Budowa prorodzinnej kultury pracy
Budowa prorodzinnej kultury pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menadżerowie/kandydaci na menadżerów oraz inni pracownicy przedsiębiorstw (bez osób samozatrudnionych), odpowiedzialni w firmie za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji11-06-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje do pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrostu poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Szkolenie przygotowuje również do kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Tłumaczy znaczenie procesów demograficznych, takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny i spadek liczby osób w wieku produkcyjnym, w odniesieniu do własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia studium przypadku, w którym opisuje wpływ demografii na funkcjonowanie i rozwój konkretnej firmy, uwzględniając wymienione procesy demograficzne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje, jakie są potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców związane z stabilnością i elastycznością zatrudnienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee Value Proposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje analizę istniejącej oferty pracowniczej, identyfikując, jakie elementy są dostosowane do potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia i opisuje, jak strategie rekrutacyjne uwzględniające potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego pozyskują odpowiednich kandydatów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego. Opisuje wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane dotyczące klimatu organizacyjnego, poszukując związków między fazami życia rodzinnego pracowników a poziomem zadowolenia, zaangażowania i efektywności w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem.Kryteria weryfikacji: | Kryteria weryfikacji Prezentuje aktualne przepisy prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem, wskazując na ich kluczowe elementy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje praktyczne przypadki związane z uprawnieniami pracowników w kontekście rodzicielstwa, demonstrując zastosowanie obowiązujących przepisów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i prezentuje dobre praktyki z innych firm, a następnie proponuje sposób implementacji tych praktyk w swojej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Inicjuje proces opracowywania nowych praktyk zaspokajania potrzeb pracowników w różnych fazach życia rodzinnego, a także prezentuje konkretne propozycje ich wdrożenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Konsultuje je na bieżąco, ustala optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje komunikat dla różnych grup interesariuszy, w którym jasno przedstawia, jakie rozwiązania prorodzinne będą wprowadzone, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne ryzyko związane z wprowadzeniem prorodzinnych rozwiązań, a następnie opracowuje plan zarządzania tym ryzykiem, uwzględniając różne perspektywy interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektując pakiety korzyści pracowniczych uwzględnia w nich potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę porównawczą pakietów korzyści oferowanych przez inne firmy na rynku, zwracając uwagę na uwzględnianie potrzeb pracowników planujących założenie rodziny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Analizuje wskaźniki satysfakcji pracowników z różnych grup, koncentrując się na obszarach związanych z prorodzinnymi inicjatywami i dostosowuje działania na podstawie wyników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje dokumenty feedbacku, takie jak e-maile, formularze informacyjne i zgłoszenia pracowników, identyfikując wzorce i obszary do poprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę efektywności działań komunikacji wewnętrznej dotyczącej prorodzinnych praktyk, uwzględniając zrozumienie i zaangażowanie pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje aktywność na platformach rekrutacyjnych, oceniając, czy informacje o praktykach prorodzinnych przyciągają uwagę potencjalnych kandydatów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Zrozumienie kontekstu demograficznego i jego wpływu na organizację
Znaczenie procesów demograficznych w kontekście własnej firmy.
Identifikacja cech pracowników w różnych fazach życia rodzinnego.
Regulacje prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem.
Moduł 2. Tworzenie korzystnej oferty pracowniczej i dostosowanie praktyk w firmie
Identyfikowanie potrzeb pracowników planujących założenie rodziny.
Dobre praktyki prorodzinne stosowane w firmie.
Projektowanie pakietów korzyści uwzględniających potrzeby prorodzinne.
Moduł 3. Zarządzanie zadowoleniem pracowników i skuteczne wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych
Monitorowanie satysfakcji pracowników.
Komunikacja wewnętrzna i rekrutacyjna.
Konsultacje z interesariuszami i zarządzanie ryzykiem.
Metody szkoleniowe:
Szkolenie zostanie przeprowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi (umożliwiającymi uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalającymi uczestnikom na ćwiczenie umiejętności). Metody przewidziane w procesie szkoleniowym to:
1) prezentacja, w tym z wykorzystaniem narzędzi interaktywnych –wprowadzenia do zagadnień lub podsumowania
poszczególnych części, porządkujące wiedzę;
2) mini-wykłady prowadzające do działań warsztatowych;
3) gry symulacyjne.
Prowadzenie aktywnego dialogu z uczestnikiem, zbieranie na bieżąco informacji zwrotnych, identyfikacja i reagowanie na potrzeby uczestnika zarówno na początku jak i w trakcie procesu szkoleniowego. Zadawanie pytań otwartych podczas całego procesu szkoleniowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1. Zrozumienie kontekstu demograficznego i jego wpływu na organizację | Prowadzący Ekspert Dolnośląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Ekspert Dolnośląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł 2. Tworzenie korzystnej oferty pracowniczej i dostosowanie praktyk w firmie cz. I | Prowadzący Ekspert Dolnośląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł 2. Tworzenie korzystnej oferty pracowniczej i dostosowanie praktyk w firmie cz. II | Prowadzący Ekspert Dolnośląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Ekspert Dolnośląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł 3. Zarządzanie zadowoleniem pracowników i skuteczne wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych | Prowadzący Ekspert Dolnośląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert Dolnośląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej np. prezentacja oraz papierowej np. skrypt.
Informacje dodatkowe
Wymagane min. 80% obecności.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia.
Po zakończonej usłudze następuje ocena poprzez wypełnienie ankiety wewnętrzej oraz ankiety w BUR.
Usługa realizowana w ramach projektu „Akademia HR”. Usługa wpisuje się w kompetencje kadr w zakresie: Budowa prorodzinnej kultury pracy, w grupie kompetencji: Kompetencje profesjonalne.
Proces walidacji zostanie przeprowadzony zgodnie z wymaganiami BUR tj. następi proces rozdzielenia funkcji osoby prowadzącej szkolenie oraz weryfikującej efekty nauczania. Wyłącznie walidacja prowadzona jest w formie zdalnej w czasie rzeczywisty, szkolenie odbywa sie w formie stacjonarnej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Walidacja prowadzona w formie zdalnej w czasie rzeczywistym na platformie do spotkań zdalnych
Podczas zapisywania na usługę uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swojego wizerunku.
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE
- uczestnicy pracują na własnych komputerach/ telefonach komórkowych z dostępem do internetu
- kamera, mikrofon, głośniki lub słuchawki
- przed walidacją uczestnik otrzyma indywidualne zaproszenie, które pozwoli na dołączenie do grupy - udział nie wymaga instalowania aplikacji. Ważność linku z zaproszeniem - do zakończenia walidacji.
- kamera, mikrofon, głośniki lub słuchawki
- przed szkoleniem uczestnik otrzyma indywidualne zaproszenie, które pozwoli na dołączenie do grupy - udział nie wymaga instalowaniaaplikacji. Ważność linku z zaproszeniem - do zakończenia szkolenia.