Indywidualny kurs języka polskiego 40h na poziomie B2 USŁUGA ZDALNA
Indywidualny kurs języka polskiego 40h na poziomie B2 USŁUGA ZDALNA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest kierowany do pracowników firm MŚP, którzy chcą:
- skutecznie nauczyć się języka polskiego;
- nauczyć się korzystać z języka polskiego w naturalnych sytuacjach;
- przygotować się do zdobycia certyfikatu językowego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji21-04-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cele ogólne:-rozwijanie sprawności receptywnych i produktywnych
-praca nad podsystemami języka
-rozwijanie postawy otwartości i tolerancji wobec innych osób, poglądów i kultur
-rozwijanie strategii efektywnego uczenia się i organizowania pracy własnej i w grupie
-kształtowanie świadomości ustawicznego aktualizowania kompetencji językowych, kulturowych i społecznych
- rozwijanie umiejętności konwersacyjnych w określonym kontekście
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIAKursant posługuje się językiem polskim na poziomie umożliwiającym mu rozumienie najważniejszych treści i intencji zawartych w tekstach mówionych poruszających tematy ogólne, konkretne i abstrakcyjne. | Kryteria weryfikacji Kursant rozumie wypowiedzi na tematy znane, związane z aktualnymiwydarzeniami oraz często spotykane w życiu prywatnym i zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant na podstawie usłyszanego materiału selekcjonuje iprzeprowadza analizę informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant rozumie większość radiowych i telewizyjnych programów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant selekcjonuje główne założenia wypowiedzi na różnetematy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIAKursant posługuje się językiem polskim na poziomie umożliwiającym mu na płynną i spontaniczną, swobodną komunikację z rodzimymi użytkownikami języka w rozmaitych sytuacjach życia codziennego, występując w określonych rolach komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Kursant płynnie i poprawnie wypowiada się na wiele tematów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Kursant bierze udział w dyskusji ze swobodnym wyjaśnianiem iuzasadnieniem swoich argumentów, poglądów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Kursant inicjuje i przeprowadza rozmowę na tematy pozostające wsferze osobistych i zawodowych zainteresowań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Kursant świadomie stosuje rejestr formalny i nieformalny. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIAKursant posługuje się językiem polskim na poziomie umożliwiającym mu zrozumienie najważniejszych treści i intencji zawartych w tekstach pisanych poruszających tematy ogólne, konkretne i abstrakcyjne. | Kryteria weryfikacji Kursant czyta i rozumie artykuły, opracowania, teksty źródłowei akademickie związane ze specyfiką wybranej dziedziny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Kursant określa treść i główne założenia materiałów tekstowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ PISANIAKursant posługuje się językiem polskim na poziomie umożliwiającym mu pisanie dłuższych tekstów na różnorodne tematy. | Kryteria weryfikacji Kursant pisze jasne i szczegółowe teksty (eseje, opracowania,prezentacje) na różne tematy związane np. z jego zainteresowaniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant omawia temat, podając argumenty za i przeciw określonemupunktowi widzenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant dokonuje pisemnej analizy i redakcji tekstów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
TEMATYKA
Stopień uszczegółowienia programu usługi zależy od poziomu i tempa nauki Kursanta.
1. Człowiek:
- dane osobowe: imię, nazwisko, adres, wiek, miejsce urodzenia stan cywilny, narodowość, znajomość języków, wykształcenie;
- wygląd zewnętrzny, ubranie;
- cechy charakteru, uczucia, emocje, upodobania.
2. Rodzina:
- członkowie rodziny,
- bliscy i dalsi krewni,
- historia rodziny,
- relacje rodzinne,
- tradycje i zwyczaje.
3. Życie codzienne:
- zajęcia dnia powszedniego;
- pory dnia;
- przedmioty codziennego użytku;
- zajęcia w dni wolne i w święta, życie towarzyskie;
- czas wolny, rozrywka, odpoczynek;
4. Jedzenie:
- posiłki, dania, napoje;
- artykuły spożywcze;
- naczynia, sztućce, przybory kuchenne;
- przygotowanie potraw, przepisy kulinarne;
- kuchnia polska i tradycyjne dania;
- tradycyjne dania w krajach studentów, przepisy kulinarne;
- lokale gastronomiczne, restauracje, bary, stołówki;
- zdrowe odżywianie.
5. Zakupy i usługi:
- rodzaje sklepów;
- towary, etykiety, ceny;
- miary, wagi, rozmiary;
- płacenie (gotówka, karta kredytowa, raty, kredyty)
6. Mieszkanie:
- rodzaj, lokalizacja, wielkość domu/mieszkania;
- nazwy pomieszczeń;
- meble i sprzęty gospodarstwa domowego;
- wynajmowanie mieszkania.
5. Sport
- dyscypliny sportowe;
- sprzęt sportowy, obiekty sportowe;
- bezpieczne i niebezpieczne uprawianie sportu; sporty ekstremalne.
8. Miasto:
- budynki, budowle, dzielnice;
- instytucje: bank, poczta, policja, dworzec, uczelnia;
- zabytki;
- parki, ogrody, miejsca rekreacji.
9. Wieś:
- życie na wsi (porównanie z życiem w mieście)
- zabudowa (budynki mieszkalne, budynki gospodarcze);
- praca na wsi, dostęp do dóbr kultury, do szkół, ośrodków zdrowia.
10. Podróże:
- środki transportu i komunikacji miejskiej;
- baza turystyczna: hotele, hostele, pensjonaty, schroniska, kwatery prywatne;
- biura podróży, informacja turystyczna;
- dokumenty niezbędne w podróży;
- najczęściej zwiedzane miejsca w Polsce.
11. Edukacja:
- system edukacji; szkoły podstawowe i średnie, szkoły wyższe;
- nazwy przedmiotów, dyscyplina, zajęcia dodatkowe;
- wymagania, testy, egzaminy;
- dostęp do edukacji, szkoły państwowe i prywatne.
12. Praca:
- miejsce pracy, rodzaj pracy;
- nazwy zawodów, kwalifikacje, wykształcenie;
- szukanie pracy, bezrobocie, zasiłki dla bezrobotnych;
- warunki pracy, czas pracy, urlop, renta, emerytura.
13. Zdrowie:
- higiena osobista;
- samopoczucie, stan zdrowia;
- choroby, wizyta u lekarza, nazwy specjalizacji lekarskich;
- części ciała;
- apteka, rodzaje leków;
- wypadki;
- uzależnienia, choroby cywilizacyjne.
14. Środowisko naturalne:
- klimat, pory roku, pogoda;
- krajobrazy;
- rośliny i zwierzęta;
- ekologia.
15. Państwo i społeczeństwo:
- organizacja państwa, podział administracyjny, ustrój, władza lokalna i państwowa;
- wybory prezydenta, wybory do sejmu i senatu; wybory do władz lokalnych;
- święta państwowe;
- sytuacja polityczna i gospodarcza;
- największe partie polityczne w Polsce;
- emigracja, mniejszości narodowe, cudzoziemcy Polsce;
- warunki życia w Polsce (przeciętna pensja, siła nabywcza złotego, problemy mieszkaniowe, bezrobocie);
- wymiar sprawiedliwości (prokuratura, sądy, policja, Trybunał Konstytucyjny, policja);
- organizacje międzynarodowe działające w Polsce;
- organizacje pożytku publicznego.
16. Nauka i technika:
- najstarsze uczelnie, najbardziej znane szkoły wyższe;
- nobliści polscy i współcześni uczeni znani w kraju i za granicą;
- rozwój techniki (komputeryzacja, motoryzacja)
- badania naukowe, odkrycia, wynalazki;
17. Środki masowego przekazu:
- prasa;
- radio;
- telewizja;
- Internet.
18. Kultura:
- literatura, film, muzyka;
- festiwale filmowe i muzyczne;
- konkursy literackie (Nike), targi;
- wybitni twórcy kultury;
- sztuka ludowa (stroje, muzyka, taniec).
MATERIAŁ GRAMATYCZNY:
Fleksja rzeczownika
1. Odmiana rzeczowników, przymiotników i zaimków w liczbie pojedynczej i mnogiej rodzaju męskiego, żeńskiego i nijakiego, np. ci znani aktorzy, te znane aktorki;
2. Odmiana zaimków żaden, każdy, nikt, wszyscy.
3. Odmiana liczebników głównych przez przypadki i porządkowych.
Fleksja czasownika
1. Rekcja czasowników, np. chwalić się nagrodą, pamiętać o terminie, przypominać sobie;
2. Czasowniki dokonane i niedokonane, np. kłaść-położyć, spoglądać-spojrzeć, wierzyćuwierzyć;
3. Tryb oznajmujący: - czas teraźniejszy czasowników niedokonanych, np. Płacę za bilet. - czas przeszły czasowników dokonanych i niedokonanych, np. Adam zgubił paszport. Matka często gubiła klucze. - czas przyszły czasowników dokonanych i niedokonanych, np. Ewa będzie zwiedzała Kraków. Ewa zwiedzi Kraków w zimie.
4. Tryb rozkazujący, np. Uważaj na światłach.
5. Tryb przypuszczający: - życzenie, prośba, złagodzony rozkaz, np. Kupiłbym ten słownik. Czy mógłbyś to dla mnie zrobić?; - zdania warunkowe, np. Gdybym miał pieniądze, kupiłbym mieszkanie.
6. Formy nieosobowe: - formy typu trzeba, można, warto, należy; - formy czasu teraźniejszego, np. mówi się, powtarza się; - formy czasu przeszłego, np. przypominano, sprawdzano, spierano się;
7. Tworzenie i użycie imiesłowów: - imiesłowy przymiotnikowe czynne, np. czytający, działający; - imiesłowy przymiotnikowe bierne, np. słuchany, mówiony; - imiesłowy przysłówkowe współczesne, np. idąc, słuchając, pamiętając; - imiesłowy przysłówkowe uprzednie, np. wysłuchawszy, powtórzywszy.
Składnia
1. Zdania pojedyncze oznajmujące, pytające i rozkazujące.
2. Negacja podwójna w zdaniu pojedynczym, np. Nikomu tego nie powiedziałam.
3. Negacja wielokrotna w zdaniu pojedynczym, np. Nikt nigdy nie zdobył tej góry.
4. Zdania złożone współrzędnie, np. Pracował w firmie kilka lat i był z tego zadowolony.
5. Zdania złożone podrzędnie: - podmiotowe, - dopełnieniowe, - przydawkowe, - okolicznikowe czasu, miejsca i przyczyny, - okolicznikowe sposobu, - okolicznikowe celu, - okolicznikowe warunkowe.
6. Zdania wielokrotnie złożone.
7. Transformacje zdań złożonych.
Stylistyka
1. Rodzaje stylu: - styl formalny; - styl nieformalny; - styl potoczny mówiony.
2. Środki stylistyczne: - wyrazy bliskoznaczne; - synonimy; - wyrazy przeciwstawne; - epitety; - porównania; - eufemizmy; - zdrobnienia i zgrubienia; - wyrazy dźwiękonaśladowcze; - środki warunkujące spójność tekstu ( spójniki i zaimki względne).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 800,00 PLN
- Koszt usługi netto3 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto95,00 PLN
- Koszt godziny netto95,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Bernadetta Pieczyńska
Dr Bernadetta Pieczyńska ukończyła w 1994 roku filologię polską (ze specjalizacją nauczycielską) oraz 1996 filologię romańską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. W 2005 roku uzyskała stopień doktora.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne są wysyłane e-mailem (w formie plików dokumentów, plików multimedialnych)
Warunki uczestnictwa
- wypełnienie testu diagnostycznego (dane dostępu do testu wysyłane mailem)
Warunki zaliczenia kursu:
- min. 80% obecności na zajęciach (w przypadku nieobecności wymagane jest przedstawienie usprawiedliwienia np. zwolnienia lekarskiego);
- uzyskanie pozytywnego wyniku na teście końcowym sprawdzającym wiadomości
Szkolenie może być rejestrowane w formie zdjęć (rzut ekranu) lub nagrywane w celu kontroli zgodnie z wytycznymi BUR.
1 godzina zajęć = 45 minut
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE niezbędne do udziału w usłudze:
a) Rodzaj platformy - Google Meet (na życzenie uczestników usługa może być prowadzona na innego rodzaju platformie)
b) Minimalne wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania systemowe przy korzystaniu z Google Meet:
- Dwurdzeniowy procesor
- Pamięć 2 GB
Korzystanie z obsługiwanego systemu operacyjnego
Google Meet działa w aktualnej wersji oraz dwóch wcześniejszych głównych wersjach tych systemów operacyjnych:
- Apple macOS,
- Microsoft Windows,
- Chrome OS,
- Ubuntu i inne dystrybucje Linuksa oparte na Debianie.
Google Meet działa w tych mobilnych systemach operacyjnych:
- Android 5.0 lub nowszy (dowiedz się, jak sprawdzić i zaktualizować wersję Androida);
- iOS 12.0 lub nowszy.
Rozmowy wideo w Meet w aplikacji Gmail są zgodne z tymi systemami operacyjnymi:
- Android 6 lub nowszy,
- iOS 12 lub nowszy.
Korzystanie z obsługiwanej przeglądarki
Zalecamy używanie aktualnej wersji jednej z wymienionych przeglądarek:
- Chrome. Pobierz najnowszą wersję
- Mozilla Firefox. Pobierz najnowszą wersję
- Microsoft Edge. Pobierz najnowszą wersję
- Apple Safari.
Microsoft Internet Explorer 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Google Meet w przeglądarce Internet Explorer, musisz pobrać i zainstalować najnowszą wersję wtyczki Google Video Support.
Wskazówka: jeśli Twoja przeglądarka nie obsługuje spotkań wideo w Meet, możesz dołączyć do spotkania przez telefon, korzystając z numeru telefonu i kodu PIN podanego przez organizatora spotkania.
- Mikrofon
- Kamera
- Głośniki
c) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
Microsoft Office; program umożliwiający otwieranie plików pdf.
d) Link do spotkania jest wysyłany na e-maila i jest aktywny tylko w okresie trwania usługi.