Mechaniczne diagnozowanie i terapia metodą McKenziego- CZEŚĆ A : ODCINEK LĘDŹWIOWY KRĘGOSŁUPA.
Mechaniczne diagnozowanie i terapia metodą McKenziego- CZEŚĆ A : ODCINEK LĘDŹWIOWY KRĘGOSŁUPA.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
-Fizjoterapeuci z prawem wykonywania zawodu na terenie RP
-Studenci ostatniego roku studiów magisterskich z zakresu fizjoterapii (potwierdzone dokumentem z uczelni)
-Lekarze z prawem wykonywania zawodu na terenie RP
-Studenci ostatniego roku studiów z zakresu medycyny (potwierdzone dokumentem).
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji18-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi37
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs koncentruje się na przedstawieniu zasad Mechanicznego Diagnozowanie i Terapii (MDT) w odcinku lędźwiowym kręgosłupa w kontekście modelu biopsychospołecznego. Umiejętności jakie nabędziesz, pozwolą Ci:- stosować metodę MDT u pacjentów z obj. bólowymi odcinka lędź. kręgosłupa;
- rozróżniać zespoły kliniczne wg MDT od grupy INNE;
- identyfikować czynniki powodujące ból i niepełnosprawność;
- decydować, kiedy zastosować procedury manualne w celu ustąpienia objawów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik korzystając z metody McKenziego samodzielnie dzieli swoich pacjentów na odpowiednie kategorie i na tej podstawie wyprowadza najskuteczniejsze leczenie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna dowody naukowe w diagnozowaniu i leczeniu kręgosłupa l-s. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czynniki oddziaływujące na ból i niesprawność oraz ich związek z klasyfikacją MDT. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik zna zasady leczenia dla odpowiednich klasyfikacji oraz zasady zapobiegania nawrotom. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza wywiad, badanie przedmiotowe oraz ocenę obrazu klinicznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje procedury manualne w odcinku lędźwiowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik diagnozuje patoanatomię, ruch i obciążenia kręgosłupa lędźwiowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas: 37 godzin dydaktycznych/4 dni ( w tym są wliczone przerwy)
PROGRAM KURSU :
1. Epidemiologia bólów kręgosłupa lędźwiowego.
2. Dowody naukowe w diagnozowaniu i leczeniu kręgosłupa l-s.
3. Klasyfikacja wg. systemu MDT, definicja pojęć.
4. Czynniki powodujące ból i niesprawność oraz ich związek z klasyfikacją MDT.
5. Patoanatomia, ruch i obciążenia kręgosłupa lędźwiowego.
6.Wywiad i badanie przedmiotowe.
7. Ocena obrazu klinicznego.
8. Procedury manualne stosowane w odcinku lędźwiowym.
9. Zasady leczenia dla odpowiednich klasyfikacji.
10. Omówienie wizyt kontrolnych i zasad zapobiegania nawrotom.
Na pierwszej części kursu dokładnie przedstawimy podstawy koncepcji Mechanicznego Diagnozowania i Terapii (MDT)
w odniesieniu do odcinka lędźwiowego. Korzystając z logicznego systemu oceny, nauczysz się niezawodnie dzielić swoich pacjentów na odpowiednie kategorie i na tej podstawie wyprowadzać najskuteczniejsze leczenie.
Podstawową zasadą jest: najpierw ustalamy, czy i co pacjenci mogą zrobić przy użyciu własnej siły (ruch, pozycje statyczne). Tylko jeśli to konieczne, używamy procedur manualnych. To stopniowanie siły mechanicznej zapewnia bezpieczeństwo pracy z pacjentem.Podczas kursu pacjenci badani "na żywo" przez instruktora i omawiani z grupą. Zaplanowano również sesje kontrolne tych pacjentów.
Poznanie metody McKenziego daje jeszcze więcej: pozwala zidentyfikować czynniki psychospołeczne i uwzględnić je w postępowaniu. Ukierunkowane wykorzystanie komunikacji jest ważną częścią kursów. Ma to trwały pozytywny wpływ na pracę z pacjentami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 2cd.-3-w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący Helen Clare | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 4-5 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 5 cd-6-w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Helen Clare | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkt 7 -8- w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkt 8-9 -w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący Helen Clare | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkt 10 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 650,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto71,62 PLN
- Koszt osobogodziny netto71,62 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Tuz
Od 1999 roku rozpoczął edukację z zakresu systemu Mechanicznego Diagnozowania i Terapii (metody McKenziego) uzyskując w 2000 roku stopień TerapeutyCertyfikowanego Międzynarodowego Instytutu McKenziego (Cred. MDT).
W 2002 roku rozpoczął kształcenie w ramach programu dyplomowego Międzynarodowego Instytutu McKenziego, a w 2003 roku (Rzym)zdał egzamin uzyskując Dyplom z zakresu Mechanicznego Diagnozowania
i Terapii (Dip. MDT).
Pod koniec 2008 roku uzyskał prawo uczenia metody McKenzego na terenie Polski, a od roku 2015 uprawnienia do prowadzenia wszystkich stopni kursu podstawowego z zakresu Mechanicznego Diagnozowania i Terapii.
Od roku 1998 prowadzi prywatną praktykę fizjoterapeutyczną oraz jest twórcą i pomysłodawcą projektu „Fizjoterapia MDT” w Tychach, w którym szczególnie wykorzystuje potencjał diagnostyczny metody McKenziego. Chętnie prowadzi wykłady, prelekcje, pogadanki, warsztaty nie tylko z metody McKenziego, ale także z zakresu fizjoprofilaktyki. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Helen Clare
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje:
-materiały szkoleniowe
-zaświadczenie w języku polskim (opcjonalnie na prośbę kursanta, w jęz. angielskim)
-notatnik/długopis.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, 1 kozetka na trzech uczestników.