Szkolenie: Analiza danych w Excelu z wykorzystaniem Pythona – nowoczesne podejście do pracy z danymi
Szkolenie: Analiza danych w Excelu z wykorzystaniem Pythona – nowoczesne podejście do pracy z danymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób pracujących z danymi w środowisku biurowym, analitycznym lub raportowym, które chcą rozszerzyć swoje umiejętności o wykorzystanie Pythona w połączeniu z Excelem. W szczególności dla:
-analityków danych, specjalistów raportowania i pracowników działów finansowych,
-osób pracujących w obszarach administracji, controllingu, HR, sprzedaży i logistyki,
-użytkowników Excela, którzy chcą zwiększyć efektywność pracy poprzez automatyzację procesów,
-osób początkujących w Pythonie, chcących w sposób praktyczny rozpocząć pracę z analizą danych,
-pracowników firm, które chcą wdrażać nowoczesne narzędzia analityczne i usprawniać obieg danych.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i posiadających już doświadczenie. Poziom podstawowy i średniozaawansowany, personalizowany dzięki narzędziom AI.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego wykonywania zadań analitycznych z wykorzystaniem Excela i Pythona, w tym do przygotowywania i czyszczenia danych, importu i przetwarzania zbiorów w Pythonie, tworzenia wizualizacji i raportów, automatyzacji powtarzalnych procesów oraz budowania zintegrowanych work flow Excel–Python wspierających codzienną pracęEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawypracy z danymi w Excelu i Pythonie | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między analizą danych w Excelu a analizą w Pythonie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje podstawowe pojęcia: DataFrame, tabela przestawna, agregacja, typy danych w Pythonie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wybiera właściwe narzędzie (Excel/Python) dla danego rodzaju zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje dane w Excelu do analizy | Kryteria weryfikacji Prawidłowo identyfikuje błędne dane (duplikaty, puste wartości, nieprawidłowe typy). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe funkcje Excela do czyszczenia i transformacji danych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocenia poprawność struktury danych przeznaczonych do importu w Pythonie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawy Pythona niezbędne do analizy danych | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawne składnie podstawowych konstrukcji języka: pętli, funkcji, list, słowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawny wynik działania krótkiego fragmentu kodu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Dobiera właściwy typ struktury danych (lista/słownik) do prostego problemu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik pracuje z biblioteką Pandas | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, które komendy służą do filtrowania, grupowania i łączenia danych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Określa wynik działania operacji na DataFrame (np. groupby, merge) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Odróżnia różne sposoby zapisu i eksportu danych do Excela. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie sposób działania automatyzacji Excela za pomocą OpenPyXL | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnicę między typami wykresów (line, bar, scatter) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawny kod generujący prosty wykres | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocenia, który typ wizualizacji jest adekwatny do konkretnego zestawu danych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady integracji Uczestnik automatyzuje podstawowy proces analityczny | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe elementy skryptu automatyzującego zadanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje brakujące elementy w przykładzie workflow. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, które operacje powinny być wykonane w Excelu, a które w Pythonie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady integracji Excela z Pythonem | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwą kolejność operacji: import → analiza → eksport. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje błędy typowe dla integracji (np. brakujący arkusz, zły zakres). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Określa sposób działania automatycznego pipeline’u danych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównegocelu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakrestematyczny usługi. Uczestnik nie musi spełniać dodatkowych wymagań dot. poziomu zaawansowania. Powinien natomiast posiadać podstawowa umiejętność obsługi komputera.
Szkolenie ma charakter teoretyczno-praktyczny. W ramach szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długośćprzerw podczas szkolenianie będzie dłuższaaniżeli zawarta w harmonogramie.
Warunki or
g
anizacyjne usługi:
Realizacja szkolenia została zaprojektowana z myślą o nowoczesności, dostępności i elastyczności. Poniżej przedstawiamy kluczowe rozwiązania wspierające uczestników na każdym etapie procesu kształcenia:
Usługa zostanie przeprowadzona w całości wewnątrzaplikacji EduOrganizer. To nowoczesne, kompleksowe narzędzie umożliwia uczestnikom wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych, transmisji na żywo, testów oraz indywidualnej komunikacji z trenerem – bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy tworzeniakont w innych systemach. Cały proces szkoleniowy odbywa się w jednym, intuicyjnym środowisku. Gwarantujemy wysoki poziom organizacji, bezpieczeństwa danych oraz komfort naukiw przyjaznej i interaktywnej formie.
Usługa została stworzona na podstawie licencjiEduOrganizer zakupionej w ramach projektuzakupionej z dofinansowaniem projektu "USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarzetworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologi" nr nr FERS.01.03-IP.09-0015/23
Szkolenie realizowane jest z wykorzystaniem nowoczesnej infrastruktury i narzędzi, które znacząco podnosząkomfort i efektywność nauki:
System LMS – dostęp do materiałów, ćwiczeń, nagrań i testów w jednym miejscu.
Wsparcie AI – indywidualne wskazówki, automatyczna analiza postępów, personalizacja trudności.
Wsparcie WCAG – pełna dostępność szkolenia dla osób z różnymi potrzebami.
Możliwość transmisji z aplikacji – praca w czasie rzeczywistym z rzeczywistymi narzędziami.
Internacjonalizacja – dostępność materiałów i interfejsów w wielu językach.
Program szkolenia:
Cz
ę
ść 1 – platforma e-learningowa (samodzielna praca, LMS) – 14 godz.
Moduł 1. Wprowadzenie do analizy danychi środowiska pracy(2 godz.)
Instalacja i konfiguracja środowiska (Python, Jupyter, VS Code) Pierwsze importy danych z Excela
Omówienie bibliotek: Pandas, NumPy, OpenPyXL, Matplotlib
Moduł 2. Excel – narzędzia i funkcje analityczne (4 godz.)
Teoria funkcji analitycznych i tabel przestawnych
Samodzielne ćwiczenia w czyszczeniu i przygotowaniu danych do analizy Eksport danych do Python
Moduł 3. Podstawy Pythona w analizie danych (6 godz.)
Składnia Pythona, typy danych, pętle, funkcje
Ćwiczenia praktyczne: pisanie pierwszych skryptów, import danych, proste funkcje analityczne
Moduł 4. Analiza danych z Pandas (2 godz.)
Wprowadzenie do DataFrame i Series
Samodzielne filtrowanie i sortowanie danych, przygotowanie zbiorów do praktycznych zadań na zajęciach online
Cz
ę
ść 2 – zdalna w czasie rzeczywistym (z trenerem) – 18 godz.
Moduł 4 (kontynuacja). Analiza danych z Pandas (4 godz.)
Grupowanie, agregacja, łączenie danych (merge, join, concat)
Obsługa braków danych i duplikatów Zapis i eksport do Excela
Moduł 5. Automatyzacja Excela z OpenPyXL (4 godz.)
Odczyt i zapis arkuszy,formatowanie, style Tworzenie tabel i wykresówdynamicznych
Integracja Pandas + OpenPyXL w praktycznych przykładach
Moduł 6. Wizualizacja danych (4 godz.)
Tworzenie wykresóww Pythonie (Matplotlib, Seaborn) Formatowanie wykresów, eksportdo Excela i raportów
Moduł 7. Integracja Excela i Pythona (4 godz.)
Tworzenie zintegrowanych workflow Excel–Python Automatyzacja procesów raportowych
Praca z większymi zbiorami danych, praktyczne ćwiczenia
Moduł 8. Projekt końcowy (2 godz.)
Realizacja indywidualnego projektu integrującego Exceli Python Tworzenie zautomatyzowanego raportu i wizualizacji Prezentacja wyników i omówienie rozwiązań
Walidacja (1 godz.) Test z wynikiem gen. automatycznie.
Usługodawca zapewnia rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia a walidacją.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Miłosława Wilkowiecka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do panelu LMS zmateriałami PDF, materiałami interaktywnymi, quizy i materiały szkoleniowe
Warunki uczestnictwa
Wymagana jest obecność min 80% lub ze wskazaniami Operatora
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddanamonitoringowi z ramieniaOperatora lub PARP i wyrażają na to zgodę. Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługęprzez BUR co najmniej na 1 dzieńprzed rozpoczęciem realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa Szkoleniowa została stworzona na podstawie licencji EduOrganizer zakupionej z dofinansowaniem projektu "USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologi" nr FERS.01.03-IP.09-0015/23.
Podstawa zwolnienia z VAT:
- art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatkuod towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
- § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia MinistraFinansów z dnia 20 grudnia2013 r. w sprawiezwolnień od podatkuod towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień- w przypadku dofinansowania w co najmniej70%
- W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Usługa zostanie przeprowadzona w całości wewnątrz aplikacji EduOrganizer To nowoczesne, kompleksowe narzędzie umożliwia uczestnikom wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych, transmisji na żywo, testów oraz indywidualnej komunikacji z trenerem – bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy tworzenia kont w innych systemach.
Usługa Szkoleniowa została stworzona na podstawie licencji EduOrganizer zakupionej z dofinansowaniem projektu" USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwojui sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologi" nr FERS.01.03-IP.09-0015/23.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, mikrofon i bezpłatną aplikację oraz Internet .
Wymagane jest posiadanie kamery.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Do sprawnego udziału w usłudze preferowany jest Internet z prędkością łącza od 512 KB/sek
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny od 1h przed rozpoczęciem szkolenia oraz w trakcie trwaniaszkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Podczas zapisywania na usługę uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swojego wizerunku.
Szkolenia online będą nagrywane tylko i wyłącznie na potrzeb udokumentowania prawidłowego przebiegu szkolenia i jego archiwizacji. Nie udostępniamy nagrań ze szkolenia ze względu na ochronę danych osobowych oraz widocznego na nagraniach wizerunku osób trzecich (osoby prowadzącej oraz innych uczestników szkolenia).