Studia podyplomowe online "Integracja sensoryczna z terapią ręki" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Studia podyplomowe online "Integracja sensoryczna z terapią ręki" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są przede wszystkim do:
- pedagogów szkolnych,
- psychologów posiadających przygotowanie pedagogiczne,
- nauczycieli,
- pedagogów specjalnych,
- absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej,
- fizjoterapeutów,
- logopedów oraz terapeutów zajęciowych,
- osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę na temat pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi343
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wyposażenie absolwentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do prowadzenia diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej (w tym także prowadzenia diagnozy i terapii ręki).Efekty uczenia się
Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacz posiada wiedzę z zakresu
"Integracja sensoryczna z terapią ręki":
- Zna podstawy pedagogiki specjalnej
- Rozróżnia podstawy psychologii klinicznej z elementami psychopatologii
- Definiuje neurologie dziecięcą z elementami neuroanatomii
- Definiuje psychologie rozwojowa człowieka
- Zna klasyfikacje zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- Nabywa wiedzę z zakresu budowy i funkcji zmysłów człowieka
- Definiuje neuropsychologie
- Prowadzi diagnozy zaburzeń rozwojowych u dzieci
- Ma wiedzę z zakresu odruchów wczesnodziecięcych i ich znaczenia w rozwoju człowieka
- Definiuje założenia metodologiczne integracji sensorycznej
- Zna rodzaje i klasyfikacje zaburzeń integracji sensorycznej (autyzm, zespół Aspergera, zespoły genetyczne, ADHD, MPD, FAS, dysleksja, dysgrafia)
- Posiada wiedzę z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małych dzieci
- Prowadzi diagnozę zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z nieprawidłowym poziomem aktywności ruchowej
- Prowadzi integrację sensoryczna w terapii logopedycznej
- Prowadzi integrację sensoryczna w oligofrenopedagogice
- Zna zagadnienia z integracja sensoryczna w tyflopedagogice
- Posiada wiedzę z zakresu integracji sensorycznej we wczesnym stymulowaniu rozwoju człowieka
- Definiuje podstawy integracji sensorycznej i psychomotoryki
- Zna metodykę terapii integracji sensorycznej
- Planuje programowanie terapii integracji sensorycznej
- Zna fizjoterapeutyczne aspekty w terapii integracji sensorycznej
- Rozróżnia diagnozę i metodykę terapii ręki
- Zna metody wspomagające terapię integracji sensorycznej
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
- Teoretyczne testy cząstkowe
- Teoretyczny test generalny
- Pracy dyplomowa
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Warunki uznania kwalifikacji
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Dodatkowe pliki
Program
Program
Tematyka zajęć prowadzonych na studiach podyplomowych "Integracja sensoryczna z terapią ręki":
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Podstawy psychologii klinicznej z elementami psychopatologii
- Neurologia dziecięca z elementami neuroanatomii
- Psychologia rozwojowa człowieka
- Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- Budowa i funkcje zmysłów człowieka
- Neuropsychologia
- Diagnozy zaburzeń rozwojowych u dzieci
- Odruchy wczesnodziecięce i ich znaczenie w rozwoju człowieka
- Założenia metodologiczne integracji sensorycznej
- Rodzaje i klasyfikacje zaburzeń integracji sensorycznej (autyzm, zespół Aspergera, zespoły genetyczne, ADHD, MPD, FAS, dysleksja, dysgrafia)
- Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej u małych dzieci
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z nieprawidłowym poziomem aktywności ruchowej
- Integracja sensoryczna w terapii logopedycznej
- Integracja sensoryczna w oligofrenopedagogice
- Integracja sensoryczna w tyflopedagogice
- Integracja sensoryczna we wczesnym stymulowaniu rozwoju człowieka
- Podstawy integracji sensorycznej i psychomotoryki
- Metodyka terapii integracji sensorycznej
- Programowanie terapii integracji sensorycznej
- Fizjoterapeutyczne aspekty w terapii integracji sensorycznej
- Diagnoza i metodyka terapii ręki
- Metody wspomagające terapię integracji sensorycznej
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego zastrzega sobie do prawo do dokonywania zmian w harmonogramie studiów podyplomowych.
Czas trwania dwusemestralnych studiów to 343 h w tym 60h praktyk
Forma studiów podyplomowych: on line / z wykorzystaniem metod kształcenia on line.
Wybrane studia podyplomowe umożliwiają uzyskanie co najmniej 30 punktów ECTS.
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 899,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 899,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto17,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto17,20 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
- e-podręczniki
- materiały audio
- materiały wideo
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi mieć ukończone studia wyższe
- Utworzenie indywidualnego konta słuchacza na stronie WSKZ www.studia-online.pl
- Realizacja praktyk w czasie kształcenia
Informacje dodatkowe
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego to Uczelnia wyższa, która wprowadziła studia podyplomowe w postaci e-learningu (studia online). Ta innowacyjna forma studiów podyplomowych pozwala słuchaczom odbywać studia podyplomowe w wybranym i dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Nauka jak i testy sprawdzające wiedzę odbywają się online.
Każdy z absolwentów Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzającą nabyte umiejętności i będącą legalnym dokumentem wydawanym na podstawie tych samych przepisów prawnych, co w przypadku studiów stacjonarnych.
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego posiada Certyfikat Jakości ISO9001:2015.
Jeżeli są Państwo zainteresowani studiami podyplomowymi z tej karty lub innym z dofinansowaniem z PARP prosimy o kontakt mailowy na adres: dotacje@studia-online.pl lub telefoniczny pod numerem: (+48) 226 020 110
Dodatkowo zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie: www.studia-online.pl
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik realizuje studia podyplomowe na innowacyjnej platformie dydaktycznej https://studia-online.pl
- Słuchacz dostaje indywidualny dostęp do materiałów dydaktycznych poprzez zalogowanie się na indywidualnym koncie
- Słuchacz powinien posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pixeli.
- Do prawidłowej funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
- Uczestnik powinien posiadać łącze sieciowe minimalnej o prędkości - 10 Mb/s.