Opiekun pacjenta cz. 1 instrukcja pracy z pacjentem
Opiekun pacjenta cz. 1 instrukcja pracy z pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Personel stomatologiczny - higienistki stomatologiczne, asystentki stomatologiczne, rejestratorki medyczne, rejestratorki stomatologiczne,
opiekunowie pacjenta oraz osoby zarządzające praktyką medyczną. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie kompetencji profesjonalnej komunikacji z pacjentem i rodziną pacjenta podczas kompleksowego leczenia jamy ustnej.Usługa prowadzi do zdobycia kompetencji do pracy na stanowisku opiekuna pacjenta. Przygotowuje do rozmów z pacjentami na temat ich gotowości i motywacji do rozpoczęcia, kontynuacji i zakończenia leczenia oraz monitorowania tego procesu. Przygotowuje do rozpoznawania obaw i umiejętnego reagowania na nie. Usługa uczy rozmów z pacjentem o kosztach leczenia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Usługa prowadzi do zdobycia kompetencji do pracy na stanowisku opiekuna pacjenta. Przygotowuje do rozmów z pacjentami na temat ich gotowości i motywacji do rozpoczęcia, kontynuacji i zakończenia leczenia oraz monitorowania tego procesu. Przygotowuje do rozpoznawania obaw i umiejętnego reagowania na nie. Usługa uczy rozmów z pacjentem o kosztach leczenia. | Kryteria weryfikacji ocena przez trenera umiejętności praktycznego zastosowania modelu pracy z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Rozwój kompetencji personelu zarządzającego i administracyjnego podmiotów leczniczych w zakresie efektywnego komunikowania się z pacjentem i jego rodziną oraz rozumienia zachodzących interakcji w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.
W trakcie realizacji usługi wykorzystywane są różne formy pracy: wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne w parach i 3-4 osobowych grupach, dyskusje na forum i prezentacje scenek oraz stały kontakt prowadzącego z grupą podczas omawianie konkretnych przykładów, a także kontakt i wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się metod adaptowania technologii dla potrzeb opieki nad pacjentem z naciskiem na umiejętność zachowania się w sytuacjach trudnych w procesie komunikacji przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu asertywności. Zaprezentowane, omówione i przećwiczone w grupach zostaną techniki komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.
Program szkolenia obejmuje następujący zakres tematyczny:
- rozpoznawania i mierzenia się z obiekcjami pacjentów,
- kreowania profesjonalnego wizerunku gabinetu stomatologicznego
- rozmowa z pacjentem o cenach zabiegów,
- pierwsze wrażenie, w tym komunikacja niewerbalna
- psychologia motywacji
- coachingowy sposób prowadzenia rozmowy w formie zadawania pytań
- prosty język
- komunikacja z pacjentem podczas omawiania procedur medycznych
- przedstawienie możliwego do osiągniecia efektu estetycznego zabiegu i jego znaczenia dla stanu zdrowia jamy ustnej.
Dzięki udziałowi w usłudze uczestnik potrafi prowadzić pacjenta w procesie kompleksowego leczenia jamy ustnej. Przedstawia pacjentowi przebieg leczenie, wskazuje zabiegi do wykonania oraz motywuje pacjenta do regularnych wizyt kontrolnych. Uczestnik buduje świadomość pacjenta w zakresie zdrowia jamy ustnej i angażuje go do podjęcia wysiłku związanego z odpowiednią profilaktyką.
Usługa jest realizowana wg godzin zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Przedstawienie się trenera, uczestników, sprawy organizacyjne. Omówienie problemów związanych z doprecyzowaniem zakresu obowiązków i kompetencji opiekuna pacjenta | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Rozpoznanie ograniczających przekonań i przeformułowanie ich do postaci, która buduje zaangażowanie i motywacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Budowanie głębokiej motywacji opartej na wartościach i tożsamości | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Praca z emocjami - budowanie własnego zasobnego stanu emocjonalnego. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Pytania, odpowiedzi, dyskusje odnośnie do wiedzy zdobytej pierwszego dnia. Sposoby radzenia sobie z obiekcjami dot. cen, osoby lekarza, terminu, jakości, czasu trwania leczenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Rozwijanie wewnętrznych zasobów tworzących charyzmatyczną postawę opiekuna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Rozwijanie umiejętności posługiwania się storytellingiem w kontakcie z pacjentem. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi, pożegnanie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 870,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 870,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty, zawierające treść prezentowaną przez trenera podczas prowadzenia usługi.
Materiały zawierają dodatkowo puste kartki do prowadzenie przez uczestników notatek z wykładowej części szkolenia oraz długopis.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest częścią kompleksowego projektu rozwojowego Professional Dental Staff® dedykowanego asystentkom, higienistkom, opiekunom pacjentów oraz rejestratorkom gabinetów stomatologicznych. Z jednej strony personel poznaje w pełni profesjonalne wzorce zachowań w kontakcie z pacjentem, z drugiej na szkoleniach pracujemy nad rozwojem wewnętrznych zasobów i kompetencji inteligencji emocjonalnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami