Wdrożenie strategii w oparciu o narzędzia Balanced Scorecard
Wdrożenie strategii w oparciu o narzędzia Balanced Scorecard
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, R&D, produkcji, sprzedaży, marketingu, logistyki, IT, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR, menedżerowie zarządzający biurami projektów strategicznych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do wdrożenia systemu zarządzania przez cele strategiczne i KPI wg Balanced Scorecard, jako narzędzia implementacji strategii firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża system zarządzania przez cele strategiczne i KPI wg Balanced Scorecard, jako narzędzie implementacji strategii firmy. | Kryteria weryfikacji Buduje system Balanced Scorecard. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przekłada strategię na narzędzia Balanced Scorecard (mapa strategii, mapa celów strategicznych, Karta Wyników – KPI, Inicjatywy strategiczne, itd.). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wybiera i zapisuje cele strategiczne finansowe i niefinansowe w czterech perspektywach biznesu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera właściwe KPI do celów strategicznych i operacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i opisuje inicjatywy strategiczne i przypisuje je do celów i KPI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kaskaduje cele Spółki, KPI oraz Inicjatywy strategiczne w dół organizacji wykorzystując system Balanced Scorecard. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Przełożenie strategii na Balanced Scorecard
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Balanced Scorecard (BSC) i jej wykorzystanie w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa.
- Budowa strategii i Balanced Scorecard w 6 etapach (metoda: „krok po kroku”).
3.1. Wizja i misja przedsiębiorstwa – punkt wyjścia do budowy strategii wzrostu wartości firmy. – Ćwiczenie - Zasady przekładania strategii na Balanced Scorecard. Dlaczego warto spojrzeć holistycznie na strategię z kilku perspektyw?
- Polityka ESG, a długoterminowa strategia biznesowa. Zmieniające się oczekiwania różnych grup interesariuszy w kontekście zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa.
- Jak przełożyć strategię na cele SMART w pięciu perspektywach działalności. – Case study
6.1. Które cele finansowe zapewniają wzrost wartości firmy i równowagę pomiędzy strategią wzrostu a strategią efektywności?
6.2. Jak przełożyć strategię rynkową na cele zgodnie z modelem win-win: satysfakcja klientów i atrakcyjna rentowność dla firmy?
6.3. Które procesy wewnętrzne decydują o przewagach konkurencyjnych? Wybór celów wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstwa w oparciu o unikatowy łańcuch wartości firmy.
6.4. Które czynniki ESG w obszarze ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego kreują wartość i konkurencyjność firmy. Nowa perspektywa strategii zrównoważonego rozwoju w BSC!
6.5. Ludzie i ich kompetencje jako czynnik sukcesu wdrożenia strategii. Które cele w obszarze HR decydują o wdrożeniu strategii? - Jak zbudować mapę strategii firmy i zbadać spójność wybranych celów?
7.1. Budowa związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy celami oraz wybór ścieżek strategicznych. – Ćwiczenie - Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Wdrażanie i monitoring strategii i BSC
- Powtórzenie i utrwalenie tematów omawianych pierwszego dnia.
- Jak przełożyć strategię firmy na KPI? Zasady doboru KPI realizacji celów strategicznych – budowa Strategicznej Karty Wyników spółki. – Case Study
2.1. Jak mądrze ograniczyć liczbę mierników? KPI, a mierniki operacyjne.
2.2. KPI wyprzedzające – czynniki sukcesu realizacji celów a KPI wynikowe – efekty realizacji celów. – Ćwiczenie
2.3. Jak ustalać wartości wyjściowe i docelowe KPI (targety).
2.4. Skąd brać dane do ustalania targetów? Źródła wartości KPI. - Jak powiązać działania (projekty) strategiczne z celami i KPI firmy?
3.1. Projekty strategiczne jako zbiór działań gwarantujących realizację strategii.
3.2. Zasady selekcji projektów gwarantujących realizację celów organizacji. – Ćwiczenie
3.3. Zarządzanie projektami strategicznymi – kilka praktycznych zasad. - Komunikacja i edukacja nt. strategii firmy z wykorzystaniem narzędzi Balanced Scorecard.
4.1. Jak zbudować skuteczny program komunikacji strategii?
4.2. Jak komunikować strategię na różnych szczeblach organizacji? Wybór narzędzi BSC w komunikacji i informacji zwrotnej. – Przykłady - Monitoring realizacji strategii: weryfikacja stopnia realizacji celów, KPI i projektów strategicznych.
5.1. Jak nie spuszczać strategii z oka? Zasady dobrego monitoringu strategii.
5.2. Jak przeprowadzić twórcze przeglądy strategiczne i dostosowywać wdrożenie strategii do zmiennego otoczenia?
5.3. Przykłady reportingu strategii z wykorzystaniem strategicznej karty wyników.
5.4. Przykład aplikacji informatycznych do monitoringu strategii. – Przykłady - Jak utrzymać zaangażowanie w realizację strategii?
6.1. Budowa systemów motywacji finansowej i pozafinansowej do wdrożenia strategii. – Przykłady - Jak unikać błędów we wdrożeniu strategii i Balanced Scorecard. – Dyskusja
- Podsumowanie dnia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 350,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto232,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto189,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Kałużna
We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. warsztaty otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:
„Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI”.
„Jak zbudować strategię działu i Action Plan? Kaskadowanie celów i KPI”.
Posiada bogate doświadczenie praktyczne prowadząc jako menedżer operacyjny projekty doradcze w zakresie budowy i wdrożenia strategii oraz systemów Balanced Scorecard, m.in. w spółkach: Ambra, Pafana, Maskpol, PCM, PCO - Przemysłowym Centrum Optyki. Brała udział w projektach doradczych w zakresie opracowania i wdrożenia strategii rozwoju oraz implementacji systemów zarządzania przez cele strategiczne, m.in. w: ECO – Energetyce Cieplnej Opolszczyzny, EGIS Polska, Kross, Lumel, Ortis, Rockwool Polska, Work Service oraz w dwóch spółkach hotelarskich.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka programu Socrates-Erasmus w Jonkoping International Business School w Szwecji.
Współpracowała przy wdrożeniu systemów zarządzania przez cele (MBO) w firmach Ciech, Exatel, Kolbud, OLPP (Operatorze Logistycznym Paliw Płynnych), Poznańskiej Hodowli Roślin oraz w Zakładach Azotowych „Puławy” oraz pracowała nad proj
Piotr Pokrzywa
specjalizujący się w zagadnieniach związanych z budową i wdrożeniem strategii przedsiębiorstw, pozyskaniem inwestorów strategicznych i zarządzaniem finansami. Ekspert metodyk Balanced Scorecard i Value Based Management.
Obecnie prywatny inwestor i doradca. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie kreowania i implementacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, realizowania projektów inwestycyjnych, nadzoru właścicielskiego i restrukturyzacji firm, zdobyte m.in. w branżach nowych technologii. Były członek zarządu spółki GG Network S.A.; jako współzałożyciel i twórca sukcesów Spółki Gadu-Gadu był odpowiedzialny za rozwój spółki, w tym za wprowadzenie spółki na GPW, które to wydarzenie zostało uznane za debiut roku 2007. Początkowo dyrektor inwestycyjny, a następnie członek zarządu Warsaw Equity Holding, gdzie odpowiadał m.in. za nadzór właścicielski kilkudziesięciu aktywów funduszu, wdrażając i nadzorując strategie rozwoju i restrukturyzacyjno – naprawcze. Były dyrektor finansowy w Astra-Zenith.
Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Z jego doświadczeń korzystały zarządy i menedżerowie takich spółek jak: Allcon, Apator, Edipresse Polska, Fenice Poland, Goodyear Dunlop Tires, Górażdże Cement, Hachette Livre, Impel Security Polska, Inter Cars, Esilco, Dalkia, Lubella, Opolgraf, Orlen Oil, Osram, PKO Bank Polski, Polkomtel, PZU Życie, Pratt & Whitney, Z.M. Sokołów, Summit Motors Poland, UNIQA.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po ukończonym szkoleniu otrzyma:
- Ceryfikat ukończenia szkolenia,
- Materiały w formie prezentacji przygotowanej na potrzeby szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez Decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres:
biuro@figpolska.pl
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 100zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel.+48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
WAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel.+48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami