Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw odpowiedzialni za politykę personalną firmy, zespoły HR oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów biorący udział w projekcie Akademia HR.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wdrażanie rozwiązań umożliwiających efektywną i satysfakcjonującą pracę zdalną, hybrydową, home office, elastyczny czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi wspierających nowe formy organizacji pracy. Radzenie sobie z typowymi trudnościami (w tym problemy z poczuciem identyfikacji z firmą/zespołem) oraz budowanie zaangażowania pracownikówkorzystających z tych form pracy. Zapewnienie sprawnej komunikacji i podziału/delegacji zadań.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. Identyfikuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. Identyfikuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia kluczowe zapisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.Wskazuje na różnice między ogólnymi a dedykowanymi rozwiązaniami technologicznymi do pracy zdalnej i hybrydowej. Opisuje główne potrzeby i korzyści pracowników związane z pracą zdalną i elastycznym czasem pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opisuje typowe trudności, które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują. Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy. Organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typowe trudności związane z pracą zdalną, takie jak poczucie izolacji czy wypalenie zawodowe.Definiuje działania mające na celu eliminację tych trudności, np. programy wsparcia emocjonalnego czy środowiska pracy stymulujące zaangażowanie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Planuje czynniki, które wpływają na zaangażowanie pracowników korzystających z pracy zdalnej, takie jak klarowna komunikacja czy możliwość samodzielnego zarządzania czasem.Organizuje działania zespołów wykorzystujących pracę zdalną, zapewniając efektywną komunikację i koordynację działań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. Wdraża do organizacji odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Planuje efektywne strategie komunikacji online i procedury delegowania zadań.Wdraża i konfiguruje narzędzia do pracy zdalnej, zapewniając dostępność i wydajność. Monitoruje wykorzystanie narzędzi oraz efektywność komunikacji, dokonując ewentualnych dostosowań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy.Pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikro managementu i ograniczaniu swobody działania pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża systemy monitorowania efektywności pracy zdalnej.Definiuje strategie wsparcia menedżerów w zarządzaniu zespołami na odległość. Monitoruje stopień zaangażowania pracowników i efektywność działań menedżerskich. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (well-being) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej. Skutecznie wspiera kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża systemowe rozwiązania poprawiające well-being pracowników.Definiuje strategie wsparcia menedżerów w radzeniu sobie z trudnościami w pracy zdalnej. Monitoruje efektywność działań wspierających pracowników i menedżerów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia indywidualne przypadki pracowników i menedżerów.Definiuje optymalne rozwiązania dostosowane do potrzeb każdej osoby. Uzasadnia wybór konkretnych strategii na podstawie analizy sytuacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
- Wprowadzenie do pracy zdalnej i hybrydowej: definicje, kontekst, korzyści i wyzwania.
- Omówienie zasad Kodeksu Pracy dotyczących pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.
- Technologiczne narzędzia wspierające pracę zdalną i hybrydową: ogólnodostępne i dedykowane rozwiązania.
- Identyfikacja podstawowych potrzeb i korzyści pracowników wynikających z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.
- Rozwiązywanie typowych trudności związanych z pracą zdalną: analiza przypadków i działania eliminujące problemy.
- Kształtowanie zaangażowania pracowników w pracy zdalnej i hybrydowej: kluczowe czynniki wpływające na motywację i zaangażowanie.
- Organizacja zespołów i delegowanie zadań w kontekście pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.
Dzień 2:
- Skuteczna komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej: narzędzia i strategie.
- Technologiczne rozwiązania wspierające efektywną pracę zdalną i hybrydową.
- Monitorowanie i ocena efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy: metody i narzędzia.
- Zapobieganie mikro managementowi i promowanie autonomii pracowników.
- Systemowe rozwiązania wspierające dobrostan pracowników korzystających z pracy zdalnej i hybrydowej.
- Wsparcie kadry menedżerskiej w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z pracą zdalną.
- Praktyczne wypracowywanie optymalnych rozwiązań z pracownikami i kadra menedżerską: analiza przypadków i wnioskowanie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do pracy zdalnej i hybrydowej: definicje, kontekst, korzyści i wyzwania.; Omówienie zasad Kodeksu Pracy dotyczących pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Technologiczne narzędzia wspierające pracę zdalną i hybrydową: ogólnodostępne i dedykowane rozwiązania. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Identyfikacja podstawowych potrzeb i korzyści pracowników wynikających z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Rozwiązywanie typowych trudności związanych z pracą zdalną: analiza przypadków i działania eliminujące problemy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Kształtowanie zaangażowania pracowników w pracy zdalnej i hybrydowej: kluczowe czynniki wpływające na motywację i zaangażowanie. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Organizacja zespołów i delegowanie zadań w kontekście pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Skuteczna komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej: narzędzia i strategie. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Technologiczne rozwiązania wspierające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Monitorowanie i ocena efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy: metody i narzędzia.; Zapobieganie mikro managementowi i promowanie autonomii pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Systemowe rozwiązania wspierające dobrostan pracowników korzystających z pracy zdalnej i hybrydowej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Wsparcie kadry menedżerskiej w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z pracą zdalną. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Praktyczne wypracowywanie optymalnych rozwiązań z pracownikami i kadra menedżerską: analiza przypadków i wnioskowanie. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w dniu świadczenia usługi rozwojowej, po zakończeniu szkolenia w wersji PDF, tj.: prezentacja multimedialna oraz scenariusze. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zapisanie uczestnika na usługę rozwojową przez profil instytucjonalny.
Uczestnik zobowiązany jest stawić się w wyznaczonym terminie realizacji usługi.
Warunkiem uczestnictwa jest również wyrażenie zgody uczestnika na udział w monitoringu szkolenia, tym samym wyrażają zgodę na utrwalenie swojego wizerunku w formie zrzutów ekranu, które będą wykonywane podczas szkolenia. Zrzuty ekranu wykonywane są na potrzeby kontroli/monitoringu oraz wewnętrznej dokumentacji usługodawcy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do usługi zdalnej:
1. Narzędzie MS Teams (przed rozpoczęciem usługi uczestnik otrzymuje link, który pozwoli dołączyć do szkolenia).
2. Wymagania sprzętowe - komputer z łączem internetowym.
3. Łącze sieciowe 3G, 4G / LTE ; 2,5 Mb/s.
4. Oprogramowanie - nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Link umozliwiający udział w usłudze rozwojowej bedzie aktywny przez cały czas trwania szkolenia.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
1. Sprzęt komputerowy zapewniający dostęp do platform i technologii chmurowych,
2. Materiały dydaktyczne w formacie PDF.