Studia podyplomowe "Zarządzanie zasobami ludzkimi"
Studia podyplomowe "Zarządzanie zasobami ludzkimi"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do osób pracujących lub zamierzających zdobyć przygotowanie do pracy w działach personalnych, a także dla tych którzy chcą doskonalić swoje umiejętności zarządzania. Słuchacze otrzymują wiedzę niezbędną do funkcjonowania w obszarze polityki kadrowej oraz umiejętności przydatne w efektywnej pracy z ludźmi.
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Zarządzanie zasobami ludzkimi wraz z egzaminem potwierdzają przygotowanie do prowadzenia procesów rekrutacyjnych, zarządzania pracownikami działów personalnych oraz rozumienia społecznych i psychologicznych procesów występujących w organizacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje wybrane metody i narzędzia opisu odpowiednie dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla zarzadzania zasobami ludzkimi organizacji, w tym techniki pozyskiwania danych, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące | Kryteria weryfikacji Opisuje i przedstawia relacje w zespole pracowniczym, tworzy dokumentację do rekrutacji pracowników i zatrudniania pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułuje własne opinie na ten temat oraz stawia hipotezy badawcze i je weryfikuje. | Kryteria weryfikacji Analizuje i opisuje problemy oraz sposoby ich rozwiązania w zespole pracowniczym z wykorzystaniem dostępnych metod i technik. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Ocenia krytycznie poziom swojej wiedzy merytorycznej i umiejętności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | Kryteria weryfikacji Dokonuje samooceny identyfikując obszary wymagające ciągłego doskonalenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów obejmuje następujące zagadnienia:
Zajęcia integracyjne
gry i zabawy wymagające współpracy zespołowej
integracja grupy
Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa
formy i funkcje komunikacji interpersonalnej
komunikacja interpersonalna w miejscu pracy
identyfikacja i przezwyciężanie barier komunikacyjnych
budowanie efektywnych zespołów
role zespołowe i skuteczność pracy zespołowej
Zadania i obowiązki działu HR
procesy i projekty HR w oparciu o cykl życia pracownika w organizacji
badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników
pozafinansowe motywowanie pracowników
cele strategiczne organizacji a ZZL
zadania i uprawnienia HR Business Partner we współczesnych organizacjach
od specjalisty do kompetentnego HR BP - możliwości rozwoju w obszarze HR
Rekrutacja i Selekcja
cykl procesu rekrutacji
standardy i trendy w rekrutacji
narzędzia selekcji kandydatów
technologie wspierające rekrutację
Zarządzanie zmianą
teorie zarządzania zmianą
motywowanie do zmiany pracownika
wprowadzanie zmian w organizacjach
automotywacja do zmiany
Etyka zawodowa, wielokulturowość, mobbing
główne koncepcje etyczne
etyka zawodowa versus moralność człowieka
problemy etyczne w wielokulturowych zespołach
kształtowanie polityki antymobbingowej w organizacji
Prawne aspekty zarządzania personelem
źródła prawa pracy, rodzaje umów o pracę
prawa i obowiązki stron stosunku pracy
rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia
roszczenia pracownicze, rozstrzyganie sporów z zakresu prawa pracy
wynagrodzenie za pracę, świadectwo pracy
zwolnienia z przyczyn niedotyczących pracowników, zwolnienia grupowe
czas pracy - urlopy wypoczynkowe, ochrona pracy kobiet i młodocianych
Employer Branding
efektywne budowanie wizerunku pracodawcy
komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
przygotowanie i realizacja programów stażowych i praktyk
realizacja procesu adaptacji nowych pracowników
nowe trendy w EB czyli jak się wyróżnić i osiągnąć cele
Outplacement w praktyce
konsekwencje zwolnień grupowych
wsparcie dla zwalnianych pracowników
elementy outplacementu
outplacement grupowy i indywidualny
Narzędzia i techniki kierowania zespołem
sprawowanie władzy i przywództwo organizacyjne i zespołowe
wiedza, umiejętności i predyspozycje lidera/menedżera zespołu pracowniczego
techniki menedżerskie a efektywność pracy zespołowej
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach rekrutacji i selekcji
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach adaptacji zawodowej
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach motywacji i motywowania
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach awansu pracowniczego
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach rozwoju talentów pracowniczych i kształtowaniu ścieżki kariery
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach oceny i oceniania pracowniczego
techniki menedżerskie a kierowanie i zarządzanie zespołem zróżnicowanym wiekowo
techniki menedżerskie a kierowanie i zarządzanie zespołem rozproszonym
Rozwój personelu i systemy oceny
motywacja i planowanie kariery
Talenty a Sukcesorzy w organizacji
narzędzia i metody realizacji oceny okresowej
efektywne wykorzystanie wyników ocen okresowych
identyfikacja potrzeb szkoleniowych w organizacji
ewaluacja szkoleń - narzędzia i metody
zadania trenera wewnętrznego w organizacji
Coaching w zarządzaniu zasobami ludzkimi
określanie stref komfortu i dyskomfortu
wspomaganie odporności na porażki
umiejętność aktywnego empatycznego słuchania
umiejętność zadawania pytań coachingowych
schematy zadawania pytań
feedback i jego rola w pracy zespołowej
prowadzenie feedbacku coachingowego
Zarządzanie zespołem rozproszonym - praca zdalna
możliwości wykorzystania telepracy w kontekście doświadczeń biznesowych
szanse i zagrożenia pracy w zespołach rozproszonych
tworzenie komunikatów online dla zespołu
zarządzanie spotkaniami online
praca na odległość - przydzielanie i ocena zadań
mierzenie efektów pracy
motywacja zespołu rozproszonego
Gra decyzyjna
otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne przedsiębiorstwa – założenia i dane
określenie celów i strategii działania przedsiębiorstwa
podejmowanie decyzji operacyjnych związanych z wejściem przedsiębiorstwa na rynek
analiza wyników i korekta działań rynkowych przedsiębiorstwa
rozwój i udoskonalenie strategii biznesowej przedsiębiorstwa
analiza wyników końcowych przedsiębiorstw
Studia trwają 2 semestry, umożliwiają uzyskanie 30 punktów ECTS. Zajęcia realizowane są w formie mieszanej, około 50% zajęć prowadzonych jest w formie zdalnej. Zajęcia odbywają są średnio co 2 tygodnie w soboty i niedziele, średnio 6 - 8 godzin dziennie (godzina dydaktyczna - 45 minut).
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenie studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto22,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto22,73 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agata Szmulik
Pełniła funkcje wykładowcy i trenera w projektach realizowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SPO RLZ. Odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi. Członek Społecznej Rady Senatu WSIiZ oraz licznych komisji dydaktycznych i naukowych. Sprawuje funkcję Prodziekana Wydziału Ekonomicznego WSIiZ, ds. kierunku Ekonomia i kierunku Stosunki międzynarodowe oraz Prodziekana Wydziału Administracji i Nauk Społecznych WSIiZ, ds. kierunku Psychologia w biznesie i Logistyka.
doktor inżynier
Prowadzi seminaria dyplomowe oraz zajęcia dydaktyczne na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych z przedmiotów: Podstawy zarządzania, Organizacja i zarządzanie, Skuteczne zachowania na rynku pracy, Etykieta biznesu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zapewniamy uczestnikom studiów dostęp do materiałów przekazywanych przez wykładowców poszczególnych przedmiotów drogą elektroniczną oraz na platformie Moodle. Słuchacze otrzymują: prezentacje przygotowane przez wykładowców, skrypty, inne materiały opisowe przygotowane przez wykładowców, zestawy ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Osoby z wykształceniem wyższym (I lub II stopnia). Rejestracja https://podyplomowe.wsiz.pl/rekrutacja/
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się w formie elektronicznej. Aby zarezerwować miejsce na studiach podyplomowych konieczne jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych. Zgłoszenie na studia tylko przez Bazę Usług Rozwojowych nie gwarantuje miejsca w grupie.
Informacje dodatkowe
Zajęcia odbywają się w soboty-niedziele co 2 tygodnie po około 6-8h lekcyjnych każdego dnia w formie stacjonarnej i zdalnej. Zajęcia zdalne realizowane są z wykorzystaniem platformy Cisco Webex.
Czesne za studia wpisane w karcie usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w wysokości 50 zł. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w chwili rejestracji na studia przez system rekrutacyjny uczelni.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne prowadzone są z użyciem platformy Cisco Webex. Słuchacz loguje się do platformy Cisco Webex ze swojego konta w Wirtualnej Uczelni. Słuchacz, aby skorzystać z zajęć online musi posiadać stanowisko pracy spełniające poniższe minimalne wymagania:
Komputer/laptop/ z zainstalowanym systemem:
Windows
• Windows 10 lub nowszym
Mac OS
• 10.15 lub nowszym
Urządzenia mobilne:
iOS
• 16 i nowsze
iPadOS
• 16 i nowsze
Android
• 10 i nowsze
Minimalna przepustowość połączenia internetowego:
· Download 4 Mb/s
· Upload 4 MB/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- Przeglądarka internetowa (według wyboru słuchacza)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Laboratorium komputerowe