Prawa pacjenta w teorii i w praktyce.
Prawa pacjenta w teorii i w praktyce.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy placówek medycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji22-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie przestrzegania praw pacjenta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się ● przestrzegania praw pacjenta w praktyce● obrony w przypadku stawiania zarzutów o nieprzestrzeganie praw pacjenta | Kryteria weryfikacji ● zrozumienie zachowań pacjentów w kontekście ich praw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Prawa pacjenta
▪ Prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych
▪ Prawo do wyczerpującej i zrozumiałej informacji o stanie zdrowia
▪ Prawo do tajemnicy informacji
▪ Prawo do wyrażenia zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych
▪ Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
▪ Prawo do dokumentacji medycznej
▪ Prawo do zgłaszania sprzeciwu wobec opinii lub orzeczenia lekarza
▪ Prawo do opieki duszpasterskiej
▪ Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
2. Prawa pacjenta w przychodni, ośrodkach zdrowia, poradni, ambulatoium, aptece
3. Prawa pacjenta w szpitalu
4. Prawo dochodzenia swoich praw przez Pacjenta
5. Obowiązki pacjenta
6. Prawa pacjenta w praktyce - jak reagować
▪ Przymus bezpośredni - jak go realizować?
▪ Agresywny pacjent - jak się bronić
▪ Warunki odmowy przyjęcia pacjenta do placówki medycznej
▪ co robić, gdy rodzina nie chce odebrać pacjenta z placówki
▪ Prawo pacjenta do prywatności przy realizacji świadczeń - o czym pamiętać
7. Dokumentacja medyczna w sporze o naruszenie praw pacjenta - orzecznictwo
8. Uwagi praktyczne – kruczki i niuanse
TEST WIEDZY
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 1 godz.= 45 min.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 4. Prawo dochodzenia swoich praw przez Pacjenta | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 2. Prawa pacjenta w przychodni, ośrodkach zdrowia, poradni, ambulatoium, aptece 3. Prawa pacjenta w szpitalu | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 5. Obowiązki pacjenta 6. Prawa pacjenta w praktyce - jak reagować | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 1. Prawa pacjenta | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 7. Dokumentacja medyczna w sporze o naruszenie praw pacjenta - orzecznictwo | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Wioletta Niemiec | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 8. Uwagi praktyczne – kruczki i niuanse | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 TEST WIEDZY | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Żebranowicz
Zdrowotnej. Przez 14 lat zatrudniona w Dolnośląskim Oddziale Wojewódzkim NFZ na stanowisku Naczelnika Wydziału Spraw Świadczeniobiorców i Współpracy Międzynarodowej. Od 2018 r.
związana zawodowo z Bonifraterskim Centrum Zdrowia, w którym pełniła funkcję Dyrektora Oddziału Spółki BCZ we Wrocławiu, odpowiedzialnego za opiekę paliatywną i hospicyjną prowadzoną w formie stacjonarnej jak i domowej oraz fizjoterapię domową. Od marca 2022 r. do czerwca 2023 r. Członek Zarządu ds. działalności odpłatnej skonsolidowanej spółki Bonifraterskie Centrum Medyczne. Prowadziła szkolenia z wielu obszarów, w szczególności związanych z tematyką zarzadzania przedsiębiorstw i zarządzania zmianą, specjalizuje się w szkoleniach dla branży medycznej.
W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia usługi przeprowadziła ponad 120 godzin pracy szkoleniowej z zakresu, który pokrywa się się z zakresem zaplanowanego szkolenia.
anna.zebranowicz@gmail.com
Wioletta Niemiec
roku związana zawodowo z Bonifratrami – początkowo jako Prezes Zarządu w Bonifraterskim Centrum Zdrowia, a następnie także w Szpitalu Bonifratrów w Katowicach, a od marca 2022 r. do czerwca 2023 r. Prezes Zarządu skonsolidowanej spółki Bonifraterskie Centrum Medyczne. Prowadziła szkolenia z wielu obszarów, w szczególności związanych z tematyką zarzadzania przedsiębiorstw i zarządzania zmianą, specjalizuje się w szkoleniach dla branży medycznej.
W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia usługi przeprowadziła ponad 120 godzin pracy szkoleniowej z zakresu, który pokrywa się się z zakresem zaplanowanego szkolenia.
w.niemiec@wp.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notesy, teczki, długopisy, a po zakończeniu usługi materiały wypracowane podczas usługi.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa zostanie zrealizowana z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa związanych z zapobieganiem rozpszetrzeniania się wirusa COVID-19.
Po zakończonej usłudze uczestnik usługi otrzyma zaświadczenie i cetyfikat ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting