PNF w Pediatrii - szkolenie
PNF w Pediatrii - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci.
Lekarze.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi46
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "PNF w Pediatrii - szkolenie" przygotowuje do samodzielnego badania, stawiania diagnozy funkcjonalnej oraz planowania i prowadzenia terapii pacjentów pediatrycznych z różnymi schorzeniami z wykorzystaniem metody PNF, która ma na celu usprawnianie pacjentów mających ograniczenia na poziomach aktywności dnia codziennego, uczestnictwa, funkcji i struktury ciała.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą koncepcji PNF. | Kryteria weryfikacji - definiuje koncepcję PNF- definiuje zasady, wzorce i techniki PNF | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje prawidłowy rozwój dziecka- charakteryzuje zaburzenia rozwoju w schorzeniach ośrodkowego układu nerwowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą teoretyczną oraz praktyczną usprawniania dziecka z mózgowym porażaniem dziecięcym | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje objawy mózgowego porażenia dziecięcego- stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - planuje i prowadzi proces terapeutyczny ( praca na macie, stymulacje w różnych pozycjach wyjściowych) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą teoretyczną oraz praktyczną usprawniania dziecka ze schorzeniami rdzenia kręgowego | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje objawy schorzenia rdzenia kręgowego- definiuje możliwości funkcjonalne dzieci - definiuje zasady irradiacji i możliwości wykorzystania ich występowania u dzieci - definiuje uszkodzenie splotu barkowego - stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - planuje i prowadzi proces terapeutyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą teoretyczną oraz praktyczną usprawniania dziecka z chorobami nerwowo - mięśniowymi | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje choroby nerwowo - mięśniowe- charakteryzuje możliwości usprawniania pacjentów pediatrycznych w przypadku miopatii, rdzeniowego zaniku mięśni, polineuropatii, - definiuje zasady i etapy pionizacji dziecka - definiuje znaczenie stymulacji oddechowej - stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - planuje i prowadzi proces terapeutyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą teoretyczną oraz praktyczną usprawniania dziecka ze skoliozami | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje skoliozy- definiuje wrodzone wady narządu ruchu - charakteryzuje techniki stosowane u dzieci ze skoliozami oraz sposób przygotowania ich w przypadku planowanego zabiegu operacyjnego, - charakteryzuje wady i zniekształcenia stóp u pacjentów pediatrycznych i możliwości terapeutyczne w przypadku ich wystąpienia - stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - planuje i prowadzi proces terapeutyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą znaczenia stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje znaczenie stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi- definiuje zasady kształtowania schematu ciała dziecka - definiuje rozwój czynności manualnych - charakteryzuje zasady kształtowania prawidłowego chwytu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie "PNF w Pediatrii" przeznaczone jest dla absolwentów kursu "PNF Podstawowy", którzy:
- pracują lub chcą rozpocząć pracę z dziećmi i młodzieżą,
- szukają narzędzi dedykowanych najmłodszym pacjentom,
- pragną urozmaicić swój warsztat terapeutyczny,
- chcą dowiedzieć się w jaki sposób zainteresować dziecko, aby chętnie uczestniczyło w terapii,
- poszukują szkolenia, podczas którego będą mogli pracować bezpośrednio z pacjentami pediatrycznymi,
- potrzebują wsparcia w badaniu, diagnozowaniu i planowaniu terapii dzieci z różnymi zaburzeniami.
Aby uczestnik osiągnął zamierzony cel szkolenia, musi znać podstawowe zagdnienia z zakresu anatomii oraz rozwoju dziecka.
Warunki organizacyjne: maksymalna liczba uczestników na szkoleniu to 20 osób. Podczas zajęć teoretycznych i wykładów uczestnicy siedzą dwójkami przy jednym stole terapetycznym, omawiane treści sa również wyświetlane przez projektor. Podczas zajęć praktycznych uczestnicy ćwiczą parami przy jednym stanowisku ( stole terapeutycznym). Uczestnicy mają do dyspozycji sprzęt potrzeby do prowadzenia fizjoterapii, tj. regulowane stoły terapeutyczne, maty do ćwiczeń, wałki, półwałki, piłki terapeutyczne, taśmy Thera - Band, poręcz do nauki chodu oraz wiele innych pomocy dydaktycznych.
Podczas szkolenia przedstawiane są zasady badania, diagnostyki, planowania i prowadzenia terapii pacjentów pediatrycznych z najczęstszymi schorzeniami, między innymi mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo-rdzeniową, chorobami nerwowo-mięśniowymi, wadami postawy czy uszkodzeniem rdzenia kręgowego.
Dzięki temu, że przeważającą część kursu stanowi praca praktyczna (również przy użyciu przyrządów, zabawek i pomocy psychomotorycznych), jego uczestnicy nabywają szeroki wachlarz narzędzi do przyszłej pracy.
Dodatkowo podczas kursu przeprowadzane są demonstracje małych pacjentów z różnymi schorzeniami, a praca z nimi pozwoli kursantom na jeszcze pełniejsze zrozumienie omawianych problemów i możliwości ich rozwiązanie.
Liczba godzin usługi: 46 podana jest w godznach edukacyjnych (45 minutowych).
Program szkolenia:
1 dzień
9.00 - 10.45 Przywitanie. Zastosowanie koncepcji PNF w pediatrii – możliwości zastosowania zasad, wzorców, technik.
10.45 – 11.00 Przerwa
11.00 – 13.00 Prawidłowy rozwój dziecka. Zaburzenie rozwoju w schorzeniach ośrodkowego układu nerwowego.
13.00 – 13.45 Przerwa
13.45 – 15.45 Usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Praca na macie.
15.45 – 17.30 Usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Stymulacje w pozycji siedzącej i stojącej.
2 dzień
9.00 - 10.45 Schorzenia rdzenia kręgowego - wprowadzenie.
10.45 – 11.00 Przerwa
11.00 – 13.00 Możliwości funkcjonalne dzieci ze schorzeniami rdzenia kręgowego w odcinku szyjnym, piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa. Irradiacje.
13.00 – 13.45 Przerwa
13.45 – 15.45 Uszkodzenia splotu barkowego. Omówienie problemów funkcjonalnych pacjentów.
15.45 – 17.30 Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii.
3 dzień
9.00 - 10.45 Choroby nerwowo – mięśniowe – wprowadzenie.
10.45 – 11.00 Przerwa
11.00 – 13.00 Miopatie, rdzeniowy zanik mięśni, polineuropatie – planowanie terapii. Przygotowanie do pionizacji.
13.00 – 13.45 Przerwa
13.45 – 15.45 Znaczenie stymulacji oddechowej u pacjentów ze schorzeniami nerwowo – mięśniowymi.
15.45 – 17.30 Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii.
4 dzień
9.00 - 10.45 Skoliozy nerwowo – mięśniowe. Przygotowanie do zabiegu operacyjnego.
10.45 – 11.00 Przerwa
11.00 – 13.00 Wrodzone wady narządu ruchu.
13.00 – 13.45 Przerwa
13.45 – 15.45 Wady i zniekształcenia stóp. Rozwiązywanie zadań w grupach.
15.45 – 17.30 Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii.
5 dzień
09.00 - 10.45 Znaczenie stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi. Kształtowanie schematu ciała.
10.45 – 13.00 Rozwój czynności manualnych. Kształtowanie prawidłowego chwytu.
13.00 - 13.30 Pytania. Zakończenie kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Zastosowanie koncepcji PNF w pediatrii. Prawidłowy rozwój dziecka. Zaburzenie rozwoju w schorzeniach ośrodkowego układu nerwowego. Usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Schorzenia rdzenia kręgowego. Możliwości funkcjonalne dzieci ze schorzeniami rdzenia kręgowego. Irradiacje. Uszkodzenia splotu barkowego. Praca z pacjentami. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 21-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Choroby nerwowo - mięśniowe. Miopatie, rdzeniowy zanik mięśni, polineuropatie – planowanie terapii. Przygotowanie do pionizacji. Znaczenie stymulacji oddechowej. Praca z pacjentami. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Skoliozy nerwowo – mięśniowe. Przygotowanie do zabiegu operacyjnego. Wrodzone wady narządu ruchu. Wady i zniekształcenia stóp. Rozwiązywanie zadań w grupach. Praca z pacjentami. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Znaczenie stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi. Kształtowanie schematu ciała. Rozwój czynności manualnych. Kształtowanie prawidłowego chwytu. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 520,00 PLN
- Koszt usługi netto2 048,78 PLN
- Koszt godziny brutto54,78 PLN
- Koszt godziny netto44,54 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Stępień
Od 1995 roku wykładowca w Katedrze Rehabilitacji, Wydziału Rehabilitacji AWF w Warszawie. Praktyka zawodowa w placówkach NFZ oraz prywatnej praktyce. Od 2004 roku kierownik praktyki fizjoterapeutycznej. Pracuje z dziećmi i dorosłymi z chorobami neurologicznymi, w tym nerwowo – mięśniowymi, oraz zaburzeniami ortopedycznymi narządu ruchu.
Prezes Stowarzyszenia Fizjoterapia Polska, w latach 2009-2017 członek Zarządu. W ramach działalności stowarzyszenia aktywnie współpracuje z organizacjami pacjentów. Członek Zespołu Narodowego Programu Chorób Rzadkich przy Ministrze Zdrowia (2016-2017), Społecznej rady Sportu przy Ministrze Sportu (2018-2019) oraz Zespołu Zadaniowego d.s. Diagnostyki i Leczenia Zachowawczego w Przebiegu Skoliozy Idiopatycznej działającego w składzie Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN. Członek Research Committee International PNF Association.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkolenia "PNF w Pediatrii".
Warunki uczestnictwa
- dokonanie rejestracji na szkolenie przez stronę organizatora www.fizjoterapia.pl
- przesłanie dyplomu z tytułem fizjoterapeuty / lekarza oraz certyfikatu ukończenia kursu "PNF Podstawowy"
- wpłata zaliczki w wysokości 300 zł będącej potwierdzeniem uczestnictwa w szkoleniu i wymaganej przez regulamin organizatora ( w przypadku dofinansowania pokrywającego cały koszt szkolenia, zaliczka jest zwracana uczestnikowi szkolenia)
Informacje dodatkowe
Jeżeli szkolenie finasowane jest w min. 70 % ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku Vat. Warunkiem wystawienia faktury zwolnionej z podatku Vat jest przesłanie usługodawcy stosownego oświadczenia.
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o dokonanie rezerwacji miejsca na szkoleniu przez stronę internetową organizatora www. fizjoterapia.pl oraz dopełnienie formalności z organizatorem.
Podana ilośc godzin usługi (46) podana jest w godzinach edukacyjnych (45 minutowych).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami