Profesjonalna higienistka cz. 1 – model pracy z pacjentem
Profesjonalna higienistka cz. 1 – model pracy z pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
personel stomatologiczny - higienistki stomatologiczne,
osoby zarządzające praktyką
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Profesjonalna Higienistka cz. 1” przygotowuje do prowadzenia profesjonalnego gabinetu higieny, w którym higienistka prowadzi zabiegi higienizacyjne, ale przede wszystkim kształtuje świadomość pacjenta i wspiera jego motywację do dbania o zdrowie jamy ustnej. Uczy sposobów motywowania pacjentów, dzięki posługiwaniu się obrazem, prostym językiem, zadawaniu pytań i aktywnemu słuchaniu. Uczy kreowania wizerunku higienistki w oczach pacjenta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Higienistka kształtuje świadomość pacjenta i wspiera jego motywację do dbania o zdrowie jamy ustnej. Uczy sposobów motywowania pacjentów, dzięki posługiwaniu się obrazem, prostym językiem, zadawaniu pytań i aktywnemu słuchaniu. Uczy kreowania wizerunku higienistki w oczach pacjenta. | Kryteria weryfikacji ocena przez trenera umiejętności praktycznego zastosowania modelu pracy z pacjentem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do higienistek i higienistów stomatologicznych, a także osób, które chcą się kształcić w tym kierunku lub podjęły już naukę. Mogą w nim wziąć udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą zorganizować profesjonalny gabinet higieny. W szkoleniu mogą wziąć udział zarówno osoby, które pracują już na stanowisku higienistki, jak i początkujące.
Program szkolenia obejmuje następujący zakres tematyczny:
- organizacja gabinetu higieny
- kreowanie wizerunku higienistki w oczach pacjenta
- pierwsze wrażenie, w tym komunikacja niewerbalna
- psychologia motywacji
- coachingowi sposób prowadzenia rozmowy w formie zadawania pytań
- rola obrazu w przekazie
- prosty język
- komunikacja higienistka-pacjent podczas wykonywania procedur medycznych
- przedstawienie efektu zabiegu i zaleceń dotyczących higieny
- walidacja
Podczas szkolenia wykorzystywane są różne formy pracy – wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne w parach i 3-4 osobowych grupach, dyskusje na forum i prezentacja scenek.
Po szkoleniu uczestnik przygotowany jest do prowadzenia profesjonalnego gabinetu higieny, przedstawiania pacjentowi sytuacji w jego jamie ustnej, wskazań do wykonania zabiegów higienizacji oraz motywowania pacjenta do regularnych wizyt kontrolnych. Uczestnik buduje świadomość pacjenta w zakresie zdrowia jamy ustnej i angażuje go do podjęcia wysiłku związanego z odpowiednią higieną.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 organizacja gabinetu higieny, kreowanie wizerunku higienistki w oczach pacjenta | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 pierwsze wrażenie, w tym komunikacja niewerbalna, psychologia motywacji | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 coachingowi sposób prowadzenia rozmowy w formie zadawania pytań | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 rola obrazu w przekazie, prosty język | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 komunikacja higienistka-pacjent podczas wykonywania procedur medycznych | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 przedstawienie efektu zabiegu i zaleceń dotyczących higieny | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Ćwiczenia i Warsztat | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja - test teoretyczny zamknięty jednokrotnego wyboru | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 870,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 870,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
Od 21 lat uczy się psychologii, coachingu i trenerstwa od wybitnych psychologów i coachów. Jako jeden z kilkudziesięciu coachów w Polsce posiada akredytację największej międzynarodowej organizacji coachingowej ICF (International Coach Federation) na poziomie Professional Certified Coach (PCC). Jest certyfikowanym trenerem NLP, posiada certyfikat Master Practicioner in Art of NLP, nadany przez amerykańskie stowarzyszenie The Society of NLP i Instytut Psychoterapii. Od 25 lat jest związany ze stomatologią. Stworzył 3 przychodnie stomatologiczne, którymi z sukcesem zarządzał przez kilkanaście lat. W ramach OBODA Group® zrzesza psychologów oraz socjologów, którzy skupiają się na badaniu psychologicznych aspektów pracy z pacjentem. Od 18 lat pracuje jako trener i coach. W 2003 roku postanowił w unikalny sposób połączyć całą zdobytą wiedzę psychologiczną oraz stomatologiczną i skupić się na badaniu i opracowywaniu profesjonalnych standardów pracy z pacjentem stomatologicznym. Prekursor badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta. Autor najbardziej kompletnego projektu rozwoju zawodowego
i osobistego lekarzy dentystów (MEMS). Twórca unikalnego interdyscyplinarnego modelu zarządzania praktyką (LEAD). Jako pierwszy na tym rynku rozwija także zasoby wewnętrzne uczestników, wiedząc, że behawioralne wskazówki postępowania to do
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty
Dostawca usługi przewiduje krótkie przerwy w trakcie usługi szkoleniowej na potrzeby uczestników, które wliczają się w czas trwania usługi.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest częścią kompleksowego projektu rozwojowego Professional Dental Staff® dedykowanego asystentkom, higienistkom oraz rejestratorkom gabinetów stomatologicznych. Z jednej strony personel poznaje w pełni profesjonalne wzorce zachowań w kontakcie z pacjentem, z drugiej na szkoleniach pracujemy nad rozwojem wewnętrznych zasobów i kompetencji inteligencji emocjonalnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami