Rękojmia i gwarancja z perspektywy sprzedawcy- forma zdalna
Rękojmia i gwarancja z perspektywy sprzedawcy- forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pozostałe
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana dla:
- pracowników i właścicieli firm usługowych, handlowych, produkcyjnych i wykonawczych,
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji31-05-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi8
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Rękojmia i gwarancja z perspektywy sprzedawcy- forma zdalna" pozwala na zdobycie wiedzy związanej z regulacjami prawnymi dotyczącymi rękojmi i gwarancji jakości na gruncie kodeksu cywilnego i innych ustaw.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje i wykorzystuje wiedzę związaną z zakresu prawnego zarządzania reklamacjami. | Kryteria weryfikacji Stosuje wiedzę z zakresu prawnych aspektów zarządzania reklamacjami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przeprowadza procedurę reklamacyjną zgodnie z ogólnymi warunkami i regulaminem sprzedaży. | Kryteria weryfikacji Rozpatruje procedury reklamacyjne zgodnie z ogólnymi warunkami i regulaminem sprzedaży. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje zasady formułowania warunków gwarancji z uwzględnieniem konieczności zapewniania ochrony interesów sprzedawcy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady formułowania warunków gwarancji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Zapewniania ochronę interesów sprzedawcy w procedurze reklamacyjnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje optymalizację procesu reklamacyjnego z uwzględnieniem ochrony interesów sprzedawcy. | Kryteria weryfikacji Optymalizuje proces reklamacyjny z uwzględnieniem ochrony interesów sprzedawcy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1:
- Rękojmia. Zasady ogólne i rękojmia konsumencka
- wady fizyczne i wady prawne rzeczy sprzedanej,
- wada znana kupującemu, wada widoczna, a wada ukryta – rozkład ciężaru dowodu w sporach reklamacyjnych,
- akty staranności kupującego konsumenta (w tym m.in. obowiązek zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie, zgłoszenie roszczeń – realizacja uprawnień),
- nieprzydatność rzeczy do wskazanego przez kupującego użytku, a odpowiedzialność sprzedawcy,
- niekompletność rzeczy, odpowiedzialność sprzedawcy za braki ilościowe i opakowane rzeczy,
- zakres odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy używanych,
- zakres uprawnień konsumenta (w tym m.in. prawo do wymiany rzeczy, usunięcia wady, odstąpienia od umowy i obniżenia ceny),
- zwolnienie sprzedawcy od odpowiedzialności za wady fizyczne,
- koszty obsługi procesu reklamacyjnego (w tym m.in. koszt dostarczenia rzeczy wadliwej, koszt naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu),
- termin na dochodzenie roszczeń z rękojmi oraz wygaśnięcie uprawnień z rękojmi za wady fizyczne,
- modyfikacja zasad odpowiedzialności na podstawie umowy stron,
- odpowiedzialność odszkodowawcza z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a uprawnienia z gwarancji i rękojmi.
2. Rękojmia w obrocie profesjonalnym
- nowa definicja wady fizycznej i jej wpływ na obrót obustronnie profesjonalny,
- akty staranności kupującego profesjonalisty (w tym m.in. obowiązek zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie, zgłoszenie roszczeń – realizacja uprawnień),
- uprawnienia kupującego profesjonalisty w przypadku wystąpienia wad rzeczy (w tym m.in. prawo do wymiany rzeczy, usunięcia wady, odstąpienia od umowy i obniżenia ceny),
- zwolnienie sprzedawcy od odpowiedzialności za wady fizyczne lub prawne,
- koszty obsługi procesu reklamacyjnego (w tym m.in. koszt dostarczenia rzeczy wadliwej, koszt naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu),
- termin na dochodzenie roszczeń z rękojmi oraz wygaśnięcie uprawnień z rękojmi za wady fizyczne w obrocie profesjonalnym,
- modyfikacja zasad odpowiedzialności na podstawie umowy stron – jaki jest zakres swobody stron?
3. Gwarancja
- wzajemna relacja uprawień z gwarancji i rękojmi,
- udzielenie gwarancji, a dokument gwarancyjny,
- obowiązki gwaranta i przesłanki jego odpowiedzialności,
- uprawnienia kupującego z tytułu gwarancji,
- zasady poprawnego formułowania warunków gwarancji z uwzględnieniem konieczności zapewniania ochrony interesów sprzedawcy.
- postępowanie reklamacyjne od momentu zgłoszenia roszczenia do jej rozpatrzenia – ujęcie praktyczne (w tym m.in. sposoby składania reklamacji, treść reklamacji, czas jej rozpoznania, weryfikacja formalna i merytoryczna reklamacji, uzasadnienie odmowy uznania reklamacji, skutki braku rozpatrzenia reklamacji w terminie, rozkład ciężaru dowodu w sporach reklamacyjnych).
- optymalizacja procesu reklamacyjnego z uwzględnieniem ochrony interesów sprzedawcy.
- uprawnienia sprzedawcy w przypadku uwzględnienia roszczeń kupującego – roszczenie regresowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Rękojmia. Zasady ogólne i rękojmia konsumencka | Prowadzący Mateusz Garnuszewski | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Rękojmia w obrocie profesjonalnym | Prowadzący Mateusz Garnuszewski | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Gwarancja | Prowadzący Mateusz Garnuszewski | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto971,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto121,46 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Garnuszewski
Dodatkową wiedzę i kwalifikacje zdobywał w ramach studiów podyplomowych w zakresie prawno-ekonomicznych Aspektów Zarządzania Przedsiębiorstwem oraz Prawa Bankowego na Wydziale Prawa i Administracji, Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu przy w współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Wykładowca, praktyk, trener.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formacie pdf takie jak prezentacja, case study oraz ćwiczenia praktyczne.
Informacje dodatkowe
Usługa realizwana będzie w godzinach od 9.00 do 15.00.
Usługa zostanie przeprowadzona w wymiarze 8 godzin dydaktycznych (45 min) co daje 6 godzin zegarowych (60 min).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
TABELA MINIMALNYCH WYMOGÓW SPRZĘTOWYCH DLA UCZESTNIKA SZKOLENIA
Lp. |
Wymagany parametr |
Opis parametru |
1 |
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - w przypadku usług doradczych dopuszcza się możliwość korzystania z komunikatorów dostępnych rynkowo, umożliwiających kontakt face to face, przy zapewnieniu rozwiązań umożliwiających monitoring realizowanej usługi |
Platforma wspierająca szkolenie: Microsoft Teams |
2 |
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji |
|
3 |
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik |
|
4 |
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów |
System operacyjny Windows 7/8/10 w przypadku PC/laptopów, Android w wersji 5.0 w przypadku tabletów,
|
5 |
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line |
Link umożliwiający udział w spotkaniu/szkoleniu będzie dostępny dla zgłoszonej uczestniczki w okresie zaplanowanym na spotkanie/szkolenie |