Współpraca w zespole - komunikacja, emocje, negocjacje
Współpraca w zespole - komunikacja, emocje, negocjacje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowanie dla osób, które pracuję w stałym zespole lub różnych grupach zadaniowych/ projektowych i pełnią różne funkcje. To szkolenie dla osób, które chcą poznać efektywne sposoby komunikacji i współpracy, wiedzieć jak skutecznie przekonywać innych do swoich pomysłów oraz jak zachować się w sytuacjach sterowych lub konfliktowych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do efektywnej współpracy w zespole poprzez ćwiczenia stosowania narzędzi komunikacji, przekonywania, znajomość ról grupowych oraz wiedzę z zakresu psychologii emocji oraz sposoby zachowania w sytuacji konfliktowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi skutecznie komunikować się | Kryteria weryfikacji słucha innych, wkłada wysiłek w zrozumienie, nawiązuje do wypowiedzi innych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji działa na rzecz dialogu, stosuje metody aktywnego słuchania (pytania, parafrazy, podsumowania) | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji dba o precyzję wypowiedzi | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Potrafi poradzić sobie z krytyką i atakiem | Kryteria weryfikacji forsuje swoje przekonania stosownie do sytuacji mimo natrafiania na opór | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji jeśli sytuacja tego wymaga, stanowczo przedstawia swoje zdanie | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie z konfliktem w zespole | Kryteria weryfikacji poszukuje rozwiązań satysfakcjonujących obie strony konfliktu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji podejmuje starania w celu rozwiązania konfliktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji konstruktywnie wyraża swoje emocje i zachęca do tego drugą stronę | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Potrafi przekonać innych do swoich racji | Kryteria weryfikacji przedstawia argumenty, uzasadnia własne wypowiedzi i decyzje, przywołuje szerszy kontekst | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji uzasadnia, argumentuje swoje zdanie w oparciu o fakty | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 2 dni szkoleniowe w godz. 9:00 - 16:00 - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Zasady skutecznej komunikacji czyli co robić, aby być właściwie rozumianym
- zasady skutecznej komunikacji,
- analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy,
- sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu.
MODUŁ II
Narzędzia komunikacji
- odwoływanie się do faktów,
- odróżnianie faktów od opinii,
- komunikat „Ja”,
- zadawanie pytań,
- parafrazowanie,
- podsumowywanie,
- technika FUKO.
MODUŁ III
Narzędzia efektywnej współpracy
- jasne precyzowanie celów i określanie zadań – przekładanie celów na zadania,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania,
- wspólne poszukiwanie i wypracowywanie rozwiązań,
- pobudzanie kreatywności w procesie poszukiwania rozwiązań,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia.
MODUŁ IV
Role grupowe
- system ról przejawiających się w grupach zadaniowych,
- korzyści i zagrożenia związane z pełnieniem określonych ról,
- autodiagnoza – jakie rolę najczęściej pełnię,
- diagnoza zespołu – mocne strony i deficyty wynikające z systemu ról grupowych.
MODUŁ V
Umiejętność przekonywania w pracy grupowej
- przygotowanie argumentacji,
- właściwy dobór argumentów w zależności od sytuacji,
- umiejętne forsowanie swoich racji,
- podstawowe różnice pomiędzy asertywnością, a agresją w rozmowie,
- perswazja jako narzędzie wywierania wpływu na innych,
- podstawy negocjacji.
MODUŁ VI
Emocje i stres w pracy grupowej
- jak rozpoznawać oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego,
- radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- radzenie sobie z negatywnymi emocjami współpracowników,
- naturalne wzorce reakcji na stres – atak/obrona,
- zachowania agresywne i bierno-agresywne,
- jak rozpoznawać swój sposób reakcji na stres,
- jakie są konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu,
- radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników.
MODUŁ VII
Asertywność
- asertywne wyrażanie myśli,
- obrona swoich praw w relacjach z pracownikami,
- taktowne odmawianie,
- asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem.
MODUŁ VIII
Gdy pojawi się konflikt w zespole
- style reakcji na konflikt - podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej,
- konsekwencje określonych zachowań w sytuacji konfliktowej – skutki rywalizacji, nadmiernego łagodzenia czy unikania,
- diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu,
- konstruktywne sposoby zachowania w sytuacji konfliktowej.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 13-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł V | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł VI | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł VII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł VIII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 955,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto139,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto113,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarne oraz zdalne. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989, biuro@open-szkolenia.pl,www.open-szkolenia.pl.
Specjalizujemy się w realizacji działań rozwojowych z tematyki:
Zarządzanie zespołem, Zarządzanie projektami, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie siebie i innych, Udzielanie feedbacku, Organizacja czasu pracy, Komunikacja interpersonalna, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Zespołowość i współpraca, Team building.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi