Skuteczna obsługa klienta. Warsztaty praktyczne.
Skuteczna obsługa klienta. Warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Warsztaty dedykowane są handlowcom, dla których ważnym czynnikiem osiągnięcia efektywności w sprzedaży jest budowanie długofalowych relacji z Klientami.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cele główne: Zwiększenie efektywności działań w ramach obsługi Klienta1. Budowania trwałych relacji z Klientem
2. Podniesienia poziomu wiedzy i umiejętności wykorzystania jej w procesie komunikacji i obsługi Klienta
3. Podniesienia jakości i skuteczności prowadzenia komunikacji e-mailowej i telefonicznej
4. Podniesienia świadomości jak Uczestnicy odbierani są przez Klientów i podniesienia umiejętności dotyczących komunikacji z nimi.
5. Przemyślana komunikacja z wykorzystaniem doboru słów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się otrzymuje bardzo dokładną informację zwrotną na temat osobistego stylu prowadzenia rozmowy z Klientemwie jak postępować z tzw. „trudnymi Klientami” i w tzw. „wymagających sytuacjach” | Kryteria weryfikacji posiada konkretną wiedzę jak należy prowadzić rozmowy z Klientami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wie jak we właściwy sposób komunikować się z Klientem wie, jakie są oczekiwane i wyznawane przez wszystkich pracowników działu standardy pracy w dziale obsługi Klienta | Kryteria weryfikacji zyskuje świadomość dotyczącą osobistego podejścia do wykonywanych obowiązków, w tym zagrożeń i szans związanych z określonym podejściem i stylem wykonywanej pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
I. POWITANIE
II. NIEZBĘDNE CECHY DO PRAWIDŁOWEJ OBSŁUGI KLIENTA TO…
III. OBSŁUGA KLIENTA KOJARZY MI SIĘ Z…
IV. OCZEKIWANIA KLIENTÓW… - czyli jak budować właściwą postawę w procesie obsługi Klienta, warsztat oparty o 8 tez i ich analizę
V. OBSŁUGA KLIENTA – 4 sytuacje w kontakcie z Klientem i wybór optymalnych form obsługi Klienta. Warsztatowe wypracowanie najlepszych i najgorszych praktyk w procesie obsługi Klienta.
VI. KOMUNIKACJA Z KLIENTAMI
a ) „Pomogę Pani/Panu…” – warsztaty z wykorzystaniem kamery video na bazie problemowych sytuacji zidentyfikowanych przez Uczestników
b) Dokładna analiza wystąpień Uczestników pod kątem spójności mowy werbalnej z mową ciała; zasady wzmacniania komunikatu, budowanie wiarygodności dzięki właściwej mowie niewerbalnej
VII. POTRZEBA, CECHA A KORZYŚĆ – jak komunikować się z Klientami, warsztat z wykorzystaniem kamery video. Wypracowanie przez Uczestników najwłaściwszych zwrotów w procesie obsługi Klienta na bazie wiedzy z tego modułu (VII.)
VIII. SŁOWA-KLUCZE I SŁOWA-WYTRYCHY. ROLA I ZNACZENIE KOMUNIKACJI WERBALNEJ W RELACJACH Z KLIENTEM
a) „Dlaczego nie interesuje Pana skorzystanie z naszych usług…” – i dlaczego jest to fatalne pytanie do Klienta, czyli analiza i przykłady zastosowań odpowiednich słów i zwrotów
b) „O których naszych usługach chce Pan porozmawiać na początku…” - analiza, przykłady i warsztaty zastosowań odpowiednich presupozycji w procesie obsługi Klienta
c) Wypracowanie przez Uczestników konkretnych zdań i zwrotów w procesie obsługi Klienta na bazie wiedzy z tego modułu (VIII.)
Dzień 2
IX. 4 ZASADY BUDOWANIA DOBRYCH RELACJI Z KLIENTAMI
a) „Ale on mnie denerwuje…” – jak emocje i ludzi od faktycznych problemów
b) „Nie mogę się z nim dogadać…” – o ważności i przewadze dążenia do celu nad upieraniem się przy swoich stanowiskach
c) „Już wiem kiedy będzie zadowolony…” – jak tworzyć możliwości dające korzyści obu stronom
d) „Spójrzmy na wyniki badań…” – odwoływanie się do obiektywnych kryteriów jako skuteczne narzędzie komunikacyjne
X. KOMUNIKACJA – kluczowy schemat komunikacji z Klientami i różnice w percepcji oraz ich wpływ na efekt komunikacji i obsługi Klienta
XI. KOMUNIKACJA MAILOWA
a) Analiza faktycznych informacji mailowych w komunikacji z Klientem (pod kątem obsługi i oferowania usług)
b) Warsztat – zmodyfikuj konkretną informację mailową. Analiza kluczowych zasad pisania wiadomości e-mailowych.
c) Zasady pisania skutecznych e-maili
XII. KOMUNIKACJA TELEFONICZNA
a) Analiza dwóch rozmów telefonicznych z Klientem
b) Warsztat – wypracowanie przez Uczestników kluczowych zasad prowadzenia rozmów telefonicznych i popełnianych najpoważniejszych błędów
c) Zasady prowadzenia skutecznych rozmów telefonicznych
XIII. PREFEROWANE STYLE KOMUNIKACJI
a) Test – autodiagnoza Uczestników pod kątem preferowanego stylu komunikacji
b) Zasady prowadzenia komunikacji z danym typem Klienta – jak rozmawiać, jak rozpoznać i dopasować się do Klienta
XIV. SYMULACJE ROZMÓW Z TRUDNYMI KLIENTAMI
XV. TRUDNY KLIENT – kim jest, jak sobie z nim radzić, jak rozmawiać
XVI. ASERTYWNOŚĆ
a) „Dlaczego on się na mnie obraził…” – jak mówić Klientowi rzeczy, których nie chce usłyszeć zachowując postawę asertywną i dobre relacje z Klientem
b) Test diagnozujący stopień asertywności uczestników
XVII. PODSUMOWANIE
Metodologia:
Szkolenie oparte jest o autorski projekt prowadzenia warsztatów, które cechują się dużą intensywnością, interaktywnym charakterem i nieustanną pracą nad zbudowaniem długotrwałej inspiracji do wykorzystywania w życiu zawodowym poznanych na szkoleniu zasad i technik. Zajęcia realizowane są zgodnie z zasadą 80% czasu dla ćwiczeń i doświadczeń, 20% czasu dla teorii.
Podczas warsztatów dominują:
* dyskusje i burze mózgów wywoływane licznymi przykładami, w tym wieloma studiami przypadków z doświadczenia zawodowego trenera prowadzącego warsztaty
* ćwiczenia i symulacje doskonalące umiejętności komunikacyjne, w tym zajęcia
z wykorzystaniem kamery video
* testy i zadania pozwalające na zdiagnozowanie osobistych mocnych i słabszych stron.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Dzień 1 | Prowadzący Rafał Błachowski | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Dzień 2 | Prowadzący Rafał Błachowski | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 324,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Błachowski
* procesach komunikacji: biznesowej, marketingowej, zespołowej
* zarządzaniu projektami, wdrażaniem wartości w organizacjach
* doradztwie biznesowym, głównie w ramach nowatorskich przedsięwzięć.
Posiadane kwalifikacje z zakresu zarządzania projektami i realizacji strategicznych dla przedsiębiorstwa
projektów zdobywał m.in. w ramach:
* pełnienia obowiązków Członka Zarządu Expo Mazury odpowiedzialnego za marketing korporacyjny, Centrum Konferencyjne oraz Dział Eventów
* pełnienia obowiązków Dyrektora Projektów Motor Show, Poznań Game Arena i Electronic Sports World Cup, realizowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie
* pełnienia obowiązków prowadzącego i koordynatora autorskiego projektu w ramach procesu budowy misji, wizji i systemu wartości dla m.in. Aquanet, cdp.pl, Strima i Zamet Industry.
Obecnie dzieli się doświadczeniami prowadząc warsztaty szkoleniowe dla kadry.
Budowanie długoletnich relacji biznesowych z polskimi oddziałami międzynarodowych korporacji, przede wszystkim w branży motoryzacyjnej i nowych technologii oraz z setkami mniejszych przedsiębiorstw:
- bieżąca obsługa Klientów, w tym ścisła współpraca przy kreowaniu i realizacji realizowanych przez Klientów projektów,
- przygotowywanie ofert,
- prezentacje biznesowe,
- negocjacje cenowe i warunków współpracy,
- przygotowywanie i finalizowanie umów, etc.
* Kreowanie, przygotowywanie i sprzedawanie:
- pakietów sponsorskich
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają teczki, notesy, długopisy, a po zakończonej usłudze materiały wypracowane podczas szkolenia.
Informacje dodatkowe
WAŻNE!
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc.
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem http://www.akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy.
Oferujemy organizację tego i innych dofinansowanych usług w formule zamkniętej. W takiej sytuacji usługa jest dostosowywana do życzeń konkretnego Klienta, a przyjęte rozwiązania opierają się na analizie potrzeb danego przedsiębiorstwa. Serdecznie zapraszamy do współpracy przy tworzeniu własnych rozwiązań szkoleniowych, służymy wsparciem w doborze tematyki i ekspertów prowadzących.
Specjalizujemy się szczególnie w obszarze:
* Zarządzania strategicznego
* Efektywności firm
* Efektywności zespołów
* Efektywności liderów
* Zarządzania projektami
* Marketingu
* Sprzedaży
Kontakt: 793 489 009; biuro@akatconsulting.pl
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- teczki, notesy, długopisy