Lean Change Management™ - Adaptacyjne zarządzanie zmianą - certyfikat ICP-CAT - szkolenie
Lean Change Management™ - Adaptacyjne zarządzanie zmianą - certyfikat ICP-CAT - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- agentów zmiany, agile coachów, scrum masterów,
- liderów / menedżerów działów i zespołów,
- kadry zarządzającej organizacją,
- przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji, Agile i Lean.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do nowoczesnego, adaptacyjnego zarządzania zmianą poprzez wykorzystanieidei Lean Startup, Agile, Lean oraz modelu Kottera.
Przygotowuje w jaki sposób wykorzystać praktyki i narzędzia z rodziny Agile oraz Lean do facylitowania zmian organizacyjnych.
Pokazuje angażujące praktyki i lekkie narzędzia do planowania/ulepszania zmiany oraz uczy, jak przewodzić grupie tzw. agentów zmiany.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje praktyki Agile i Lean do zarządzania zmianą w organizacji. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje składowe cyklu Lean Change Management. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje warunki otoczenia dla zmiany. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje właściwe metody i modele zbierania informacji: ADKAR, OCAI, Schneider i Laloux. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy artefakty umożliwiające opisanie zmiany na poziomie strategicznym lub taktycznym. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje “canvę zmiany”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.
Warunki niezbędne do spełnienia przez ośrodek szkoleniowy, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Usługa realizowana jest wg. godzin zegarowych.
- Szkolenie będzie zawierało części warsztatowe pracy w grupach, rozmiar grup określa każdorazowo trener na podstawie finalnej liczby uczestników.
- Miejsce realizacji szkolenia posiada: rzutnik z wyjściem HDMI, dostęp do WiFi dla prowadzącego jak i uczestników, flipchart z zapasem papieru i flamastrami.
1. Wprowadzenie - Ustalenie warunków brzegowych szkolenia
- Poznajmy się lepiej.
Proste ćwiczenia pozwalające na szybkie “dotarcie się” uczestników szkolenia. - Wstępna dyskusja i doprecyzowanie oczekiwań uczestników.
- Wspólne wypracowanie celów warsztatu, opracowanie rejestru (ang. backlog) tematów szkolenia i ram efektywnego uczestnictwa.
2. Agent Zmiany
- Zacznij od siebie. Znacząca zmiana zachodzi, gdy w pełni się zaangażujesz.
- Zaprezentowanie koncepcji Servant Leadership, jako skutecznego sposobu budowania zaufania i adresowania potrzeb współpracowników.
- Burza mózgów oraz historie innych organizacji jak wykorzystać to podejście do ochrony zmian procesowych i kulturowych w organizacji.
3. Lean Change Management: Adaptacyjne zarządzanie zmianą
- Zwięzłe przedstawienie pryncypiów i koncepcji Lean Change Management.
- Krótkie przedstawienie teorii zarządzania zmianą w ujęciu klasycznym wg. Kottera,
wpływ otoczenia biznesowego na wprowadzanie zmian. - Zaadresowanie podejścia Agile - Omówienie wartości i zasad Agile oraz tego,
jak zastosować to myślenie do zmiany zarządzania. - Ćwiczenie pozwalające na doświadczenie podejścia ewolucyjnego,
bazującego na ciągłej informacji zwrotnej.
4. Ukierunkowanie - Cykl Lean Change Management
- Przedstawienie składowych definiujących ten framework zarządzania:
spostrzeżenia, opcje i korzyści, eksperymenty, zweryfikowana nauka, ciągła adaptacja. - Zaprezentowanie lekkich narzędzi (kanwy) dla zapewnienia transparencji informacji,
angażowania ludzi i ciągłego facylitowania zmiany. - Omówienie doświadczeń uczestników względem różnić dla aktualnie wykorzystywanych koncepcji zarządzania zmianą.
5. Spostrzeżenia i ocena sytuacji
- Przedstawienie i przedyskutowanie metod zbierania informacji oraz oceny sytuacji modelami ADKAR, OCAI, Schneider i Laloux.
- Zaprezentowanie znaczenia technik podważających status quo na bazie Lean Coffee, Culture Hacking i Agile Retrospectives.
- Omówienie i modyfikacja klasycznych frameworków Kotter - 8-Step Change Model, McKinsey - 7S Framework dla iteracyjnego zarządzania zmianą.
6. Opcje, klasyfikacja i selekcja
- Krótkie przedyskutowanie czym się kierować przy wyborze opcji, jakie czynniki mają wpływ na wybór, koszt i czas potrzebny dla ich realizacji.
- Zrozumienie Promienia Rażenia i wykorzystanie Strefy Wpływu,
dla kształtowania planu zmian. - Ćwiczenie na rozumienie klasyfikacji opcji oraz praktyczne facylitowanie grupowego
ich wyboru, względem przyszłych eksperymentów zmian.
7. Metoda definiowania eksperymentów angażujących ludzi
- Dlaczego eksperymenty? - Dobre praktyki komunikacji, budowania ukierunkowania
i dostarczania stanu zmiany dla sponsora i interesariuszów zmiany. - Tworzenie hipotez i weryfikowanie eksperymentów z wykorzystaniem lekkich narzędzi planistycznych (kanwy).
- Ćwiczenie: Projektowanie i doskonalenie eksperymentów, metryk i jednostronicowego planu zmian zaprojektowany przez agentów zmiany.
8. Ludzie w zmianie
- Omówienie metod strategicznego projektowania zmiany z inicjowaniem sieci agentów zmiany wewnątrz organizacji.
- Przejście przez różnice obrazujące jak ludzie reagują na zmianę.
Zaadresowanie ludzkich potrzeb związanych ze złożonym procesem zmian. - Burza mózgów dla wyzwań organizacyjnych w procesie zmiany, metody pozwalające
na ich przełamywanie bądź przekształcanie w szanse na przyszłość.
9. Twój własny framework zmiany - Wprowadzanie koncepcji w organizacji
- Doświadczenia praktyczne z innych organizacji na bazie modelu Lean Change Management.
- Omówienie wybranych scenariuszy uczestników szkolenia i wspólna burza mózgów na zaprojektowanie własnego frameworka zmiany.
- Otwarta dyskusja na poruszone pytania, wyzwania i wątpliwości, a także kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia LCM w organizacji.
10. Podsumowanie szkolenia
Po więcej informacji na temat tego szkolenia zapraszamy na naszą www.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 797,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto319,80 PLN
- Koszt osobogodziny netto260,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Daniel Skowroński
z technicznymi korzeniami w IT i praktycznym zwinnym podejściem.
Management 3.0 ★★★★★
Lean change management ★★★★★
Scrum, Kanban, Scrumban ★★★★★
Nexus, LeSS, SAFe ★★★☆☆
BMG, Lean Startup ★★★★☆
Holacracy ★★★☆☆
DevOps ★★★☆☆
Servant Leadership ★★★★☆
Agile-Lean coaching ★★★★☆
Presentation skills ★★★★☆
Od 2013 r. zrealizował ponad 1000 godzin szkoleniowych z tematów związanych z zarządzaniem organizacją i zmianą, rozwojem produktów
i usług w podejściu zwinnym (Agile i Lean) oraz tworzeniem produktów
i usług z wykorzystaniem modeli biznesowych i podejścia Lean Startup.
Wybrani klienci:
ING Tech, Thyssenkrupp Group Services, Rentals United, Ista Shared Services, Tidio, Stepstone, Zooplus, home.pl, LPP, Pirxon, ABB, Roche.
Zakres odpowiedzialności:
Mentoring i coaching, prowadzenie warsztatów, prowadzenie zespołów ds. zmian, usuwanie przeszkód organizacyjnych, dzielenie się najlepszymi praktykami i wiedzą z innymi.
Wykształcenie:
2013 - Professional Trainer School - Danish Technological Institute Poland
2013 - MCT - Microsoft
2013 - PSM - Scrum.org
2013 - PSPO - Scrum.org
2013 - Microsoft Certified Solution Developer - Microsoft
2012 - Management 3.0 Trainer - Happy Melly
2012 - Technology Entrepreneurship - Stanford University
2009 - MCTS - Microsoft
2007-2009 - Computer Software, MSC in the domain of Data Ware, UMCS Lublin
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują:
- Akredytowane materiały szkoleniowe LCM w wersji elektronicznej.
- Kopię PDF książki Lean Change Management autorstwa Jasona Little.
Warunki uczestnictwa
Minimalna znajomość pryncypiów Agile.
Bierna znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (część materiałów szkoleniowych i prezentacji dostępna w j. angielskim.
Informacje dodatkowe
Cena szkolenia obejmuje:
- Oficjalny certyfikat ICP-CAT o wartości 60 USD (w ramach uczestnictwa i małego zadania
po szkoleniu), wystawiany przez ICAgile w ramach ścieżki rozwojowej Enterprise Agile Coaching w wersji elektronicznej. - Oficjalny certyfikat Coaching Agile Transitions with Lean Change Management, wystawiany przez Lean Change Management Association w wersji elektronicznej.
- Odznakę (ang. badge) Agile Explorer przyznawaną przez Lean Change Management Association.
- Akredytowane materiały szkoleniowe LCM w wersji elektronicznej.
- Kopię PDF książki Lean Change Management autorstwa Jasona Little.
- Dostęp do sieci Modern Change Agent Community (członkostwo próbne na 3 miesiące).
- Dostęp do kanału Lean Change Management Slack.
Zachęcamy do zapoznania się z krótkim filmikiem: Lean Change Management w 4 minuty.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
https://szawaconference.pl/
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi