demograficzną sytuację populacji oraz trafnie określić cele zdrowotne społeczeństwa. Efektem nauczania tego przedmiotu jest zdobycie umiejętności tworzenia programów polityki zdrowotnej. Bardzo istotnym efektem kształcenia w ramach tego bloku jest wyposażenie uczestników w kompetencje o charakterze edukacyjnym, co ma zastosowanie w pracy z osobami chorymi, ale również zdrowymi. | Kryteria weryfikacji Posiadanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności oraz kompetencji z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, w tym umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Słuchacze znają mechanizmy i źródła finansowania ochrony zdrowia, w szczególności zależność pomiędzy poziomem środków finansowych a kosztami realizacji świadczeń opieki zdrowotnej i poziomem zaspokojenia potrzeb zdrowotnych. Słuchacze rozumieją rolę płatnika oraz znają zasady kontraktowania świadczeń zdrowotnych, a także raportowania i sprawozdawania świadczeń medycznych finansowanych ze środków publicznych. | Kryteria weryfikacji Posiadanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności oraz kompetencji z zakresu ekonomii zdrowia, w tym umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Słuchacze znają zasady i kryteria ubiegania się o świadczenia zdrowotne. Pozyskana podczas zająć wiedza może zostać wykorzystana w kontaktach z pacjentami, którzy oczekują wszechstronnego wsparcia informacyjnego zarówno z zakresu ubezpieczeń społecznych jak i innych źródeł wsparcia materialnego i niematerialnego. | Kryteria weryfikacji Posiadanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności oraz kompetencji z zakresu systemu świadczeń zdrowotnych i społecznych, w tym umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia rozpoczynają się w październiku 2024 roku i trwają dwa semestry do końca czerwca 2025 roku.
Zajęcia odbywają się w piątki w formie on-line.
Plan dotyczy wyłącznie 1 semestru kształcenia. Godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut. Semestr drugi rozpocznie się w lutym 2025 roku i potrwa do końca czerwca 2025r.
Zajęcia stacjonarne będą odbywały się w budynku ANS-WSZiA w Opolu przy ul. Niedziałkowskiego 18 lub Ozimskiej 63.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zasady funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Marketing w ochronie zdrowia | Data realizacji zajęć 08-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 System świadczeń zdrowotnych i społecznych | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Koordynacja medyczna w różnych podmiotach opieki zdrowotnej | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Ekonomika zdrowia | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Organizacja opieki onkologiczno/kardiologicznej w Polsce | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Prawa pacjenta | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Blok psychologiczny | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 04:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto14,04 PLN
- Koszt osobogodziny netto14,04 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Eliza Działach
Kazimierz Łukawiecki
Jagoda Dziurkowska-Wolny
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla Słuchaczy dostępne będą na platformie e.wszia.opole.pl.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do zajęć on-line prowadzonych na naszej uczelni niezbędne są:
-
Uczelnianie konto pocztowe – (zostanie założone przez administratora uczelni po przyjęciu kandydata na studia)
-
Sprzęt:
-
Własny telefon z aplikacją mobilną Meet (Google Meet działa w tych mobilnych systemach operacyjnych: Android 5.0 lub nowszy. iOS 14 lub nowszy.
-
lub komputer stacjonarny lub laptop z przeglądarką internetową. Zalecamy przeglądarkę Google Chrome (Google Meet działa w aktualnej wersji oraz dwóch wcześniejszych głównych wersjach tych systemów operacyjnych: Apple macOS, Microsoft Windows, Chrome OS, Ubuntu i inne dystrybucje Linuksa oparte na Debianie.)
Minimalne wymagania dotyczące komputera: Dwurdzeniowy procesor, 2 GB pamięci.
-
Do aktywnego uczestnictwa w zajęciach (jeśli student uczestniczy przez komputer) potrzebna jest także kamera internetowa, mikrofon i głośnik (lub słuchawki z mikrofonem).
Szczegółowe informacje na temat wymagań sprzętowych znajdują się na stronie Google (https://support.google.com/meet/answer/7317473?hl=pl#meet_browsers&zippy=%2Ckorzystanie-z-obs%C5%82ugiwanej-przegl%C4%85darki%2Ckorzystanie-z-obs%C5%82ugiwanego-systemu-operacyjnego%2Czalecenia-sprz%C4%99towe)