Akademia HR – Zarządzanie zmianą
Możliwość dofinansowania
Akademia HR – Zarządzanie zmianą
Numer usługi 2024/03/22/4972/2103598
4 797,00 PLN
brutto
3 900,00 PLNnetto
299,81 PLNbrutto/h
243,75 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie działów HR, właściciele, menedżerowie oraz pracownicy, którzy w niedługim czasie awansują na stanowiska kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Menedżerowie działów HR, właściciele, menedżerowie oraz pracownicy, którzy w niedługim czasie awansują na stanowiska kierownicze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie specyfikę zmian na poziomie indywidualnym i organizacyjnym i skutecznie komunikuje zmiany w zespole | Kryteria weryfikacji Zna model 4 faz zmiany i psychologiczne reakcje w każdej z faz | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Widzi korzyści osobiste i korzyści dla organizacji wynikające z procesu zmian | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje zmianę w wymiarze indywidualnym i zespołowym | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Buduje dwustronną komunikację w procesie zmian i unika błędów w komunikacji zmian | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Zarządza sobą w zmianie | Kryteria weryfikacji Identyfikuje własne reakcje na zmianę w oparciu o model 4 faz zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje gdzie jest na krzywej radzenia sobie z konkretną zmianą | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa przyczyny bycia w danej fazie zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyciąga wnioski jak wspierać siebie w sytuacji danej zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przeprowadza innych przez zmianę | Kryteria weryfikacji Diagnozuje etap zmiany u innych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zachowania, które pozwalają przejść innym przez kolejne fazy zmiany | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji W kontaktach podwładnymi i współpracownikami przeformułowuje myślenie o przeszłości na twórcze myślenie o przyszłości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Motywuje innych do proaktywnych postaw w procesie zmiany | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak.
Program
Program
Dzień 1
- Wprowadzenie – inspiracja trenerska
- Zmiana to przechodzenie od zagrożenia do szansy
- Co pomaga sprawnie przejść sytuacje zmian
- Symulacja zespołowa – doświadczenie sytuacji wdrażania zmiany i bycia w zmianie
- Przygotowanie do zmiany „rękami przeżywających zmianę” (analiza potencjalnych reakcji, przygotowanie strategii wdrażania: komunikatów zmiany, argumentacji, planu).
- Analiza przebiegu symulacji: dyskusja na forum, praca w zespołach
- Psychologia zmiany – typowe reakcje w sytuacji zmiany
- Postawy osób wdrażających zmiany
- Warunki sukcesu zmiany
- Zarządzanie sobą w zmianie
- Kwestionariusz „Zmiana – jak usprawnić jej przebieg” - analiza doświadczenia zmiany organizacyjnej
- Analiza konkretnej zmiany pod kątem 4 naturalnych faz przechodzenia jednostki przez zmianę (Zaprzeczanie, Opór, Eksperymentowanie, Zaangażowanie) – praca indywidualna i dyskusja
- Analiza wyników indywidualnych – „gdzie jestem na krzywej radzenia sobie z konkretną zmianą”
- 4 fazy przechodzenia przez zmianę (Zaprzeczanie, Opór, Eksperymentowanie, Zaangażowanie)
- Analiza psychologicznych reakcji jednostki w każdej z 4 faz – praca w grupach i dyskusja na forum
- Rozpoznawanie reakcji w poszczególnych fazach –ćwiczenia interaktywne (scenki)
- Usprawnienie procesu przechodzenia przez zmianę – „jak wspierać siebie w sytuacji zmiany?” -moje osobiste wnioski
- Kwestionariusz „Zmiana – jak usprawnić jej przebieg” - analiza doświadczenia zmiany organizacyjnej
Dzień 2
- Przeprowadzanie innych przez zmianę
- Metody przeprowadzania innych przez zmianę do kolejnej fazy zmiany (od Zaprzeczania do Oporu, od Oporu do Eksperymentowania, od Eksperymentowania do Zaangażowania) -praca w zespołach, dyskusja
- Przeprowadzenie podwładnych przez kolejne fazy zmiany
- Sposoby radzenia sobie - praca zespołowa nad rozwiązaniami dla poszczególnych faz dla case study powstałego na bazie informacji z wcześniejszej pracy w zespołach
- Ćwiczenia przeprowadzania pracownika przez fazy zmiany w sytuacjach opisanych w case study
- Ćwiczenia przeprowadzania pracownika przez fazy zmiany – odgrywanie ról
- Komunikacja w procesie wdrażania zmiany
- Mity w procesie komunikowania zmian – prezentacja trenera
- Cele komunikacji a etapy procesu zmiany
- Budowanie dwustronnej komunikacji w procesie zmian
- Podsumowanie szkolenia
Walidacja - proces walidacji zostanie przeprowadzony przez osobę, która nie szkoliła uczestników. Każdy z uczestników wypełni test, a następnie przystąpi do udziału w przygotowanej symulacji, która pozwoli walidatorowi na zweryfikowanie osiągnięcia efektów kształcenia przez każdego z uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 797,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto299,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto243,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Alicja Firsowicz-Madej
Jest absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Szukając inspiracji do pracy szkoleniowca, ukończyła Szkołę Trenerów Dramy w Drama Way. Posiada certyfikat Business Coaching Diploma Akademii PwC, pierwszej szkoły coachingu w Polsce z akredytacją dwóch międzynarodowych organizacji coachingowych ICF i EMCC EQA. Jest również akredytowanym coachem International Coach Federation ACC.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie go2know
Adres
Adres
ul. Równoległa 4a
02-235 Warszawa
woj. mazowieckie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
Kontakt
Kontakt
Katarzyna Grajkowska
E-mail
katarzyna.grajkowska@houseofskills.pl
Telefon
(+48) 660 776 832