Samoobsługa oraz doskonalenie sprawności manualnej i grafomotoryki dziecka z zastosowaniem usprawnień funkcji motorycznych oraz percepcyjnych – szkolenie warsztatowe dla fizjoterapeutów
Samoobsługa oraz doskonalenie sprawności manualnej i grafomotoryki dziecka z zastosowaniem usprawnień funkcji motorycznych oraz percepcyjnych – szkolenie warsztatowe dla fizjoterapeutów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowanie jest do nauczycieli, pedagogów specjalnych, fzjoterapeutów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, osób pracujących z dziećmi, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz studentów kierunków pedagogicznych i terapeutycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestnika do umiejętnego prowadzenia zajęć terapeutycznych zmierzających do poprawy sprawności manualnej i grafomotoryki dziecka, poprzez ocenę sprawności motorycznej, ćwiczenia aparatu ruchu kończyn górnych, wprowadzenia terapii ręki z zastosowaniem masażu sensomotorycznego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą sprawności manualnej i grafomotoryki dziecka | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje i charakteryzuje anatomię aparatu ruchu kończyny górnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Rozpoznaje i charakteryzuje zasady oceny sprawności motorycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Rozpoznaje i charakteryzuje etapy rozwoju grafomotoryki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje dziecko do czynności zmierzających do poprawy sprawności manualnej i grafomotoryki | Kryteria weryfikacji 1. Kontroluje planowanie motoryczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Stosuje trening dłoni | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Przygotowuje dziecko do pracy stolikowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 4. Wykonuje masaż sensomotoryczny | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 5. Wykorzystuje model jednostki terapeutycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 6. Tworzy warsztat terapeuty – pomoce do zajęć | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Współpracuje z rodzicami | Kryteria weryfikacji 1. Prowadzi rozmowy oceniające postępy dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Przekazuje na bieżąco wskazówki oraz zalecenia dotyczące rozwoju dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje sytuacje społeczne | Kryteria weryfikacji 1. Buduje pewność siebie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Buduje pozytywną atmosferę opartą na zaufaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
Szkolenie skierowanie do nauczycieli, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, osób pracujących z dziećmi, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz studentów kierunków pedagogicznych i terapeutycznych.
Szkolenie poprzez swój zakres tematyczny oraz rozbudowaną część warsztatową wpłynie pozytywnie na poziom wiedzy uczestnika w obszarze sprawności manualnej i grafomotoryki dziecka
Szkolenie będzie miało formę warsztatów, dyskusji moderowanych, pracy indywidualnej, pogadanki, demonstracji.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Dzień 1.
I moduł 8:00 – 13:00
- anatomia aparatu ruchu kończyny górnej
- etapy rozwoju motoryki małej, chwytu i manipulacji
- aspekt sensoryczny w zaburzeniach motoryki małej
II moduł 13:00 – 16:00
- diagnoza – próby diagnostyczne, arkusze obserwacji/oceny sprawności motorycznej
- indywidualny program terapii ręki
- model jednostki terapeutycznej
Dzień 2.
III moduł 08:00 – 12:00
- planowanie motoryczne – rozwój praksji
- przygotowanie do pracy stolikowej
- reakcje równoważne
- ćwiczenia stabilizacyjne
- prioprocepcja i dotyk
- koordynacja bilateralna
- lateralizacja
- trening dłoni – manipulacja
IV moduł 12:00 – 14:00
- etapy rozwoju grafomotoryki
- pozycja stolikowa i chwyt pisarski
- rozwój umiejętności pisania w aspekcie motorycznym
V moduł 14:00 – 16:00
- masaż sensomotoryczny
- warsztat terapeuty – pomoce do zajęć
- współpraca z rodzicami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Anatomia aparatu ruchu, motoryka mała, zaburzenia | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 diagnozowanie, terapia ręki, jednostka terapeutyczna | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Planowanie motoryczne, prace stolikowe, trening dłoni | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 25-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Grafomotoryka, umiejętności pisania | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 25-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Masaż sensoryczny, warsztat terapeuty, współpraca z rodzicaim | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 25-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 424,32 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 784,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto214,02 PLN
- Koszt osobogodziny netto174,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Zawada
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY:
Skrypt, notes, długopis.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa obiadowa ustalona jest na godz. 13:00 do 13:30, jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona. Krótkie przerwy w szkoleniu organizowane będą na bieżąco.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie
z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami