MASTER LEVEL - PLAN & BITE Step Two - Okluzja i fizjoterapia stomatologiczna. Poziom zaawansowany
MASTER LEVEL - PLAN & BITE Step Two - Okluzja i fizjoterapia stomatologiczna. Poziom zaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Plan & Bite Step Two to szkolenie dla dentystów chcących zająć się przebudowami zgryzu i zaopiekować się pacjentem holistycznie. To obowiązkowy krok dla każdego kto ma do czynienia z pacjentem, który jest spięty, ma wiele zgryzów, bruksizm, bezdech i umiarkowane objawy TMD.
To kolejny, głębszy krok w kompleksowych rekonstrukcjach decydowanie, dlatego rekomendujemy aby odbywać to szkolenie po ukończeniu Plan & Bite 1.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu kursu Uczestnik opiekuje się holistycznie pacjentem z problemami stawów skroniowo-żuchwowych, samodzielnie przeprowadza kwalifikację z zakresu okluzji i fizjoterapii stomatologicznej, samodzielnie bada i przeprowadza wywiad z pacjentem (bez udziału fizjoterapeuty). Posługuje się leaf gauge, deprogramatorem Koisa, w uzasadnionych przypadkach stosuje szynoterapię i rękoczyn Dawsona. Uczestnik używa w codziennej praktyce technik analogowych i cyfrowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje szczegółową anatomię i fizjologię stawu skroniowo żuchwowego i mięśni żucia | Kryteria weryfikacji Uczestnik szczegółowo opisuje anatomię i fizjologię stawu skroniowo-żuchwowego oraz mięśni żucia, identyfikując ich struktury i funkcje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje patologie krążka stawowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać i opisać różne patologie krążka stawowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia szczękościsk pochodzenia stawowego i mięśniowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi odróżnić szczękościsk pochodzenia stawowego od mięśniowego na podstawie objawów klinicznych i badań diagnostycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje algorytm decyzyjny w przypadku pacjentów bezobjawowych, dysfunkcyjnych i bólowych w przypadku przebudowy zwarcia | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje odpowiednie algorytmy decyzyjne w zależności od stanu pacjenta (bezobjawowy, dysfunkcyjny, bólowy) podczas przebudowy zwarcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przebudowuje zgryz i otacza pacjenta holistyczną opieką. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje i realizuje plan przebudowy zgryzu, uwzględniając holistyczne podejście do zdrowia pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rejestruje zgryz w trakcie preparacji za pomocą kęsków do naprzemiennego montażu modeli, modeluje powierzchnię zęba | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje umiejętność rejestrowania zgryzu za pomocą kęsków do naprzemiennego montażu modeli i modelowania powierzchni zębów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rejestruje pozycję szczęki na DFA, zgryz za pomocą leaf gauge, lucia jig, deprogramatora Koisa | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje umiejętność rejestrowania pozycji szczęki za pomocą różnych narzędzi diagnostycznych (DFA, leaf gauge, lucia jig, deprogramator Koisa). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje technikę LIP, rękoczyn Dawson’a | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje umiejętność stosowania technik LIP i rękoczynu Dawsona. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje własny deprogramator | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje umiejętność przygotowania i dostosowania deprogramatora do indywidualnych potrzeb pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza rozmowę z pacjentem w sposób rzeczowy, wyczerpujący używając sformułowań nie powodujących stresu u pacjenta | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje umiejętność prowadzenia rozmów z pacjentem w sposób jasny, rzeczowy i minimalizujący stres. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Piątek
BADANIE I BIOMECHANIKA STAWU SKRONIOWO-ŻUCHOWEGO
10:00- 11:30
Wprowadzenie i podsumowanie webinarów
- Patologie krążka - jak j różnicować i kiedy konieczna jest interwencja
- Jak odróżnić szczękościsk pochodzenia mięśniowego o stawowego
- Mapa bólu synowialnego stawu skroniowo żuchwowego
- Obraz radiologiczny zaburzeń stawu skroniowo żuchwowego
- Jak badać staw skroniowo żuchwowy
11:45 -13:00
Demonstracja badania + Warsztat
Badanie stawu skroniowo-żuchwowego i ruchomości żuchwy wg Master Level: TMD/FMR.
14:00- 15:30
- Mialgia Lokalna, Kurcz, Współskurcz protekcyjny, Ból mięśniowo-powięziowy, Mialgia modulowana Centralnie - powtórzenie wiadomości
- Mięśnie narządu żucia - kontrowersje związane z funkcją i badaniem mięśni żucia.
- Czym są punkty spustowe i jakie jest ich znaczenie w stomatologii ?
- Wpływ kręgów szyjnych (C1-C2), języka, postawy ciała oraz bezdechu sennego na zaburzenia stawowe i zgryzowe - ciekawostka czy standard leczenia ? Kontrowersje w świecie nauki.
- Adaptacja – czym jest, jakie są jej skutki, jak rozpoznać czy pacjent jest już zaadaptowany i jak go leczyć w przypadkach estetyczno-funkcjonalnych przebudów zgryzu.
16:00-17:00 Warsztat
Pełna analiza i badanie zgodnie z Master Level: TMD/FMR screening.
Badanie mięśni, stawów, skłonności do bezdechu, analiza ruchomości żuchwy, ocena ryzyka.
Sobota
ŁUKASZ LASSMANN
REJESTRACJE CR I PWZ + ALGORYTMY POSTĘPOWANIA
9:00-10:30
- Leaf gauge w praktyce klinicznej
- Lucia Jig - Czym jest ? Kiedy/czy ją używać ? Jak jej używać ?
- Deprogramacja - konieczność dla osiągnięcia CR czy pseudonauka ?
Warsztat niespodzianka
11:00 - 12:30
- Deprogramator Koisa - dopasowanie, jak ustalać wysokość platformy
- Rejestracja zgryzu na deprogramatorze
- Lassmann Incisal Pin (LIP Technique)
- Rekoczyn Dawsona
- Jak weryfikować poprawność rejestracji
12:40-14:00
Warsztat tworzenie deprogramatora Koisa z Primo splint na modelach
15:00 – 16:15
Algorytm decyzyjny w przypadku pacjentów bezobjawowych, dysfunkcyjnych i bólowych w przypadku przebudowy zwarcia:
- kiedy nie zmieniać istniejącego zgryzu i leczyć w zwarciu nawykowym?
- kiedy można zarejestrować szybko łatwo i przyjemnie?
- Kiedy potrzebna jest tzw. deprogramacja?
- Kiedy istnieje potrzeba fizjoterapii i szynoterapii ?
Pełen protokół: kiedy ? Co ? Na której wizycie ? Ile czasu powinna trwać i ile kosztować każda procedura ?
16:30- 17:40
Omawianie przypadków klinicznych uczestników
Quiz i podsumowanie wiadomości z planowania leczenia
Niedziela
9:00 - 12:30 Grzegorz Delmaczyński
Cyfrowa okluzja - wykład i demonstracja i warsztat
14:00 - 16.00
Warsztat z pacjentami w 5-stanowiskowej klinice (Lunch w klinice)
Oddanie i dopasowanie Deprogramatora Koisa
Leaf gauge/Lucia Jig
Deprogramator Koisa + LIP Technique
Rękoczyn Dawsona
Rejestracja pod szynę okluzyjną
Rejestracja łukiem twarzowym i DFA
16:00-16:30 Walidacja Maria Radziwilska
Kurs stacjonarny, organizator zapewnia materiały potrzebne do zrealizowania celu szkolenia.
W celu osiągnięcia głównych założeń szkolenia kursant powinien posiadać minimalnie status lekarza dentysty, aby w płynny sposób przejść od terori do praktyki podczas zajęć.
Godzina = godzina zegarowa
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Dzień 1 - Wprowadzenie | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Badanie stawu skroniowo-żuchwowego i ruchomości żuchwy wg Master Level: TMD/FMR. | Prowadzący Julia Rutkowska | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Mięśnie narządu żucia – kontrowersje związane z funkcją i badaniem mięśni żucia. | Prowadzący Julia Rutkowska | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Pełna analiza i badanie zgodnie z Master Level: TMD/FMR screening | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Pełna analiza i badanie zgodnie z Master Level: TMD/FMR screening | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Deprogramator Koisa, Lassmann Incisal Pin, Rekoczyn Dawsona | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Warsztat tworzenie deprogramatora Koisa z Primo splint na modelach | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Algorytm decyzyjny w przypadku pacjentów bezobjawowych, dysfunkcyjnych i bólowych w przypadku przebudowy zwarcia | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Omawianie przypadków klinicznych uczestników Quiz i podsumowanie wiadomości z planowania leczenia | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:40 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Dzień 3 Cyfrowa okluzja – wykład i demonstracja i warsztat | Prowadzący Grzegorz Delmaczyński | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Warsztat z pacjentami w 5-stanowiskowej klinice | Prowadzący Łukasz Lassmann | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto555,56 PLN
- Koszt osobogodziny netto555,56 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Julia Rutkowska
Medycznym na kierunku Fizjoterapia
2017- obecnie Działalność gospodarcza o profilu fizjoterapii stomatologicznej
2017-2021 Fizjoterapeuta stomatologiczny w klinikach stomatologicznych oraz gabinetach
fizjoterapeutycznych w Trójmieście (m.in. Dental Sense, Vivadental, Med-Oral, Edenmedic)
2017- 2023 Uczestnik wielu konferencji i szkoleń o tematyce diagnostyki i leczenia problemów z
narządem żucia. m. In. CRAFTA i CRAFTA Advanced (OrtoKursy- Warszawa), Szkolenie
Rehabilitacja w Stomatologii (kursy CMD- Kraków), Cykl szkoleniowy dotyczący zagadnień okluzji
i zaburzeń narządu żucia (Esdent- Wrocław), Konferencje CRANIA (Krynica Zdrój), Szkolenie
Miofrenuloplastyka (Good Tooth- Kraków), Konferencja i warsztat z precyzyjnej diagnostyki
radiologicznej stawów skroniowo-żuchwowych (OrbiDent- Warszawa).
2018- obecnie Wykładowca na szkoleniach z cyklu Master Level
2019 Wykładowca na międzynarodowych konferencjach Master Level- Full Mouth ReConstruction
(Occlusion&Physiotherapy)
2019-2023 Studentka Akademii Osteopatii
2023-obecnie Autor oraz wykładowca autorskiego cyklu szkoleń: Akademia Fizjoterapii
Stomatologicznej
Łukasz Lassmann
Od początku swojej drogi zawodowej kształci się z zakresu kompleksowej rekonstrukcji zgryzu i uśmiechu oraz leczenia zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego i mięśni żucia oraz bólu ustno-twarzowego.
Szkolił się głownie za granicą w tym między innymi (z pominięciem konferencji):
• Kois Center, dr John Kois (Seattle USA) – nauka z zakresu zaburzeń zgryzu i stawu skroniowo żuchwowego
• UNC- University of North Carolina (Chappel Hill,USA), - nauka z zakresu implantoprotetyki
• UCLA-University of California (Los Angeles,USA), - nauka z zakresu chirurgii przyzębia
• Modjaw – Clinica Dental Maria J. Provedo (Navarra, Hiszpania) – nauka z zakresu cyfrowej aksjografii.
• Jacobo Somoza Institute (Madryt, Hiszpania) – nauka z zakresu cyfrowej stomatologii.
Jest pomysłodawcą, twórcą i głównym wykładowcą cyklu szkoleń stomatologicznych Master Level, które wykształciły już blisko 1000 absolwentów na terenie Polski. W ostatnim czasie oprócz leczenia pacjentów i działalności dydaktycznej rozpoczął również prace badawcze. Jest pierwszym autorem lub współautorem publikacji w takich magazynach jak Journal of Cosmetic Dentistry a ostatnie prace z Impact Factor (odpowiednio 4.757, 6.321 i 3,251).
Grzegorz Delmaczyński
Specjalizuje się w innowacyjnej metodzie cyfrowego projektowania uśmiechu (Digital Smile Design), protetyce, stomatologii estetycznej co w połączeniu z ogromną wiedzą z zakresu okluzji oraz diagnostyki stawów skroniowo-żuchwowych pozwalają mu na perfekcyjne zaplanowanie leczenia. Ważny jest dla niego dobry kontakt z pacjentem, dlatego każdego traktuje indywidualnie.
Od 5 lat czynny wykładowca szkoleń z portfolio projektu MasterLevel odnoszących się do zagadnień cyfrowego projektowania uśmiechu i harmonijnej przebudowy zgryzu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymują dostęp do webinarów, skryptu startowego w formie elektronicznej oraz egzaminu sprawdzającego wiedzę z materiałów przedkursowych. Podczas kursu uczestnikom zostaną udostępnione spersonalizowane skrypty, spersonalizowane zestawy narzędzi, leaf gauge, zestaw kalek artykulacyjnych Bausch, płytki do rejestracji Bite Tray.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji nt. kursów MASTER LEVEL:
www.master-level.pl
Zgłoszenia należy przesyłać za pośrednictwem strony:
https://master-level.pl/kurs/plan-bite-step-two/, wpisując w uwagach informację o próbie uzyskania dofinanasowania
Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest zarezerwowanie miejsca w grupie szkoleniowej przed otrzymaniem dofinansowania oraz wniesienie opłaty rezerwacyjnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami