Trener rozwoju osobistego -Coach specjalistyczny kurs certyfikowany VCC Edukacja zdalna
Trener rozwoju osobistego -Coach specjalistyczny kurs certyfikowany VCC Edukacja zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest dla:
- osób które chcą zdobyć nowy zawód – trenera osobistego/coacha:kod zawodu 235920 ujety w klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy ( Dz.U. z 2014r.,poz.1145 ze zmianami) obowiązującej od 1 stycznia 2014 roku
- osób, które chcą poznać jedną z najskuteczniejszych metod rozwojowych
- mediatorów
- menadżerów, osób pracujących na stanowiskach trenerów wewnętrznych oraz stanowiskach w HR, którzy chcą zdobyć narzędzia i umiejętności do pracy ze swoimi zespołami.
- psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli
- coachów którzy chcą przygotować się do akredytacji ICF
- coachów, którzy chcą ubiegać się o akredytację
- trenerów
- prawników, adwokatów.menedżerów
- terapeutów
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji28-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia sesji coachingowych z wykorzystaniem narzędzi rozwojowych w procesach coachingowych. Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się pozwoli na prowadzenie procesów coachingowych zgodnie ze standardami kluczowych kompetencji coacha oraz systemem kształcenia Vocational Competence Certificate.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzuje ogólną i specjalistyczną wiedzą w zakresie coachingu | Kryteria weryfikacji wymienia wszystkie źródła coachingu (np. NLP. psychologia pozytywna, terapia poznawczo behawioralna itp.),charakteryzuje narzędzia i modele wykorzystywane w procesie coachingu, wymienia różne kategorie i rodzaje coachingu np. life coaching,business coaching | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje wiedzę wymaganą dla roli coacha z zakresu psychologii pozytywnej | Kryteria weryfikacji wymienia podstawowe założenia psychologii pozytywnej, definiuje główne obszary badań, charakteryzuje modele dobrostanu i ich składowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje model GROW oraz model SMART | Kryteria weryfikacji wymienia poszczególne etapy procesu GROW, wymienia cele każdego etapu i przytacza co najmniej 10 użytecznych pytań na każdym etapie, charakteryzuje akronim SMART i definiuje poszczególne kryteria celu zgodnie z tym akronimem, przekształca cele ogólne w cele w formacie SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje narzędzia rozwojowe wykorzystywane w procesie coachingu takie jak Koło życia, Model Diltsa | Kryteria weryfikacji definiuje źródła pochodzenia podstawowych narzędzi rozwojowych wykorzystywanych w coachingu (przynajmniej 5 narzędzi), wymienia zastosowanie modelu koła życia i jego modyfikacji w coachingu (np. Koło Motywacji, Koło Zasobów itp.), wymienia przykładowe pytania do każdego elementu Piramidy Diltsa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje narzędzia twórczego myślenia oraz refleksji: Walt Disney, Okno Johari, analiza pola sił Kurta Levina | Kryteria weryfikacji definiuje, w których etapach sesji są wykorzystywane narzędzia twórczego myślenia i narzędzia refleksji, wymienia co najmniej 3 narzędzia twórczego myślenia mające zastosowanie w coachingu, prezentuje przykładowe pytania na każdym z 3 etapów pracy w modelu Walta Disneya, wymienia 3 przykładowe korzyści z zastosowania w procesie Analizy Pola Sił | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje narzędzia pracy z motywacją, wartościami i przekonaniami w coachingu | Kryteria weryfikacji opisuje etapy Dialogu Sokratejskiego i wymienia 5 pytań racjonalnego myślenia w pracy z przekonaniami przy spadku motywacji , definiuje własne wartości wspierające bądź sabotujące samo motywację (przynajmniej 5),definiuje różnice miedzy przekonani mi a wartościami coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje poznane modele i narzędzia coachingowe w pracy z klientem | Kryteria weryfikacji charakteryzuje 4 modele rozmów coachingowych (np. GOLD, REGROW itd, prezentuje cele i znaczenie każdego etapu modelu GROW, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się stosuje efektywną komunikację podczas sesji coachingowych taką jak aktywne słuchanie | Kryteria weryfikacji definiuje i podaje przykład parafrazy w coachingu, definiuje czym jest klaryfikacja i podaje przykłady klaryfikacji, wymienia co najmniej 5 barier skutecznej komunikacji interpersonalnej, wymienia słowa i określenia blokujące komunikację w procesie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się przedstawia cele coachingu i wykorzystywane narzędzia | Kryteria weryfikacji wymienia różnice miedzy coachingiem, monitoringiem i terapią, charakteryzuje cele procesu coachingu i poszczególnych etapów pracy, wymienia elementy kontraktu z klientem coachingowym, definiuje celowość zastosowania różnorodnych narzędzi (co najmniej 3) i charakteryzuje sytuacje kiedy skuteczność ich zastosowania może być ograniczona | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zadaje pytania pogłębiające, sięgające sedna, poczatkujące zmiany | Kryteria weryfikacji stosuje 10 przykładowych „mocnych” pytań w procesie coachingu, definiuje właściwe momenty procesu na zadanie „mocnego” pytania zgodnie z Transteoretycznym Modelem Zmiany, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się umiejętnie buduje u klienta proces uczenia się i osiągania celów: | Kryteria weryfikacji wymienia 6 etapów procesu zmiany wg Prochaski, definiuje narzędzia właściwe na poszczególnych etapach, wskazuje przykładowe cele na proces i przykładowe cele sesji w formacie SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się udziela informacji zwrotnych | Kryteria weryfikacji charakteryzuje składowe feedbacku i zasady jego udzielania, po zakończeniu sesji udziela coachingową informację zwrotną-rozwojową dla klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się buduje umiejętności refleksji u klienta; | Kryteria weryfikacji stosuje pytania sprzyjające refleksji klienta w procesie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się kompetencje społeczne nabyte podczas procesu uczenia sięPoufność informacji uzyskanych od klienta zgodnie z kontraktem | Kryteria weryfikacji Kontraktuje postawy obydwu stron procesu niezbędne w coachingu, w coachingu businessowym gdzie sponsor i kinet to różne osoby, uzgadnia z klientem rodzaj i zakres informacji przekazywanych sponsorowi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Odpowiedzialność i rzetelność w pracy coacha | Kryteria weryfikacji wymienia warunki niezbędne dla sukcesu coachingu, definiuje specjalistów, których może polecić klientom z zaburzeniami psychicznymi czy zagrożeniem życia, definiuje odpowiedzialność klienta za wynik procesu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się prezentuje etyczne postępowanie | Kryteria weryfikacji prezentuje zachowania zgodne z Kodeksem Etyki, nazywa i deklaruje wartości oczekiwane od klienta niezbędne z procesie coachingowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Trener rozwoju osobistego-coach, mentor ,tutor kim jest.
- Coaching a inne dyscypliny - różnice między coachingiem a psychoterapią i mentoringiem
- Model coachingu
- Zasady coachingu
- Coaching jako proces
- Narzędzia i metody pracy w coachingu
- Narzędzia pracy z motywacją
- Kluczowe kompetencje coachingowe
- Sztuka zawadania pytań w coachingu
- Planowanie i ustalanie celów-model SMART
- Siatka celów-narzędzie doprecyzowania celów
- Model GROW w coachingu - etapy modelu GROW w procesie coachingu
- Poziomy słuchania w coachingu
- Narzędzia budowania refleksji: Koło życia, Model Dilts
- Efektywne komikowanie :aktywne słuchanie i budowanie umiejętności refleksyjnych
- Narzędzia twórczego myślenia oraz refleksji: Walt Disney, Okno Johari, analiza pola sił Kurta Levina
- Praca z wartościami i przekonaniami
- Model wspierania w zmianie
- Rozliczanie efektów coachingu
- Metody mierzenia efektywności coachingu - czterostopniowa skala Kirkpatricka
- Mentoring i superwizja -przygotowanie do egzmainu VCC
- Egzamin teoretyczny i praktyczny VCC
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu głównego:
- zaliczenie egzaminu teoretycznego na poziomie 55 % w przypadku testu wiedzy
- zaliczenie zadania praktycznego na poziomie 75 %
Ilość godzin kursu: 50 zeganowych
Narzędzia i metody pracy zdalnej:
- pokoje wirtualne do ćwiczeń symulacji sesji coachingowych oraz technik pomiędzy 3-osobami: uczestnik w roli coacha , klienta i obserwatora udzielającego informacji zwrotnej zgodnie z opisem matrycy umiejętności wraz z superwizją sesji coachingowych dokonywaną przez trenera
- chat
- tablice wirtualne
- google driv
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Trener rozwoju osobistego-coach, mentor ,tutor kim jest. Coaching a inne dyscypliny - różnice między coachingiem a psychoterapią i mentoringiem Model coachingu Zasady coachingu Coaching jako proces | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 29-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Narzędzia i metody pracy w coachingu Narzędzia pracy z motywacją Kluczowe kompetencje coachingowe Sztuka zawadania pytań w coachingu | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 30-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Planowanie i ustalanie celów-model SMART Siatka celów-narzędzie doprecyzowania celów Model GROW w coachingu - etapy modelu GROW w procesie coachingu Poziomy słuchania w coachingu | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 13-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Narzędzia budowania refleksji: Koło życia, Model Dilts Efektywne komikowanie :aktywne słuchanie i budowanie umiejętności refleksyjnych | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 14-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Narzędzia twórczego myślenia oraz refleksji: Walt Disney, Okno Johari, analiza pola sił Kurta Levina Praca z wartościami i przekonaniami | Prowadzący Anna Pietrzykowska | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Model wspierania w zmianie. Trening umiejętności prowadzenia sesji coachingowych | Prowadzący Anna Pietrzykowska | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Rozliczanie efektów coachingu Metody mierzenia efektywności coachingu - czterostopniowa skala Kirkpatricka | Prowadzący Anna Pietrzykowska | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Mentoring i superwizja -przygotowanie do egzmainu VCC | Prowadzący Magdalena Zubiel | Data realizacji zajęć 11-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Egzamin VCC teoretyczny i praktyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 900,00 PLN
- Koszt usługi netto5 900,00 PLN
- Koszt godziny brutto98,33 PLN
- Koszt godziny netto98,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto600,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto600,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Zubiel
Roman Cieśla
Manager z 20 letnim doświadczeniem zdobytym w korporacjach i prowadzeniu własnej firmy.
Pracował jako manager ds. szkoleń i trener wewnętrzny w międzynarodowych korporacjach oraz mediator w organizacji.
W latach 2011-2019 – prowadził projekty doradcze, szkolenia i coaching dla firm sektora MISP i szkolenia dla firm sektora korporacyjnego jako freelancer firm szkoleniowych.
Prowadził wykłady na studiach podyplomowych na kierunku Psychologia w Biznesie
Absolwent Akademii Ekonomicznej i Studiów Podyplomowych na kierunku Trener Grupowy na SWPS, Absolwent kursów „Train the Trainer” w Monachium i Poznaniu .
Ukończył kursy Praktyk i Mistrz NLP, Szkoła asesora AC/DC, Akademię Profesjonalnego Mediatora.
Posiada certyfikat : Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching,Badania Odporności Psychicznej testem MTQ48.
Prowadzi szkolenia oraz coaching w obszarach zarządzania, rozwiązywania konfliktów, budowania zespołu, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, mediacji, negocjacji, sprzedaży i obsługi klienta, podnoszenia efektywności osobistej, inteligencji emocjonalnej ,
Specjalizuje się w coachingu managerskim i zespołowym.
Przeprowadził ponad 350 dni szkoleniowych m.in.: PZ Cusson, Diament Doradcy, Skandia SA, Deutsche Bank, Centrum Usług Finansowych, Wrigley Poland, Warta SA, Open Finance, Home Broker, Hager Polo, Ta
Anna Pietrzykowska
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Psychologia zdrowia i jakości życia (Licencjat)
Psychologia kliniczna i osobowości (Jednolite magisterskie),Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Pedagogika, specjalność resocjalizacja z prewencją zagrożeń, społecznych (Licencjat) Studium terapii dzieci i młodzieży
Kursy:
Terapia Skoncentrowana na rozwiązaniach, Kurs Interwencji Kryzysowej
Mediator sądowy, pozasądowy, rodzinny, Trener Komunikacji Interpersonalnej
kurs Coach I II stopnia-coaching, Szkoła Pascal w Kutnie – „Instruktor Terapii uzależnień”
TUS Trening umiejętności społecznych, Centrum rozwoju personalnego – Terapia dziecka z autyzmem”, Centrum rozwoju personalnego – „Terapia poznawczo-behawioralna”
Centrum Szkoleń i Certyfikacji Akademia Bliżej – Akademia Profesjonalnego Mediatora APM mediacje sądowe i pozasądowe, mediacje rodzinne kurs Instruktor Terapii
Doświadczenie zawodowe:
Prowadzenie własnej praktyki terapeutyczno-coachingowo-rozwojowej.
Doświadczenie trenerskie
Przeprowadzonych ponad 1000 h szkoleniowych z tematyki rozwoju osobistego i terapeutycznego, współpraca z Akademią Bliżej od 2018 roku w zakresie prowadzenia szkoleń skierowanych do terapeutów, coachów w obszarze konstruktywnego pomagania: podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, coaching, rozwiązywanie konfliktów, coaching rodzicielski, radzenie sobie ze stresem, psychologia zdrowia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt wiedzy Coaching jako narzędzie rozwoju
- prezentacje w pdf
- narzędziownik coacha
- dostep do testów testu kompetencji osobistych i zawodowych PCT-A, DISC wraz z raportem
- sesję mentoringowo-superwizyjną 2 h przygotowującą indywidualnie do egzaminu zewnętrznego
Warunki uczestnictwa
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
na zakończenie szkolenia uczestnik otrzyma zaświadczenie - warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej
Wiedza kształcenia zostanie zweryfkowana na podstawie pre- testów przed szkoleniem oraz post-testów po szkoleniu.
Warunek konieczny celem przeprowadzenia zajeć w systemie zdalnych w czasie rzeczywistym z trenerem:
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.
Informacje dodatkowe
Sprzedawca zwolniony podmiotowo od towaru i usług art.13 ust.1 - informacja dotycząca uwzględnienia podatku vat
Uczestnik po zakończeniu kursu i zaliczeniu egzmainu VCC otrzymuej:
- zaświadczenie ukończenia kursu Trener rozwoju osobistego-coach
- certyfikat VCC wraz z suplementem o nazwie Coaching
CERTYFIKAT VCC
Certyfikacja VCC to systemem kształcenia i certyfikacji zgodny z Europejską Ramą Kwalifikacji oraz zgodny z EUROPASS.
Europejski Certyfikat VCC potwierdza między innymi kwalifikacje w zawodzie Trenera rozwoju osobistego-coacha w obszarze wiedzy i umiejętności wyszczególnionych w suplemencie do Certyfikatu VCC o nazwie Coaching.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.
Usługa jest nagrywana dla potrzeb projketu.