Business Model Generation - Tworzenie i walidacja modeli biznesowych - szkolenie
Business Model Generation - Tworzenie i walidacja modeli biznesowych - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- menedżerów innowacji, rozwoju produktów,
- początkujących scrum masterów i product ownerów,
- liderów/menedżerów działów i zespołów,
- interesariuszy i osoby zaangażowane w proces wytwórczy,
- przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji i przedsiębiorczości.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji12-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do kreowania i kształtowania modeli biznesowych, które mogą się zmieniać, adaptując się do realiów rynkowych, zachowując konkurencyjność w czasach ciągłej innowacji.Uczy, w jaki sposób zdefiniować unikalną wartość nowego produktu/usługi, grupy docelowe, kanały dotarcia, partnerów, czy metryki pozwalające na monitorowanie rentowności działań. Prowadzi to do weryfikacji, czy istnieje realna potrzeba rynkowa i czy dany segment rynku w ten produkt/ usługę zainwestuje.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym jest model biznesowy | Kryteria weryfikacji Wskazuje składowe modelu biznesowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje definicję propozycji wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje problem-solution fit i product-market fit | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje pomocnicze praktyki i narzędzia ze świata innowacji, uzupełniające metodę BMG | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do metody Business Model Generation: tworzenie i walidacja modeli biznesowych
- Zwięzłe przedstawienie fundamentów Business Model Generation oraz Running Lean.
- Krótkie porównanie różnic pomiędzy klasycznym podejściem do projektowania business planu, business case, a nowoczesnym opisywaniem modelu biznesowego.
- Krótkie przedstawienie idei modelowania biznesowego, przedsiębiorczości, innowacyjności oraz moderacji dla całego procesu.
- Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu projektowania na bazie Lean Mindset.
- Definicja i przegląd metody Business Model Generation
- Przedstawienie składowych definiujących metodę Business Model Generation oraz Running Lean.
- Zwięzłe omówienie koncepcji kanwy, wzorców, strategii, procesu projektowania oraz testowania pomysłów poprzez interdyscyplinarny zespół.
- Rola moderatora oraz kluczowych kompetencji zespołu.
- Business Model Generation czy Running Lean? Różnice w podejściu, czasie trwania i wymaganych warunkach wstępnych.
- Kanwy
- Zrozumienie metod wizualizacji oraz procesu burzy mózgów do grupowego wykorzystania lekkich narzędzi modelowania biznesowego.
- Zaprezentowanie Business Model Canvas oraz Lean Canvas, jako nowoczesnych narzędzi projektowania i weryfikowania modeli biznesowych.
- Omówienie zasad projektowania zapadającej w pamięć, unikalnej propozycji wartości (ang. Unique Value Proposition).
- Ćwiczenie: projektowanie kanw dla scenariuszy innowacyjnych produktów i usług w branżach wybranych przez uczestników szkolenia.
- Wzorce i strategia
- Zrozumienie popularnych wzorców modeli biznesowych, na bazie znanych produktów, usług i organizacji.
- Zdefiniowanie otoczenia biznesowego związanego z istotnymi wyzwaniami grupy docelowej, czynników makroekonomicznych i mikroekonomicznych.
- Omówienie metod monitorowania, ewaluacji i iteracyjnego wprowadzania ulepszeń dla modeli biznesowych oraz unikalnej propozycji wartości.
- Fundamenty zarządzania wieloma modelami biznesowymi.
- Założenia procesu prototypowania
- Zaprezentowanie praktyk i narzędzi zwiększających efektywność moderowania sesji Business Model Generation.
- Techniki efektywnego określania partnerów, kanałów dystrybucji oraz innych interesariuszy, wraz z metodami jak do nich dotrzeć.
- Omówienie różnic pomiędzy rodzajami prototypów, balans pomiędzy kosztem utworzenia a zyskiem ze zweryfikowanej hipotezy problemu i rozwiązania.
- Omówienie metod prezentowania modelu biznesowego celem uzyskania aprobaty i finansowania jego realizacji, na bazie Pitch Deck oraz samego Pitch.
- Systematyczne testowanie modeli biznesowych
- Wybór danych metrycznych dla pomiaru jakościowego i ilościowego.
- Metody zbierania informacji zwrotnej, bazujące na procesie doświadczeń z wykorzystywania nowego produktu lub usługi.
- Zwięzła analiza narzędzi i diagramów statystycznych wykorzystywanych w procesie testowania modeli biznesowych.
- Ćwiczenie: analiza efektywności modelu biznesowego w podgrupach.
- Wprowadzanie metody Business Model Generation w organizacji
- Przegląd nowoczesnych praktyk zarządzania zmianą, klasycznych wyzwań i ograniczeń.
- Analiza kultury organizacyjnej i powiązanych wyzwań organizacji z wprowadzania innowacji. Różnice pomiędzy innowacją w korporacji a startupem.
- Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia metody Business Model Generation w organizacji.
- Podsumowanie szkolenia.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.
Warunki niezbędne do spełnienia przez ośrodek szkoleniowy, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Usługa realizowana jest wg. godzin zegarowych.
- Szkolenie będzie zawierało części warsztatowe pracy w grupach, rozmiar grup określa każdorazowo trener na podstawie finalnej liczby uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 706,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Cygan-Bakoniak
Business Analysis ★★★★★
Product Discovery ★★★★★
BMG, Lean Startup ★★★★★
Holacracy ★★★★☆
Agile coaching ★★★★☆
Scrum ★★★★★
Kanban ★★★★★
Team coaching ★★★★★
Servant Leadership ★★★★★
Presentation skills ★★★★★
Marzena jest doświadczoną konsultantką, trenerką i ekspertką w zakresie najlepszych praktyk product discovery. Od 2016 roku wspiera organizacje w tworzeniu udanych produktów i usług zgodnie z Design Thinking, prowadząc fazy product discovery zorientowane na wynik.
W swojej pracy na rzecz organizacji Marzena zaczyna od zrozumienia i zmierzenia ich celów i korzyści. Do każdego wyzwania podchodzi z nastawieniem na cele, które mają być osiągnięte, w oparciu o potrzeby i wyzwania, ale także z szacunkiem do ludzi i dąży do maksymalizacji efektywności praktyk w organizacji.
Wykształcenie:
Kanban Management Professional, Kanban University, 2022
Studium Zawodowe Coacha Biznesu, NOVO, 2022
Design Thinking, PARP Academy, 2022
Certified Professional Product Manager, Product VisionProduct Vision, 2022
Product analytics in practise, Product Vision, 2022
Product Discovery Practitioner, Product Discovery Pro, 2021
Business Mediator, Centrum Szkoleń Prawnych, 2021
Certified Product Owner, Product Vision, 2020
Uniwersytet Śląski w Katowicach, 2009 - 2014, Dr n. fiz.
Anna Pałys
Odpowiada za walidację usług - przeprowadzanie testów jednokrotnego wyboru. Ocena wg klucza odpowiedzi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej przygotowane przez prowadzącego.
- Rekwizyty do gier.
- Certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej wystawiany przez Valkir Academy.
Warunki uczestnictwa
Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach,
w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.
W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych.
Informacje dodatkowe
Zachęcamy do zapoznania się z krótkim filmikiem: Business Model Canvas w 2 minuty.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W przypadku realizacji w formule online:
- Na początku szkolenia uzgodnione zostaną założenia “kontraktu” szkoleniowego, czyli zasad efektywnego uczestnictwa oraz wprowadzeniedo obsługi i korzystania z wykorzystywanych narzędzi.
- Całość komunikacji głosowej oraz wideo odbywać się będzie poprzez aplikację Zoom.
Celem przygotowania się do sesji zdalnej warto zapoznać się z omówieniem funkcji Zoom: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/206618765-Zoom-Video-Tutorials . - Uczestnicy będą pracować zarówno wspólnie, jak i w podgrupach poprzez dodatkowe pokoje/kanały na platformie online.
- Gry i ćwiczenia realizowane będą poprzez wcześniej przygotowane szablony na platformach Google Drawings, Mural i Miro.
- W częściach wprowadzających i podstawach teoretycznych wykorzystywane będzie narzędzie Google Slides i PowerPoint poprzez udostępnianie ekranu prowadzącego szkolenie.
Minimalne wymagania techniczne:
- Komputer lub zestaw ze stacją dokującą, który umożliwia sprawną pracę naekranie z przekątną min 15’ cali (rekomendujemy rozdzielczość Full HD 1920×1080 i wyższe).
- Zaktualizowana najnowsza wersja przeglądarki Google Chrome, FireFox lub Opera.
- Gotowość na czynny udział z włączoną kamerą internetową.
- Zewnętrze słuchawki z mikrofonem, bardzo zależy nam aby uniknąć pogłosu i sprzężenia.
- Realne (nie tylko deklaratywne) 10 Mb/s (Megabitów / sekundę) przepustowości połączenia internetowego, najlepiej zweryfikowane przez usługę https://www.speedtest.pl/.
- Dla narzędzi do komunikacji Zoom nie jest potrzebne posiadanie konta, wymagane jest jednak przetestowanie audio/wideo poprzez link https://zoom.us/test .
- W przypadku platform do współpracy zdalnej:
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej
z narzędzi i platformy do współpracy zdalnej, niezależnie czy będzie tokonto w pakiecie biznesowym (płatnym) czy darmowe konto Google. Posiadanie poczty GMail
(nawet darmowej) tożsame jest z posiadaniem konta Google. - Mural - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do założenia darmowego konta gościa. Po założeniu konta, wymagane jest wypełnienie profilu jednoznacznie identyfikującego uczestnika z imienia i nazwiska. Więcej na temat darmowego konta gościa Mural: https://www.mural.co/new-features/temporary-guests .
- Miro - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do dołączenia jako gościnny edytor. Platforma Miro generuje losowe identyfikatory, dlatego po zalogowaniu do platformy wymagane będzie wpisanie w przygotowanej tabeli swojego identyfikatora obok imienia i nazwiska, celem jednoznacznej identyfikacji uczestnika. Więcej na temat darmowego konta gościnnego edytora: https://help.miro.com/hc/en-us/articles/360012524559-Collaboration-with-anonymous-Guest-Editors .
- Link do sesji szkoleniowej ważny zgodnie z harmonogramem.
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej