Analizy potrzeb rozwojowych MMŚP w ramach „Akademia Menadżera MMŚP – kompetencje w zakresie cyfryzacji - Szkolenie
Analizy potrzeb rozwojowych MMŚP w ramach „Akademia Menadżera MMŚP – kompetencje w zakresie cyfryzacji - Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji16-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem biznesowym usługi jest dokonanie analizy strategicznej firmy w zakresie kompetencji cyfrowych, planu rozwoju kadry w tym zakresie oraz opracowanie dokumentu diagnozy potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa. Po wdrożeniu rekomendacji zawartych w diagnozie i odbyciu wynikających z niej szkoleń, firma osiągnie minimalny wzrost przychodów na poziomie min. 10% RDR (rok do roku) w ciągu 2 lat.Efekt usługi
- Uczestnik definiuje obszary działalności firmy pod kątem cyfryzacji.
- Uczestnik charakteryzuje organizację, procesy i technologie związane z cyfryzacją.
- Uczestnik definiuje ogólne charakterystyki przedsiębiorstwa, w tym podstawowe dane, model biznesowy i analizę zasobów.
- Uczestnik charakteryzuje procesy biznesowe/produkcyjne, strukturę organizacyjną i strategię marketingową.
- Uczestnik monitoruje procesy komunikacji z klientami i strategię realizacji procesów komunikacji z dostawcami/partnerami.
- Uczestnik nadzoruje analizę SWOT, TOWS, analizy macierzowe i portfelowe.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Test zamknięty, protokół
Program
Program
Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania.
Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych (2 dni szkoleniowe). Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 16. Na sali szkoleniowej wymagany dostępny flipchart oraz ekran z rzutnikiem.
Diagnoza zostanie przepowadzona metodą konsultacji 1 na 1 z przedstawicielem przedsiębiorstwa. Program składa się z 3 modułów tematycznych.
Analiza potrzeb rozwojowych MMŚP w zakresie cyfryzacji będzie wynikała ze strategii lub planu rozwoju firmy i składać się będzie z trzech części.
A. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. W celu jej opracowania zostaną wzięte pod uwagę następujące elementy:
- Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa zawierająca:
- podstawowe dane przedsiębiorstwa,
- opis modelu biznesowego (uwzględniający ewentualne planowane zmiany wynikające z nowej strategii),
- analizę zasobów (ludzkich, infrastrukturalnych, technicznych),
- analizę procesów biznesowych/produkcyjnych* ( *w przypadku firm produkcyjnych),
- analizę struktury organizacyjnej,
- analizę procesów relacji i komunikacji z klientem i ogólnej strategii marketingowej.charakterystykę realizacji procesów komunikacji z podwykonawcami dostawcami/partnerami.
2. Ocena pozycji strategicznej w kontekście transformacji cyfrowej – np. analiza SWOT, TOWS, analizy macierzowe i portfelowe
B. Ocena dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa – diagnoza stanu obecnego i opis stanu docelowego w wybranych obszarach działalności firmy pod kątem cyfryzacji, w kontekście strategii/planu rozwoju przedsiębiorstwa oraz charakterystyki otoczenia i trendów rynkowych. Ocena będzie się odnosiła do takich aspektów jak:
- organizacja: przywództwo, pracownicy, strategia, współpraca i projekty
Przykładowe obszary:
W jaki sposób zorganizowana jest współpraca pomiędzy zespołami wewnątrz i na zewnątrz firmy w ramach prowadzonych działań?
Jak budowana jest strategia wdrażania rozwiązań cyfrowych w firmie (o ile dotyczy)?
W jaki sposób realizowane są szkolenia przygotowujące pracowników do wdrażania rozwiązań z cyfrowych w firmie (o ile dotyczy)?
Czy kadra zarządcza ma wiedzę na temat najnowszych rozwiązań cyfrowych i jest skuteczna w ich wdrażaniu?
2. procesy: standaryzacja, integracja danych z otoczeniem, integracja cyklu życia produktu/usługi, integracja danych wewnętrzna:
Przykładowe obszary:
W jakim stopniu zintegrowane są dane i procesy w ramach różnych obszarów działalności firmy, w tym:
- planowanie zasobów i procesów biznesowych/produkcyjnych* (*dot. firm produkcyjnych)
- realizacja łańcucha dostaw,
- zarządzanie cyklem życia produktu?
Jak w firmie jest prowadzona komunikacja z klientami (biznesowymi i indywidualnymi)?
W jaki sposób w firmie zorganizowane są procesy zakupu maszyn, technologii i usług
(standardy, regulacje w tym zakresie)?
W jakim stopniu zautomatyzowane są procesy w firmie (w zakresie procesów
biznesowych/produkcji* (*dot. firm produkcyjnych)?
3. technologie: łączność, automatyzacji, autonomizacja, inteligentny produkt/usługa:
Przykładowe obszary:
Jaki jest stopień zintegrowania komunikacji pomiędzy urządzeniami i systemami
w firmie?
W jakim stopniu w firmie stosowane są autonomiczne rozwiązania, systemy, produkty)?
Jak wygląda projektowanie produktu/usługi w firmie?
Ocena dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa będzie uwzględniać także identyfikację, wskazanie i uzasadnienie planowanych działań w przedsiębiorstwie w zakresie przeprowadzanej transformacji cyfrowej, z wyszczególnieniem obszarów dotyczących organizacji, procesów, technologii (w tym produkcyjnej w przypadku firm produkcyjnych)
C. W oparciu o zdefiniowane obszary potencjału przedsiębiorstwa (wynikające z pkt. B analizy) sporządzona będzie analiza kompetencji kadry zarządzającej lub osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego, których posiadanie jest niezbędne do realizacji działań w obszarze cyfryzacji firmy. Analiza będzie identyfikować:
- kto i w jakim zakresie posiada ewentualne luki kompetencyjne, które będą stanowić podstawę do udzielenia wsparcia w ramach projektu. Lukom kompetencyjnym nadany będzie priorytet/y w kontekście rozwoju przedsiębiorstwa.
- potrzeby edukacyjne grupy docelowej, plan rozwoju kadry i zakres merytoryczny usług rozwojowych (szczegółowe cele/efekty uczenia się tj. np. uczestnik będzie potrafił, znał…, rozumiał…, będzie zdolny do …) zgodnych z opisem kompetencji menadżerskich w zakresie cyfryzacji (OKMC)
Efektem analizy będzie opracowanie Indywidualnego Planu Rozwoju dla każdej osoby objętej usługą (cele rozwojowe, diagnoza posiadanych kompetencji, możliwości rozwojowe), cele rozwoju zdefiniowane językiem efektów uczenia się oraz działania rozwojowe i terminy ich realizacji a także sposób potwierdzenia efektów uczenia się (osiągniecia celów rozwojowych).
Analiza będzie zawierała także proponowany harmonogram podejmowania działań rozwojowych na rzecz grupy docelowej z określeniem czasu koniecznego na przeprowadzenie poszczególnych działań w perspektywie 6, 12 i 18 miesięcy od datyprzeprowadzenia analizy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Ocena dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Podsumowanie i zakończenie | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Ocena dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 analiza kompetencji kadry zarządzającej lub osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Podsumowanie i zakończenie | Prowadzący Patryk Piłat | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 690,00 PLN
- Koszt usługi netto3 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto230,63 PLN
- Koszt godziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Patryk Piłat
realizacji usługi) w prowadzeniu usług doradczych, m.in. dla firm Provento - 05.2021 (18h), Dantex- 02.2021 (28h), Plenerbud- 06.2021 (18h), Irga- 06.2021 (20h), Grupa Wena- 03.2021(23h),
Gaia Solar- 11.2020 (12h), Poziom Polska - 12.2020 (18h) w zakresie przeprowadzania analiz potrzeb rozwojowych mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Konsultant biznesowy specjalizujący się w strategiach marketingowych oraz komunikacji. Moderator metody design
thinking, certyfikowany badacz rynku i opinii (PTBRiO). Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych korporacjach: 3 lata - kierownik ds. kontroli wewnętrznej w międzynarodowej firmie finansowej, 3 lata - manager zespołu. Od blisko 5 lat pracuje i rozwija się jako trener,
konsultant biznesowy i diagnostyk w projektach rozwojowych firm oraz ostatnie 2 lata jako wykładowca na studiach podyplomowych w WSB w Toruniu i Bydgoszczy, Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy, Akademii Frycza Modrzewskiego w Krakowie. Posiada wyższe wykształcenie magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing uzyskane w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu uzupełnione o studia podyplomowe – Zarządzanie sprzedażą oraz marketing i komunikacja w Internecie – WSB w Gdyni.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma kwestionariusze w celu przeprowadzenia badań ankietowych. Ponadto uczestnik usługi otrzyma przygotowany dokument analizy w formie pisemnej i elektronicznej.
Informacje dodatkowe
W wyniku doradztwa opracowana zostanie Diazgnoza potrzeb.
Koszt diagnozy uzależniony jest od wielkości Przedsiębiorstwa. W kwestii wyceny wartości usługi prosimy o bezpośredni kontakt.