Wczoraj kolega, dzisiaj szef - szkolenie (2 dni)
Wczoraj kolega, dzisiaj szef - szkolenie (2 dni)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy w szczególności:
- dyrektorów działów i departamentów,
- menedżerów,
- kierowników projektów,
- liderów zespołów projektowych,
- właścicieli firm,
- osoby, które będą zarządzać zespołami.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji27-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Wczoraj kolega dzisiaj szef - szkolenie" przygotowuje do pełnienia roli menedżera i lidera zespołu w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:1. Pozna style kierowania i uświadomi sobie swój przewodni styl oraz styl, do którego dąży. 2. Zrozumie stan, w którym się obecnie znajduje, a w szczególności poziom zaangażowania i kompetencji oraz to, jak będą się zmieniać z upływem czasu. 3. Będzie podejmować decyzje w oparciu o fakty. 4. Popracuje z własnymi przekonaniami ograniczającymi go i zamieni ocenę na ciekawość. 5. Ustali priorytety na tu i teraz klarując swoją rolę względem zespołu. 6. Właściwie i w sposób kontrolowany rozłoży uważność na zespół. 7. Będzie umiejętnie udzielać informacji zwrotnej w sposób dostosowany do sytuacji. 8. Zrozumie zachowania zespołu dzięki diagnozie fazy, w której obecnie się znajduje. 9. Stworzy taką przestrzeń, która jest obecnie najbardziej potrzebna zespołowi, by przesuwać się w stronę niezakłóconej współpracy. 10. Zrozumie wpływ autorytetu formalnego, po to by budować ten nieformalny. 11. Przećwiczy swoje expose do zespołu stosowne do bieżących potrzeb. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zostanie poddany testowi wiedzy przed szkoleniem, a następnie po zakończeniu szkolenia, aby możliwa była ocena postępów uzyskanych podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I Jaki/a jestem, a jaki/a chcę być jako Menedżer?
- Style kierowania z koncentracją na zadaniach i zespole. Plusy i minusy oraz najbardziej adekwatne umiejscowienie danego stylu.
- Mój aktualny przewodni styl – próba osadzenia siebie w komfortowej dla nas pozycji.
- Mój styl docelowy – jakim szefem chcę być, po co i dlaczego.
Uczestnicy tego modułu zapoznają się z najbardziej popularnymi podziałami stylów kierowania m.in. Lewina, Lipitta i White’a, i uświadomią sobie swój przewodni styl oraz styl, do którego podświadomie (uznając go prawdopodobnie za zwój wzorzec) dążą. Moduł pomaga umiejscowić się uczestnikowi w swoim stylu na tu i teraz oraz zdefiniować kierunek rozwoju.
Moduł II Stawać się Menedżerem w sposób przemyślany i dojrzały.
- Faza przyglądania się reakcjom otoczenia i wyciąganie wniosków.
- Umiejętność pracy w polu wpływu, w oparciu o fakty, z dystansem do przekonań i umiejętność pracy z przekonaniami ograniczającymi.
- Zamiana oceny na ciekawość.
- Akceptacja dla (nie)świadomej (nie)kompetencji na aktualnym etapie rozwoju.
Ten moduł jest bogaty w ćwiczenia. Praca na schematach odróżnienia przekonań od faktów, przeformułowanie przekonań ograniczających we wspierające i koncentracja na podejmowaniu decyzji w oparciu o fakty. Utrwalanie umiejętności zamiany oceny na ciekawość.
Moduł pierwszy wraz z modułem drugim pozwala poczuć większy komfort w nowych realiach, dając sobie prawo do nieświadomej niekompetencji i krok po kroku pracować nad dążeniem do nieświadomej kompetencji z wszystkimi jej etapami po drodze.
Moduł III Do czego Menedżer jest potrzebny swojemu zespołowi?
- Rola i zadania na dziś w obszarach głównych funkcji: organizowania, delegowania, motywowania i rozliczania.
- Trzy formy wsparcia: chwalenie, mentorowanie i korygowanie, jako konieczne rozłożenie uważności na zespół.
- Regularna informacja zwrotna. Cztery sprawdzone techniki na różne okazje i z różnym rezultatem.
W tym module uczestnik zdefiniuje swoje zadania i uściśli swoją rolę w ujęciu podstawowych funkcji menedżerskich. Nauczy się dawać informację zwrotną korzystając ze wsparcia przynajmniej kilku modeli, jak FUKO, SBI, pomaga/przeszkadza czy metoda Zet, umiejętnie dobierając metodę do okoliczności.
Moduł IV Z kim ja pracuję? Zasoby w dyspozycji Menedżera i ich aktualna wydajność.
- Fazy życia zespołu.
- Zachowania ludzkie, które są naturalnym procesem podczas tworzenia się grupy inne w każdej z faz.
- Nieodzowne cofanie się zespołu do wcześniejszych faz podczas zmian personalnych.
- Wpływ etapu rozwoju zespołu na rezultaty jego pracy – ich wydajność.
- Menedżer, który również jest podatny zawirowaniom podczas kształtowania się zespołu.
- Kluczowa i wspierająca rola menedżera w przesuwaniu zespołu do performingu.
Moduł V Jak Cię widzą, tak Cię piszą, a w tym expose szefa.
- Wychodzenie z pozycji autorytetu stanowiskowego, czyli formalnego.
- Budowanie nieformalnego autorytetu w postaci ciągu zdarzeń i procesów.
- Expose szefa, wyczekiwane przez zespół częściej, niż się tego spodziewamy.
Moduł ma na celu uświadomienie różnicy między autorytetem formalnym, a nieformalnym, który wpływa na motywację zespołu do wykonywania swoich zadań. Budowanie własnego expose na różne okazje w oparciu o modele MoSCoW, 5W i Dlaczego, po co, jak, i co.
Moduł VI Pomost na przyszłość.
- Podsumowanie obu dni szkoleń.
- Domknięcie zaparkowanych tematów.
- Czerpanie od grupy.
- Plan konkretnych działań do wdrożenia zaraz po udziale w szkoleniu.
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 955,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto139,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto113,57 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe oraz certyfikat uczestnika zostaną wysłane do uczestników drogą mailową po szkoleniu. Materiały zawierają prezentację szkoleniową.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Szkolenie realizowane za pośrednictwem platformy Zoom Client for Meetings
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Uczestnik potrzebuje urządzenia do zdalnej komunikacji. Może to być komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu, posiadające głośniki lub słuchawki, kamerkę i mikrofon.
3. Minimalne wymagania systemowe: System operacyjny na urządzeniu: Windows od wersji 7 lub MacOS od wersji 10
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Stabilne połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE).
5. Niezbędne oprogramowanie: Szkolenie odbywa się na platformie Zoom. Nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprogramowanie. Uczestnik otrzyma link i będzie mógł dołączyć do szkolenia przez przeglądarkę internetową. Niezbędna jest najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
6. Link do szkolenia jest ważny w dniach szkoleniowych