Asertywna Komunikacja - szkolenie
Asertywna Komunikacja - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do pracowników i kadry kierowniczej, którzy w pracy zawodowej prowadzą rozmowy z klientami, współpracownikami lub przełożonymi i chcą rozwijać umiejętność asertywnej komunikacji. Uczestnicy posiadają min. 6–12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowiskach wymagających kontaktów interpersonalnych. Nie jest wymagana specjalistyczna wiedza – szkolenie ma charakter teoretyczno-praktyczny.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie u uczestników umiejętności asertywnej komunikacji w relacjach zawodowych, umożliwiającej jasne wyrażanie własnych potrzeb, opinii i granic z poszanowaniem rozmówcy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą asertywnej komunikacji i stylów komunikacji | Kryteria weryfikacji • definiuje pojęcie asertywności i odróżnia styl asertywny od uległego i agresywnego• charakteryzuje podstawowe zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej • omawia typowe trudne sytuacje komunikacyjne w pracy i sposoby ich rozwiązywania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i dobiera techniki asertywnej komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych | Kryteria weryfikacji • identyfikuje sytuacje wymagające zastosowania asertywnej komunikacji• dobiera odpowiednie techniki asertywnej komunikacji w opisanych przypadkach • wskazuje poprawne sformułowania komunikatów asertywnych, odmów i informacji zwrotnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Jest świadomy znaczenia asertywnej komunikacji w relacjach zawodowych | Kryteria weryfikacji • uzasadnia wpływ stylu komunikacji na relacje z klientami, współpracownikami i przełożonymi• deklaruje gotowość do stosowania zasad asertywnej komunikacji w pracy • rozróżnia konsekwencje stosowania zachowań asertywnych, uległych i agresywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa:
Szkolenie jest adresowane do pracowników, menedżerów oraz właścicieli firm, którzy chcą poprawić komunikację w zespole, zwiększyć asertywność i lepiej radzić sobie w sytuacjach konfliktowych. Szkolenie może być również realizowane z udziałem osób z niepełnosprawnością.
Cel edukacyjny:
Uczestnik nabywa wiedzę i umiejętności w zakresie asertywnej komunikacji, rozpoznawania własnych i cudzych zachowań nieasertywnych, wzmacniania pewności siebie oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych.
Czas trwania:
- 8 godzin online w czasie rzeczywistym
- Szkolenie prowadzone w godzinach dydaktycznych
- Podział czasu: 4 godziny teoretyczne, 4 godziny praktyczne (ćwiczenia, symulacje i studia przypadków)
Zakres tematyczny szkolenia
Moduł 1. Wprowadzenie do asertywności
- Mity o nieasertywnych osobach – kto tak naprawdę jest asertywny
- Czym jest „głęboka asertywność”
- Jak właściwie rozumieć asertywność
- Jak ocenić własne zachowania pod kątem asertywności
- Korzyści i ryzyka wynikające z asertywności
Moduł 2. Skąd się bierze brak asertywności?
- Przyczyny nieasertywnych zachowań
- Zachowania nieasertywne i ich konsekwencje: agresja, uległość, manipulacja
- Kiedy zachowanie nieasertywne może być odpowiednie
Moduł 3. Wewnętrzne blokady i przekonania
- Anty-asertywne myślenie – jak zmieniać negatywny monolog wewnętrzny
- Negatywne przekonania o sobie i ich wpływ na komunikację
- Powinności, wartości, potrzeby i mechanizmy obronne – jak świadomie reagować
Moduł 4. Twoje prawa i Twoja odwaga
- Prawa asertywne – jakie masz prawa i jak z nich korzystać
- Jak wzbudzić w sobie odwagę w trudnych sytuacjach
- Trening 7 kroków skutecznego uruchamiania asertywnego zachowania
Moduł 5. Wzmacnianie siebie
- Poczucie własnej wartości i pewności siebie – jak je wzmacniać
- Asertywność bez poczucia winy – reagowanie w zgodzie ze sobą
Moduł 6. Asertywność w relacjach i w konflikcie
- Konflikty w relacjach i asertywna obrona przed manipulacją
- Wyrażanie własnego zdania w sytuacjach niezgody
- Techniki zmiany kierunku rozmowy i konstruktywnego dialogu:
- Technika „Karty na stół”
- Technika „Otwarte Drzwi”
- Ćwiczenia praktyczne i symulacje sytuacji konfliktowych
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Moduł 1. Wprowadzenie do asertywności | Prowadzący Agnieszka Świst-Kamińska | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Moduł 2. Skąd się bierze brak asertywności? | Prowadzący Agnieszka Świst-Kamińska | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Moduł 3. Wewnętrzne blokady i przekonania | Prowadzący Agnieszka Świst-Kamińska | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Moduł 4. Twoje prawa i Twoja odwaga | Prowadzący Agnieszka Świst-Kamińska | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Moduł 5. Wzmacnianie siebie | Prowadzący Agnieszka Świst-Kamińska | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Moduł 6. Asertywność w relacjach i w konflikcie | Prowadzący Agnieszka Świst-Kamińska | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 731,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 112,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 91,46 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Świst-Kamińska
Specjalizuje się we wspieraniu rozwoju osobistego i zawodowego uczestników, łącząc wiedzę z pedagogiki i doświadczenie coachingowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają prezentację szkoleniową w formacie PDF, zawierającą wszystkie najważniejsze treści omawiane podczas szkolenia, przykłady, ćwiczenia oraz wskazówki praktyczne. Materiały te będą przesłane drogą mailową przed rozpoczęciem szkolenia lub udostępnione do pobrania w trakcie sesji online.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma szkoleniowa: Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem Google Meet, umożliwiającej kontakt face-to-face między prowadzącym a uczestnikami.
- Sprzęt uczestnika: Uczestnik powinien dysponować komputerem, laptopem lub tabletem z dostępem do kamery i mikrofonu.
- Parametry łącza internetowego: Stabilne połączenie z Internetem o minimalnej przepustowości 5 Mb/s w górę i w dół, zapewniające płynny obraz i dźwięk podczas sesji online.
- Oprogramowanie: Aktualna przeglądarka internetowa obsługująca Google Meet lub aplikacja Google Meet, umożliwiająca korzystanie z funkcji czatu, dzielenia ekranu oraz pobranie materiałów szkoleniowych (prezentacja PDF).
- Środowisko pracy: Ciche miejsce umożliwiające aktywny udział w szkoleniu, w tym korzystanie z kamery i mikrofonu podczas ćwiczeń praktycznych oraz dyskusji grupowych.