Wstęp do analizy danych w programie MS Excel – elearning
Wstęp do analizy danych w programie MS Excel – elearning
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Grupa docelowa usługi
Kurs Wstęp do analizy danych w programie MS Excel jest dedykowany zarówno osobom, które chcą zacząć pracować w Excelu, jak i tym, którzy znają podstawy Excela i przede wszystkim, chcą usystematyzować swoją wiedzę oraz nauczyć się wydajnej pracy w arkuszu kalkulacyjnym, w związku z tym nie ma żadnych wymagań wstępnych dotyczących umiejętności informatycznych ani ekonomicznych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji01-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi30
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs Wstęp do analizy danych w programie MS Excel jest dedykowany zarówno osobom, które chcą zacząć pracować w Excelu, jak i tym, którzy znają podstawy Excela i przede wszystkim, chcą usystematyzować swoją wiedzę oraz nauczyć się wydajnej pracy w arkuszu kalkulacyjnym, w związku z tym nie ma żadnych wymagań wstępnych dotyczących umiejętności informatycznych ani ekonomicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kurs "Wstęp do analizy danych w MS Excel – elearning" to samodzielne posługiwania się Excel. Obejmuje edycję, formatowanie, projektowanie dużych arkuszy, analizę danych, funkcje i tabelki przestawne. Nabędziesz umiejętność efektywnego korzystania z programu, tworzenia raportów i analizy różnorodnych danych. | Kryteria weryfikacji W celu uzyskania Certyfikatu przeprowadzany jest test pozwalający ocenić umiejętności kursanta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzanie i edycja danych.
Budowa arkusza kalkulacyjnego, zaznaczanie komórek, wprowadzanie danych, wstawianie nowych komórek, usuwanie danych i komórek, kopiowanie, wycinanie i wklejanie danych, tworzenie ciągów, listy niestandardowe, wypełnianie błyskawiczne, skróty klawiaturowe.
Formatowanie komórek.
Standardowe formatowanie komórek (ogólne, liczbowe, procentowe, walutowe, księgowe, data i czas, specjalne) i niestandardowe formatowanie komórek (użycie symboli: @, spacja, zero, gwiazdka, znak zapytania, hasz, podkreślenie oraz złożone formatowania).
Znajdowanie, zamienianie i oczyszczanie danych.
Narzędzie znajdź i narzędzie zamień (znajdź następny, znajdź wszystko, zamień wszystko, opcje dodatkowe, znaki specjalne).
Projektowanie arkuszy.
Projektowanie i formatowanie tabel, projektowanie arkuszy przyjaznych dla użytkownika z wykorzystaniem elementów graficznych (m.in. kształtów, WordArtów, Pól tekstowych), tworzenie schematów organizacyjnych przy użyciu grafiki SmartArt.
Formuły w Excelu.
Składnia formuł, wstawianie formuł, przeciąganie formuł, kopiowanie formuł, wyrażenia arytmetyczne, praca z nawiasami, odwołania względne i bezwzględne, błędy formuł.
Funkcje podstawowe.
Używanie funkcji (wstawianie funkcji i wydajne z nich korzystanie), funkcje statystyczne, tekstowe, daty i godziny, dobre praktyki pracy na funkcjach.
Funkcje zaawansowane.
Funkcje złożone, formuły zagnieżdżone, funkcje logiczne (testy logiczne, funkcje JEŻELI, ORAZ, LUB, NIE), funkcje wyszukiwania (X.WYSZUKAJ, WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO, WYSZUKAJ), przykłady biznesowe.
Praca na danych.
Sortowanie danych (podstawowe, niestandardowe, wielopoziomowe, , na podstawie wartości komórek, kolorów, list niestandardowych), sumy częściowe, filtrowanie danych (liczbowych, dat, tekstowych, proste i złożone, wiele kryteriów, narzędzie filtrowanie zaawansowane), tabele danych (projekt, właściwości , obliczenia, odwoływanie się do danych).
Tabele przestawne.
Analiza danych za pomocą tabel przestawnych. Konstrukcja tabel przestawnych, zmiana stylu tabeli przestawnej, aktualizacja tabeli przestawnej, statystyki i opcje obliczeń, grupowanie i filtrowanie zmiennych, zaawansowane opcje tabel przestawnych, pola i elementy obliczeniowe, tworzenie raportów i zestawień.
Wykresy.
Wizualizacja danych za pomocą wykresów. Właściwości i formatowanie wykresów, style wykresów, typy wykresów: automatyczne, polecane, liniowe, kolumnowe, słupkowe, kołowe, kombi, mapa drzewa, punktowe, bąbelkowe. Zaawansowane formatowanie wykresów: definiowanie serii danych na wykresach, modyfikowanie zaawansowanych elementów wykresów, wykresy interaktywne.
Skróty klawiaturowe.
Wydajne stosowanie skrótów klawiaturowych w codziennej pracy na różnego rodzaju danych i różnej ilości obserwacji.
Przykłady biznesowe.
Rzeczywiste przykłady biznesowe dla danych o zróżnicowanym typie i strukturze. Tworzenie raportów analitycznych.
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto490,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto398,37 PLN
- Koszt osobogodziny brutto16,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto13,28 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały i kurs prowadzony na platformie Moodle, więcej informacji: https://labmasters.pl/e-learning/excel-1/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do realizacji kursu, potrzebne jest stałe łącze internetowe. Więcej informacji: https://labmasters.pl/e-learning/excel-1/