Zasady prowadzenia oraz audytowanie dokumentacji medycznej w podmiocie medycznym
Zasady prowadzenia oraz audytowanie dokumentacji medycznej w podmiocie medycznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy placówek medycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie prawidłowego prowadzenia, przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się * prawidłowego dokumentowania przebiegu leczenia*unikania podstawowych błędów | Kryteria weryfikacji przeprowadzenia wewnętrznego audytu dokumentacji medycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Podstawy prawne dotyczące prowadzenia dokumentacji medycznej
2. Rodzaje dokumentacji medycznej i zasady jej tworzenia
3. Oświadczenia i zgody pacjenta
4. Dokumenty uprawniające do świadczeń poza kolejnością
5. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
▪ podmioty uprawnione do dostępu do dokumentacji
▪ przygotowanie dokumentacji do udostępnienia
▪ sposoby udostępniania
▪ opłaty za udostępnienie
6. EDM - Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
▪ definicja, rodzaje, status prawny
▪ obowiązek prowadzenia dokumentacji w formie elektronicznej
▪ e-skierowania, e-recepty, IKP
▪ odwzorowanie elektroniczne dokumentu
7. Specyfika składania podpisów na dokumentacji medycznej
8. Znaczenie dokumentacji medycznej dla bezpieczeństwa lekarza i pozostałych
członków zespołów terapeutycznych
9. Podstawy audytu - najczęstsze błędy pojawiające się w dokumentacji medycznej
10. Case study - praca z dokumentacją medyczną podmiotu uczestniczącego w
szkoleniu
11. Uwagi praktyczne – kruczki i niuanse
TEST WIEDZY
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 1 godz.= 45 min.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 1. Podstawy prawne dotyczące prowadzenia dokumentacji medycznej 2. Rodzaje dokumentacji medycznej i zasady jej tworzenia | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 21-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 21-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 3. Oświadczenia i zgody pacjenta 4. Dokumenty uprawniające do świadczeń poza kolejnością | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 21-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 5. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej 6. EDM - Elektroniczna Dokumentacja Medyczna | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 7. Specyfika składania podpisów na dokumentacji medycznej 8. Znaczenie dokumentacji medycznej dla bezpieczeństwa lekarza i pozostałych | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 9. Podstawy audytu - najczęstsze błędy pojawiające się w dokumentacji medycznej 10. Case study - praca z dokumentacją medyczną podmiotu uczestniczącego w szkoleniu | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 11. Uwagi praktyczne – kruczki i niuanse | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 TEST WIEDZY | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Żebranowicz
Zdrowotnej. Przez 14 lat zatrudniona w Dolnośląskim Oddziale Wojewódzkim NFZ na stanowisku Naczelnika Wydziału Spraw Świadczeniobiorców i Współpracy Międzynarodowej. Od 2018 r.
związana zawodowo z Bonifraterskim Centrum Zdrowia, w którym pełniła funkcję Dyrektora Oddziału Spółki BCZ we Wrocławiu, odpowiedzialnego za opiekę paliatywną i hospicyjną prowadzoną w formie stacjonarnej jak i domowej oraz fizjoterapię domową. Od marca 2022 r. do czerwca 2023 r. Członek Zarządu ds. działalności odpłatnej skonsolidowanej spółki Bonifraterskie Centrum Medyczne. Prowadziła szkolenia z wielu obszarów, w szczególności związanych z tematyką zarzadzania przedsiębiorstw i zarządzania zmianą, specjalizuje się w szkoleniach dla branży medycznej.
W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia usługi przeprowadziła ponad 120 godzin pracy szkoleniowej z zakresu, który pokrywa się się z zakresem zaplanowanego szkolenia.
anna.zebranowicz@gmail.com
Wioletta Niemiec
roku związana zawodowo z Bonifratrami – początkowo jako Prezes Zarządu w Bonifraterskim Centrum Zdrowia, a następnie także w Szpitalu Bonifratrów w Katowicach, a od marca 2022 r. do czerwca 2023 r. Prezes Zarządu skonsolidowanej spółki Bonifraterskie Centrum Medyczne. Prowadziła szkolenia z wielu obszarów, w szczególności związanych z tematyką zarzadzania przedsiębiorstw i zarządzania zmianą, specjalizuje się w szkoleniach dla branży medycznej.
W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia usługi przeprowadziła ponad 120 godzin pracy szkoleniowej z zakresu, który pokrywa się się z zakresem zaplanowanego szkolenia.
w.niemiec@wp.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notesy, teczki, długopisy, a po zakończeniu usługi materiały wypracowane podczas usługi.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa zostanie zrealizowana z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa związanych z zapobieganiem rozpszetrzeniania się wirusa COVID-19.
Po zakończonej usłudze uczestnik usługi otrzyma zaświadczenie i cetyfikat ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting