Kolorowe ja cz. 2 - szkolenie
Kolorowe ja cz. 2 - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
lekarze dentyści
osoby zarządzające placówką medyczną
członkowie zespołów stomatologicznych
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia będzie potrafił rozpoznawać i interpretować dominujące funkcje psychologiczne (myślenie, uczucie, doznania, intuicja) oraz style postaw (introwersja, ekstrawersja) w oparciu o model Jungowski i własny profil Insights. Dzięki temu rozwinie umiejętność świadomego korzystania z własnych zasobów osobowościowych oraz stosowania skuteczniejszych strategii budowania relacji z pacjentami, współpracownikami i innymi ludźmi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu typów osobowości. | Kryteria weryfikacji • pracuje wg aktywnego typu pacjenta• definiuje i rozróżnia rolę i znaczenie wprowadzonego standardu obsługi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje relacje z pacjentem woparciu o zdiagnozowane potrzeby i dobiera do nich odpowiedni przekaz | Kryteria weryfikacji • omawia stan jamy ustnej w sposób jasny i zrozumiały dla pacjenta• omawia trendy w przygotowaniu planu leczenia • obsługuje pacjenta w określonym efektywnym standardzie obowiązujący w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje 8 typów poszczególnych pacjentów | Kryteria weryfikacji • dobiera metody pracy z pacjentem w zależności o typy pacjenta• stosuje poznane zasady komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Na warsztacie przyjrzymy się różnym stylom komunikacji przez pryzmat typologii osobowości. Nie zawsze bowiem uświadamiamy sobie, że używamy różnych, czasami specyficznych kodów komunikacyjnych. Każda grupa zawodowa posługuje się w pewnej mierze własnym językiem, w którym znajdują się wyrażenia i zwroty charakterystyczne dla danego kręgu ludzi. Oprócz różnic społecznych i zawodowych istnieją również różnice indywidualne w przekazywaniu i odbieraniu informacji. Mamy różne style formułowania przekazów i wchodzenia w kontakt z innymi, mamy też pewne preferencje co do tego, jak inni powinni się z nami komunikować, jakiego rodzaju informacje zawierać w swoich przekazach. Wiąże się to z typem osobowości.
Dlaczego warto je poznać? Poznanie preferencji, nastawień, przyzwyczajeń każdego z nich pomoże lekarzom formułować przekaz bardziej dopasowany do danego pacjenta. Szansa na to, że informacja dotrze i będzie zrozumiana przez pacjenta/odbiorcę zwiększy się, gdy nadawca/lekarz zacznie „nadawać” na tych samych falach, na których funkcjonuje odbiorca.
Program warsztatu pozwala uczestnikom lepiej zrozumieć siebie, poznać preferencje innych ludzi oraz aktywnie adaptować swój styl komunikacyjny. Język koncepcji osobowości, której autorem jest wybitny szwajcarski psycholog i psychiatra C. G. Jung, ułatwia zapamiętanie treści programu oraz pomaga szybko wykorzystać zdobytą wiedzę. Efektywność osobista = jakość relacji z pacjentami oraz umiejętność realizowania zadań, których podejmują się lekarze.
Przed szkoleniem uczestnicy wypełniają test - Indywidualny Profil Preferencji, dostępny on-line. Jest to badanie psychologiczne, które daje wiedzę o czynnikach motywujących, obszarach rozwoju osobistego, o leżących w naszych preferencjach osobowościowych postawach i potrzebach przekładających się na relacje, jakie budujemy oraz na nasz styl działania.
dzień 1
- Zapoznanie uczestników z koncepcją osobowości C.G. Junga.
- Cechy osobowości, strategie myślowe charakterystyczne dla każdego z Jungowskich typów
- Próba określenia własnego typu osobowości.
- Jak poszczególne cechy osobowości manifestują się w zachowaniu
- Jungowskie typy osobowości w kontakcie z pacjentem: jak na relacje z pacjentami i personelem wpływają poszczególne postawy.
- Jak my sami funkcjonujemy w kontakcie z innymi osobowościami
- Introwersja/ekstrawersja, myślenie/uczucia, doznania/intuicja – interakcje między poszczególnymi typami.
- Ćwiczenia praktyczne – rozpoznawanie poszczególnych typów osobowości i ich potrzeb
dzień 2
- Omówienie profilu – jak go rozumieć, co zawiera.
- Przegląd i omówienie indywidualnego profilu osobowości
- Co i jak mówię; kiedy moje silne strony zamieniają się w słabości.
- Proces G-Five jako przewodnik po rozmowie, model budowania pozytywnej relacji Simply Connect jako narzędzie komunikacji
- Adaptacja postaw i zachowań – jak dostosować swoją postawę do potrzeb pacjenta, dopasowanie na trzech poziomach – intelektualnym, emocjonalnym i duchowym; dopasowanie do typu antagonistycznego
- Walidacja - test teoretyczny zamknięty jednokrotnego wyboru
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 221,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 221,43 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
Od 21 lat uczy się psychologii, coachingu i trenerstwa od wybitnych psychologów i coachów. Jako jeden z kilkudziesięciu coachów w Polsce posiada akredytację największej międzynarodowej organizacji coachingowej ICF (International Coach Federation) na poziomie Professional Certified Coach (PCC). Jest certyfikowanym trenerem NLP, posiada certyfikat Master Practicioner in Art of NLP, nadany przez amerykańskie stowarzyszenie The Society of NLP i Instytut Psychoterapii. Od 25 lat jest związany ze stomatologią. Stworzył 3 przychodnie stomatologiczne, którymi z sukcesem zarządzał przez kilkanaście lat. W ramach OBODA Group® zrzesza psychologów oraz socjologów, którzy skupiają się na badaniu psychologicznych aspektów pracy z pacjentem. Od 18 lat z sukcesami pracuje jako trener i coach. W 2003 roku postanowił w unikalny sposób połączyć całą zdobytą wiedzę psychologiczną oraz stomatologiczną i skupić się na badaniu i opracowywaniu profesjonalnych standardów pracy z pacjentem stomatologicznym. Prekursor badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta. Autor najbardziej kompletnego projektu rozwoju zawodowego i osobistego lekarzy dentystów (MEMS).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty
Szkolenie jest częścią Curriculum MEMS. MEMS (Wielopoziomowe Zaangażowanie i Strategia Motywacyjna) to spójny projekt praktycznych szkoleń. Ich program jest wynikiem ponad 20 lat doświadczenia zawodowego oraz unikalnych w skali Europy badań.
Z jednej strony MEMS w dokładny sposób przedstawia kanon zawodowego profesjonalizmu postępowania z pacjentem, z drugiej strony rozwija w lekarzach wewnętrzne zasoby i zmienia ograniczające przekonania.
Uczestnicy otrzymują 12 punktów edukacyjnych.
Stawka VAT zwolniona na podstawie art. 43 ust. 1 pkt.29 lit.a ustawy o podatku od towarów i usług
Dostawca usługi przewiduje krótkie przerwy w trakcie usługi szkoleniowej na potrzeby uczestników, które wliczają się w czas trwania usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi