Metody budowania autorskich narzędzi wspomagających rozwój i terapię dziecka w placówce wychowawczo - opiekuńczej.
Metody budowania autorskich narzędzi wspomagających rozwój i terapię dziecka w placówce wychowawczo - opiekuńczej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową niniejszego szkolenia stanowią pracownicy placówek opiekuńczo - wychowawczych, nauczyciele, personel wspomagający, wychowawcy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego zastosowania technik aktywizujących i kompensacyjno-usprawniających, rozpoznawania potrzeb wychowanków (diagnozowania potrzeb i obserwację zachowania dziecka podczas wykonywanych zajęć), właściwego odczytywania reakcji wychowanków, rozpoznawania efektów prowadzonych zajęć terapeutycznych z zastosowaniem nowych technik projektowania i przeprowadzania warsztatów muzycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju i terapii dziecka | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje i charakteryzuje zasady związane z zastosowaniem technik aktywizujących i kompensacyjno-usprawniających. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Rozpoznaje i charakteryzuje zasady projektowania i przeprowadzania ćwiczeń dotyczących poczucia rytmu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje ćwiczenia i wykorzystuje narzędzia wspomagające rozwój i terapię dziecka | Kryteria weryfikacji 1. Projektuje i przeprowadza ćwiczenia śpiewania oraz mywkowania gestodźwiękami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Projektuje i przeprowadza ćwiczenia technik twórczych oraz technik intrapersonalnych i interpersonalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Projektuje i przeprowadza warsztaty prowadzenia zajęć w oparciu o powstałe programy szkoleniowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 4. Stosuje techniki aktywizujące i kompensacyjno-usprawniające. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 5. Projektuje i przeprowadza ćwiczenia dotyczących poczucia rytmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje sytuacje społeczne | Kryteria weryfikacji 6. Buduje zaufanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 7. Buduje ścieżkę samorozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 8. Buduje poczucie bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupą docelową niniejszego szkolenia stanowią pracownicy placówek opiekuńczo - wychowawczych, nauczyciele, personel wspomagający, wychowawcy.
Szkolenie poprzez swój zakres tematyczny oraz rozbudowaną część warsztatową wpłynie pozytywnie na poziom wiedzy i umiejętności uczestnika w zakresie projektowania i przeprowadzania warsztatów w placówce opiekuńczo - wychowawczej.
Szkolenie podzielone jest na dwa bloki tematyczne (cechujące się połączeniem wiedzy praktycznej, teoretycznej oraz aktywnymi formami edukacji w postaci warsztatów i debat moderowanych przez trenera).
Podczas części warsztatowej uczestnicy będą przepracowywać etapy projektowania i prowadzenia zajęć, tak by przełożyć na praktykę zdobytą wiedzę. Pod okiem trenera będą dokonywać korekt prowadzonych i planowanych zajęć.
Program usługi szkoleniowej obejmuje część teoretyczną oraz część warsztatową.
Usługa będzie realizowana w godzinach zegarowych.
- techniki aktywizujące i kompensacyjno-usprawniające:
a) ćwiczenia dotykowe.
b) ćwiczenia słuchowe:
- spostrzeganie i rozpoznawanie odgłosów z otoczenia
- spostrzeganie i rozpoznawanie brzmień gestodźwięków
- spostrzeganie i rozpoznawanie instrumentów muzycznych
- rozpoznawanie i rozróżnianie melodii znanych piosenek i utworów instrumentalnych
- określanie cech dźwięków
- liczenie dźwięków zagranych na instrumencie, taktów w rytmie lub melodii
- spostrzeganie i różnicowanie źródła dźwięku
- rozpoznawanie zmian dynamiki, tempa, artykulacji, kierunku linii melodycznej
c) ćwiczenia poczucia rytmu:
- rytmizowanie sylab, słów, zdań na zasadzie echa
- muzykowanie gestodźwiękami na zasadzie echa
- granie na dziecięcych instrumentach perkusyjnych na zasadzie echa
- improwizowanie ruchem na zasadzie echa
- rozpoznawanie rytmów znanych melodii, piosenek i tańców
- odtwarzanie rytmów znanych melodii, piosenek i tańców
- tworzenie własnych rytmów
- wypowiadanie, stukanie i granie rytmicznych pytań i odpowiedzi
- wykonywanie łańcucha lub kanonu rytmicznego (słownego, wokalnego, instrumentalnego, ruchowego)
d) śpiewanie piosenek:
- acapella
- z akompaniamentem gestodźwięków
- z akompaniamentem dźwięków wydobywanych na przedmiotach codziennego użytku
- z akompaniamentem instrumentów wykonanych własnoręcznie
- z akompaniamentem dziecięcych instrumentów perkusyjnych o nieokreślonej wysokości
- z akompaniamentem dziecięcych instrumentów perkusyjnych o określnej wysokości brzmienia
e) muzykowanie gestodźwiękami
f) muzykowanie przedmiotami codziennego użytku
g) muzykowanie na dziecięcych instrumentach perkusyjnych:
- niemelodycznych
- melodycznych (np. dzwonki);
- z uwzględnieniem różnic i kontrastów dynamicznych, agogicznych, artykulacyjnych
- akompaniowanie do tekstów piosenek, ruchu, zabaw lub utworów instrumentalnych
h) ćwiczenia naturalnych form lokomocji
i) ruchy naśladujące czynności dnia codziennego
j) zabawy muzyczno-ruchowe
k) taniec
- techniki wyobrażeniowo-projekcyjne
- słuchanie muzyki
- plastyczne interpretacje muzyki
l) techniki twórcze
- improwizacje słowne
- improwizacje wokalne
- improwizacje muzyczno - ruchowe
m) techniki intrapersonalne i interpersonalne:
- improwizacje na dziecięcych instrumentach perkusyjnych
- pantomima
n) techniki relaksacyjne z podkładem muzycznym
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Techniki aktywizujące i kompensacyjno-usprawniające | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 05-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Ćwiczenia poczucia rytmu | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 05-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Śpiewanie piosenek oraz muzykowanie gestodźwiękami | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 05-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Techniki twórcze oraz techniki intrapersonalne i interpersonalne | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 06-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Warsztaty prowadzenia zajęć w oparciu o powstałe programy szkoleniowe | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 06-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 690,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto230,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Kowalewska
Przez 15 lat nauczyciel matematyki z wieloma laureatami przedmiotowymi
Od 10 lat prowadzi pierwsze w Szczecinie i województwie przedszkole i żłobek Montessori oraz w 2013 roku otworzyła pierwszą w województwie Szkołę Montessori, a w 2017 roku stworzyła drugi w Polsce budynek zgodny z potrzebami metody Montessori i jednocześnie otworzyła drugie przedszkole i żłobek Montessori. Założycielka Kliniki Naturoterapii i Szkoły Terapeutów Naturoterapii w Gdańsku.
UAM wydział Matematyki i Informatyki
Dyplomy ukończenia Kursów Montessori – uprawnienia nauczycielskie i zarządcze
Dyplomy Specjalisty Logodydaktyka
Trener prowadzący liczne szkolenia od przeszło 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY:
Skrypt, notes, długopis.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa obiadowa ustalona jest na godz. 13:00 do 13:30, jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona. Krótkie przerwy w szkoleniu organizowane będą na bieżąco.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie
z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami