Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Ayres, moduł I - szkolenie
Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Ayres, moduł I - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
dla fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, logopedów, psychologów, pedagogów oraz lekarzy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi92
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Ayres, moduł I - szkolenie" przygotowuje do samodzielnego badania, diagnozowania możliwych zburzeń i prowadzenia terapii dzieci z uwzględnieniem podstaw integracji sensorycznej oraz wszechstronnego rozwoju dziecka (motorycznego, psychoruchowego, psychologicznego oraz logopedycznego).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą podstaw integracji sensorycznej oraz rozwoju dziecka | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 0 – 12 miesięcy- definiuje kryteria oceny i analizy ruchowej dziecka - charakteryzuje podstawowe zasady neurobiologii leżące u podstaw teorii integracji sensorycznej - definiuje systemy sensoryczne i ich wpływ na rozwój oraz codzienne funkcjonowanie - charakteryzuje zaburzenia integracji sensorycznej i ich objawy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju motorycznego, psychologicznego oraz logopedycznego dziecka | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwój psychoruchowy dziecka- charakteryzuje rozwój poznawczy dziecka - definiuje zaburzenia rozwojowe dziecka - definiuje diagnostykę psychologiczną - charakteryzuje rozwój komunikacji języka - charakteryzuje możliwe zburzenia mowy - omawia diagnostykę logopedyczną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Dokonuje oceny, analizy i diagnozy zaburzeń | Kryteria weryfikacji - dokonuje oceny i analizy ruchowej dziecka - bada rozwój motoryczny - rozpoznaje dysfunkcje integracji sensorycznej iagnozuje problemy związane z uczeniem się - rozpoznaje prawidłowy oraz nieprawidłowy rozwój psychoruchowy oraz poznawczy dziecka - diagnozuje zaburzenia psychologiczne - rozpoznaje zaburzenia mowy (diagnostyka logopedyczna) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Planuje i przeprowadza terapię pacjenta | Kryteria weryfikacji - dostosowuje diagnostykę do indywidualnych potrzeb pacjenta- protokołuje przebieg terapii - przyporządkowuje diagnozę do zaobserwowanych objawów dysfunkcji SI - opracowuje indywidualne programy domowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady pracy z pacjentami | Kryteria weryfikacji - posiada odpowiednie podejście do pracy z niemowlakami oraz małymi dziećmi- przeprowadza stosowne rozmowy z rodzicami/opiekunami - kieruje pacjentów do innych specjalistów i współpracuje z nimi - motywuje oraz wspiera rodziców/opiekunów dzieci do włączania terapii do aktywności dnia codziennego w celu wzmocnienia efektów terapii | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa "Terapia integracji sensorycznej wg dr Ayres, moduł I - szkolenie" przygotowuje do samodzielnego badania, diagnozowania możliwych zburzeń i prowadzenia terapii dzieci z uwzględnieniem podstaw integracji sensorycznej oraz wszechstronnego rozwoju dziecka (motorycznego, psychoruchowego, psychologicznego oraz logopedycznego).
Szkolenie adresowane jest do fizjoterapeutów, lekarzy, terapeutów zajęciowych, logopedów, psychologów, pedagogów, którzy pracują z dziećmi i chcą zdobyć dodatkową wiedzę oraz umiejętności w zawodzie.
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia, uczestnik powinien posiadać podstawową wiedzę na temat anatomii małego dziecka.
Liczba godzin szkolenia (92) podana jest w godzinach edukacyjnych (45 minut).
Zakres tematyczny:
Dzień 1. (czas trwania 09:00 - 16:00; ilość przerw w minutach: 30); prowadzenie: Sabina Lizak
Wprowadzenie do analizy rozwoju motorycznego dziecka.
Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 0 do 3 miesięcy, ocena i analiza ruchowa.
Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 3 do 6 miesięcy, ocena i analiza ruchowa.
Dzień 2. (czas trwania 09:00 - 16:00; ilość przerw w minutach: 30); prowadzenie: Sabina Lizak
Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 6 do 9 miesięcy, ocena i analiza ruchowa.
Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 9 do 12 miesięcy, ocena i analiza ruchowa.
Badanie rozwoju motorycznego.
Dzień 3. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60); prowadzenie: Alicja Salwach
Tematy, przebieg, przedstawienie się, oczekiwania, doświadczenia. Treści seminarium; definicja integracji sensorycznej; związki pomiędzy rozwojem senso-motorycznym a uczeniem się; dysfunkcje integracji sensorycznej; możliwości diagnostyczne; przykłady przypadków; neurobiologiczne podstawy odczytu neuroplastyczności mózgu; tory.
Integracja sensoryczna a uczenie, cztery stadia; spirala samoaktualizacji.
Teoria: neurologia, hierarchia funkcji mózgu, układy sensoryczne.
Neurobiologia, funkcje poszczególnych obszarów korowych jak również struktur podkorowych.
Układy sensoryczne w przełożeniu na dysfunkcje integracji sensorycznej SID w okresie niemowlęcym i dziecięcym w wieku przedszkolnym i szkolnym. Znaczenie układu limbicznego.
Dzień 4. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60); prowadzenie: Alicja Salwach
Pytania do dnia poprzedniego, pogłębienie tematów - Kontynuacja. Praksja a dyspraksja; obrazy kliniczne przypadków; możliwości diagnostyczne; cele leczenia, SIAT a SIPäd.
Wskazówki do materiałów i pomieszczeń. Pomiar dokładności. Cele terapii.
Podstawy neurobiologiczne, odczyt neuroplastyczności mózgu.
Pogłębione tematy, pytania uczestników, omówienie przypadków, analiza wideo.
Dzień 5. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60); prowadzenie: Katarzyna Ajnenkiel - Łoś
Rozwój psychoruchowy dziecka oraz poznawczy w pierwszych sześciu latach życia.
Zaburzenia rozwojowe i diagnostyka psychologiczna.
Praca z pacjentami.
Dzień 6. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60); prowadzenie: Katarzyna Ajnenkiel - Łoś
Rozwój mowy.
Diagnostyka logopedyczna.
Możliwe zaburzenia mowy.
Praca z pacjentami.
Dzień 7. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60); prowadzenie: Katarzyna Ajnenkiel - Łoś
Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne.
Przygotowanie do części praktycznej.
Praca z pacjentami.
Dzień 8. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60); prowadzenie: Katarzyna Ajnenkiel - Łoś
Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne.
Przygotowanie do części praktycznej.
Praca z pacjentami.
Dzień 9. (czas trwania 08:30 - 17:00; ilość przerw w minutach: 60); prowadzenie: Katarzyna Ajnenkiel - Łoś
Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne.
Przygotowanie do części praktycznej.
Praca z pacjentami.
17:00 - 17:30 Walidacja, prowadzenie: Aleksander Lizak
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Wprowadzenie do analizy rozwoju motorycznego dziecka. Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 0 do 6 miesięcy, ocena i analiza ruchowa. | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 6 do 9 miesięcy, ocena i analiza ruchowa. Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka od 9 do 12 miesięcy, ocena i analiza ruchowa. Badanie rozwoju motorycznego. | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Definicja integracji sensorycznej. Dysfunkcje. Możliwości diagnostyczne. Integracja sensoryczna a uczenie się. Neurologia. Funkcja mózgu. Układy sensoryczne. Neurobiologia. Układ limbiczny. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 14-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Praksja. Dyspraksja. Obrazy kliniczne przypadków. Możliwości diagnostyczne. Cele leczenia. Wskazówki do materiłów i pomieszczeń. Neurobiologia. Odczyt neuroplastycznosci mózgu. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Rozwój psychoruchowy dziecka oraz poznawczy w pierwszych sześciu latach życia. Zaburzenia rozwojowe i diagnostyka psychologiczna. Praca z pacjentami. | Prowadzący Katarzyna Ajnenkiel | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Rozwój mowy. Diagnostyka logopedyczna. Możliwe zaburzenia mowy. Praca z pacjentami. | Prowadzący Katarzyna Ajnenkiel | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne. Przygotowanie do części praktycznej. Praca z pacjentami. | Prowadzący Małgorzata Dachtera | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne. Przygotowanie do części praktycznej. Praca z pacjentami. | Prowadzący Małgorzata Dachtera | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne. Przygotowanie do części praktycznej. Praca z pacjentami. Walidacja. | Prowadzący Małgorzata Dachtera | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 008,13 PLN
- Koszt osobogodziny brutto40,22 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,70 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Salwach
Od 2013 roku do nadal pracuje w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem oraz niepełnosprawnością sprzężoną jako fizjoterapeuta, terapeuta SI oraz pedagog specjalny.
Doktorantka na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej na AWF w Krakowie.
Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii dzieci z deficytami funkcjonalnymi oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju. Certyfikowany diagnosta spektrum zaburzeń autystycznych ADOS-2, STAT.
W 2016 roku ukończyła kurs "Terapia Integracji Sensorycznej wg Ayres®", po którym została zaproszona do asystentury, która zakończyła się uzyskaniem tytułu Instruktora Terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres®".
Katarzyna Ajnenkiel
magister pedagogiki - od 2012 roku
magister psychologii - od 2016 roku
logopeda (studia podyplomowe) - od 2014 roku
neurologopeda kliniczny z wczesną interwencją logopedyczną (studia podyplomowe) - od 2016 roku
Od 2016 roku do chwili obecnej pracuje jako neurologopeda, psycholog i pedagog.
Absolwentka wielu szkoleń z zakresu psychologii dziecięcej (zaburzenia lękowe, opóźniony rozwój mowy, diagnoza i terapia jąkania, terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych, itp.)
W 2018 roku ukończyła kurs "Terapia Integracji Sensorycznej wg Ayres®", po którym została zaproszona do asystentury, która zakończyła się uzyskaniem tytułu Instruktora Terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres®"
Sabina Lizak
Od momentu uzyskania tytułu fizjoterapeuty (1992 r.) do chwili obecnej specjalizuje się w terapii dziecięcej, pracując z niemowlakami i małymi dziećmi z różnymi zaburzeniami.
Ukończyła wiele szkoleń z tematyki dziecięcej m.in. NDT Bobath dla dzieci jako lider/asystent; szkolenia z zakresu Vojty Wiedniu u M. Kessler.
Od 2002 roku do nadal prowadzi autorskie szkolenia pn. "Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt" oraz "Przygotowanie do pionizacji i chodu dzieci. Analiza chodu". Swoje obserwacje i doświadczenie zdobyte podczas wieloletniej pracy z dziećmi, dotyczące prawidłowego/nieprawidłowego rozwoju dziecka, przekazuje również podczas szkolenia "Terapia integracji sensorycznej wg dr. Ayres".
Małgorzata Dachtera
W 2020 roku ukończyła kurs "Terapia Integracji Sensorycznej wg Ayres®", po którym została zaproszona do asystentury, która zakończyła się uzyskaniem tytułu Instruktora Terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres®".
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkolenia opracowany przez osoby prowadzące.
Warunki uczestnictwa
- dokonanie rezerwacji miejsca u organizatora: https://www.fizjoterapia.pl/kursy/zapisz/3478
- dostarczenie dyplomu z wymaganym wykształceniem
- wpłacenie zaliczki w wysokości 300 zł określonej regulaminem organizatora i potwierdzającej uczestnictwo w szkoleniu ( w przypadku dofinasowania pokrywającego cały koszt szkolenia, zaliczka jest zwracana uczestnikowi)
Informacje dodatkowe
Jeżeli usługa finasowana jest w minumum 70 % ze środków publicznych, jest ona zwolniona z podatku VAT. Warunkiem wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT, jest przesłanie usługodawcy stosownego oświadczenia.
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z organizatorem szkolenia w celu sprawdzenia dostępności miejsc.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Parking.