Professional Scrum Master II™ - Wznoszenie efektywności organizacyjnej na kolejny poziom - szkolenie
Professional Scrum Master II™ - Wznoszenie efektywności organizacyjnej na kolejny poziom - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- doświadczonych Scrum Masterów,
- agentów zmiany, trenerów wewnętrznych,
- agile coachów, konsultantów Agile,
- specjalistów, członków zespołów operacyjnych,
- liderów/menedżerów działów i zespołów.
Chcących rozwijać organizację w duchu Agile i Lean.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie buduje niezbędne kompetencje do bycia skutecznym Scrum Masterem. Uczestnicy w formie warsztatowej zgłębiają wiedzę jak w praktyce używać zasad i wartości Scrum, aby zmieniać otoczenie na sprzyjające rozwojowi zespołów pracujących w Scrum.Pozwala lepiej zrozumieć jak lepiej służyć Developerom, Product Ownerowi i organizacji oraz jak lepiej komunikować się jako Scrum Master.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje rolę Scrum Mastera. | Kryteria weryfikacji Wskazuje 6 postaw Scrum Mastera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje dysfunkcje zespołowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje techniki i koncepcje służące zwiększeniu jakości dostarczanego produktu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Scrum Master jako postawa
- Powrót do korzeni: Kim jest i czego możemy oczekiwać od Scrum Mastera.
- Omówienie popularnych mitów oraz wyobrażeń dotyczących Scrum Mastera.
- Postawy, czy anty-postawy? Zachowania Scrum Mastera w zależności od kontekstu.
- Koncepcja przywództwa sytuacyjnego (ang. Servant Leadership) bez dysfunkcji.
- Scrum Master a Scrum Team
- Przykłady i analiza aktywności pozwalających wspierać efektywność całego Scrum Teamu.
- Diagnozowanie, metody usuwania i minimalizowania dysfunkcji, tzw. “Zombi Scrum”.
- Techniki wzmacniania użycia Definicji Ukończenia, Empiryzmu oraz Wartości.
- Czym jest sukces zespołu? Jak pomóc go określać, mierzyć i wspierać osiągać.
- Scrum Master a Developerzy
- Praca z konfliktem w zespole, techniki i aktywności wspierania trudnych interakcji.
- Usprawnianie Definicji Ukończenia (ang. Definition of Done) od strony technicznego procesu wytwórczego produktu.
- Techniki stymulowania efektywności poprzez m.in. mentoring i coaching zespołowy.
- Scrum Master a Product Owner
- Powrót do korzeni: Kim jest i czego możemy oczekiwać od Product Ownera.
- Etapy budowania kompetencji PO, sprawdź gdzie jest i jak możesz go wspierać w rozwoju.
- Usprawnianie Definicji Ukończenia (ang. Definition of Done) od strony wartości produktu.
- Praktyki oraz mierniki wspierające pracę Product Ownera.
- Scrum Master a organizacja
- Zrozumienie potrzeb, pragnień i bolączek menedżerów na różnych szczeblach organizacji.
- Narzędzia i metody mierzenia efektywności organizacyjnej.
- Omówienie metod ciągłego doskonalenia kompetencji i organizacji uczących się.
- Scrum Master jako agent zmiany dla środowiska, kultury organizacyjnej, procesów.
- Podsumowanie szkolenia
Warunki niezbędne do spełnienia przez ośrodek szkoleniowy, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Usługa realizowana jest wg. godzin zegarowych.
- Szkolenie będzie zawierało części warsztatowe pracy w grupach, rozmiar grup określa każdorazowo trener na podstawie finalnej liczby uczestników.
- Miejsce realizacji szkolenia posiada: rzutnik z wyjściem HDMI, dostęp do WiFi dla prowadzącego jak i uczestników, flipchart z zapasem papieru i flamastrami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 674,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto333,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto271,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Kałkus
Facilitation ★★★★☆
Team coaching ★★★★★
Individual coaching ★★★☆☆
Culture change ★★★★☆
Scrum ★★★★★
Kanban ★★★★☆
Nexus, LeSS ★★★★☆
Servant Leadership ★★★★☆
Paweł to pragmatyczny i wytrwały Agile Coach, który potrafi cierpliwie i skutecznie usuwać przeszkody na drodze do zwinności. Przeszedł drogę od tradycyjnego zarządzania projektami do zwinnego wytwarzania produktów w Agile.
Zdobył szeroką wiedzę zbudowaną w branżach mediowej, e‑commerce, logistycznej i bankowej, a także podczas studiów na 3 kierunkach podyplomowych. Ma doświadczenie w pracy z kolokowanymi i rozproszonymi zespołami, dzięki czemu rozwinął umiejętności budowania mocniejszych relacji i poprawy komunikacji.
Wybrane osiągnięcia:
- Współautor oficjalnego tłumaczenia przewodnika do Evidence Based Management.
- Prowadzi zajęcia z różnic między podejściem projektowym a produktowym na Uniwersytecie SWPS.
Wykształcenie:
od 10.2016 do 06.2017 - Akademia Leona Koźmińskiego, Zarządzanie Wymaganiami i Analiza Biznesowa w Projekcie, podyplomowe
od 10.2014 do 06.2015 Akademia Leona Koźmińskiego, Zarządzanie Projektem IT, podyplomowe
od 09.2013 do 06.2014 Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Technologie Internetu, podyplomowe
od 09.2007 do 06.2011,University of Derby, UK, BSc (Hons) Music Technology and Production, licencjackie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- Akredytowane materiały szkoleniowe Scrum.org.
- Voucher o wartości 250$ na egzamin PSM II oraz 40% zniżki na egzamin PSM III.
- 14 punktów rozwoju personalnego (Personal Development Units, PDU) dla członków PMI PMP.
- Certyfikat ukończenia szkolenia wystawiany przez Valkir Academy.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie Professional Scrum Master II™ przeznaczone jest dla doświadczonych Scrum Masterów, którzy posiadają dogłębną wiedzę o ramach Scrum. Najwięcej wartości ze szkolenia wyniosą Scrum Masterzy, którzy posiadają minimum rok doświadczenia. Osoby najczęściej przychodzą z własnymi wyzwaniami, którymi chcieliby się podzielić i wspólnie na forum wypracować drogę do ulepszeń.
Informacje dodatkowe
W przypadku podejścia do egzaminu PSM II w terminie do 14 dni i niepowodzenia,
uczestnikowi przysługuje bezpłatne drugie podejście.
Egzamin w j. angielskim. Szczegóły: https://www.scrum.org/assessments/professional-scrum-master-ii-certification
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W przypadku realizacji w formule online:
- Na początku szkolenia uzgodnione zostaną założenia “kontraktu” szkoleniowego, czyli zasad efektywnego uczestnictwa oraz wprowadzeniedo obsługi i korzystania z wykorzystywanych narzędzi.
- Całość komunikacji głosowej oraz wideo odbywać się będzie poprzez aplikację Zoom.
Celem przygotowania się do sesji zdalnej warto zapoznać się z omówieniem funkcji Zoom: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/206618765-Zoom-Video-Tutorials . - Uczestnicy będą pracować zarówno wspólnie, jak i w podgrupach poprzez dodatkowe pokoje/kanały na platformie online.
- Gry i ćwiczenia realizowane będą poprzez wcześniej przygotowane szablony na platformach Google Drawings, Mural i Miro.
- W częściach wprowadzających i podstawach teoretycznych wykorzystywane będzie narzędzie Google Slides i PowerPoint poprzez udostępnianie ekranu prowadzącego szkolenie.
Minimalne wymagania techniczne:
- Komputer lub zestaw ze stacją dokującą, który umożliwia sprawną pracę naekranie z przekątną min 15’ cali (rekomendujemy rozdzielczość Full HD 1920×1080 i wyższe).
- Zaktualizowana najnowsza wersja przeglądarki Google Chrome, FireFox lub Opera.
- Gotowość na czynny udział z włączoną kamerą internetową.
- Zewnętrze słuchawki z mikrofonem, bardzo zależy nam aby uniknąć pogłosu i sprzężenia.
- Realne (nie tylko deklaratywne) 10 Mb/s (Megabitów / sekundę) przepustowości połączenia internetowego, najlepiej zweryfikowane przez usługę https://www.speedtest.pl/.
- Dla narzędzi do komunikacji Zoom nie jest potrzebne posiadanie konta, wymagane jest jednak przetestowanie audio/wideo poprzez link https://zoom.us/test .
- W przypadku platform do współpracy zdalnej:
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej
z narzędzi i platformy do współpracy zdalnej, niezależnie czy będzie tokonto w pakiecie biznesowym (płatnym) czy darmowe konto Google. Posiadanie poczty GMail
(nawet darmowej) tożsame jest z posiadaniem konta Google. - Mural - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do założenia darmowego konta gościa. Po założeniu konta, wymagane jest wypełnienie profilu jednoznacznie identyfikującego uczestnika z imienia i nazwiska. Więcej na temat darmowego konta gościa Mural: https://www.mural.co/new-features/temporary-guests .
- Miro - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do dołączenia jako gościnny edytor. Platforma Miro generuje losowe identyfikatory, dlatego po zalogowaniu do platformy wymagane będzie wpisanie w przygotowanej tabeli swojego identyfikatora obok imienia i nazwiska, celem jednoznacznej identyfikacji uczestnika. Więcej na temat darmowego konta gościnnego edytora: https://help.miro.com/hc/en-us/articles/360012524559-Collaboration-with-anonymous-Guest-Editors .
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej