Indywidualny kurs języka polskiego 40h na poziomie A1 - USŁUGA ZDALNA
Indywidualny kurs języka polskiego 40h na poziomie A1 - USŁUGA ZDALNA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Obcojęzyczni pracownicy firm, chcący nabyć kompetencje językowe z zakresu języka polskiego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji21-04-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wykształcenie w podstawowym zakresie umiejętności językowych:1. Rozumienia mowy i języka pisanego.
2. Zapoznanie z właściwą dla języka polskiego wymową, intonacją i akcentem.
3. Zapoznanie z podstawowymi treściami i środkami językowymi w zakresie tematów z
życia codziennego oraz podstawowymi treściami interkulturowymi.
4. Przygotowanie słuchaczy do samodzielnej nauki języka polskiego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant posługuje się językiem polskim na poziomie pozwalającym mu rozumienie słów i bardzo proste zdań na swój temat, na temat tego co jest mubliskie i znane, jeśli rozmówcy mówią powoli i wyraźnie. | Kryteria weryfikacji Kursant prowadzi prostą rozmowę na temat narodowości, zawodu, miejscazamieszkania i pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Kursant rozumie bardzo prostą rozmowę na temat narodowości, zawodu, miejscazamieszkania i pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kursant posługuje się językiem polskim na poziomie pozwalającym mu na zrozumienie nazw, słów i bardzo prostych zdań, na przykład w ogłoszeniach, naplakatach, w katalogach, w formularzach. | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi zrozumieć słownictwo potrzebne do przeczytania i zrozumienia prostegoopisu/prezentacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi znaleźć w bardzo prostych i krótkich tekstach informacje dotyczące narodowości,zawodu, wieku osoby, stanu cywilnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kursant posługuje się językiem polskim na poziomie pozwalającym mu na porozumiewanie się, jeśli rozmówca zgadza się powtórzyć wolno lub uprościć swojezdanie, a także pomóc w wypowiedzi kursanta. Potrafi kogoś przedstawić, przywitać się i pożegnać, postawić proste pytania na znany mu temat, lub na temat tego co jest mu niezbędnie potrzebne, a także odpowiedzieć na podobne pytania. | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi zrozumieć podstawowe zwroty grzecznościowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi w bardzo prosty sposób uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących danychpersonalnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant jest gotów nawiązać znajomość, powitać, przedstawić siebie i inną osobę, zadać prostepytania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi dokonać autoprezentacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi zasięgnąć bardzo prostych informacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się językiem polskim na poziomie pozwalającym mu na stworzenie krótkiej wypowiedzi pisemnej składającej się z prostych zdań. | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi wypełnić prosty formularz, wpisującimię, nazwisko, narodowość, wiek, adres. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi napisać krótką notatkę o sobie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi stworzyć proste notatki, listy i opisy, przy wykorzystaniu przykładów i szablonów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kursantma wiedzę dotyczącą podstaw systemu fonetycznego języka polskiego i podstawowego słownictwa i podstawowych struktur gramatycznych w zakresie tematów życia codziennego (nazywania osób, miejsc, relacji międzyludzkich, zainteresowań, wyrażania podstawowej charakterystyki, usytuowania czynności i wydarzeń w czasie). | Kryteria weryfikacji Kursant stosuje akcent, wymowę, intonację charakterystyczną dla języka polskiego w wypowiedziach ustnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Kursant stosuje podstawowe słownictwo i podstawowe struktury gramatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
SYTUACJE KOMUNIKACYJNE:
– powitania oraz pożegnania
– nawiązywanie kontaktu
– pozdrawianie siebie oraz innych
– pozyskiwanie i udzielanie informacji teleadresowych
– rozmowa w urzędzie
- udzielanie informacji o kraju pochodzenia
– opisywanie umiejętności językowych
– identyfikowanie przedstawicieli różnych narodowości
- przestawianie siebie i innych w kontaktach oficjalnych i nieoficjalnych
– pytanie o informację
– identyfikowanie przedmiotów
– przedstawianie rodziny
– nazywanie i identyfikowanie poszczególnych członków rodziny
– pytanie o pokrewieństwo
- opisywanie siebie i innych
– pytanie o samopoczucie
– wyrażanie swojego samopoczucia
- mówienie o wyuczonym zawodzie
– zadawanie pytań szczegółowych dotyczących wykonywanego zawodu
– identyfikowanie przedstawicieli poszczególnych zawodów
– pozyskiwanie i udzielanie informacji dotyczących wykonywanej pracy
– informowanie o miejscu oraz czasie pracy
- pytanie o lokalizację; instruowanie
– udzielanie informacji związanych z lokalizacją obiektów
– wyrażanie relacji przestrzennych
– określanie położenia obiektów
- wyrażanie prośby/potrzeby
– przygotowywanie listy zakupów
– pytanie o ceny i ich podawanie
– informowanie o ilościach
- zakupy na bazarze/rynku
– negocjowanie cen
– wyrażanie preferencji dotyczących smaków
SŁOWNICTWO:
- dane personalne (imię i nazwisko, numer telefonu, adres mailowy
– nazwy krajów i ich mieszkańców
– przynależność narodowa/państwowa
– znajomość języków obcych
– dane adresowe: miasto, ulica, dom, mieszkanie
- przedmioty codziennego użytku
– wyposażenie sali lekcyjnej
– przybory do nauki
– członkowie rodziny
– stopnie pokrewieństwa
- wygląd zewnętrzny i cechy charakteru
– uczucia i emocje (przymiotniki określające samopoczucie)
– nazwy zawodów, zajęć i funkcji (formy męskie, żeńskie)
– miejsca pracy
– dni tygodnia
– zakupy
– rodzaje sklepów
– artykuły spożywcze
– przedmioty codziennego użytku
– zakupy w supermarkecie
– nazwy działów w dużych sklepach
- przedmioty codziennego użytku związane z higieną
– kosmetyki; zakupy w drogerii
- nazwy warzyw i owoców (krajowe i egzotyczne)
GRAMATYKA
- zaimki osobowe
– odmiana czasownika: być
– koniugacja -am/-asz na przykładzie czasowników: nazywać się oraz mieć
– zaimek pytajny: jak?
– liczebniki 0-10
– koniugacja -em/-esz na przykładzie czasownika rozumieć
– koniugacja -ę/-isz na przykładzie czasownika mówić
– struktury: znać język polski oraz mówić po polsku
– tworzenie żeńskich nazw mieszkańców krajów
– tworzenie przymiotników od nazw krajów
- zaimek pytajny: skąd?
– koniugacja -ę/-ysz na przykładzie czasownika uczyć się
– rodzaj gramatyczny rzeczownika
– zaimki wskazujące: ten, ta, to – zaimki pytajne: kto? co?
– pytania o rozstrzygnięcie z partykułą czy
– zaimki dzierżawcze: mój, twój, jego, jej
– sposoby podawania wieku
– formy: rok/lata/lat
– liczebniki 1-100
- zaimki pytajne: jaki? jaka? jakie?
– rodzaj gramatyczny przymiotnika
– zdania pytające
- narzędnik rzeczownika i przymiotnika w liczbie pojedynczej i mnogiej
– zdania pytające (Kim jesteś z zawodu?)
– tworzenie żeńskich nazw zawodów za pomocą sufiksu -ka
– struktura: on/ona musi + bezokolicznik
- odmiana czasowników zakończonych na -ować na przykładzie: pracować, zajmować się
– struktury: w… (+ B) nazwy dni tygodnia; od… (+ D) do… (+ D)
– zdania pytające (Gdzie pracujesz? Kiedy pracujesz? Od kiedy do kiedy pracujesz?)
– tryb rozkazujący: forma grzecznościowa proszę + bezokolicznik
– zaimki wskazujące: tu (tutaj), tam
– okoliczniki miejsca (po prawej stronie, po lewej stronie, prosto, blisko, daleko)
– biernik rzeczownika i przymiotnika w liczbie pojedynczej
– odmiana czasownika: musieć
– zaimki wskazujące
– powtórzenie
– sposoby podawania cen
– formy: grosz/grosze/groszy, złoty/złote/złotych
– stopniowanie na przykładzie przymiotników tani oraz drogi
– tworzenie przymiotników odrzeczownikowych typu: truskawkowy, bananowy…
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto95,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Bernadetta Pieczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały będą przesyłane do Słuchaczy drogą mailową.
Warunki uczestnictwa
Warunki otrzymania certyfikatu:
- 80% obecności na zajęciach
- uzyskanie pozytywnego wyniku na teście końcowym sprawdzającym wiadomości
Szkolenie może być rejestrowane w formie zdjęć (rzut ekranu) lub nagrywane w celu kontroli zgodnie z wytycznymi BUR.
1 godzina zajęć = 45 minut
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE niezbędne do udziału w usłudze:
a) Rodzaj platformy - Google Meet (na życzenie uczestników usługa może być prowadzona na innego rodzaju platformie)
b) Minimalne wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania systemowe przy korzystaniu z Google Meet:
- Dwurdzeniowy procesor
- Pamięć 2 GB
Korzystanie z obsługiwanego systemu operacyjnego
Google Meet działa w aktualnej wersji oraz dwóch wcześniejszych głównych wersjach tych systemów operacyjnych:
- Apple macOS,
- Microsoft Windows,
- Chrome OS,
- Ubuntu i inne dystrybucje Linuksa oparte na Debianie.
Google Meet działa w tych mobilnych systemach operacyjnych:
- Android 5.0 lub nowszy (dowiedz się, jak sprawdzić i zaktualizować wersję Androida);
- iOS 12.0 lub nowszy.
Rozmowy wideo w Meet w aplikacji Gmail są zgodne z tymi systemami operacyjnymi:
- Android 6 lub nowszy,
- iOS 12 lub nowszy.
Korzystanie z obsługiwanej przeglądarki
Zalecamy używanie aktualnej wersji jednej z wymienionych przeglądarek:
- Chrome. Pobierz najnowszą wersję
- Mozilla Firefox. Pobierz najnowszą wersję
- Microsoft Edge. Pobierz najnowszą wersję
- Apple Safari.
Microsoft Internet Explorer 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Google Meet w przeglądarce Internet Explorer, musisz pobrać i zainstalować najnowszą wersję wtyczki Google Video Support.
Wskazówka: jeśli Twoja przeglądarka nie obsługuje spotkań wideo w Meet, możesz dołączyć do spotkania przez telefon, korzystając z numeru telefonu i kodu PIN podanego przez organizatora spotkania.
- Mikrofon
- Kamera
- Głośniki
c) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
Microsoft Office; program umożliwiający otwieranie plików pdf.
d) Link do spotkania jest wysyłany na e-maila i jest aktywny tylko w okresie trwania usługi.