Rozwiązywanie Problemów (Problem Solving) - Szkolenie
Rozwiązywanie Problemów (Problem Solving) - Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przewidziane jest dla Dyrektorów, którzy nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ,,Rozwiązywanie Problemów (Problem Solving)'' prowadzi uczestnika do nabycia zdolności określania 7 typów strat występujących w procesie. Dodatkowo przygotowuje do ćwiczeń quincunx.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy: Uczestnik definiuje kluczowe pojęcia związane z doskonaleniem procesów i zarządzaniem ryzykiem, zdobywając pełne zrozumienie terminologii specjalistycznej.Uczestnik charakteryzuje różne typy strat występujące w procesach, identyfikując ich specyficzne cechy i wpływ na efektywność działalności organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje kluczowe pojęcia związane z doskonaleniem procesów i zarządzaniem ryzykiem, zdobywając pełne zrozumienie terminologii specjalistycznej.Uczestnik charakteryzuje różne typy strat występujące w procesach, identyfikując ich specyficzne cechy i wpływ na efektywność działalności organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności: Uczestnik monitoruje wykorzystanie narzędzi, takich jak mapowanie strumienia wartości (VSM), wykresy kontrolne, diagram Pareto i "5 WHY?", oceniając ich skuteczność w poprawianiu procesów. Uczestnik nadzoruje sytuacje kryzysowe, stosując planowanie działań kryzysowych i umiejętności komunikacji, co pozwala skutecznie reagować na nieprzewidziane wydarzenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje wykorzystanie narzędzi, takich jak mapowanie strumienia wartości (VSM), wykresy kontrolne, diagram Pareto i "5 WHY?", oceniając ich skuteczność w poprawianiu procesów. Uczestnik nadzoruje sytuacje kryzysowe, stosując planowanie działań kryzysowych i umiejętności komunikacji, co pozwala skutecznie reagować na nieprzewidziane wydarzenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych: Uczestnik charakteryzuje różne techniki analizy i doskonalenia procesów, zdobywając umiejętności identyfikacji obszarów problematycznych i wprowadzania skutecznych poprawek | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje różne techniki analizy i doskonalenia procesów, zdobywając umiejętności identyfikacji obszarów problematycznych i wprowadzania skutecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest dla Dyrektorów, którzy nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie.
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Liczba godzin usługi jest liczona według godzin zegarowych.
Program szkolenia:
- Podejście procesowe, wszyscy powinni współpracować dla wspólnego celu
- Wprowadzenie – prezentacja proponowanych metod pracy
- Czym jest proces. 7 typów strat występujących w procesie.
- „Gemba walk” – przejście przez halę produkcyjną, weryfikacja procesów operacyjnych. (O ile produkcja jest wielowątkowa, wystarczy prezentacja jednego, wybranego, sprawiającego najwięcej problemów procesu.)
- Omówienie metody mapowania strumienia wartości procesu (VSM – Value Stream Mapping).
- Trzy kategorie zdarzeń:
- Te, które mamy pod kontrolą,
- Te, na które mamy wpływ,
- Te, które są poza kontrolą (nie mamy na nie wpływu).
- Zdarzenia generujące wyniki będące skutkiem zmienności losowej oraz szczególnej.
- Skutki przeregulowania – ćwiczenie quincunx
- Dwa rodzaje problemów z którymi się mierzymy:
- rutynowe (systematyczne wdrożenia rozwiązania, wykresy kontrolne, diagram Pareto)
- odkrywcze (zrozumienie związku przyczyna skutek, wykres Ishikawy, metoda „5 WHY?”)
- Analiza obecnej sytuacji w jakiej się znajdujemy, analiza wskaźników KPI, na podstawie których oceniamy obecną sytuacje, podejmujemy decyzję o działaniu i oceniamy skuteczność już podjętych działań. Nie każda różnica między dwoma liczbami oznacza zmianę w procesie.
- Metoda Planning Poker (PP) – sesja zarządzania ryzykiem i podejmowania decyzji.
Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Po usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Ukończenie szkolenia rozumiane jest jako obecność na minimum 80% zajęć przewidzianych programem.
Sala szkoleniowa spełnia warunki lokalowe oraz sprzętowe gwarantujące prawidłowe przeprowadzenie szkolenia tj. m.in. (stoły, krzesła, dostęp do sieci internetowej, flipchart, rzutnik multimedialny, laptop)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Podejście procesowe, wszyscy powinni współpracować dla wspólnego celu | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Wprowadzenie – prezentacja proponowanych metod pracy | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:35 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Czym jest proces. 7 typów strat występujących w procesie. | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 „Gemba walk” - przejście przez halę produkcyjną, weryfikacja procesów operacyjnych | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Omówienie metody mapowania strumienia wartości procesu (VSM – Value Stream Mapping). | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Trzy kategorie zdarzeń | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Przerwa | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Zdarzenia generujące wyniki będące skutkiem zmienności losowej oraz szczególnej. | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Skutki przeregulowania – ćwiczenie quincunx | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Dwa rodzaje problemów z którymi się mierzymy | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Analiza obecnej sytuacji | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Metoda Planning Poker (PP) – sesja zarządzania ryzykiem i podejmowania decyzji | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie i zakończenie szkolenia. | Prowadzący Henryk Metz | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Henryk Metz
Mówca i wykładowca biorący udział w konferencjach i seminariach związanych tematycznie z ciągłym doskonaleniem metod zarządczych, doskonaleniem działań projektowo-wdrożeniowych, a także samodoskonaleniem. W firmach, przede wszystkim branży ICT, prowadzi działania doradcze zorientowane na doskonalenie zarządzania projektami. Przygotowuje i prowadzi bloki tematyczne na studiach podyplomowych, których tematem są metody ciągłego doskonalenia (w roku 2014 prowadził zajęcia w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu – “Akademia Lean Leadera”).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od organizatora materiały szkoleniowo - dydaktyczne w formie zeszytu uczestnika.
Warunki uczestnictwa
Sala szkoleniowa spełnia warunki lokalowe oraz sprzętowe gwarantujące prawidłowe przeprowadzenie szkolenia tj. m.in. (stoły, krzesła, dostęp do sieci internetowej, flipchart, rzutnik multimedialny, laptop).