Skuteczne negocjacje handlowe. Warsztaty praktyczne - symulacje z wykorzystaniem kamery wideo.
Skuteczne negocjacje handlowe. Warsztaty praktyczne - symulacje z wykorzystaniem kamery wideo.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Warsztaty dedykowane są osobom negocjującym warunki handlowe, warunki współpracy z dostawcami, osobom negocjującym z Klientami indywidualnymi i dużymi przedsiębiorcami.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji16-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie poziomu wiedzy z zakresu:- strategii i taktyk negocjacyjnych,
- praktyk sprzedażowych, negocjacyjnych i manipulacyjnych stosowanych w trakcie negocjacji handlowych,
- zasad skutecznej komunikacji z partnerem negocjacyjnym oraz współpracownikami i innymi działami firmy
Podniesienie praktycznych umiejętności z zakresu:
- doboru optymalnych strategii i taktyk negocjacyjnych,
Wyrobienie bądź wzmocnienie następujących postaw:
- poszukiwania rozwiązania korzystnego dla obu stron,
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się doboru optymalnych strategii i taktyk negocjacyjnych, | Kryteria weryfikacji praktycznego zastosowania zasad skutecznej komunikacji z partnerem negocjacyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH. (0,5 h)
• Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się.
• Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
• Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
II. NEGOCJACJE W WARUNKACH PROCESÓW BIZNESOWYCH FIRMY (2,5 h)
• Wpływ jakości komunikacji na osiągane wyniki zespołów zakupowych i sprzedażowych
• Bariery i ograniczenia w komunikacji oraz sposoby ich przezwyciężania.
• Wyniki procesu negocjacji i ich wpływ na miary efektywności procesu.
• Metody negocjowania z kluczowymi interesariuszami - czyli jak wdrożyć strategię WIN-WIN.
• Problemy w obszarze dostaw i sprzedaży oraz sposoby ich rozwiązywania poprzez negocjacje.
III. STRATEGIE NEGOCJACYJNE DOPASOWANE DO ŚRODOWISKA (2,5 h)
• Cel negocjacji – od tego zaczynamy.
• Ustalenie priorytetów – nie wszystko jest tak samo dla nas istotne.
• Przygotowanie miejsca i czasu negocjacji.
• Analiza stron negocjacji.
• Sposoby rozwiązywania konfliktów.
• Strategie i taktyki negocjacyjne.
• Utrata zaufania – czyli na co powinniśmy zwracać uwagę.
• Potrzeba wygrania - jak osiągnąć sukces w „białych rękawiczkach”.
• Reakcje emocjonalne - jak wdrożyć w życie sztukę opanowania.
IV. ETAPY PROCESU NEGOCJACYJNEGO W ZAKUPACH I SPRZEDAŻY. (2,5 h)
• Proces negocjacyjny – krok po kroku do osiągnięcia porozumienia.
• Schemat spotkania negocjacyjnego – kilka cennych wskazówek praktycznych.
• Ustalenie potrzeb i możliwości partnera.
• Ustalenie kwestii spornych i wspólnych.
• Stosowanie technik wpływu społecznego w negocjacjach.
• Przyjmowanie strategii w zależności od celu.
• Kluczowe reguły w negocjacjach.
Dzień 2
V. DEFINIOWANIE NAJLEPSZEJ ALTERNATYWY DLA POROZUMIENIA Z POTENCJALNYM KONTRAHENTEM. (1 h)
• Zasady określania BATNY.
• Ustalenie potrzeby negocjowania – nie zawsze jesteśmy na to gotowi.
• Wykorzystywanie BATNY w poszczególnych etapach procesu negocjacyjnego.
• BATNA partnera negocjacyjnego – klucz do osiągnięcia przewagi w negocjacjach.
• Strategia negocjacyjna: konkurencyjna, rzeczowa i partnerska.
• Negocjacje twarde lub miękkie – czyli jak dobierać style, aby osiągnąć optymalne rozwiązanie?
VI. OSIĄGANIE OBUSTRONNYCH KORZYŚCI POPRZEZ DEFINIOWANIE RÓŻNIC STANOWISK. (1,5 h)
• Wyjaśnianie obszarów interesów i wypracowywanie dostępnych wariantów.
• Negocjowanie w ramach zespołu projektowego.
• Negocjacje z dostawcami zewnętrznymi.
• Negocjowanie pomiędzy zespołami.
• Monitorowanie dialogu i koncentracja na właściwym jakościowo procesie negocjacyjnym.
Wyjaśnianie wszystkich obszarów interesów i formułowanie racjonalnych wniosków.
VII. NEGOCJACJE WE WŁASNYM PROJEKCIE – ANALIZA SYTUACJI I WYPRACOWYWANIE WŁAŚCIWYCH SCENARIUSZY POSTĘPOWANIA. (2,5 h)
• Analiza sytuacji i definiowanie oczekiwań.
• Definiowanie własnych ograniczeń w projekcie i zapewnienie odpowiedniej komunikacji kryteriów brzegowych.
• Przewidywanie sytuacji partnera negocjacyjnego – czyli jak wykorzystać drzewa decyzyjne do kreowania właściwej pozycji negocjacyjnej.
VIII. DOCHODZĄC DO „TAK” I UNIKAJĄC „NIE”– STRATEGIA PRZEŁAMYWANIA IMPASU W NEGOCJACJACH. (2,5 h)
• Reguła wzajemnego szacunku i zrozumienia interesów – jak pogodzić różne stanowiska?
• Umiejętność mówienia i słuchania – bez tego nie ma negocjacji.
• Sytuacje trudne w negocjacjach – od właściwej diagnozy i zrozumienia interesów zależy sukces dwóch stron negocjacyjnych.
• Błędy negocjacyjne – czyli jak budować tzw. „mosty zwodzone”.
IX. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE. (0,5 h)
• Podsumowanie zagadnień dot. komunikacji i negocjacji w zakupach
• Rozdanie certyfikatów uczestnictwa w szkoleniu.
• Zakończenie szkoleni
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Dzień 1 | Prowadzący Violetta Sulima | Data realizacji zajęć 17-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Dzień 2 | Prowadzący Violetta Sulima | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 324,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Violetta Sulima
Od 1997 r trener i doradca biznesowy, szef handlowców
Psycholog, studia podyplomowe Psychologia pozytywna
Przeprowadzenie 50 projektów negocjacyjnych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały w postaci wydrukowanych prezentacji oraz ćwiczeń.
Informacje dodatkowe
WAŻNE!!
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc / gwarancji terminu szkolenia.
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem http://www.akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy
Oferujemy organizację tego i innych dofinansowanych usług w formule zamkniętej. W takiej sytuacji usługa jest dostosowywana do życzeń konkretnego Klienta, a przyjęte rozwiązania opierają się na analizie potrzeb danego przedsiębiorstwa. Serdecznie zapraszamy do współpracy przy tworzeniu własnych rozwiązań szkoleniowych, służymy wsparciem w doborze tematyki i ekspertów prowadzących.
Specjalizujemy się szczególnie w obszarze:
* Zarządzania strategicznego
* Efektywności firm
* Efektywności zespołów
* Efektywności liderów
* Zarządzania projektami
* Marketingu
* Sprzedaży
Zapraszamy do kontaktu: 793 489 009; biuro@akatconsulting.p