Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół) - grupa III
Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół) - grupa III
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników różnych zespołów z każdej branży, stale lub okresowo ze sobą współpracujących.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników22
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do nabycia umiejętności społecznych, niezbędnych do wydajnej i efektywnej pracy zespołu. Kursanci dowiedzą się jak zaangażować zespół do wydajniejszej pracy, jak zbudować odpowiednią atmosferę w grupie oraz przede wszystkim jak wydobyć wspólny potencjał zespołu. Przygotowuje do radzenia sobie z nadmiernymi emocjami w oparciu o znajomość własnego sposobu reagowania na stres, technik asertywności, sposoby rozwiązywania konfliktów i napięć oraz przez kontrolę własnego wizerunku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po odbyciu szkolenia uczestnicy nabyli umiejętności społeczne, które są im niezbędne do efektywnej i wydajnej pracy zespołu. Uczestnicy szkolenia poznali trzy niezbędne elementy budujące zaangażowany zespół, oraz potrafią określić silne i słabe strony zespołu. Poznali oni kryteria mierzące efektywność zespołu oraz potrafią komunikować się między sobą w sposób jasny i czytelny. Uczestnicy szkolenia nauczyli się jak zaangażować zespół do wydajniejszej pracy, oraz w jaki zbudować odpowiednią atmosferę w pracy. Dzięki udziałowi w usłudze uczestnicy będą potrafili wydobyć wspólny potencjał zespołu. | Kryteria weryfikacji stosuje techniki komunikacji interpersonalnejdiagnozuje problemy komunikacyjne wykorzystywuje komunikację do skutecznego zarządzania definiuje – „zdrowy” i „niezdrowy” stres, rozróżnia skutki stresu na poziomie zachowań, emocji i przekonań, charakteryzuje emocjonalne i fizyczne koszty stresu, ilustruje model stresu, rozpoznaje obiektywne i subiektywne dopasowanie w pracy, wnioskuje o wpływie nieobiektywnego sposobu oceny pracy na poziom stresu, zapobiega odczuwaniu presji czasu, wyniku, innych osób, zapobiega presji własnej jako czynnika stresu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji rozróżnia naturalne wzorce reakcji – atak/obrona, zachowania agresywne i biernoagresywne,stosuje asertywność, czyli zachowania pomiędzy agresją, uległością i lekceważeniem, nazywa swoje prawa w relacjach z innymi, rozpoznaje oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego, rozpoznaje swój sposób reakcji na stres, waży konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu, ćwiczy radzenie sobie z własnym gniewem i złością, ćwiczy radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników, asertywnie wyraża emocje, negocjuje w sytuacjach konfliktowych, kontroluje wizerunek własny. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 10 godzin dydaktycznych, tj. 7 godzin i 30 minut zegarowych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Dzień I
Wprowadzenie do tematu szkolenia, omówienie celu szkolenia oraz oczekiwań uczestników zajęć
"Czynniki budujące zaangażowany zespół?"
1. Poznanie trzech elementów budujących zaangażowany zespół
2. Określenie silnych stron zespołu
3. Określenie słabych stron zespołu
"Czynniki budujące efektywny zespół ?"
1.Poznanie głównego kryterium mierzącego efektywność zespołu
2.Nauczenie sposobu komunikacji z ludźmi o innej osobowości
3.Określenie sposobów świętowania przez zespół
Sposoby na zwiększenie efektywności zespołu
1. Jak lepiej zarządzać sobą w czasie?
2. Jak zwiększyć produktywność?
3. Jak radzić sobie z emocjami?
Gry integracyjne; olimpiada śmiechu, niezwykłe regaty, puzzle zaufania, kalambury, kierowane rysowanie itd.
Dodatkowo: elementy wpływu społecznego i obrony przed manipulacją w grupie/zespole Każda gra jest skrupulatnie omawiana, wyciągane są z niej treści merytoryczne, które zgodnie z cyklem Kolba przekładane są na praktykę pracy zespołowej.
Dzień II
1. Czym jest stres, źródła stresu
- Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
- Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres);
- Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
2. Czynniki wywierające wpływ na stres w miejscu pracy
- Stadia reakcji na sytuację stresową
- Najczęstsze czynniki stresujące w miejscu pracy
- Działania służące eliminacji czyników strresujacych
3. Skutki stresu w miejscu pracy
- Utrzymywanie się sytuacji stresowej a ogólna kondycja fizyczna pracownika
- Wpływ stresu na sferę emocjonalną
- Stres w pracy a zagrożenie wypaleniem zawodowym
4. Emocje w stresie
- Diagnoza własnej podatności na stres
- Jak kontrolować emocje prowadzące do stresu? – metoda Epsteina
- Radzenie sobie z objawami stresu – ćwiczenia oddechowe, relaksacja progresywna Jacobsona, trening autogenny Schulza
- Uświadomienie stresowych sytuacji i własnych wypracowanych sposobów reagowania
5. Trening czyni mistrza
- Elementy treningu antystresowego
- Strategie radzenia sobie ze stresem
- Techniki szybkiego relaksowania się i usuwania napięć
6. Stres pod kontrolą
- Działania profilaktyczne
- Kształtowanie umiejętności, które chronią nas przed narażaniem się na stres
7. Czym jest wypalenie zawodowe i jak je odczuwamy:
- Emocjonalne, psychiczne i fizyczne wyczerpanie, depersonalizacja w relacjach i erozja zaangażowania jako przejawy wypalenia zawodowego.
- Teoria i badania dotyczące wypalenia zawodowego jako skutków nadmiernego i długotrwałego stresu.
- Jak stres wpływa na nasze ciało, postrzeganie społeczne i koncentrację na zadaniach.
- Indywidualne, interpersonalne oraz organizacyjne źródła wypalenia.
- Zawody i funkcje szczególnie narażone na wypalenie.
8. Mechanizmy wypalenia zawodowego– najczęściej obserwowane w organizacjach i ich wpływ na jakość pracy oraz spadek wskaźników mierzenia efektywności pracowników/zespołów
9. Czynniki psychologiczne mające wpływ na poczucie wypalenia zawodowego
- Niechęć przed zmianą, dążenie do kontrolowania sytuacji i wpływ przekonań na odczuwany stres.
- Tendencja do ulegania wpływom i autorytetom zewnętrznym.
- Zewnętrzne poczucie kontroli nad zdarzeniami.
- Wartości osobiste, ich poziom realizacji oraz zabezpieczanie swoich potrzeb.
10. Główne przyczyny wypalenia zawodowegou pracowników – przegląd wyników badań
- Stres w pracy jako podstawowe źródło wypalenia zawodowego
- Determinanty stresu zawodowego
- Fizyczne warunki pracy jako źródło stresu
- Zagrożenia psychospołeczne dotyczące treści pracy i kontekstu zadaniowego
11. Czynniki przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu:
- Dopasowanie stanowiska do pasji i talentów.
- Praca w zespołach projektowych vs. samotność „z siecią”.
- Podejmowanie nowych wyzwań, czyli strefa rutynowego komfortu vs. zmiana.
- Inspirujące otoczenie pracy i inspirujące zadania.
- Asertywna komunikacja i interakcja w zespole.
- Rozwój i wielostanowiskowość / wszechstronność.
- Innowacyjność / kreatywność, czyli „czy w pracy można się bawić”?
- Przewartościowanie celów i priorytetów – planowanie i organizacja działań
- Poczucie sensu pracy – nadawanie wartości
- Strategia postawy optymistycznej - zmiana sposobu myślenia jako narzędzie bezpośredniego wpływu na poziom odczuwanego stresu i przeciążenia.
12. Dystans emocjonalny, czyli czym jest twardość psychiczna i jak ją wzmacniać?
- Techniki obniżania napięcia i wyciszania.
13. Nowoczesne techniki radzenia sobie ze stresem - style radzenia sobie ze stresem przez pracowników w środowisku zawodowymi ich wpływ na przebieg procesu stresowego u pracowników oraz kierunki wykorzystania potencjału pracowników
- Typy osobowości jako modyfikator procesu stresowego
- Temperament i jego wpływ na proces stresowy
- Wewnątrz zespołowa diagnoza organizująca kierunkująca możliwości realizowanych ścieżek neutralizujących stres i rekomendacje działań profilaktycznych/interwencyjnych.
METODY STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA
- Prezentacja w formie wykładu
- Dyskusja grupowa
- Wspólne dochodzenie do wniosków
- Ćwiczenia w grupach
- Ćwiczenia w parach
- Ćwiczenia indywidualne
- Case study
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 "Czynniki budujące zaangażowany zespół?" | Prowadzący Damian Kuźma | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Określenie silnych stron zespołu, określenie słabych stron zespołu | Prowadzący Damian Kuźma | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Poznanie głównego kryterium mierzącego efektywność zespołu, nauczenie sposobu komunikacji z ludźmi o innej osobowości | Prowadzący Damian Kuźma | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Jak lepiej zarządzać sobą w czasie? Jak zwiększyć produktywność? | Prowadzący Damian Kuźma | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Jak radzić sobie z emocjami? | Prowadzący Damian Kuźma | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Gry integracyjne; olimpiada śmiechu, niezwykłe regaty, puzzle zaufania, kalambury, kierowane rysowanie | Prowadzący Damian Kuźma | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja efektów uczenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto140,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto140,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Damian Kuźma
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy szkolenia otrzymają bogato ilustrowany skrypt wraz z prezentacją multimedialną.
- Wsparcie trenera po szkoleniu we wdrożeniu poznanych technik sprzedażowych i strategii budowania wizerunku przedsiębiorstwa
Informacje dodatkowe
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o odbyciu szkolenia oraz certyfikat potwierdzające nabyte umiejętności, które stanowią potwierdzenie nabytych kompetencji dotyczących efektywnej prezentacji.
Minimalny poziom frekwencji na szkoleniu pozwalający na wydanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia powinien wynosić 80% .