Bezpieczeństwo teleinformatyczne rejestratorek i pracowników biurowych w placówkach medycznych - szkolenie.
Bezpieczeństwo teleinformatyczne rejestratorek i pracowników biurowych w placówkach medycznych - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy biurowi oraz osoby odpowiedzialne za obszar rejestracji danych w placówce medycznej, niezależnie od ich poziomu doświadczenia z technologią. Szkolenie jest skierowane zarówno do osób, które posiadają podstawową wiedzę z zakresu umiejętności cyfrowych jak i tych, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego i kompetencji cyfrowych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Bezpieczeństwo teleinformatyczne rejestratorek i pracowników biurowych w placówkach medycznych - szkolenie” przygotowuje uczestników do samodzielnej i bezpiecznej pracy z systemami IT z zakresu ochrony danych zgodnie z rekomendacjami CEZ i dobrych praktyk.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zabezpiecza stanowisko pracy i ocenia możliwość bezpiecznego korzysta z sieci informatycznej. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje próbę kradzieży tożsamości - rozpoznaje techniki, takie jak sim-swapping i oszustwa przez Internet | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje politykę czystego biurka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne rodzaje zagrożeń, takie jak: malware, phishing, botnet, ddos, zero-day exploit czy typosquatting. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Unika niebezpiecznych stron internetowych oraz praktykuje bezpieczne pobieranie plików. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy kopie zapasowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Używa programów ochronnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje fałszywe e-maile | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zagrożenia socjotechniczne oraz identyfikuje techniki wykorzystywane przez atakujących w celu manipulacji pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i unika plików, które mogą stanowić zagrożenie cyberatakiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy silne hasła | Kryteria weryfikacji Bezpiecznie przechowuje, przetwarza i przesyła dane wrażliwe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje szyfrowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Omawia i stosuje zasady tworzenia silnych haseł. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Konstruuje silne hasła zgodnie z wymogami producentów oprogramowań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program ramowy szkolenia odpowiada na potrzeby związane z utrzymaniem i wzmocnieniem wiedzy uczestników w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz zabezpieczania danych przed cyberatakami zgodnych z wymogami CEZ i dobrymi praktykami. Program szkolenia przewiduje prace w grupach 3 lub 5 osobowych w zależności od ćwiczenia oraz pracę indywidualna. Każdy uczestnik szkolenia zobligowany jest do posiadania laptopa z możliwością korzystania z sieci Wi-Fi, aby mógł wykonywać ćwiczenia praktyczne w grupie i indywidualnie.
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Dzień 1: Cyberzagrożenia i podstawy bezpieczeństwa teleinformatycznego w pracy rejestratorek i pracowników biurowych placówek medycznych.
- Powitanie i rejestracja uczestników.
- Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa w kontekście środowiska medycznego i biurowego w placówkach medycznych.
- Analiza aktualnych zagrożeń w sieciach informatycznych w kontekście pracy rejestratorek i pracowników biurowych w placówkach medycznych.
- Przerwa kawowa.
- Podstawowe zasady bezpieczeństwa danych medycznych.
- Cyberatak i jego skutki dla placówek medycznych.
- Rola rejestratorki i sekretarki medycznej w utrzymaniu bezpieczeństwa informacji.
- Przerwa obiadowa.
- Metody ochrony przed atakami phishingowymi i socjotechnicznymi w aspekcie pracy placówek medycznych.
- Szkolenie praktyczne: rozpoznawanie prób phishingu.
- Przerwa kawowa.
- Wprowadzenie do zabezpieczeń haseł i kont w kontekście pracy i bezpieczeństwa placówek medycznych.
- Rola silnych haseł w ochronie danych.
- Ćwiczenia praktyczne: tworzenie bezpiecznych haseł.
Dzień 2: Zarządzanie ryzykiem i narzędzia bezpieczeństwa w funkcjonowaniu placówek medycznych.
- Analiza ryzyka w kontekście środowiska medycznego.
- Planowanie strategii bezpieczeństwa informatycznego dla placówek medycznych.
- Szkolenie praktyczne: tworzenie polityki bezpieczeństwa, procedury postępowania.
- Przerwa kawowa.
- Rola rejestratorki i sekretarki medycznej w zabezpieczaniu informacji pacjentów.
- Znaczenie zabezpieczeń sprzętowych i programowych w bezpiecznym funkcjonowaniu placówki medycznej.
- Szkolenie praktyczne: instalacja i konfiguracja podstawowych narzędzi bezpieczeństwa.
- Przerwa obiadowa.
- Zarządzanie wypadkami i incydentami bezpieczeństwa.
- Szkolenie praktyczne: symulacja reakcji na atak cybernetyczny.
- Przerwa kawowa.
- Audyt bezpieczeństwa w placówkach medycznych.
- Ocena skuteczności środków bezpieczeństwa w kontekście pracy pracowników placówek medycznych.
- Podsumowanie szkolenia, sesja pytań i odpowiedzi oraz wręczenie certyfikatów.
- Walidacja efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł I | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł II | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł III | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Musiał | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł IV - walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto153,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto153,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik szkolenia zobligowany jest do posiadania laptopa z możliwością korzystania z sieci Wi-Fi, aby mógł wykonywać ćwiczenia praktyczne w grupie i indywidualnie.
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 71 lub 71 733 60 85 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi