Zarządzanie zmianą i kreatywność- techniki rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji
Zarządzanie zmianą i kreatywność- techniki rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji30-03-2027
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest:zrozumienie procesu zmian w organizacji,
pokazanie korzyści wynikających z ustruktualizowanego podejścia zarówno do dużego zadania jak do projektu,
powiązanie doświadczeń w zarządzaniu projektami z umiejętnościami potrzebnymi w zarządzaniu zmianą,
nabycie umiejętności spojrzenia z różnych punktów widzenia na proces zmian,
zmiana postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju),
zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat twórczego myślenia i działania oraz poznanie ich mechanizmów i uwarunkowań,
odkrywanie i poszerzenie świadomości możliwości własnych oraz zespołu w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów,
poznanie jak największej ilości narzędzi kreatywnych i umiejętność skutecznego ich użycia w zależności od sytuacji zmiany,
kształtowanie własnej postawy twórczej oraz twórczej postawy współpracowników,
zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zmianą oraz kreatywnym rozwiązywaniu problemów osób o różnych typach osobowości.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Program
Program
ZMIANY W ORGANIZACJI
- Zmiana jako permanentny proces optymalizacji i rozwoju organizacji (cykl Deminga)
- Psychologia zmiany Zmiana – szansa, czy konieczność?
- Stereotypy dotyczące zmiany
- Przygotowanie się do zmiany
- Czynniki warunkujące konieczność zmiany
- Rodzaje zmian a rodzaje organizacji
- Identyfikacja strategicznych rozbieżności kompetencyjnych i procesowych w organizacji
- Kluczowe zagadnienia związane z zarządzaniem projektami w kontekście projektów zmian w organizacji
- Kompetencje pracowników zaangażowanych w proces zmiany w organizacji
- Strategiczne zarządzanie zmianami w organizacji
PROJEKTOWANIE ZMIANY
- Fazy procesu zmiany (wg Lewina)
- Skuteczne zarządzanie zmianą w poszczególnych fazach (rozmrożenie, zmiana, zamrożenie)
- Role w organizacji związane z realizacją procesu zmiany (rola managerów wyższego i średniego szczebla)
- Definiowanie celów strategicznych, rezultatów oczekiwanych oraz wskaźników efektywności zmiany
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie zmiany
- Identyfikacja i zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy w procesie strategicznego planowania zmian
WDRAŻANIE I UTRWALANIE ZMIANY
- Osiem czynników sukcesu zmiany według Johna Kottera
- Metody i narzędzia skutecznego wdrażania zmiany
- Role w procesie wdrażania i utrwalania zmiany (adwokaci i ambasadorowie zmiany)
- Zarządzanie oporem względem zmiany
- Cykl reakcji emocjonalnej na zmianę według Kueblera-Rossa (szok, zaprzeczenie, gniew, negocjacje, depresja, eksperymentowanie, akceptacja)
- Monitorowanie efektywności wdrażania zmiany
ISTOTA KREATYWNOŚCI I TWÓRCZEGO MYŚLENIA W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ
- Kreatywność a twórczość
- Zdolności twórczego myślenia
- Techniki kreatywności
- Pojęcie osobowości twórczej
- Zasady rządzące procesem twórczym
- Czy w biznesie można być mało kreatywnym?
KREATYWNOŚĆ W ASPEKCIE INDYWIDUALNYM – WARSZTATY
- Kreatywność i jej właściwości w odniesieniu do postawionych sobie celów
- Motywacja do twórczego myślenia
- Motywacja do twórczego zachowania
- Etapy procesu twórczego myślenia
- Przygotowania do tworzenia nowych pomysłów
- Techniki wymyślania nowych pomysłów
- Wprowadzanie innowacji w życie
- Jak rozpoznawać kreatywność w pracy?
- Jak stymulować kreatywność w pracy?
STYMULOWANIE INDYWIDUALNEJ KREATYWNOŚCI – WARSZTATY
- Sposoby wprowadzania się w stan sprzyjający uruchamianiu postaw kreatywnych
- Budzenie własnej ciekawości
KLIMAT PRACY ZESPOŁU JAKO PODSTAWOWY STYMULATOR TWÓRCZOŚCI
- Zasady budowania organizacji zespołu ludzi kreatywnych
- Metody diagnozowania klimatu pracy zespołowej
- Umiejętność pracy w grupie
- Sposoby stymulowania kreatywności
- Jak promować postawę kreatywności wewnątrz organizacji?
- Komunikacja w zespole
- Reguły skutecznej wymiany wiedzy
- Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- Jak radzić sobie z „mordercami” kreatywności w zespole?
- Granice kreatywności w zespole
- Syndrom „myślenia grupowego” jak się przed nim ustrzec?
RACJONALNE PODEJMOWANIE DECYZJI
- Etapy podejmowania decyzji
- Modele decyzyjne
- Pewność, ryzyko i niepewność w podejmowaniu decyzji
BEHAWIORALNE ASPEKTY PODEJMOWANIA DECYZJI
- Intuicja i narastanie zaangażowania
- Umiejętność argumentowania i obrony własnych wyborów i poglądów
GRUPOWE A INDYWIDUALNE PODEJMOWANIE DECYZJI
- Indywidualne podejmowanie decyzji
- Techniki kreatywności ułatwiające podejmowanie decyzji w zespole
- Zalety i wady grupowego podejmowania decyzji
- Zarządzanie procesami grupowego podejmowania decyzji
METODY I TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
- Formułowanie problemu
- Badanie przyczyn powstawania problemów
- Poszukiwanie, wybór i ocena rozwiązań
- Drzewo decyzyjne
- Mapy rozwiązań
- Wprowadzanie rozwiązań
- Podział ról w zespole według kwalifikacji
- Harmonogramy
- Planowanie realizacji przedsięwzięć
WYBRANE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW I INNYCH TWÓRCZYCH DZIAŁAŃ
- Myślenie Lateralne
- Burza mózgów
- Dyskusja 66
- Grupy nominalne
- Technika kwitnącego lotosu (Lotus Blossom Technique)
- IDEAL
- Sześć kapeluszy De Bono
- Technika trzech pomieszczeń Walta Disneya
- Mapowanie umysłu i inne
PRZESZKODY I BARIERY PROCESU TWÓRCZEGO
- Bariery psychiczne i psychospołeczne
- Techniki pomagające w przezwyciężaniu przeszkód dla twórczego myślenia
- Pułapki procesów decyzyjnych
OSOBOWOŚĆ W ZMIANIE I PROCESIE KREATYWNOŚCI
- Typologia osobowości wg czterostrefowego modeli zachowań
- Potencjał kreatywny każdego z typów i podtypów osobowości
- Rozpoznawanie typów osobowości
- Dobór zespołu kreatywnego pod względem potencjału osobowościowego
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości ułatwiającej określenie najsilniejszych stron kreatywności i innowacyjności uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 722,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto0,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Klientów indywidualnych prosimy o kontakt z Centrum Innowacji ProLearning, w celu uzyskania bieżącego harmonogramu szkolenia. Istnieje możliwość dostosowania się pod preferencje terminowe Klienta.