Grafika komputerowa i multimedia - studia podyplomowe online
Grafika komputerowa i multimedia - studia podyplomowe online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób zainteresowanych zdobyciem kompetencji niezbędnych w pracy grafika kreatywnego, rozwinięciem wyobraźni plastycznej i umiejętności projektowania graficznego, w szczególności do pracowników działów PR i reklamy, uczestniczących w tworzeniu wizerunku organizacji.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu Nowy start w Małopolsce z EURESEM
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji25-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi168
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego i profesjonalnego wykonywania zadań z zakresu grafiki komputerowej i multimediów, w tym: obsługi specjalistycznych programów graficznych, projektowania graficznego 2D i 3D, cyfrowej obróbki obrazu, projektowania stron internetowych, fotografii reklamowej, komputerowego przygotowania materiałów do druku oraz tworzenia elementów systemu identyfikacji wizualnej firmy (leksykalnych, semantycznych i graficznych).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:Absolwent rozróżnia specjalistyczne programy graficzne oraz charakteryzuje podstawowe funkcjonalności Absolwent definiuje zasady projektowania graficznego 3D Absolwent charakteryzuje funkcjonalności i obsługuje oprogramowanie stosując podstawowe techniki cyfrowe i cyfrową obróbkę obrazu Absolwent definiuje elementy systemu identyfikacji wizualnej firmy w zakresach: leksykalnych, semantycznych, graficznych. Absolwent charakteryzuje algorytmy wykorzystywane w grafice rastrowej i wektorowej zarówno 2D jak i 3D | Kryteria weryfikacji W zakresie wiedzy:Uczestnik poprawnie identyfikuje i opisuje funkcje co najmniej trzech najważniejszych i popularnych programów graficznych, wskazując ich główne zastosowania. Uczestnik poprawnie opisuje podstawowe zasady tworzenia obiektów 3D Uczestnik prawidłowo opisuje kluczowe funkcje programu graficznego oraz wskazuje obszary ich wykorzystania w praktyce. Uczestnik precyzyjnie opisuje leksykalne, semantyczne i graficzne elementy identyfikacji wizualnej. Uczestnik poprawnie opisuje i porównuje algorytmy stosowane w grafice rastrowej i wektorowej, zarówno 2D, jak i 3D | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności:Absolwent Projektuje, tworzy i przygotowuje do druku graficzne elementy identyfikacji wizualnej: logo, wizytówka, papier firmowy, layout firmowej strony WWW, materiały reklamowe Absolwent przygotowuje cyfrowe materiały graficzne zgodnie z wymaganiami drukarni | Kryteria weryfikacji W zakresie umiejętności:Uczestnik ocenia kompletny zestaw graficznych elementów identyfikacji wizualnej (logo, wizytówka, layout strony WWW), zgodnie z wymaganiami dotyczącymi druku. Uczestnik ocenia dostarczone materiały graficzne w odpowiednich formatach, spełniające wymogi techniczne drukarni (np. rozdzielczość, profil kolorów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych:Absolwent uzasadnia potrzebę ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Absolwent planuje proces samokształcenia się. Absolwent prezentuje graficzne projekty w sposób zrozumiały dla specjalistów innych dziedzin z uwzględnieniem różnych punktów widzenia | Kryteria weryfikacji W zakresie kompetencji społecznych:Uczestnik przedstawia konkretne argumenty na rzecz podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych Uczestnik opracowuje i przedstawia plan swojego dalszego rozwoju zawodowego i edukacyjnego, obejmujący konkretne działania. Uczestnik przedstawia zasady prezentacji projektów graficznych, tłumacząc zastosowane rozwiązania osobom spoza branży, z uwzględnieniem ich potrzeb i perspektyw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba godzin zajęć ONLINE | Liczba punktów ECTS |
1. | Zasady projektowania graficznego i typografii | 16 | - | 16 | 3 |
2. | Grafika rastrowa | - | 16 | 16 | 3 |
3. | Grafika wektorowa | - | 8 | 8 | 2 |
4. | Obróbka fotografii reklamowej | 8 | 8 | 16 | 3 |
5. | Kreowanie elementów identyfikacji wizualnej | 8 | 8 | 16 | 3 |
6. | Projektowanie grafiki internetowej | - | 24 | 24 | 5 |
7. | Animacja i interakcja w grafice komputerowej | 8 | 16 | 24 | 4 |
8. | Tworzenie multimedialnego przekazu reklamowego | - | 24 | 24 | 4 |
9. | Modelowanie 3D i wizualizacja | - | 8 | 8 | 1 |
10. | Desktop Publishing | 8 | 8 | 16 | 2 |
Razem: | 48 | 120 | 168 | 30 |
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 2 semestry
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów
- Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele, w godz. 8.00 – 14:35
- Zajęcia w formule Online
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów podyplomowych: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego
Łączna liczba punktów ECTS: 30
Zajęcia realizowane weekendowo w wybrane soboty i niedziele. Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
Sposób walidacji: studia kończą się 2 egzaminami w formie testów pisemnych realizowanych zdalnie, po każdym semestrze studiów.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 33,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 33,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Emanuela Sutyła
mgr Krzysztof Popławski
W pracy dydaktycznej łączy solidne przygotowanie techniczne z kreatywnym podejściem do projektowania. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży graficznej – współpracował z agencjami reklamowymi, wydawnictwami i firmami produkcyjnymi, realizując projekty komercyjne i artystyczne.
Od ponad pięciu lat aktywnie uczestniczy w projektach szkoleniowych, gdzie prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu grafiki komputerowej. Jego zajęcia charakteryzują się praktycznym podejściem, przyjazną atmosferą i naciskiem na rozwój kreatywności uczestników.
dr Anna Wójcicka
dr Marek Czerwiec
Od ponad 15 lat zajmuje się projektowaniem graficznym oraz tworzeniem identyfikacji wizualnej firm.
W ciągu ostatnich 5 lat aktywnie realizował projekty z zakresu grafiki użytkowej, projektowania stron internetowych oraz typografii.
Jego doświadczenie zawodowe i kompetencje są stale rozwijane i potwierdzone praktyką w branży kreatywnej i edukacyjnej.
mgr Krzysztof Świerc
mgr Marta Zawadzka
Od wielu lat zajmuje się nauczaniem projektowania graficznego, w tym prowadzi zajęcia specjalizacyjne z projektowania książki, a także innowację, dotyczącą animacji 3D.
W swojej pracy korzysta głównie z takich programów, jak Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign oraz Blender.
Wykorzystuje także techniki grafiki tradycyjnej, głównie linoryt, suchą igłę i inne, a także malarstwo i rysunek.
Grafiką 3D zajmuje się od 10 lat, projektując modele do druku 3D oraz wizualizacje przestrzenne.
Marek Demko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Selekcja materiałów odbywa się na podstawie złożoności omawianych zagadnień, zgłaszanego zapotrzebowania uczestników, charakteru zajęć (teoretyczne/warsztatowe) oraz możliwości wynikających z praw autorskich i licencyjnych.
Warunki uczestnictwa
Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia na Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia na Uczelni jest dokonanie rejestracji w internetowym systemie rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Informacje dodatkowe
Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele.
Uczestnik ma obowiązek: regularnego, zgodnego z planem zajęć uczestniczenia w zajęciach dydaktycznych
(minimalny procent frekwencji 80%).
Obecność uczestników będzie potwierdzana na podstawie logów systemowych i raportów aktywności w platformie e-learningowej (w przypadku formy online).
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery oraz Nowy Start w Małopolsce z EURESEM
Usługi zwolnione na podstawie art.43 ust.1 pkt 26b Ustawy o VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting, Zoom oraz Microsoft Teams
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h