Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Master of Business Administration to intensywny program dla menedżerów wszystkich branż, którzy potrzebują ukierunkowania wiedzy z szeroko pojętego zarządzania i skonfrontowania doświadczeń z najnowszymi trendami w biznesie. Adresowane są do osób pracujących zawodowo, które ukończyły studia wyższe oraz posiadają kilkuletnie doświadczenie w biznesie.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest nabycie przez uczestnika wiedzy m.in. z zakresu zarządzania finansów i rachunkowości, prawa cywilnego i handlowego oraz marketingu, a także uzyskanie umiejętności m.in. zarządzania pracownikami, projektami i wdrażania zmian w organizacji oraz podnoszenia jakości pracy. Celem studiów jest też zdobycie kompetencji pozwalających na odpowiedzialne przygotowanie się do pracy oraz samorozwoju osobistego. Szerzej cele opisane zostały w "Efektach uczenia się".Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZY:Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego Posiada zaawansowaną wiedzę o finansach rachunkowości Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi Zna prawo cywilne i handlowe Posiada wiedzę na temat zarządzania jakością, zarządzania projektami i relacjami z klientami Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania sprzedażą | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJETNOŚCIPotrafi zarządzać strategicznie i operacyjne organizacją Potrafili skutecznie zarządzać pracownikami, wykorzystuje wiedzę z zakresu nowoczesnego HR Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu zarządzania finansami i rachunkowości Potrafi sprawnie zarządzać projektami i wdrażać zmiany w organizacji | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCHMa świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali swoje umiejętności Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i realizuje powierzone zadania Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań w stosunku do pracowników Jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
L.p. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. |
Moduł: Analiza i zarządzanie strategiczne Zarządzanie strategiczne Wdrażanie i monitorowanie wdrażania strategii Analiza determinant otoczenia biznesowego Zarządzanie operacyjne, biznes plan Oczekiwania Rady Nadzorczej w odniesieniu do zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej – regulacje i praktyki rynkowe Zarządzanie ryzykiem Zasady działalności przedsiębiorców – odpowiedzialność członków zarządu Pomoc publiczna dla przedsiębiorców Restrukturyzacja przedsiębiorstw Ekonomia menedżerska |
4 2 2 2 4 2 4 4 4 4 |
- 2 2 2 - 6 - - - 4 |
0,5 0,5 0,5 0,5 1 2 0,5 0,5 1 2 |
11. 12. 13. 14.
16. 19. 20. |
Moduł: Finanse i rachunkowość Sprawozdania finansowe jako narzędzie komunikacji firmy z interesariuszami Analiza finansowa - konstrukcja, interpretacje, wady i zalety podstawowych wskaźników Porównanie źródeł finansowania firmy – wady, zalety, koszty Rachunkowość kreatywna, czyli na co zwracać uwagę czytając sprawozdania finansowe Zarządzanie kapitałem obrotowym oraz płynnością firmy Rachunkowość zarządcza, controlling i budżetowanie Ocena projektów inwestycyjnych Zarządzanie ryzykiem finansowym Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie– case study Projekt wdrożeniowy: Finanse i rachunkowość |
2 2 4 4 2 8 2 2 2 - |
2 2 4 - 2 8 2 2 2 53 |
1 1 2 1 1 2 1 1 1 6 |
21. 22. |
Moduł: Prawo cywilne i handlowe Prawo cywilne Prawo handlowe |
8 4 |
- 4 |
1 1 |
23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. |
Moduł: Zarządzanie zasobami ludzkimi Strategie zarządzania zasobami ludzkimi Zarządzanie rozwojem pracowników organizacji Human Performance Improvement Psychologia zespołu pracowniczego Style coachingowe w zarządzaniu Psychologiczne aspekty zarządzania kompleksowością biznesu Przywództwo Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie zasobami ludzkimi |
6 4 2 - |
2 4 52 |
1 1 1 1 1 1 1 6 |
31. 32. 33. 34. 35. 36. |
Moduł: Zarządzanie jakością, projektami i relacjami Zarządzanie innowacjami Zarządzanie projektami Zarządzanie zmianą w organizacji Zarządzanie jakością i narzędzia doskonalenia organizacji Zarządzanie procesami w organizacji Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie jakością, zarządzanie projektami |
4 3 3 2 4 - |
4 3 3 2 4 53 |
1 1 1 1 2 6 |
37. 38. 39. 40. 41. 42. |
Moduł: Marketing i zarządzanie sprzedażą Strategie zarządzania marketingiem Analiza rynku, marketing Strategiczne zarządzanie sprzedażą i zespołami sprzedażowymi Psychologia klienta i zarządzanie relacjami z klientem Public Relations, komunikacja w sytuacji kryzysowej Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie marketingiem, standardy sprzedaży |
2 2 2 2 2 - |
2 6 2 2 4 52 |
1 1 1 1 1 6 |
43. |
Wizyta studyjna |
- |
8 |
1 |
Razem: |
120 |
320 |
65 |
Informacje dodatkowe:
- Czas trwania: 3 semestry
- Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele
- Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki i/lub złożeniem pracy końcowej.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Spotkanie organizacyjne. Zarządzanie jakością i narzędzia doskonalenia organizacji. Wystąpienia publiczne | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Wdrażanie i monitorowanie wdrażania strategii | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Pomoc publiczna dla przedsiębiorców | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Human Performance Improvement | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Restrukturyzacja przedsiębiorstw | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Zarządzanie projektami | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:55 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zarządzanie strategiczne | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Analiza determinant otoczenia biznesowego | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Sprawozdania finansowe jako narzędzie komunikacji firmy z interesariuszami. Rachunkowość kreatywna czyli na co zwracać uwagę czytając sprawozdania finansowe | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Analiza finansowa - konstrukcja, interpretacje, wady i zalety podstawowych wskaźników. Zarządzanie kapitałem obrotowym oraz płynnością firmy | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Rachunkowość zarządcza, controlling i budżetowanie cz.1 | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Rachunkowość zarządcza, controlling i budżetowanie cz.2 | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Strategie zarządzania zasobami ludzkimi | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Zarządzanie innowacjami | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin zaliczający semestr I | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto14 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto14 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,73 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Marta Czerwiec
Dariusz Wylon
Od 2011 roku, jako CCO (Chief Communications Officer), wdraża praktyki Agile i Management 3.0 w Selleo jednej z najbardziej innowacyjnie zarządzanych firm informatycznych w Europie, oraz, jako Senior Consultant / Executive Coach w Simitri International oraz Marshall Goldsmith Certified Executive Coach, prowadzi coaching i szkolenia dla międzynarodowych korporacji takich jak Cisco, Unilever czy Credit Swiss.
mniej
prof. nadzw. dr hab.Marcin Lis
Jest Prezesem Delegatury (Dąbrowa Górnicza) Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, członkiem międzynarodowego stowarzyszenia The European Academy of Management (EURAM c/o EIASM – European Institute for Advanced Studiesin Management), wiceprezesem Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa oddział Dąbrowa Górnicza, wiceprezesem Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach, wiceprezesem Zarządu Śląskiego Związku Pracodawców Lewiatan, członek Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego „Silesia Automotive & Advanced Manufacturing” Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Posiada bogate doświadczenie korporacyjne zdobyte w międzynarodowych firmach usługowych, był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z tworzeniem systemów zarządzania relacjami z klientami, zarządzaniem jakością i procesami, zarządzaniem projektami, wieloletni manager na poziomie Executive w Orange S.A., jest absolwentem studiów MBA.
Za aktywność w zakresie kształtowania relacji pomiędzy nauką i biznesem odznaczony Srebrnym oraz Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Złotą Odznaką Honorową za zasługi dla województwa śląskiego.
Michał Błeszyński
Od 2008 pracuje jako trener w EY Academy of Business, gdzie specjalizuje się w tematyce Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej rachunkowości zarządczej oraz w audycie wewnętrznym.
Prowadził szkolenia zamknięte m.in. dla:
TRW Polska,
Sephora Polska,
PZL Mielec,
Piotr i Paweł,
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego,
Bank Gospodarstwa Krajowego,
PZU.
dr Grzegorz Kądzielawski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materialy z wytypowanych zajęc po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminow semstralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
220 godzin zajęć + 220 godzin pracy własnej
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Pozostali prowadzący zajęcia:
dr Patryk Kuzior, dr Tomasz Sadowski, mgr Rafał Kochan, dr Witold Gradoń , dr Edyta Nowak-Żółty, dr Anna Syrek-Kosowska, dr Krystian Dudek.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe