"Certyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy; " z egzaminami ECDL CUK-pp (moduły: obsługa komputera, korzystanie z sieci, MS Word, MS Excel (kwalifikacja zarejestrowana w ZRK)
"Certyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy; " z egzaminami ECDL CUK-pp (moduły: obsługa komputera, korzystanie z sieci, MS Word, MS Excel (kwalifikacja zarejestrowana w ZRK)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności komputerowe, aby rozwijać się zawodowo. Usługa jest skierowana do osób, które w swojej pracy codziennej korzystają z komputera i aspirują do płynnego wykonywania zadań, w tym korzystania z Internetu, edytora tekstu czy arkusza kalkulacyjnego
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zdobycia "Certyfikatu umiejętności komputerowych - poziom podstawowy". Otrzymana w ramach certyfikacji kwalifikacja potwierdza posiadanie podstawowych umiejętności i wiedzy z zakresu obsługi komputera, korzystania z sieci, edytora tekstu Word i arkusza kalkulacyjnego Excel. Po zdaniu 4 modułów uczestnik otrzymuje Certyfikatu umiejętności komputerowych - poziom podstawowyEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Podstawy pracy z komputerem. Moduł B1. 1.1. Obsługuje komputer w zakresie podstawowym z zachowaniem zasad bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji a. rozróżnia typy komp., elementy składowe i urządzenia peryferyjneb. rozróżnia typy opr. i systemy operacyjne c. poprawnie włącza i wyłącza komp. d. wyszukuje potrzebne informacje, korzystając z funkcji pomocy e. wyjaśnia obowiązujące przepisy i zasady posiadania legalnego opr., rozróżnia typy licencji f. stosuje procedury bezp. logowania oraz wyjaśnia zasady bezp. haseł g. uzasadnia konieczność i cel stosowania zapory (firewall) h. uzasadnia potrzebę archiwizacji danych i potrzebę regularnego uaktualniania opr. i. definiuje pojęcie złośliwego opr. i używa opr. antywirusowego j. wymienia zasady prawidłowego, ergonomicznego korzystania z komp., uwzględniając ochronę zdrowia i środowiska oraz zasady dostosowania stanowiska do potrzeb osoby niepełnosprawnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1.2. Wykonuje operacje na plikach i folderach oraz zarządza prostymi aplikacjami | Kryteria weryfikacji a. wyjaśnia hierarchiczny schemat organizacji folderów i plików w systemie.b. identyfikuje popularne rodzaje plików, wyświetla właściwości plików i folderów, odczytuje ich rozmiary c. wyszukuje i sortuje pliki według podanych kryteriów, tworzy foldery, kopiuje, przenosi pliki i foldery pomiędzy folderami i dyskami d. rozróżnia główne typy urządzeń do przechowywania danych, kompresuje i dekompresuje pliki oraz foldery e. rozróżnia popularne ikony, obsługuje przykładowe okna programu, odczytuje i konfiguruje parametry funkcji w panelu sterowania f. uruchamia i zamyka prosty edytor tekstu, kopiuje, przenosi tekst pomiędzy dokumentami lub wewnątrz dokumentu g. wkleja/wstawia zrzuty ekranowe do dokumentu, zapisuje dok. i nadaje mu nazwę h. instaluje i odinstalowuje drukarki, drukuje dokument | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1.3. Uzyskuje dostęp do sieci | Kryteria weryfikacji a. wyjaśnia pojęcia związane z przeznaczeniem sieci, współdzieleniem, bezp. udostępnianiem, przepustowościąb. wyjaśnia pojęcie Internetu i omawia podst. zastosowania Internetu, rozróżnia sposoby podłączenia c. wykonuje operację ściągania z sieci i wysyłania do sieci plików i zasobów d. rozróżnia łącza internetowe, wybiera typ łącza, uzasadnia wybór e. podłącza urządzenie do sieci bezprzewodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Podstawy pracy w sieci. Moduł B2.2.1. Korzysta z zasobów Internetu | Kryteria weryfikacji a. wyjaśnia pojęcia związane z Internetemb. rozpoznaje i charakteryzuje metody kontroli i zabezpieczeń c. modyfikuje ustawienia przeglądarki, gromadzi i zarządza linkami do stron przy użyciu zakładek d. znalezione zasoby kopiuje do wskazanego miejsca, drukuje lub zapisuje na dysku e. wyszukuje informacje za pomocą wyszukiwarki, korzystając z różnych kryteriów f. wyjaśnia podst. zasady poszanowania praw autorskich podczas korzystania z dostępnych zasobów, określa sposoby publikacji i udostępniania treści przez użytkowników g. wyjaśnia zasady obowiązujące w społ. internetowej h. charakteryzuje sposoby ochrony przed negatywnymi skutkami korzystania z portali społ | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2.2. Komunikuje się za pomocą poczty elektronicznej | Kryteria weryfikacji a. wyjaśnia pojęcia związane z komunikacją w sieci b. wymienia zasady netykiety c. przestrzega zasad dot. wysyłania zał. d. wyjaśnia zagrożenia związane z niechcianą pocztą e. tworzy, formatuje, wysyła i odpowiada na otrzymane wiadomości f. zarządza programem poczt., wykorzystując zaawansowane funkcje takie jak autoresponder, podpis g. korzysta z książki adresatów, zarządza kalendarzem on-line | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Przetwarzanie tekstów. Moduł B3. 3.1. Dostosowuje edytor tekstu do własnych preferencji | Kryteria weryfikacji a. ustawia podstawowe opcje/preferencje dla aplikacji oraz edytowanego dokumentu b. tworzy przy pomocy edytora tekstu dokument, zapisuje go na dysku z odpowiednią nazwą c. porusza się pomiędzy otwartymi dokumentami d. modyfikuje wyświetlanie dokumentu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3.2. Tworzy i formatuje dokumenty | Kryteria weryfikacji a. wprowadza zadany tekst do dokumentu, formatuje czcionkę, formatuje akapit b. wyszukuje frazy w dokumencie, używając funkcji "Znajdź" i "Zastąp" c. kopiuje i przenosi tekst w dowolne miejsce, stosuje automatyczne dzielenie wyrazów d. korzysta z tabulatorów w przygotowaniu tabelarycznym tekstu, stosuje automatyczne wypunktowanie i numerowanie e. korzysta ze stylów przy formatowaniu tekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3.3. Wstawia i formatuje, tabele, wykresy, obrazy | Kryteria weryfikacji a. tworzy w dokumencie tabelę, wstawia dane do tabeli, edytuje dane w tabeli b. formatuje tabelę, zmienia układ tabeli, wstawia obiekt graficzny w określone miejsce w dokumencie c. kopiuje, przenosi obiekt wewnątrz dokumentu lub pomiędzy dokumentami, modyfikuje wstawiony obiekt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3.4. Przygotowuje listy i koperty z użyciem korespondencji seryjnej | Kryteria weryfikacji a. przygotowuje dokument główny b. wybiera adresatów (źródło danych) korespondencji seryjnej c. łączy listę adresową z dokumentem, drukuje dokumenty w korespondencji seryjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3.5. Przygotowuje dokumenty do druku i je drukuje | Kryteria weryfikacji a. wstawia do dokumentu podział strony b. zmienia ustawienia strony c. w nagłówku lub stopce dokumentu wstawia numery stron lub datę, lub pola systemowe d. koryguje błędy w dokumencie przy pomocy słownika e. podgląda wydruk dokumentu, drukuje dokument do pliku PDF | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Arkusze kalkulacyjne. Moduł B4.4.1. Dostosowuje arkusz kalkulacyjny do własnych preferencji | Kryteria weryfikacji a. ustawia podstawowe opcje b. modyfikuje widok, sposób wyświetlania c. zapisuje skoroszyt na dysku w określonej lokalizacji d. porusza się pomiędzy otwartymi skoroszytami e. zaznacza i modyfikuje elementy arkusza (wiersze, kolumny, blok komórek przyległych, odległych) f. blokuje wiersze, kolumny g. przełącza się pomiędzy arkuszami, wykonuje operacje w tym: usuwa, przenosi, zmienia nazwę, dodaje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4.2. Wprowadza dane do arkusza kalkulacyjnego | Kryteria weryfikacji a. wprowadza dane do poszczególnych komórek b. modyfikuje istniejącą zawartość komórek, sortuje blok komórek według jednego kryterium c. kopiuje i przenosi zawartość komórki lub bloku komórek w obrębie arkusza/arkuszy/skoroszytu/ kilku skoroszytów d. automatycznie wypełnia komórki danymi na podstawie zawartości sąsiednich komórek, formatuje komórki zawierające liczby (w tym procenty), daty, teksty e. zawija tekst w komórce, bloku komórek, zmienia wygląd zawartości komórki f. kopiuje format komórki/ bloku komórek do innej komórki lub innego bloku komórek g. modyfikuje wygląd komórki arkusza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4.3. Wykonuje podstawowe działania matematyczne i logiczne za pomocą arkusza | Kryteria weryfikacji a. tworzy reguły przy użyciu odwołań do komórek i operatorów arytmetycznych b. rozpoznaje i właściwie interpretuje podstawowe błędy związane z użyciem reguł c. stosuje adresowanie względne i bezwzględne (absolutne) przy tworzeniu reguł d. używa funkcji sumowania, obliczania średniej, wyznaczania min. i maks., zliczania, liczenia niepustych, zaokrąglania e. używa funkcji logicznej if (jeżeli) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4.4. Tworzy wykresy | Kryteria weryfikacji a. tworzy wykresy różnego typu na podstawie danych zawartych w arkuszu b. modyfikuje wykresy, dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu, dodaje etykiety z danymi do wykresu c. formatuje elementy wykresu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4.5. Formatuje i drukuje arkusz kalkulacyjny | Kryteria weryfikacji a. zmienia wielkości marginesów strony, orientację strony, rozmiar papieru b. rozmieszcza zawartość arkusza na określonej liczbie stron, dodaje, edytuje, usuwa tekst nagłówka i stopki arkusza c. wstawia do nagłówka/stopki numery stron, datę, czas, nazwę pliku i arkusza, usuwa nagłówek/stopkę d. sprawdza i poprawia arkusz pod względem rachunkowym i językowym, włącza i wyłącza wyświetlanie/drukowanie linii siatki, wyświetlanie/drukowanie nagłówków kolumn i wierszy e. stosuje automatyczne powtarzanie nagłówków kolumn i wierszy na każdej drukowanej stronie f. podgląda wydruk arkusza g. drukuje do pliku (PDF) zaznaczony blok komórek arkusza, cały arkusz, wskazany wykres, cały skoroszyt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeCertyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Egzaminacyjne akredytowane przez Polskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie trwa 40 godzin dydaktycznych; (8 godz. dydaktycznych dziennie i 60 min. przerw)
Zakres tematyki szkolenia obejmuje obszary wiedzy i umiejętności niezbędne do zdobycia "Certyfikatu umiejętności komputerowych - poziom podstawowy".
Walidacja odbywa się zgodnie z ZRK.
Moduł B1. Podstawy pracy z komputerem.
- Komputery i sprzęt: technologia informacyjno-komunikacyjna, sprzęt, oprogramowanie i licencjonowanie, uruchamianie, zamykanie.
- Pulpit, ikony ustawienia: pulpit i ikony, korzystanie z okien, narzędzia i ustawienia.
- Efekty pracy: praca z tekstem, drukowanie.
- Zarządzanie plikami: pliki i foldery, organizacja plików i folderów, przechowywanie i kompresja.
- Sieci: pojęcia związane z siecią, dostęp do sieci.
- Bezpieczeństwo i higiena pracy: ochrona danych i urządzeń, złośliwe oprogramowanie, zdrowie i ochrona środowiska.
Moduł B2. Podstawy pracy w sieci.
- Zasady przeszukiwania Internetu: kluczowe zasady, zabezpieczenia i bezpieczeństwo.
- Przeglądanie Internetu: korzystanie z przeglądarek, narzędzia i ustawienia, zakładki, drukowanie z Internetu.
- Informacje uzyskane z Internetu: szukanie, krytyczna ocena treści, prawo autorskie, ochrona danych.
- Pojęcia związane z komunikacją: komunikacja online, narzędzia komunikacyjne, zasady poczty elektronicznej.
- Używanie poczty elektronicznej: wysyłanie poczty, odbieranie poczty, narzędzia i ustawienia, organizacja poczty, używanie kalendarza.
Moduł B3. Przetwarzanie tekstów.
- Praca z aplikacją: praca z dokumentami, zwiększanie wydajności pracy.
- Tworzenie dokumentu: wprowadzanie tekstu. zaznaczanie, edycja.
- Formatowanie: tekst, akapity, style.
- Obiekty: tworzenie tabel, formatowanie tabeli, obiekty graficzne.
- Korespondencja seryjna: przygotowanie, wydruki.
- Przygotowanie wydruków: ustawienia, sprawdzanie dokumentu i drukowanie.
Moduł B4. Arkusze kalkulacyjne.
- Użycie aplikacji: praca z arkuszami kalkulacyjnymi, udoskonalenie jakości i wydajności pracy.
- Komórki: wprowadzanie, zaznaczanie, edycja, sortowanie, kopiowanie, przesuwanie, usuwanie.
- Zarządzanie arkuszami: wiersze i kolumny, arkusze
- Reguły i funkcje: reguły arytmetyczne, funkcje.
- Formatowanie: liczby/daty, zawartości komórek, wyrównywanie, obramowanie komórek.
- Wykresy: tworzenie, edycja.
- Formatowanie arkusza: uUstawienia, sprawdzanie i drukowanie.
Egzamin:
Organizator w ramach usługi szkolenia pokrywa koszt przystąpienia do egzaminów z 4 modułów ECDL B1-B4. Egzamin może odbyć się w formie zdalnej lub stacjonarnej.
Egzamin jest przeprowadzany w formie testu, który odbywa się na komputerze za pomocą aplikacji egzaminacyjnej PTI. Każdy z czterech zestawów egzaminacyjnych składa się z zadań praktycznych oraz pytań wielokrotnego wyboru, z których każde ma jedną poprawną odpowiedź. Aby zaliczyć egzamin, uczestnik musi osiągnąć co najmniej 75% możliwych punktów dla każdego zestawu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 940,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 940,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto98,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto3 000,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto3 000,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto940,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto940,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe (skrypty, prezentacje, ćwiczenia)
- doświadczonego trenera
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
na zakończenie organizujemy egzaminy ECDL B1-B4; po pozytywnym zaliczeniu uczestnik otrzymuje międzynarodowy certyfikat potwierdzający posiadanie wiedzy i umiejętności
Warunki uczestnictwa
Cena obejmuje szkolenie objęte dofinansowaniem w wysokości przynajmniej 70% w przypadku mniejszego dofinansowania doliczamy 23% VAT. (szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień; w innym przypadku do podanej ceny netto należy doliczyć 23% VAT.
Warunkiem otrzymania dofinansowania jest spełnienie warunków przedstawionych przez Operatora, który jest dysponentem funduszy publicznych w Państwa regionie. Do Operatora składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Informacje dodatkowe
Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem zdalnym w czasie rzeczywistym w innym terminie poprosimy o kontakt. Po uzgodnieniu szczegółów technicznych opublikujemy szkolenie w tej formie wraz z niezbędnymi informacjami technicznymi.
Zawarto umowę WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem aplikacji Zoom
2. Komputer/laptop wyposażony w głośnik, mikrofon oraz kamerę o parametrach:
- system operacyjny: Windows 10 lub nowszy, MacOS lub Linux, pakiet Office
- minimum 8GB RAM
- 10 GB wolnego miejsca na dysku
- kamera internetowa, słuchawki i mikrofon
- zalecany drugi monitor
3. Połączenie internetowe - przewodowe lub bezprzewodowe: minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego to prędkość co najmniej 5 Mbit/s
5. Dowolna przeglądarka internetowa: Edge, Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer 6. Linki do udziału w szkoleniu (ważne w czasie jego trwania szkolenia) zostaną przekazane Uczestnikom oraz Operatorom
7. W przypadku przystępowania do egzaminu w formie zdalnej Uczestnik wyraża zgodę na zainstalowanie na swoim komputerze/laptopie (wyposażonym w głośnik, mikrofon oraz kamerę), aplikacji egzaminacyjnej PTI (wg instrukcji Centrum Egzaminacyjnego)