Przywództwo 5.0: Nowoczesne kompetencje miękkie w erze sztucznej inteligencji – usługa szkoleniowa
Przywództwo 5.0: Nowoczesne kompetencje miękkie w erze sztucznej inteligencji – usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
- Aspirujący menedżerowie (specjaliści → liderzy) – chcący zbudować fundamenty nowoczesnego przywództwa, opanować delegowanie i komunikację oraz skutecznie wejść w rolę lidera w MŚP.
- Nowo awansowani kierownicy (0–2 lata) – chcący umacniać autorytet, wdrażać rytuały zarządzania i podnosić efektywność zespołów w MŚP.
- Doświadczeni liderzy: operacje / sprzedaż / projekty – chcący optymalizować procesy, pracować na KPI/OKR i skalować wyniki zespołów w MŚP.
- Właściciele mikro/małych firm (rola menedżera) – chcący układać procesy i strukturę zespołu, skutecznie delegować oraz zarządzać przez cele w MŚP.
- Koordynatorzy zespołów rozproszonych (hybryda/zdalnie) – chcący rozwijać cyfrowe rytuały współpracy, mierzyć efektywność i wzmacniać odpowiedzialność w rozproszonych zespołach MŚP.
- Liderzy innowacji/AI w MŚP – chcący identyfikować i wdrażać use-case’y AI, usprawniać procesy
- Uczestnicy projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- uczestnicy projektu Kierunek Rozwój
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Przywództwo 5.0: Nowoczesne kompetencje miękkie w erze sztucznej inteligencji – usługa szkoleniowa” PRZYGOTOWUJE do samodzielnego diagnozowania obszarów i procesów, które warto automatyzować, wyboru oraz wdrażania narzędzi sztucznej inteligencji wspierających analizę danych i decyzje menedżerskie, prowadzenia empatycznej komunikacji opartej na faktach oraz zwinnego kierowania zespołem w celu zwiększenia jego zaangażowania, innowacyjności i efektywności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje wskaźniki i wyciąga wnioski na potrzeby rozwoju zespołu | Kryteria weryfikacji Analizuje wskaźniki efektywności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje istotę analizy wskaźników efektywności na potrzeby rozwoju zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Opracowuje plan rozwoju kompetencji liderskich | Kryteria weryfikacji Projektuje plan rozwoju kompetencji liderskich | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje istotę planu rozwoju kompetencji liderskich | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Prowadzi efektywną komunikację i udziela konstruktywnego feedbacku | Kryteria weryfikacji Opisuje istotę efektywnej komunikacji w pracy lidera | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia metody i modele feedbacku | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Definiuje najważniejsze zasady skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje zwinne podejście (agile leadership) w zarządzaniu zespołem | Kryteria weryfikacji Rozróżnia filozofię agile leadership od metod kaskadowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozwija i świadomie wykorzystuje inteligencję emocjonalną (EI) | Kryteria weryfikacji Rozróżnia pojęcia i koncepcje związane z EQ | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Podstawy Przywództwa 5.0 i rola AI
(09:00 - 17:30; 10 godzin dydaktycznych + 2 przerwy po 30 minut)
09:00 – 09:30 | Wprowadzenie do Leadership 5.0
- Cele szkolenia, zasady pracy, poznanie się uczestników.
- Leadership 5.0 jako odpowiedź na VUCA i BANI.
- Soft skills i AI – nowa synergia kompetencji.
09:30 – 10:30 | Nowoczesny lider w erze cyfrowej
- Transformacja stylów przywództwa.
- Multidyscyplinarność i cross-kompetencje.
- Wyzwania dla lidera w świecie pracy hybrydowej.
10:30 – 11:00 | Przerwa
11:00 – 13:00 | Inteligencja emocjonalna i zwinność przywódcza
- Narzędzia rozwijające EI i agile mindset.
- Praca z emocjami: zarządzanie stresem, rezyliencja.
- Ćwiczenia: Mapa emocji, analiza studium przypadku.
13:00 – 13:30 | Przerwa obiadowa
13:30 – 15:30 | Podstawy AI w pracy lidera
- Co lider powinien wiedzieć o AI?
- Przegląd narzędzi i case studies z firm.
- Ćwiczenia: Rozpoznawanie zastosowań AI w środowisku pracy.
15:30 – 17:30 | Warsztaty: Diagnoza własnego stylu przywództwa
- Test stylów przywódczych + interpretacja.
- Dyskusja: AI jako partner w rozwoju liderskim.
- Ćwiczenie: Indywidualna mapa rozwoju kompetencji.
Dzień 2: Zaawansowane kompetencje liderskie i wdrożenie AI
(09:00 - 17:30; 10 godzin dydaktycznych + 2 przerwy po 30 minut)
09:00 – 10:45 | Budowanie zaangażowanego i zróżnicowanego zespołu
- AI w rekrutacji i onboardingu.
- Diversity & Inclusion – wyzwania i pułapki algorytmów.
- Projektowanie strategii retencji z AI.
10:45 – 11:15 | Przerwa
11:15 – 12:45 | Komunikacja, feedback i rozwiązywanie konfliktów
- Feedback wspierany danymi.
- AI w mediacjach zespołowych (np. analiza języka).
- Symulacje: Rozmowa feedbackowa z narzędziem AI.
12:45 – 13:15 | Przerwa obiadowa
13:15 – 14:00 | Dane w służbie lidera
- Jak odczytywać dane i KPI zespołu?
- Praca z dashboardem lidera (BI/HRM).
14:00 – 16:00 | Planowanie wdrożenia AI
- Metodologia agile change.
- Roadmapa wdrożenia AI – lider jako change manager.
- Przykłady udanych wdrożeń.
16:00 – 17:30 | Przywództwo oparte na wartościach i kulturze organizacyjnej
- Czym jest przywództwo oparte na wartościach?
- Kultura organizacyjna a wdrażanie innowacji – bariery i szanse.
- Jakie wartości sprzyjają transformacji cyfrowej? (np. odwaga, zaufanie, przejrzystość).
- AI w służbie wartości – czy algorytmy mogą wspierać kulturę otwartości i odpowiedzialności?
Dzień 3: Symulacje liderskie, strategie i integracja AI
(09:00 - 17:30; 10 godzin dydaktycznych + 2 przerwy po 30 minut)
09:00 – 10:45 | Symulacje liderskie z wykorzystaniem AI
- Symulacja 1: Reagowanie na kryzys zespołu z pomocą AI.
- Symulacja 2: Decyzje strategiczne przy pomocy modeli predykcyjnych.
10:45 – 11:15 | Przerwa
11:15 – 13:00 | Kreatywność i innowacje lidera 5.0
- Tworzenie środowiska sprzyjającego innowacjom.
- AI jako katalizator kreatywności zespołu.
- Design Thinking
13:00 – 13:30 | Przerwa obiadowa
13:30 – 16:00 | Etos lidera: odpowiedzialność, etyka i transparentność
- Jak rozpoznać, kiedy „AI za daleko”?
- Etyczne pułapki algorytmów.
- Case study: Etyka vs. efektywność.
16:00 – 16:30 | Podsumowanie i Q&A
16:30 – 17:30 | Walidacja – test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
1) Godziny: Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych, czyli 1 godzina szkolenia równa się 45 minut; łącznie 30 godzin dydaktycznych.
2) Przerwy: Przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
3) Metoda prowadzenia: Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
4) Forma: Usługa odbywa się zdalnie w czasie rzeczywistym.
5) Grupa docelowa: szkolenie adresowane jest do obecnych menadżerów lub przyszłych menadżerów, którzy chcą zwiększyć swój poziom wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, m.in. wykorzystując do tego sztuczną inteligencję i inteligencję emocjonalną.
6) Warunki organizacyjne: Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym na platformie komunikacyjnej Google Meet. Szkolenie przewidziane jest od jednej do dziesięciu osób.
7) Warunki wydania zaświadczenia: Uczestnik otrzyma zaświadczenie, gdy spełni dwa wymogi jednocześnie: osiągnie frekwencję wynoszącą co najmniej 80% łącznego wymiaru godzin szkolenia (nie wlicza się czasu przerw) na podstawie raportu wygenerowanego z systemu Google Meet identyfikującego wszystkich uczestników oraz uzyska wynik co najmniej 80% poprawnych odpowiedzi testu (walidacji).
8) Cel edukacyjny: Usługa „Przywództwo 5.0: Nowoczesne kompetencje miękkie w erze sztucznej inteligencji – usługa szkoleniowa” PRZYGOTOWUJE do samodzielnego diagnozowania obszarów i procesów, które warto automatyzować, wyboru oraz wdrażania narzędzi sztucznej inteligencji wspierających analizę danych i decyzje menedżerskie, prowadzenia empatycznej komunikacji opartej na faktach oraz zwinnego kierowania zespołem w celu zwiększenia jego zaangażowania, innowacyjności i efektywności.
9) Walidacja: Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem standaryzowanego testu dostępnego online, którego wynik generowany jest automatycznie przez system, bez udziału człowieka. Mechanizm walidacji działa niezależnie od procesu szkoleniowego (nie jest obsługiwany przez trenera ani zespół prowadzący), co zapewnia rozdzielność obu procesów. Test ma z góry określone progi zaliczeniowe, a wyniki wraz z metadanymi (data/godzina, czas trwania, identyfikator uczestnika) są archiwizowane w systemie, a informacja o rezultacie udostępniana jest uczestnikowi niezwłocznie. Tym samym warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji pozostaje zachowany. Test składa się z dwudziestu pytań jednokrotnego wyboru (cztery warianty odpowiedzi). Uczestnik rozwiązuje test w programie Google Forms, oświadczając o niekorzystaniu z pomocy dydaktycznych przy jego rozwiązywaniu. Każde pytanie punktowane jest po jeden punkt. Nie ma punktów ujemnych.
10) Szkolenie stanowi kształcenie zawodowe w rozumieniu art. 44 rozporządzenia 282/2011 (tj. służy uaktualnieniu wiedzy do celów zawodowych – szkolenie aktualizuje kompetencje menedżerów MŚP), a na gruncie prawa krajowego korzysta ze zwolnienia z VAT: z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o VAT – gdy finansowanie wynosi co najmniej 70% ze środków publicznych na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Wprowadzenie do Leadership 5.0 – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Nowoczesny lider w erze cyfrowej – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Inteligencja emocjonalna i zwinność przywódcza – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Podstawy AI w pracy lidera – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Warsztaty: Diagnoza własnego stylu przywództwa – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Budowanie zaangażowanego i zróżnicowanego zespołu – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Komunikacja, feedback i rozwiązywanie konfliktów – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Dane w służbie lidera – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Planowanie wdrożenia AI – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przywództwo oparte na wartościach i kulturze organizacyjnej – chat | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Symulacje liderskie z wykorzystaniem AI – chat | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Kreatywność i innowacje lidera 5.0 – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Etos lidera: odpowiedzialność, etyka i transparentność – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Podsumowanie i Q&A – chat | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja – test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 027,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 163,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Schneider
Swoje szkolenia opiera na solidnym, praktycznym fundamencie: przez 5 ostatnich lat zarządzała zespołami projektowymi i doradzała właścicielom firm, jak optymalizować procesy biznesowe, zwiększać efektywność operacyjną oraz budować kulturę zaangażowania. Dzięki temu nie tylko przekazuje wiedzę, ale również dzieli się realnym doświadczeniem menedżerskim, pokazując uczestnikom, jak zastosować narzędzia przywódcze w codziennej pracy.
Absolwentka socjologii (spec. praca socjalna) Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, wyróżniona stypendium rektora za najwyższą średnią. Łączy wiedzę z socjologii, psychologii rozwoju człowieka i zarządzania konfliktem, przekładając teorię na mierzalne rezultaty biznesowe.
Uprawnienia trenerskie:
– Trener kompetencji miękkich z elementami terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach
– Trener-szkoleniowiec w nauczaniu dorosłych
– Trener osobisty: coach, mentor, tutor z elementami interwencji kryzysowej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Komplet materiałów zostanie wysłany w wiadomości e-mail przed rozpoczęciem szkolenia do każdego z Uczestników. Będzie to skrypt wraz z prezentacją (w formacie PDF).
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rok życia.
Informacje dodatkowe
- Podstawa prawna zwolnienia przedmiotowego z podatku VAT: §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736). W przypadku gdy Uczestnik realizuje szkolenie bez dofinansowania (komercyjnie) lub wartość dofinansowania jest mniejsza niż 70% wartości szkolenia, to do ceny netto dodaje się należny podatek VAT w wysokości 23%.
- Zawarto Umowę ramową numer RR.0716.275.2024 z WUP w Toruniu dotycząca realizacji i rozliczania Usług z wykorzystaniem bonów elektronicznych w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
- Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma komunikacyjna – Google Meet.
2. Wymagania sprzętowe:
- komputer z aktualnym systemem (Windows 10 lub nowszy / macOS 12 lub nowszy / aktualna dystrybucja Linux),
- aktualną przeglądarkę (Chrome/Edge/Firefox/Safari – co najmniej dwie ostatnie wersje),
- stabilne łącze internetowe o przepustowości min. 10 Mb/s (pobieranie) i 2 Mb/s (wysyłanie),
- sprawną kamerę komputerową i mikrofon,
- sprawne słuchawki/ głośniki.
- Okres ważności linku: od godziny zegarowej przed godziną rozpoczęcia szkolenia w dniu pierwszym do godziny zegarowej po zakończeniu szkolenia w dniu ostatnim.