Studia podyplomowe "Inżynieria oprogramowania"
Studia podyplomowe "Inżynieria oprogramowania"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób, króre planują rozszerzyć swoje kwalifikacje o umiejętność tworzenia oprogramowania i wiążą swoją przyszłość z pracą jako programista.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi220
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują słuchaczy do pracy w zespołach wytwarzających oprogramowanie.Inżynieria oprogramowania stanowi jedną z ważniejszych dziedzin współczesnej informatyki i jest związana z różnymi aspektami wytwarzania oprogramowania od projektowania, poprzez programowanie, a na testowaniu i dokumentowaniu aplikacji skończywszy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna i rozumie istotne fakty, pojęcia, zasady i teorie na których bazuje programowanie, w tym elementy zarządzania informacją, jej gromadzenia oraz przetwarzania. | Kryteria weryfikacji Słuchacz potrafi wyjaśnić podstawowe pojęcia dotyczące złożoności obliczeniowej i definiowania algorytmów oraz określić złożoność algorytmu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i rozumie zasady doboru oraz wykorzystania standardów i norm pozwalających na skuteczne programistyczne rozwiązywanie zadań naukowych, technicznych, organizacyjnych oraz z obszaru zarządzania. | Kryteria weryfikacji Potrafi stworzyć prostą aplikację w języku Java w oparciu o wytyczne | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Zna i rozumie zagadnienia w zakresie metod, technik i narzędzi stosowanych podczas programistycznego rozwiązywania zadań naukowych, technicznych oraz z obszaru zarządzania. | Kryteria weryfikacji Potrafi użyć wybrane techniki i metody programowania obiektowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna i rozumie zagadnienia zawiązane rolą i organizacją poszczególnych etapów cyklu życia projektu informacyjnego, a także szacowania kosztów jego projektowania, budowy oraz eksploatacji. | Kryteria weryfikacji Potrafi sprawnie posługiwać się technikami i metodami programowania obiektowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna, rozumie i potrafi stosować zasady, sposoby oraz metody projektowania aplikacji informatycznych, a także pojmuje znaczenie kompromisów w fazie wyboru efektywnego rozwiązania projektowego. | Kryteria weryfikacji Wymienia wszystkie dyscypliny procesu produkcyjnego oprogramowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i rozumie zagadnienia w zakresie algorytmiki oraz metod i technik programowania, w różnych obszarach zawodowej i społecznej aktywności człowieka. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zagadnienia w zakresie algorytmiki oraz metod i technik programowania, w różnych obszarach zawodowej i społecznej aktywności człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i rozumie metodykę wdrażania i eksploatacji systemów informacyjnych, pojmuje zależności między komponentami i ich wpływ na cykl życia produktu. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje techniki programistyczne stosując różne techniki dla danego zagadnienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi przygotować założenia systemu informacyjnego, bazującego na dostępnych narzędziach i technologiach. | Kryteria weryfikacji Projektuje strukturę aplikacji z podziałem na warstwy i komponenty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi opracować specyfikację funkcjonalną systemu informacyjnego z uwzględnieniem dostępnych technologii, aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej oraz innych względów pozatechnicznych, takich jak: uwarunkowania środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę wymagań. Buduje analityczny model dziedziny oraz model przypadków użycia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi rozwiązywać zadania informatyczne, świadomie i skutecznie korzystać ze standardowych narzędzi oraz ogólnodostępnych zasobów programistycznych. | Kryteria weryfikacji Projektuje bazę danych dla systemu informatycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi ocenić oraz porównać aspekty sprzętowe i programowe systemów informacyjnych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (możliwości funkcjonalne, szybkość działania, koszty zakupu oraz eksploatacji itp.). | Kryteria weryfikacji Potrafi efektywnie wykorzystywać cechy języka programowania, w szczególności standardowe struktury danych do rozwiązania postawionego zagadnienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zaplanować procedurę testowania systemu informacyjnego oraz określić modyfikacje mające na celu jego dostosowanie do konkretnych potrzeb użytkowników. | Kryteria weryfikacji Potrafi zaprojektować i zaimplementować program dla zadanego problemu z wykorzystaniem instrukcji złożonych oraz zweryfikować poprawność jego działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi opracować dokumentację użytkową opisującą pracę z przygotowanym rozwiązaniem informatycznym. | Kryteria weryfikacji Projektuje na poziomie komponentów aplikację trójwarstwową. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Jest gotów do korzystania, gromadzenia i krytycznego analizowania informacji, wyznaczać cele i znajdować sposoby ich osiągania w warunkach kształtowania i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. | Kryteria weryfikacji Potrafi pracować w zespole deweloperskim | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Jest gotów do uświadomienia socjalnego znaczenia swojego zawodu, posiada wysoką motywację do prowadzenia działalności zawodowej. | Kryteria weryfikacji Prezentuje wyniki swoich prac i badań | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów zawiera następujace zagadnienia:
- Algorytmy i struktury danych
- Języki i metody programowania
- Bazy danych
- Aplikacje korporacyjne
- Techniki wytwarzania złożonego oprogramowania.
Podczas oferowanych zajęć studenci realizują autoryzowane szkolenia firmy Oracle, co pozwala im na zdobyć wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu baz danych i przygotować do uzyskania certyfikatu z języków SQL, PL/SQL i JAVA.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,73 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wiesław Stręciwilk
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć i szkoleń informatycznych, praktycznym wdrażaniu systemów informatycznych oraz zarządzaniu zespołami utrzymania systemów informatycznych.
wyższe magister inżynier
Trener licencjonowanych szkoleń informatycznych takich firm jak Sun, Cisco z zakresu baz danych, sieci komputerowych i programowania. Autor kilkunastu publikacji naukowych w tym dwóch książek. Kierownik wdrożeń systemów informatycznych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach I i II stopnia oraz na studiach podyplomowych.
Maciej Koryl
Posiada duże doświadczenie związane z budowaniem złożonego oprogramowania, zarówno w zakresie architektury i struktury systemów, jak i w zakresie metod wytwarzania. Jako punkt wyjścia stosuje sprawdzone wzorce i praktyki projektowe, dochodząc na zasadzie syntezy do bardziej złożonych konstrukcji. Interesuje się możliwością wykorzystania koncepcji epistemologicznych w budowaniu oprogramowania. Od 1996 roku programista, projektant, architekt i szef zespołów deweloperskich w firmie Asseco Poland S.A. Współtwórca rozwiązań dla sektora bankowego, specjalizujący się w budowaniu systemów transakcyjnych i sprzedażowych.
wyższe magister inżynier
Doświadczony dydaktyk, prowadzi zajęcia dla studentów I i II stopnia oraz na studiach podyplomowych z zakresu objętego doświadczeniem zawodowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zapewniamy uczestnikom studiów dostęp do materiałów przekazywanych przez wykładowców poszczególnych przedmiotów drogą elektroniczną oraz na platformie Moodle.
Warunki uczestnictwa
Osoby z wykształceniem wyższym (I lub II stopnia). Rejestracja https://podyplomowe.wsiz.pl/rekrutacja/
Informacje dodatkowe
Zajęcia prowadzone weekendowo co dwa tygodnie, średnio od 6 do 8 godzin dziennie, realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.
Studia realizowane we współpracy z firmą Asseco Poland. Zajecia prowadzą: Maciej Koryl, Mariusz Tymowicz, Wiesław Stręciwilk, Damian Lombara, dr Barbara Fryc.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia on line prowadzone są z użyciem platformy Cisco Webex. Słuchacz, aby skorzystać z zajęć online musi posiadać stanowisko pracy spełniające poniższe minimalne wymagania: Komputer/laptop/ z zainstalowanym systemem Windows 8.1, stabilne połączenie internetowe z przeglądarką internetową: Chrome, Opera, Firefox, Microsoft Edge. Uczestnictwo w zajęciach jest również możliwe poprzez większość urządzeń mobilnych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Laboratorium komputerowe