Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?
Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Prezesi zarządów, członkowie zarządów, dyrektorzy ds. sprzedaży, handlu i marketingu; dyrektorzy: zarządzający, strategiczni, finansowi, controllingu, logistyki oraz pozostali menedżerowie odpowiedzialni za wybór, opracowanie i realizację polityki cenowej na poziomie strategicznym.
(Uwaga: Program w większym stopniu dostosowany do potrzeb decydentów, niż do poziomu operacyjnego)
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cenami w sposób pozwalający poprawić wyniki finansowe firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zarządza cenami w sposób pozwalający poprawić wyniki finansowe firmy. | Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ cen na wyniki finansowe firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki, które istotnie wpływają na poziom cen i nimi zarządza | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera właściwą strategię cenową w zależności od etapu rozwoju oferty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wybiera właściwe metody ustalania cen w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ustala ceny adekwatnie do wartości postrzeganej oferty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje poznane narzędzia i techniki w procesie zarządzania cenami w B2B i B2C. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki komunikacji cen. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zasady negocjacji do obrony ceny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Czynniki wpływające na ceny i metody ustalania cen
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Jak cena wpływa na wyniki finansowe firmy? Trzy kluczowe dźwignie wzrostu zysków. – Ćwiczenie
- Co kupują klienci? Cena widziana przez pryzmat wartości dla klientów. – Ćwiczenie
- Jakie główne czynniki mają wpływ na poziom cen na rynku?
4.1. Trendy cenowe w kształtowaniu poziomu cen.
4.2. Jak cele biznesowe firm wpływają na poziom cen?
4.3. Jak popyt i podaż wpływają na ceny? Dlaczego elastyczność cenowa popytu jest ważna? – Ćwiczenie
4.4. Jak zachowania konkurentów wpływają na poziom cen na rynku?
4.4.1. Wojny cenowe. Jak właściwie odczytać intencje konkurentów?
4.4.2. Kiedy opłaca się prowadzić wojny cenowe i jak wyjść z nich obronną ręką? – Gra symulacyjna - Strategie i pozycjonowanie cenowe:
5.1. Typy strategii cenowych. Kiedy je stosować?
5.2. Strategie cenowe a pozycjonowanie cenowe. Jak budować wartość przez cenę? - Metody ustalania cen w B2B i B2C. Które metody stosować w różnych sytuacjach decyzyjnych?
6.1. Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
6.1.1. Jak poszukiwać wartości dodanej z wykorzystaniem macierzy walorów użytkowych?
6.1.2. Jak zmierzyć wartość dodaną naszej oferty? Macierz przewag konkurencyjnych.
6.2. Kosztowe metody ustalania cen w B2B.
6.2.1. Które metody kosztowe można wykorzystać?
6.2.2. Jak nisko możemy „zejść” z ceną? Ustalanie ceny minimalnej. – Ćwiczenie
6.3. Marketingowe metody ustalania cen (DPA, PSM, BPTO). – Przykłady - Podsumowanie dnia
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Zarządzanie cenami ukierunkowane na wzrost zysków
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Jakie narzędzia pricingu stosować do podniesienia cen i zyskowności sprzedaży? Wybór narzędzi zarządzania cenami dla B2B i B2C.
2.1. Kiedy różnicowanie cen przynosi największe korzyści? Trzy poziomy różnicowania cenowego.
2.2. Cenniki i odchylenia od cen podstawowych. Jak dyscyplinować realizację polityki cenowej?
2.3. Cena realna a cena wirtualna. Jak poprawić rentowność klientów wykorzystując kaskadę cenową? – Ćwiczenie
2.4. Pasmo cenowe – jak wykorzystać potencjał najlepszych klientów do zwiększania zysków i jak zdyscyplinować klientów o niskiej rentowności? – Ćwiczenie
2.5. Versioning jako narzędzie poprawy zyskowności sprzedaży. Kiedy wprowadzić kilka wersji tego samego produktu?
2.6. Bundling – jak oferować produkty w pakietach i zwiększać ceny?
2.7. Jak zwiększać zyski z wykorzystaniem micromarket pricing? – Przykłady
2.8. Jak poprawić rentowność w okresach szczytowych zwiększając ceny? Yield management i wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie zarządzania cenami.
2.9. Piramida cenowa i widełki cenowe. Jak zarządzać percepcją cenową celem zwiększenia zysków?
2.10. Promocje – kiedy promocje są opłacalne? Jak wykorzystać promocje do poprawy zysków?
2.11. Nowoczesne modele cenowe wpływające na poprawę zysków firm. – Przykłady
2.12. Jak zarządzać cenami w przetargach? Taktyki cenowe w procesach przetargowych.
2.13. Jak poprawić zyski firmy dzięki optymalnym systemom motywacyjnym ekip handlowych? – Przykłady - Komunikacja cen. Jak skutecznie komunikować ceny?
3.1. Jak korzystnie eksponować nasze produkty z wykorzystaniem ceny? Jak wykorzystać cenę do przyciągania idealnych klientów?
3.2. Jak komunikować podwyżki cen, aby nie odstraszyć klientów docelowych, a zniechęcić nierentownych? - 10 złotych zasad rozmowy o cenie z klientami B2B. – Ćwiczenie
- Jak mierzyć sukces przyjętej strategii cenowej? KPI w zarządzaniu cenami.
- Podsumowanie zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 473,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto342,09 PLN
- Koszt osobogodziny netto278,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Chołaściński
Odpowiadał za strategię cenową w Kompanii Piwowarskiej, wdrażał politykę cenową w Makro C&C Polska. Obecnie konsultant prowadzący projekty dla wiodących firm FMCG z zakresu strategii i polityki cenowej, efektywności systemów rabatowych oraz motywacyjnych dla sprzedaży i marketingu.
Pomysłodawca i twórca pierwszej wersji symulacji biznesowej Netious Market Challenge. Autor i prowadzący kilkudziesięciu szkoleń z zakresu zarządzania przychodami ze sprzedaży.
Autor wielu publikacji i prelekcji dotyczących zarządzania przychodami, m.in. w Nowej Sprzedaży, dlahandlu.pl, Poradniku Handlowca.
We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi szkolenia „Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?”
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po ukończonym szkoleniu otrzyma:
- Ceryfikat ukończenia szkolenia,
- Materiały w formie prezentacji przygotowanej na potrzeby szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez Decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres:
biuro@figpolska.pl
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami