Prowadzenie social mediów + kampanie reklamowe w Meta Ads oraz podstawy Google Ads dla początkujących
Prowadzenie social mediów + kampanie reklamowe w Meta Ads oraz podstawy Google Ads dla początkujących
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
- właściciele mikro i małych firm,
- pracownicy działów marketingu,
- osoby odpowiedzialne za promocję marki w Internecie,
- osoby rozpoczynające pracę jako freelancerzy w obszarze marketingu online
- osoby będące na podstawowym poziomie znajomości obsługi social mediów, a także ci, którzy nigdy nie pracowali z tym narzędziem, ale chcą nauczyć się samodzielnego wykonywania skutecznych kampanii reklamowych.
Wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera i Internetu oraz posiadanie konta Google (lub gotowość do jego założenia).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji27-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego planowania, tworzenia oraz zarządzania treściami w mediach społecznościowych oraz przygotowania i optymalizacji kampanii reklamowych w systemie Meta Ads (Facebook, Instagram).Uczestnik, po zakończeniu szkolenia, będzie zdolny do prowadzenia komunikacji marki w kanałach social media i realizacji skutecznych działań promocyjnych w oparciu o dane analityczne i aktualne algorytmy platformy Meta.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Dobiera treści do grupy docelowej i celów komunikacyjnych marki | Kryteria weryfikacji Przypisuje typy treści (tekst, grafika, wideo) do wskazanej grupy odbiorców i celu komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Planuje kalendarz publikacji z użyciem narzędzi do harmonogramowania | Kryteria weryfikacji Opracowuje tygodniowy kalendarz publikacji z uwzględnieniem formatu, godziny i tematu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy kreacje graficzne i tekstowe dopasowane do kanałów social media | Kryteria weryfikacji Przygotowuje min. 1 posta w formacie statycznym, wideo i stories, dopasowanego do Facebooka lub Instagrama | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Konfiguruje kampanię Meta Ads zgodnie z określonym celem marketingowym | Kryteria weryfikacji Wybiera cel kampanii i dopasowuje do niego budżet, grupy odbiorców i treści reklamowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje dane z kampanii i wskazuje kierunki optymalizacji | Kryteria weryfikacji Interpretuje wskaźniki CTR, CPC i konwersji w przykładowej kampanii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy projekt komunikacji marki z uwzględnieniem kanałów social media i działań płatnych | Kryteria weryfikacji Opracowuje zintegrowany mini-projekt: plan postów + struktura kampanii reklamowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy podstawową kampanię Google Ads w wyszukiwarce i sieci reklamowej zgodnie z celem marketingowym. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo tworzy kampanie z odpowiednim celem (np. ruch, konwersje). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Poznaje jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe i grupy reklamowe odpowiednich do oferty i grupy docelowej. | Kryteria weryfikacji Wybiera adekwatne słowa kluczowe i grupy reklamowe zgodne z profilem klienta i oferty. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Tworzy skuteczne reklamy tekstowe, graficzne i responsywne. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje reklamy spełniające wymagania Google Ads i dopasowane do kampanii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Śledzi konwersje i analizuje dane z Google Ads, Google Analytics i Google Tag Manager. | Kryteria weryfikacji Umiejętnie odczytuje dane konwersji i interpretuje podstawowe statystyki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Interpretuje podstawowe wskaźniki efektywności kampanii (CTR, CPC, konwersje, koszt konwersji). | Kryteria weryfikacji Poprawnie interpretuje wskaźniki i ocenia efektywność kampanii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Opis szkolenia:
Szkolenie zostało opracowane z myślą o osobach, które chcą świadomie i skutecznie wykorzystać media społecznościowe oraz narzędzia Meta Ads (Facebook, Instagram) do rozwoju swojej marki lub biznesu oraz podstaw Google Ads. Program łączy praktyczne ćwiczenia, wiedzę strategiczną i techniczną oraz zagadnienia związane z odpowiedzialnym i zrównoważonym marketingiem cyfrowym.
To nie jest zwykły kurs – to intensywne, warsztatowe szkolenie, podczas którego uczestnicy pod okiem doświadczonych trenerów samodzielnie konfigurują kampanie, tworzą treści, analizują wyniki i wdrażają optymalizacje dopasowane do specyfiki własnej działalności.
Praktyczne umiejętności:
Szkolenie w dużej mierze oparte jest na praktycznych ćwiczeniach, podczas których uczestnicy samodzielnie konfigurują kampanie, analizują dane i wdrażają zmiany optymalizacyjne.
Metody pracy:
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową i wykładem. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Godziny realizacji szkolenia:
Szkolenie realizowane jest w ciągu trzech dni - łącznie 30 godzin dydaktycznych, przy czym 1 godzina dydaktyczna to 45 minut). Liczba godzin teoretycznych:10 H, Liczba godzin praktycznych 20 H
Przerwy nie są wliczane do czasu szkolenia.
Harmonogram szkolenia może ulec nieznacznym przesunięciom w zależności od tempa pracy grupy, czasu potrzebnego na wykonanie ćwiczeń oraz stopnia przyswajania materiału.
Certyfikat:
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia oraz zdobycie wiedzy i umiejętności objętych programem.
Weryfikacja efektów uczenia się:
Weryfikacja efektów uczenia się w trakcie walidacji ostatniego dnia szkolenia. Walidacja prowadzona jest przez podmiot zewnętrzny.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ 1 – STRATEGIA I KOMUNIKACJA W SOCIAL MEDIACH
- Rola mediów społecznościowych w promocji marki
- Zasady budowania spójnego wizerunku
- Dobór grupy docelowej i języka komunikacji
- Content plan i planowanie postów
- Narzędzia do planowania i analizy
MODUŁ 2 – TECHNICZNA STRONA SOCIAL MEDIÓW
- Formatowanie postów i dopasowanie do kanałów
- Reels, stories, karuzele – kiedy i jak je stosować
- Narzędzia graficzne i video (np. Canva, CapCut)
MODUŁ 3 – WPROWADZENIE DO META ADS
- Konfiguracja konta reklamowego i menedżera reklam
- Struktura kampanii (kampania – zestaw reklam – reklama)
- Typy kampanii: zasięg, ruch, konwersja, aktywność
MODUŁ 4 – ZAANGAŻOWANIE I SPRZEDAŻ
- Tworzenie skutecznych kreacji reklamowych
- Ustawianie budżetu, harmonogramu i grup odbiorców
- Targetowanie zaawansowane – lookalike, retargeting
MODUŁ 5 – ANALITYKA I OPTYMALIZACJA
- Odczytywanie danych w Menedżerze reklam
- Najważniejsze wskaźniki efektywności (CTR, CPC, ROAS)
- Co poprawić i jak reagować na spadek wyników
MODUŁ 6 – WPROWADZENIE DO GOOGLE ADS
Cel modułu: Zrozumienie podstaw działania systemu Google Ads w kontekście efektywnego i świadomego ekologicznie marketingu internetowego.
- Rola Google Ads w strategii marketingowej online z uwzględnieniem jak świadome zarządzanie kampanią może przyczynić się do zmniejszenia cyfrowego śladu węglowego.
- Typy kampanii: wyszukiwarka, sieć reklamowa, wideo, discovery z analizą efektywności i energochłonności różnych typów kampanii – wybór kanałów o mniejszym wpływie środowiskowym (np. kampanie tekstowe vs. wideo).
- Struktura konta Google Ads: kampania, grupa reklam, reklama. Projektowanie kampanii w sposób uporządkowany i zoptymalizowany – ograniczenie marnowania zasobów cyfrowych i emisji CO₂ przez nieefektywne struktury.
MODUŁ 7 – PLANOWANIE I TWORZENIE KAMPANII
Cel modułu: Rozwijanie umiejętności projektowania kampanii reklamowych z uwzględnieniem efektywności ekologicznej i ekonomicznej.
- Dobór słów kluczowych i grup reklamowych nie tylko pod kątem konwersji, ale także pod kątem promowania produktów i usług wspierających zieloną transformację.
- Pisanie skutecznych reklam tekstowych i responsywnych z uwzględnieniem tych, które zachęcają do działań prośrodowiskowych i prezentują ekologiczne cechy produktów/usług.
- Ustawienie budżetu, harmonogramu i lokalizacji wyświetlania reklam precyzyjne targetowanie ogranicza liczbę niepotrzebnych wyświetleń (mniejsze zużycie energii).
- Podstawowe zasady optymalizacji kampanii z uwzględnieniem racjonalnego podejścia do wydatkowania budżetów reklamowych.
MODUŁ 8 – ANALITYKA W GOOGLE
Cel modułu: Nauka analizy danych reklamowych z uwzględnieniem efektywności środowiskowej kampanii.
- Wprowadzenie do Google Analytics i Google Tag Manager z ograniczeniem liczby skryptów i zmniejszanie obciążenia stron (co przekłada się na mniejsze zużycie energii).
- Śledzenie konwersji i zdarzeń w witrynie. Mierzenie efektów kampanii wspierających działania ekologiczne – np. konwersje na stronie promującej produkty zero waste.
- Odczytywanie podstawowych wskaźników (CTR, CPC, ROI). Interpretacja wskaźników z perspektywy efektywności energetycznej i kosztowej.
- Tworzenie prostych raportów i wnioskowanie na ich podstawie. Prezentacja danych uwzględniająca efekty środowiskowe (np. oszczędność energii dzięki lepszej konwersji).
Walidacja - wywiad swobodny, obserwacja w warunkach symulowanych oraz test teoretyczny.
Materiały dydaktyczne: Uczestnicy otrzymają zestaw szablonów, materiałów pomocniczych i checklist, które wspierają planowanie oraz realizację działań w mediach społecznościowych i kampanii Meta Ads oraz Google Ads. Wśród materiałów znajdują się m.in. wzory harmonogramów publikacji, gotowe formaty postów i reklam, przykładowe zestawy odbiorców oraz listy kontrolne ułatwiające konfigurację kampanii reklamowych. Materiały te zostały przygotowane z myślą o ułatwieniu samodzielnej pracy i zapewnieniu spójności oraz efektywności działań promocyjnych.
Po ukończeniu szkolenia oraz pozytywnym zaliczeniu wszystkich modułów uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający zdobyte kwalifikacje. Dokument ten stanowi oficjalne potwierdzenie umiejętności w zakresie zarządzania profilami w mediach społecznościowych oraz tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych w ekosystemie Meta (Facebook, Instagram), co może znacząco wspierać rozwój kariery zawodowej lub działalności biznesowej.
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego planowania, tworzenia oraz zarządzania treściami w mediach społecznościowych oraz przygotowania i optymalizacji kampanii reklamowych w systemie Meta Ads (Facebook, Instagram).
Uczestnik, po zakończeniu szkolenia, będzie zdolny do prowadzenia komunikacji marki w kanałach social media i realizacji skutecznych działań promocyjnych w oparciu o dane analityczne i aktualne algorytmy platformy Meta.
Warunki lokalowe : Szkolenie realizowane jest w sali szkoleniowej spełniającej wymagania dotyczące komfortu pracy, bezpieczeństwa oraz standardów technicznych niezbędnych do prowadzenia zajęć warsztatowych z zakresu social media i Meta Ads.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 MODUŁ 1 : Strategia i komunikacja w social mediach | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 28-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 MODUŁ 2: Techniczna strona social mediów | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 MODUŁ 3 (1/2): Wprowadzenie do Meta Ads | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 MODUŁ 3 (2/2): Wprowadzenie do Meta Ads – kontynuacja | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 MODUŁ 4 : Zaangażowanie i sprzedaż | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 MODUŁ 5: Analityka i optymalizacja | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Moduł 6 WPROWADZENIE DO GOOGLE ADS | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 MODUŁ 7 (1/2) PLANOWANIE I TWORZENIE KAMPANII | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 MODUŁ 7 (CZ.2) | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 PRZERWA obiadowa | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 MODUŁ 8: ANALITYKA W GOOGLE | Prowadzący Renata Konieczny | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja - wywiad swobodny, test teoretyczny, obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Renata Konieczny
Związana z firmą ForcePR od samego początku jej istnienia. W pracy zwana jest „linijką”. Dlaczego? Bo wszystkie projekty wnikliwe analizuje. Pomimo humanistycznego wykształcenia ma umiejętności inżynierskie – wszystko mierzy, waży, liczy i analizuje. Stoi na straży wszystkich projektów. Szuka rozwiązań, eliminuje problemy. Spod jej ręki wychodzą najbardziej optymalne kampanie reklamowe. Myśli nie tylko analitycznie, ale też kreatywnie. Szkoli z prowadzenia social mediów. Prowadzi zespół w firmie, który, jak w zegarku, dowozi projekty. Klienci ForcePR cenią ją za merytoryczność, obowiązkowość i szczerość. Autorka wielu kreacji reklamowych. Filar firmy ForcePR.
Prywatnie mama, pływa jak ryba, radzi sobie ze wszystkimi budowlanymi wyzwaniami.
Trener posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat lub kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają zestaw szablonów, materiałów pomocniczych i checklist, które wspierają planowanie oraz realizację działań w mediach społecznościowych i kampanii Meta Ads. Wśród materiałów znajdują się m.in. wzory harmonogramów publikacji, gotowe formaty postów i reklam, przykładowe zestawy odbiorców oraz listy kontrolne ułatwiające konfigurację kampanii reklamowych. Materiały te zostały przygotowane z myślą o ułatwieniu samodzielnej pracy i zapewnieniu spójności oraz efektywności działań promocyjnych.
Podczas szkolenia uczestnicy realizują praktyczne zadania oraz ćwiczenia warsztatowe, które umożliwiają aktywne wykorzystanie zdobywanej wiedzy. Ćwiczenia obejmują tworzenie planów treści, przygotowywanie grafik i opisów do publikacji, konfigurowanie kampanii Meta Ads w Menedżerze reklam, dobór grup docelowych, budżetów i celów kampanii, a także analizę wyników oraz wnioskowanie na podstawie danych oraz prowadzenie kampanii Google Ads. Dzięki temu uczestnicy uczą się prowadzenia działań promocyjnych w sposób świadomy, zorganizowany i dostosowany do specyfiki kanałów społecznościowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi