Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - szkolenie w ramach projektu „Akademia HR”
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - szkolenie w ramach projektu „Akademia HR”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Grupą docelową są właściciele firm, pracownicy zespołu HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy, pracownicy zajmujący stanowiska menadżerskie/kierownicze oraz osoby przewidziane do awansu na stanowisko menadżerskie/kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji08-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie i przygotowanie uczestników do nowych trendów w obszarze HR oraz zmian w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestnik nabywa wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie innowacyjnych rozwiązań i zmian procesów HR w otoczeniu biznesowym i strategicznym przedsiębiorstwa, a także niwelowania oporów przed tymi zmianami.W rezultacie nabyte kompetencje wpłyną na wdrażanie zmian w organizacji dopasowanych do rynku pracy i otoczenia społecznego przedsiębiorstwa.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Świadomie opisuje zmiany społeczne i gospodarcze, aktualną sytuację, trendy i ich wpływ na procesy, politykę personalną i wyzwania zarządzania zasobami ludzkimi. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i analizuje sytuacje na rynku pracy, w tym dobre praktyki i rozwiązania na poziomie branży, kraju oraz świata. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje zmiany i dokonuje analizy pod kątem korzyści, ograniczeń i szans i na tej podstawie dobiera i proponuje innowacyjne rozwiązania do wdrożenia w przedsiębiorstwie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i diagnozuje potrzeby, oczekiwania i obawy pracowników, czyli ocenia gotowość do zmian - wspiera i objaśnia działania w taki sposób, że eliminuje opory pracowników i buduje pozytywne nastawienie zróżnicowanych grup pracowniczych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje potrzeby, obawy, tendencje zachowań i reakcje różnych interesariuszy. Wymienia i dopasowuje odpowiednie działania na unikanie konfliktów, skuteczną komunikację i budowanie pozytywnego nastawienia ukierunkowanego na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie zarządzania zmianą, jego rolę i związane z tym szanse i zagrożenia, jednocześnie określa i uwzględnia cele krótkoterminowe i długoterminowe przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uwzględnia procesy biznesowe i strategiczne firmy i odpowiednio do gotowości przedsiębiorstwa i pracowników planuje i wdraża działania związane z zarządzaniem zmianą. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje cele i zamierzone efekty dla firmy i na tej podstawie proponuje metody optymalizacji procesów personalnych, jednocześnie odpowiednio objaśnia konkretne działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dostawca Usług zapewnia inną osobę z firmy do przeprowadzenia walidacji niż osobę prowadzącą szkolenie.
Program
Program
DZIEŃ 1
• Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie Uczestników, traktat
• Zarządzanie zmianą - definicja, istota i rola w przedsiębiorstwie, elementy społeczne i gospodarcze, zasady i zagrożenia - wykład trenera prowadzącego
• Ćwiczenie matryca - 6 poziomów efektywności firmy/działu/osoby
• Strategia efektywności i współpracy w zespole w procesie wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie w podziale na 6 elementów - praca całego zespołu
• Planowanie zmian w procesach HR w kontekście zamierzonych efektów dla firmy - dyskusja całego zespołu
• Trendy HR - analiza dobrych praktyk w branży, zmian na rynku pracy w Polsce i na świecie, innowacyjnych rozwiązań, przeobrażeń procesów HR - dyskusja
DZIEŃ 2
• Wpływ polityki zatrudnienia i aktualnych standardów zarządzania w firmie wobec zmian rynkowych - analiza potrzeb, celów i obszarów zmian
• Współpraca i komunikacja w trakcie wdrożenia zmian - omówienie zasad skutecznego komunikowania - zwrócenie uwagi na treści, język, jasność komunikatu, inne ważne elementy mające wpływ na pozystywne nastawienie do zmian
• Style komunikacji wobec pracowników, tendencje zachowań i reakcji na zmiany
• Unikanie konfliktów, oporów i działań spowalniających zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi - ćwiczenie w grupie pod kątem asertywności i jasności komunikatu
• Rodzaje, przyczyny i metody reakcji na konflikty wśród zespołu - sposoby na redukcję napięć i wzmocnienie integracji zespołu w trakcie przeobrażeń w procesach zmian
• Analiza korzyści i zagrożeń z wprowadzenia nowych rozwiązań w obszarze HR - ćwiczenie indywidualne
DZIEŃ 3
• Analiza procesów biznesowych w firmie oraz odnalezienie sposobów ich zmiany lub optymalizacji zgodnie ze strategią zarządzania zasobami ludzkimi - burza mózgów
• Tworzenie schematu opisu procesów biznesowych w firmie - matryca, mapa procesu
• Koncentracja na korzyściach (pozytywna afirmacja) w obszarach: kosztowych, czasowych, stworzenie atrakcyjnej wizji pracy w trakcie zmian
• Jak zmienić blokady i opory pracownika na pozytywne czynniki wpływające na skuteczną realizację celów związanych z zarządzaniem zmianami - mapa oczekiwań, potrzeb, obaw, blokad i oporów
• Przepracowanie nowych zasad wdrożenia zmian w tym planu wdrożenia i integracji (plan działań i celów krótkoterminowy i długoterminowy)
• Test wiedzy
• Podsumowanie szkolenia, udzielenie feedbacku każdego z Uczestników i trenera prowadzącego
Szkolenie ma charakter intereaktywny co oznacza że każdy Uczestnik bierze aktywnie udział w dyskusjach i wykonuje samodzielnie ćwiczenia.
W cenie szkolenia ujęte są materiały szkoleniowe i dydaktyczne oraz koszt przeprowadzenia szkolenia.
Szkolenie będzie trwało 3 dni po 7 godzin zegarowych. Przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia. Krótkie przerwy w trakcie szkolenia są ustalane indywidualnie według potrzeb Uczestników. Przerwa lunchowa zawarta jest w harmonogramie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Rozpoczęcie szkolenia; Zarządzanie zmianą; Ćwiczenie matryca | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa lunchowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Strategia efektywności i współpracy w zespole; Planowanie zmian w procesach HR; Trendy HR | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Wpływ polityki zatrudnienia i aktualnych standardów; Współpraca i komunikacja w trakcie wdrożenia zmian; Style komunikacji wobec pracowników | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Przerwa lunchowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Unikanie konfliktów; Rodzaje, przyczyny i metody reakcji na konflikty wśród zespołu; Analiza korzyści i zagrożeń | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Analiza procesów biznesowych w firmie; Tworzenie schematu opisu procesów biznesowych w firmie; Koncentracja na korzyściach | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa lunchowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Jak zmienić blokady i opory pracownika na pozytywne czynniki; Przepracowanie nowych zasad wdrożenia zmian | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 02:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 780,00 PLN
- Koszt usługi netto3 780,00 PLN
- Koszt godziny brutto180,00 PLN
- Koszt godziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Dąbrowska
Prowadzenie szkoleń: trening rozwoju z zakresu zarządzania rozwojem w tym zmianami i procesami w organizacji, szkolenia strategiczne dla zespołów, działów, kadry zarządzającej, menadżerów, HR oraz dyrektorów zarządzających zorientowane na korzyści biznesowe i strategię rozwoju.
Doświadczenie zawodowe: aktualnie od 2018 zatrudniona na stanowiska Specjalisty ds. rozwoju osobistego oraz Trenera wewnętrznego w firmie Team Factory. Współpraca długoterminowa z firmami klientami korporacyjnymi oraz klientami z sektora MŚP. Ponad 10- letnie doświadczenie w świadczeniu usług szkoleniowych jako trener zarządzania, strategii rozwoju, zarządzania zasobami ludzkimi, kształtowania polityki personalnej, wdrażania procesów zrównoważonego rozwoju i nowoczesnych rozwiązań wśród zespołu.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: Przepracowane około 8 000 godz. w zakresie sprzedaży, marketingu, wsparcia rozwoju, potrzeb pracowników, komunikacji interpersonalnej, treningu osobowości, treningów w obszarze technik redukcji stresu, indywidualnych sesji mentoringu . Posiada ponad 120 godz. doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla dorosłych o podobnej tematyce w okresie ostatnich 24 mies. wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy w trakcie szkolenia otrzymują podręcznik Uczestnika, materiały szkoleniowe i dydaktyczne.
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Aby wziąć udział w szkoleniu należy skontaktować się przed datą zakończenia rekrutacji z organizatorem szkolenia drogą mailową na adres projekty@persolog.pl bądź telefonicznie pod numerem +48 660 479 191.
Informacje dodatkowe
Usługa może zostać zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Podstawa: § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi